Jump to content

2008.04.02 Liverpool H


taugooneren

Poll  

62 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 320
  • Created
  • Last Reply

Æsj, dritt at jeg var på jobben i hele dag, for da fikk jeg ikke deltatt i denne herlige diskusjonen ;). Det eneste tilfellet der Carragher ikke ville vært med i mine øyne, ville vært dersom han hadde ligget nede skadet.

 

Uansett må jeg si at jeg strålende fornøyd med forumet her. I løpet av de siste sidene er det ikke noe kritikk mot våre spillere. Framskritt der i alle fall. Sakligheten i diskusjonene kunne dog vært litt bedre, selv om jeg fant den veldig interessant. Hyggelig at en dommer var villig til å svare på mail.

 

Til slutt vil jeg hylle Gallas for den fantastiske kampen han gjorde i går. En av hans absolutt beste kamper i Arsenal-trøya! van Persie synes jeg viste gode takter, men er mest sannsynlig ute minst de to neste kampene :P.

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger likegodt å Quote meg selv fra mitt første og eneste innlegg i denne debatten:

 

 

"En Liverpoolspiller tackler i trekket før og glir av banen. Han er med i spillet. Man kan ikke forlate banen uten at dommeren godkjenner det og ikke være med i spillet."

 

Sånn- håper at jeg fra nå av kan avslutte en hver disputt med like treffende innlegg ;)

 

Og Chaz- kanskje en ørliten unnskyldning ville være på sin plass etter det lett hånlige innlegget om å diskutere slikt med andre supportere..

 

Og BTW; hvordan kan man faktisk velge å følge Fenerb-Chelsea fremfor en storkamp som Arsenal-Liverpool? :P

Link to comment
Share on other sites

 

 

Stort sett må det det ja, men alle vet at hvis den ene handlingen er grov/alvorlig nok, kan selv de største foretak gå konkurs. Så å si at det var en dårlig sammenligning er helt latterlig.

 

Sammenligningen var som sagt helt håpløs, men igjen, du skal få lov å være uenig.

Jeg vet jeg har sagt det før. men må få lov til å si det igjen: Kom deg ned fra det høye setet du tror du sitter på. I dine øyne har du aldri feil, skriver alltid fantastiske ting som ingen kan betvile uten at du reagerer. Nå må du ta å skjerpe deg, og la folk få skrive det de vil. Jeg var uenig med deg i en ting, men da skrev jeg hva jeg var uenig med og hvorfor. Du var uenig med min sammenligning, men du tok deg ikke bryet med å skrive i et nøytralt modus hvorfor.

 

Hva faen? Du driter deg ut og har vel begynt å innse det.. Derfor du begynner med det pisspratet om det ''høye setet'' han liksom skal tro han sitter på.

 

Nei sammenligningen din var helt latterlig! En dommeravgjørelse kan ikke på noen som helst måte sammenlignes med å gjøre feil som får et ''foretak'' eller en bedrift til å gå konkurs..

Men du har på en måte rett i noe. Chaz er en mye mer respektert bruker av forumet her inne enn du er.

Det er det ikke tvil om!¨

 

Edit: Skrivefeil..

En ting; Chaz skrev inn sin melding 15.20. Du skrev inn din melding 15.21... Tilfeldig? Neppe. Gode kamerater dere - trolig. Hvis dere da ikke er samme person. Oops, mye spekulasjoner her, men en liten teori :P

Å si at Chaz er mer respektert her inne vet jeg ikke noe om. Joda, han støttes ofte i ting han sier, men det er bestandig av det samme personene. Hvis du ser på den diskusjonen som går rundt hvorvidt Bendtner var i offside (i denne tråden her) derimot, vil du se at ikke alle synes Chaz er så smart...

 

Men nok om det. Noen ganger har jeg rett, andre ganger har Chaz rett. Jeg gidder ikke å drive mer verbal krigføring nå ;)

Link to comment
Share on other sites

Å så sint, sår og forurettet du føler deg, Raveghost. Det kler deg....... ;)

Sår? Jeg? Hehe, da kjenner du ikke meg. Jeg liker en opphetet diskusjon, så lenge den er saklig. Ikke for ingenting at mitt russenavn for sinnsykt mange år siden var "Hooligan" :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger likegodt å Quote meg selv fra mitt første og eneste innlegg i denne debatten:

 

 

"En Liverpoolspiller tackler i trekket før og glir av banen. Han er med i spillet. Man kan ikke forlate banen uten at dommeren godkjenner det og ikke være med i spillet."

 

Sånn- håper at jeg fra nå av kan avslutte en hver disputt med like treffende innlegg ;)

 

Og Chaz- kanskje en ørliten unnskyldning ville være på sin plass etter det lett hånlige innlegget om å diskutere slikt med andre supportere..

 

Og BTW; hvordan kan man faktisk velge å følge Fenerb-Chelsea fremfor en storkamp som Arsenal-Liverpool? :P

 

Da velger jeg å quote deg og samtidig be deg se 2 innlegg over ditt første innlegg bare for å bevise at ditt innlegg kun er et plagiat av min mening.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger likegodt å Quote meg selv fra mitt første og eneste innlegg i denne debatten:

 

 

"En Liverpoolspiller tackler i trekket før og glir av banen. Han er med i spillet. Man kan ikke forlate banen uten at dommeren godkjenner det og ikke være med i spillet."

 

Sånn- håper at jeg fra nå av kan avslutte en hver disputt med like treffende innlegg ;)

 

Og Chaz- kanskje en ørliten unnskyldning ville være på sin plass etter det lett hånlige innlegget om å diskutere slikt med andre supportere..

 

Og BTW; hvordan kan man faktisk velge å følge Fenerb-Chelsea fremfor en storkamp som Arsenal-Liverpool? ;)

 

Da velger jeg å quote deg og samtidig be deg se 2 innlegg over ditt første innlegg bare for å bevise at ditt innlegg kun er et plagiat av min mening.

 

BE

 

Kunne minne mistenkelig om plagiat ja ;) Men, så var det jo dette om at saken var så åpenbar at den ikke var verdt en diskusjon-klart at alle tenkte likt om en slik situasjon :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger likegodt å Quote meg selv fra mitt første og eneste innlegg i denne debatten:

 

 

"En Liverpoolspiller tackler i trekket før og glir av banen. Han er med i spillet. Man kan ikke forlate banen uten at dommeren godkjenner det og ikke være med i spillet."

 

Sånn- håper at jeg fra nå av kan avslutte en hver disputt med like treffende innlegg ;)

 

Og Chaz- kanskje en ørliten unnskyldning ville være på sin plass etter det lett hånlige innlegget om å diskutere slikt med andre supportere..

 

Og BTW; hvordan kan man faktisk velge å følge Fenerb-Chelsea fremfor en storkamp som Arsenal-Liverpool? ;)

 

Da velger jeg å quote deg og samtidig be deg se 2 innlegg over ditt første innlegg bare for å bevise at ditt innlegg kun er et plagiat av min mening.

 

BE

 

Kunne minne mistenkelig om plagiat ja ;) Men, så var det jo dette om at saken var så åpenbar at den ikke var verdt en diskusjon-klart at alle tenkte likt om en slik situasjon :P

 

 

Det har du helt rett i. :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger likegodt å Quote meg selv fra mitt første og eneste innlegg i denne debatten:

 

 

"En Liverpoolspiller tackler i trekket før og glir av banen. Han er med i spillet. Man kan ikke forlate banen uten at dommeren godkjenner det og ikke være med i spillet."

 

Sånn- håper at jeg fra nå av kan avslutte en hver disputt med like treffende innlegg ;)

 

Og Chaz- kanskje en ørliten unnskyldning ville være på sin plass etter det lett hånlige innlegget om å diskutere slikt med andre supportere..

 

Og BTW; hvordan kan man faktisk velge å følge Fenerb-Chelsea fremfor en storkamp som Arsenal-Liverpool? :o

 

Da velger jeg å quote deg og samtidig be deg se 2 innlegg over ditt første innlegg bare for å bevise at ditt innlegg kun er et plagiat av min mening.

 

BE

 

Kunne minne mistenkelig om plagiat ja ;) Men, så var det jo dette om at saken var så åpenbar at den ikke var verdt en diskusjon-klart at alle tenkte likt om en slik situasjon :D

 

 

Det har du helt rett i. :-)

 

BE

 

Dessuten er det revnende likegyldig!

Link to comment
Share on other sites

Det hjelper ikke å skrive med store bokstaver Chaz. Men det er vel kanskje slik du gjør i vikreligheten også, når du går tom for argumenter så begynner du å skrike.

 

Jeg har forklart (opp til flere ganger) hvorfor jeg mener det ikke er offside. Gidder du, Chaz å gi meg en grundig forklaring på at Carragher plutselig ikke er med i spillet? Han har akkurat sendt i vei en takling, han er på banen og det er faktisk kamp?!?!

 

Jeg ser frem til din begrunnelse.

 

Mvh

 

BE

 

Gå tom for argumenter? At man i det hele tatt har behov for å debatere denne situasjonen over flere debattsider er for meg helt ufattelig.

 

Kjære deg, se på repitisjonen; Carragher ligger på alle fire bak linjen, han gjør INGEN forsøk på å komme med i spillet, ikke en eneste antyding. Derimot så viser han nettopp med sitt kroppspråk, der han ligger på de nevnte fire, at han overhodet ikke er med i spillet. Han ønsker ikke å være med i spillet. Dette ser linjemannen, og dømmer Jamie Carragher til å ikke være delaktig i spillets gang. Noe som forøvrig er helt korrekt. Forklaring ok?

 

Jeg er normalt enig med deg Chaz, men her tar du feil hva angår reglementet om offside..

 

Det er vidt forskjellig om man snakker om angriper eller forsvarer. Mens en angriper som er langt unna ett angrep, kan "spasere" ut av offside for å vise at han ikke har interesse i ballen, kan ikke en forsvarer gjøre det samme. Når han har forsøkt å takle en spiller, og sklir utenforbanen, er han fremdeles en del av spillet som forsvarer.

 

Eneste tilfellet en spiller bak mål er å regne som "ikke del av spillet" er hvis han mottar behandling for skade, eller har krabbet av banen for å motta behandling. Det er faktisk så enkelt.

 

En helt annen ting er at det ble ikke mål - så det å diskutere saken er bortkastet i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager - jeg var litt rask med å skrive svare på post - Av en eller annen grunn fikk jeg ikke opp de 2 påfølgende sidene etter quoten på Chaz. Ser at saken er oppe og avgjort, det var ikke offside.

 

Og helt enig Ben, det ble belysende til slutt ( selv om det var meget sort der en periode.... )

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det er flere som nevner at det er bortkasta å diskutere dette siden det ikke ble mål. Her må jeg si meg uenig. Dette har vært en fin (og for noen en lærerik) diskusjon vedr. offside.

 

BE

 

Helt enig. Forøvrig tror jeg vi skal være varsomme med å le neste gang kona/dama spør; hva er egentlig offside? :D

 

En takk også til Evju som tok seg bryet med å kontakte Rolf H. Uten hans svar ville debatten sannsynligvis aldri endt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...