Jump to content

Hatem Ben Arfa


Guest kellex

Recommended Posts

Ja er kjent med problemene med Ben Arfa og Benzema. Ekstremt uproffesjonelt at de ikke klarer å glemme

sine disputter når de skal på banen... synes jeg da

 

Støtter meg til bergkamp88 her. Ben Arfa virker utvilsomt som en meget spennende spiller, og alderen tatt i betraktning er han tross alt ganske rutinert også. Men man kan stille spørsmålstegn ved hvor profesjonell denne Ben Arfa er, han kan da synes å være noe arrogant/kranglete?

 

Det blir selvsagt litt spekulativt, men denne kranglingen med Benzema vitner vel ikke akkurat om profesjonalitet. Hvis vi legger til at han tydeligvis benkes (?) med jevne mellomrom av Lyon-manageren - til tross for hans åpenbare talent - så har jeg et inntrykk av at vi muligens står overfor en spiller som er litt "full of himself"?

 

På en annen side: Er det noe Wenger kan, så er det jo å skolere unge talenter...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Får tro det ikke er så mye å tenke over..hehe. Definitivt et karrierehopp for han.

 

Ser han forventer å spille hvis han bytter klubb. Er vel forståelig det hvis han har blitt benket denne sesongen og når han er i den alderen.

Nå er det vel ikke bare å valse inn å si at han skal spille fast på vår venstrekant, men er han god nok får han nok sjansen rimelig kjapt. Må vel uansett drilles inn i Arsenal-systemet først og bli kjent med medspillere.

 

Meeen....la oss nå se om han blir vår spiller først..hehe.

Mye rykter, men det ser jo ut som det faktisk er noe i dette.. :(

Link to comment
Share on other sites

Enda flere rykter.. http://soccerglobe.net/2008/05/lyon-winger...16million-deal/

 

Tviler på at han har signert, men er nok i samtaler med Arsenal F.C :(

 

Står også dette på wikipedia; It's been reported Ben Arfa has in principle agreed terms to join Arsenal football club at the end of 2007/2008 season for a transfer fee of £14.4 million.

 

Får håpe Ben Arfa virkelig kommer, men vil si at dette vil være veldig ulikt med måten Wenger opererer i overgangsmarkedet..

Link to comment
Share on other sites

Håper dette ikke blir et "Ribery-rykte" som ifjor da jeg var sikker på at han ville signe.

Håper vi kjøper han

 

Det kan jo fort skje at en annen klubb kaster litt mer ukelønn på bordet, og vips så er han borte? Men at Wixipedia viser til en avtale sier vel mer om hva Wixipedia er enn hva som faktisk er tilfellet.

 

Men at vi trenger en kvalitetsspiller på venstre kant er helt sikkert. Er derfor ikke negativ til Ben, nei!

Link to comment
Share on other sites

..men lurer litt på kva Wenger evt. tenker om ein slik overgong.. Vi har jo Vela, som vel er tiltenkt ei rolle på vingen i uoverskuelig framtid.. og i tillegg har vi Rosicky..

 

Eg for min tek ikkje noko som helst for gitt før kjøpet er bekrefta på Arsenal.com....

Link to comment
Share on other sites

..men lurer litt på kva Wenger evt. tenker om ein slik overgong.. Vi har jo Vela, som vel er tiltenkt ei rolle på vingen i uoverskuelig framtid.. og i tillegg har vi Rosicky..

 

Eg for min tek ikkje noko som helst for gitt før kjøpet er bekrefta på Arsenal.com....

som nevnt er det ikke nødvendigvis noen motsetninger mellom å kjøpe Ben Arfa og beholde Vela og Rosicky. alle spillerne det er snakk om kan spille på flere plasser. Ben Arfa brukes ofte på den motsatte vingen, Vela og Rosicky kan også brukes der. Rosicky er ikke primært sett venstrefota, men regnes vel for å være like god med begge. han liker seg best sentralt uansett, og kan brukes som indreløper. alle tre kan spille bak spissene i 4-5-1, med to mer defensive sentrale midtbanespillere.

 

hverken Vela eller Ben Arfa må regne med å være soleklare førstevalg, på linje med Hleb, Cesc og Rosicky. det kan bli mye rotasjon på disse.

 

enten det blir Ben Arfa eller ei, en spiller som kan spille i disse posisjonene er den viktigste signingen vi kan få.

Begynner å se ut som om det faktisk er noe i dette ryktet: http://soccerglobe.net/2008/05/lyon-winger...16million-deal/

en kilde som oppgir en allerede oppgitt artikkel i The Sun som kilde får meg ikke til å hoppe i stolen av fornyet håp. håper det er noe i disse ryktene, det blir ikke noe mindre silly season av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

Så langt har alle ryktene om Ben Arfa startet utifra en kommentar fra hans side, og på alle de nettsidene jeg var innom og lest om dette så blir dette vridd og vendt på i alle retninger.

 

Godt mulig at det er sant at vi er ute etter han, men tar ingenting for gitt før det bekreftes på Arsenal.com :P

 

En positiv signing ville det vært i alle fall! Ville gitt troppen god bredde med tanke på kantspillere. Med Vela, Walcott, Hleb, Rosicky, Eboue, og da i såfall Ben Arfa. Kan bli tøff kamp om plassene da i såfall. :P

Link to comment
Share on other sites

Så langt har alle ryktene om Ben Arfa startet utifra en kommentar fra hans side, og på alle de nettsidene jeg var innom og lest om dette så blir dette vridd og vendt på i alle retninger.

 

Godt mulig at det er sant at vi er ute etter han, men tar ingenting for gitt før det bekreftes på Arsenal.com :P

 

En positiv signing ville det vært i alle fall! Ville gitt troppen god bredde med tanke på kantspillere. Med Vela, Walcott, Hleb, Rosicky, Eboue, og da i såfall Ben Arfa. Kan bli tøff kamp om plassene da i såfall. :P

 

noen av de du nevner kan jo spille spiss og, vela blir nok kansje vurdert som spiss, eboue må reise for min del

 

Så langt har alle ryktene om Ben Arfa startet utifra en kommentar fra hans side, og på alle de nettsidene jeg var innom og lest om dette så blir dette vridd og vendt på i alle retninger.

 

Godt mulig at det er sant at vi er ute etter han, men tar ingenting for gitt før det bekreftes på Arsenal.com :)

 

En positiv signing ville det vært i alle fall! Ville gitt troppen god bredde med tanke på kantspillere. Med Vela, Walcott, Hleb, Rosicky, Eboue, og da i såfall Ben Arfa. Kan bli tøff kamp om plassene da i såfall. :)

 

noen av de du nevner kan jo spille spiss og, vela blir nok kansje vurdert som spiss, eboue må reise for min del

Link to comment
Share on other sites

noe nytt om tingenes tilstand anyone? ;)

 

Ikke annet enn at Ben Arfa ikke får noen konkurrent i Vela. Wenger anser Vela som en spiss, en Eduardo-type. Det betyr at vi har en innbytter-konkurrent til Bendtner her. Walcott skal jo kjempe om kantrollen neste sesong, og om spissplassen på sikt.

Link to comment
Share on other sites

Blitt stille om ryktene rundt Ben Arfa de siste dagene.. <_<

 

Har Wenger tatt et valg og går for Nasri isteden eller får vi en "double swoop" med begge i Arsenal-drakt neste sesong? ;)

Jeg ser gjerne at vi henter begge. Spesielt hvis Hleb blir solgt.

Kanskje litt mye franskmenn på laget igjen, men de er jo gode da.

 

Blir spennende å se.

Link to comment
Share on other sites

Blitt stille om ryktene rundt Ben Arfa de siste dagene.. :)

 

Har Wenger tatt et valg og går for Nasri isteden eller får vi en "double swoop" med begge i Arsenal-drakt neste sesong? ;)

Jeg ser gjerne at vi henter begge. Spesielt hvis Hleb blir solgt.

Kanskje litt mye franskmenn på laget igjen, men de er jo gode da.

 

Blir spennende å se.

Kansje er det en grunn til at alle ryktene er blitt "borte" om Ben Arfa... Kansje siden media nå bare er oppmerksom på Nasri, og alle ryktene rundt han, og de utsagnene han har kommet med, så har de helt glemt Ben Arfa, kansje foregår det forhandlinger med Ben Arfa i det stille sinn på Emirates? :P

Who Knows? :P

Link to comment
Share on other sites

Blitt stille om ryktene rundt Ben Arfa de siste dagene.. :)

 

Har Wenger tatt et valg og går for Nasri isteden eller får vi en "double swoop" med begge i Arsenal-drakt neste sesong? :D

Jeg ser gjerne at vi henter begge. Spesielt hvis Hleb blir solgt.

Kanskje litt mye franskmenn på laget igjen, men de er jo gode da.

 

Blir spennende å se.

Kansje er det en grunn til at alle ryktene er blitt "borte" om Ben Arfa... Kansje siden media nå bare er oppmerksom på Nasri, og alle ryktene rundt han, og de utsagnene han har kommet med, så har de helt glemt Ben Arfa, kansje foregår det forhandlinger med Ben Arfa i det stille sinn på Emirates? :)

Who Knows? :D

 

Wenger knows.

Link to comment
Share on other sites

Ben Arfa kommer garantert, men er litt redd for at vi kan få samme problem som med Diarra, han sier selv at han drar for å spille, ikke sitte på benken og med Rosicky skadefri så er jo han helt klart første valg på venstre ving.

Link to comment
Share on other sites

wenger har jo sagt at han regner med at en ny spiller trenger en halv-en sesong med tilvenning for å klare PL, så tror en evt. Ben Arfa vil måtte regne med å stille seg bak Rosicky i køen dersom han skulle finne på å holde seg skadefri. På lengre sikt tror jeg det er plass til Ben Arfa i troppen, da det ikke er så viktig å spille med samme spillere på vingen gjennom hele sesongen slik som det er på sentral midtbane

Link to comment
Share on other sites

Ben Arfa kommer garantert

 

?

Ben Arfa er veldig typisk "Wenger signering".

Wenger har uttalt at han er veldig interissert i Ben Arfa, hvis han er til salgs, Ben Arfa har selv uttalt at han kan være på vei bort, derfor er jeg ganske sikker på at han kommer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...