Jump to content

2008.04.02 Liverpool H


taugooneren

Poll  

62 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

ARSENAL FC v LIVERPOOL FC

Champions League, kvartfinale (1st leg)

Emirates Stadium, London

ons 02.04.08 20:45 GMT+1

Før kampen:

Arsenal har satt hull på ballongen etter den forferdelige rekka uten seier. På lørdag vant de 2-3 på Reebok etter å ha ligget under 2-0, så dette var viktig for Arsenal å ha med seg til Champions League og kampene mot Liverpool. Arsenal viste klasse i 8.delsfinalen mot AC Milan, og det var det rette laget som gikk videre.

Liverpool er som kjent gode i Europa og slo ut Inter Milan på et elegant vis med 2-0 seier på Anfield og 0-1 seier på San Siro. De begynner også å få styr på sakene sine i England også, hvis man ser bort i fra det stygge tapet på Old Trafford, som endte 3-0.

Det er bare å glede seg!

 

Kanal: viasat_4.gif

Streams:

http://www.myp2p.eu/

 

Formkurv (overall):

Arsenal: U S U U T S

Liverpool: S S S S T S

 

Sist oppgjør mellom lagene:

28/10-07: Liverpool 1-1 Arsenal

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 320
  • Created
  • Last Reply

Håper at Walcott får sjansen på høyrekant i denne kampen. Tror han kan skape mye for RVP og Adebayor da, fordi jeg tror Aurelio/Riise vil slite med farten hans.

 

Ellers sier vel laget seg selv. Forhåpentligvis klarer vi å få med oss et godt resultat foran borteoppgjøret, men det kommer til å bli fryktelig tøft.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Manuel Almunia

Kolo Toure - William Gallas - Philippe Senderos - Gael Clichy

Theo Walcott - Cesc Fabregas - Mathieu Flamini - Alex Hleb

Robin van Persie - Emmanuel Adebayor

 

Benk: Jens Lehmann - Justin Hoyte - Emmanuel Eboue - Gilberto Silva - Nicklas Bendtner - Neves Denilson - Johan Djourou/Alexandre Song

 

Denne kampen blir veldig viktig, et godt utgangspunkt før retur oppgjøret på Anfield trenger vi. Den offensive drivkraften i Liverpool (Torres, Gerrard, Babel osv.) må vi passe oss for. Regner med at Senderos og Gallas fikser det. Adebayor virket veldig klar sist når han kom mot Bolton, så tipper han kan få med seg et mål eller to i dette oppgjøret. Og i tillegg så håper jeg Theo Walcott starter på vingen, fantastiske innhopp mot blant annet Bolton og Milan. Tipper det ender med 1-1, Adebayor og Torres er målscorere. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke helt troa på at Ade har sagt takk for i år, men driter egentlig i det, bare NOEN scorer de målene vi trenger :unsure: Gleder meg SINNSYKT til de 2 neste ukene nå, spesielt til CL-oppgjøret, men blir nok noen fantastiske oppgjør i serien mot L'pool og Utd også;)

Link to comment
Share on other sites

Godt mulig dette tipset kommer altfor sent men siden jeg vet det KAN være ekstremt viktig/interressant for noen likevel så sier jeg det: Har du parabol fra Canal Digital kom denne kanalen kampen vises på (Viasat 4) inn i programpakken din uten at du har gjort noe aktivt. Vi har pakken med alt Canal+ i tillegg til basic og vi fikk inn kanalen for noen uker siden. Om du ikke har gjort et kanalsøk på lenge må du gjøre det for å se om du har kanalen, den ligger på plass 10 hos oss.

 

Var litt knotete formulert så bare spør hvis det er noe som er uklart. Essensen er uansett at det kan meget vel hende du har Viasat 4 uten å vite det hvis du har parabol fra Canal Digital.

 

btt:

Paradoksalt nok er det ekstremt viktig i denne HJEMME-kampen å holde nullen. 1-0 gir oss et godt utgangspunkt

før returmøtet på Anfield. Torres er jo litt av en fare i bakrom og jeg skulle gjerne hatt Toure i midtforsvaret for å demme opp for han. Gallas er rask han og men problemet er den ene gangen Torres har lurt seg bort på Senderos. Da sliter vi dessverre. Senderos har totalt sett levert en bra sesong og gjort store framskritt men på fart mot Torres blir det nok rått parti dessverre. Det er og ekstremt viktig å være oppi spillerne som slår han igjennom, spesielt Gerrard.

 

Satser på disse elve mot Liverpool:

Almunia

Toure-Senderos-Gallas-Clichy

Walcott-Fabregas-Flamini-Hleb

RvP-Ade

 

Kanskje det blir Gerrard-who i denne kampen? Flamini har absolutt potensiale til å temme han, men Gerrard er i mye bedre form enn Kaka og samme kan man si om Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

En ting vi ikke kan denne kampen er å bruke senderos sentralt. Han har imponert og slikt. Men Kan ikke se for med Senderos mot Torres. Liverpool har ingen utprega venstreving. SÅ jeg går for dette laget.

----------Almunia-----------

Eboue-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Cesc-Flamini-Hleb

------VanPersie-Ade----

Link to comment
Share on other sites

Absolutt et alternativ det og ja. Hoyte er vel skadefri han og om Wenger vil ha Eboue fra start på kanten. Tror Wenger velger å "stole" på Senderos men det kan nok vise seg naivt. Torres har en helt vanvittig speed som vi absolutt må passe oss for. Avveiningen med å trekke ned Eboue blir jo og da om det er problematisk om han bytter posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Støtter siste lagopstilling med Eboue på backen og Walcott på kanten. Vi spiller hjemme i CL og da mener jeg at Eboue er en mye bedre offansiv back en det Kolo er.. Føler også at vi har behov for farten til Kolo i midtforsvaret. Tror denne kampen ender med 1-0 scoring av nettopp Kolo. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal på kampen og gleder meg sinnsykt!

 

Det blir viktig å score på sjansene vi får, samt holde nullen. Vi må ha litt marginer også, fordi Torres kommer garantert til å få noen sjanser!

 

Tips: 2-0, Flamini og Van Persie!

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller meg bak forslaget om Toure og Gallas i midtforsvaret. Senderos har vært god i de siste kampene, men han kommer til å slite med farten til Torres og eventuelt Babel. Eboue er også bedre enn Toure offensivt, noe som tror vi vil dra nytte av ettersom venstrebackene til Liverpool ikke akkurat er de beste i ligaen. Resten av laget er vi alle enige i ;).

 

Liverpool spilte en dag seinere oss mot by- og 4.plass-rivalen. Jeg så ikke hele kampen, men det er ikke noe tvil om at Liverpool-spillerne ble veldig slitne etter å ha forsvart ledelsen store deler av kampen. Nå er nok mange av spillerne våre også slitne, ettersom det ble mye spill med 10 mann. Heldigvis har de hatt en dag ekstra med hvile. Ade og Walcott vil nok dra nytte av at de ikke spilte hele kampen. Begge var også svært solide, noe som er positivt foran kampen til det treige Liverpool-forsvaret.

 

Det er ingen tvil om at Liverpool kommer til å ligge dypt. Vi har et raskt angrep, de er treigt forsvar. Dermed må vi passe på at vi ikke begynner med alt for mye balltrilling foran målet dems. De har et rutinert og disiplinert forsvar som ikke lar seg så lett. Det blir viktig at vi skyter mye og peiser på med kontringer de gangene vi har muligheten til det. Her har Almunia mye å lære av Lehmann!

 

På den andre siden må vi passe på kontringer med Torres, Babel og Gerrard. De er alle raske og har harde, gode skudd. Vi får håpe at vårsentrale midtbane er like gode til å ta ut Gerrard som vi var med Kaka :).

 

VI er utrolig sterke på hjemmebane i CL. Vi holder ofte nullen, med det er langt ifra sikkert at vi gjør det denne gangen. Men vi er tradisjonelt veldig gode hjemme mot Liverpool, noe som jeg tror vi kommer til å være disse to kampene også.

Link to comment
Share on other sites

Nøkkelen til suksess er å temme Gerrard. Mannen er per i dag kanskje verdens beste til å drive ball samt slå gode passninger i stor hastighet. Han ligger ofte i en posisjon som er vanskelig å plukke opp for motstanderene da han hele tiden skifter mellom å ligge mellom back og stopper på høyre og venstre side. Veldig god til å skaffe seg litt plass for deretter sette stor fart mot forsvaret.

Flamini har nøytralisert de fleste andre før, men det er verre med Gerrard da han inntar en posisjon hvor det ikke er naturlig at en spiller følger ham. Blir spennende å se om vi klarer å ta ham ut av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Tror denne kampen ender 1-1 dessverre, men håper vi klarer å holde nullen. Med null baklengs i første kamp, er det Liverpool som må angripe i neste kamp. Med 1-1, er det vi som må angripe.

 

Prioriteringene blir derfor i denne kampen:

 

1. Å holde nullen

 

2. Score mer enn Liverpool

 

Og i den rekkefølgen faktisk.

 

Med et godt resultat i denne kampen, får vi en styggspennende uke foran oss, med Liverpool hjemme i PL og deretter Liverpool borte i CL. Et dårlig resultat gir mindre spenning i CL, og gjør at vi kan sette fokus enda mer på PL.

Link to comment
Share on other sites

Har tro på at Wenger velger dette laget:

 

Almunia

 

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Walcott - Fabregas - Flamini - Van Persie

 

Hleb

 

Adebayor

 

Regner med en enkel 3-0 seier.

 

3-0 seire er nesten aldri enkle, spesielt ikke mot Liverpool i Champions League

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal på kampen og gleder meg sinnsykt!

 

Det blir viktig å score på sjansene vi får, samt holde nullen. Vi må ha litt marginer også, fordi Torres kommer garantert til å få noen sjanser!

 

Tips: 2-0, Flamini og Van Persie!

 

Litt av en kamp å være på! ;) Skjønner godt at du gleder deg.. Hadde tenkt meg på den sjøl også, men fikk aldri ordna det.. Hvor fikk du tak i billetter henn?

Link to comment
Share on other sites

Får skikkelig ståpels av tanken på denne kampen :P Er veldig positivt innstilt! Vi har hatt et godt grep på pool i premier league, og Wenger sa at å møte et engelsk i cl lag blir mer som om det skulle vært ligakamp. For all del, det blir sikkert beintøft og med det, SYKT spennende :)

Tror dette kunne gjort susen jeg ;) : (edit, som mange andre :P )

 

-------------Almunia------------

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Flam - Fab - R. v. P

------------Hlebdinho----------

---------------Ade--------------

 

Tipper vi tar dem med 2-0 jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er skremmende hvor liten tro jeg har på avansement her.. Blir nesten flau over å si det. Men magefølelsen min har tatt fryktelig feil før. Måtte det skje igjen!

 

Kan jeg spørre hvorfor?

 

Du kan godt spørre hvorfor. Jeg orker ikke å vente på at du skal spør, så jeg svarer med en gang.

 

Det er ganske enkelt på grunn av magefølelsen. Og den har nok igjen sin årsak i at Arsenal ikke har spilt god fotball på aldri så lenge. Men kanskje kan Boltonkampen være pillen som tar bort sykdommen i både forsvarsspillet og angrepet, slik at vi kan glede oss over en plass i semifinalen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...