Jump to content

Hatem Ben Arfa


Guest kellex

Recommended Posts

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Arsebloggeren skrev også at han hadde hørt fra en sikker kilde at kjøpet så godt som var i boks.

 

Dette stemmer nok

 

BE

 

Her hopper man raskt på pølsevogna! Hold gjerne korken på plass i sjampisflasken litt til, så har du den parat dersom det blir alvor..

Link to comment
Share on other sites

Ben Arfa/Vela, da har vi i tilfelle endelig noen der ute til venstre etter Pires/Reyes som aldri ble erstattet.

 

Venstrekant i boks?

 

Da gjenstår en keeper som gir oss ekstra poeng, en midtstopper som kan vinne eller i det hele tatt være i en duell og en spiss som kan score på den ene sjansen som avgjør kamper det ikke er opplagt at du skal vinne.

 

Ben Arfa er godkjent.

Link to comment
Share on other sites

Arsebloggeren skrev også at han hadde hørt fra en sikker kilde at kjøpet så godt som var i boks.

 

Dette stemmer nok

 

BE

dette vs. dette:

We’ll start this morning with some quite unsubstantiated rumour - that we’ve apparently signed Hatem Ben Affleck for £16m
er vel ikke helt det samme...

 

men for all del..

Link to comment
Share on other sites

Dette er spilleren vi trenger. Han er ung, og har altså mange år foran seg som professionell fotballspiller, noe klubben selvsagt vil nytte godt av. I tillegg har han nok enorm respekt for landsmann Wenger, og har lyst til å spille under ham. Han er ving, en posisjon hvor vi mangler bredde, spesielt hvis Hleb nå forlater oss.

 

Noe vi har manglet siden Pires dro er en ving som vet hvor målet står. Wenger trodde nok han hadde funnet det i Rosicky, men hans uendelige skademareritt har satt en effektiv stopper for hans Arsenalkarriere. Ben Arfa kan dette, og vil nok kunne stå for en 10-12 mål i sesongen når han har fått spilt seg varm i trøya.

 

I tillegg til alt dette så har han noe av det kanskje aller viktigste for en fotballspiller. Lyon dominerer i Frankrike, og har en stor vinnerkultur. Dette er noe svært mange av våre spillere mangler, så å få inn en spiller som vet hvordan det er å vinne noe, og ikke minst hvordan man klarer å vinne noe, kan være veldig viktig, selv om Ben Arfa ennå er ung.

 

Dette er det perfekte kjøpet, om Hleb forlater oss eller ikke. Prisen er ikke så verst for et så stort talent heller, så her må ikke Wenger tråkke på bremsa.

Link to comment
Share on other sites

Arsebloggeren skrev også at han hadde hørt fra en sikker kilde at kjøpet så godt som var i boks.

 

Dette stemmer nok

 

BE

dette vs. dette:

We’ll start this morning with some quite unsubstantiated rumour - that we’ve apparently signed Hatem Ben Affleck for £16m
er vel ikke helt det samme...

 

men for all del..

 

For all del, stryk det som ikke passer

På arsebloggen står også dette:

We’ll wait and see what happens but I was told last night by a very trustworthy source.

 

Jeg mener at hans troverdige kilder pleier å være meget troverdige. Ellers pleier han ikke å skrive om rykter på denne måten.

 

Men jeg er enig i at man bør vente til ting er bekreftet og som jeg også skrev i forrige post så er det ikke klart enda. Jeg skrev at det var så godt som klart.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun sett disse Youtube-klippene av han. Ser jo at han har tempo og veldig god teknikk.

 

Er det noen her som har sett han over flere kamper? og kan si litt mer om hvor god han egentlig er...styrker, svakheter, er han ego...osv.

Legger merke til at han får begrenset tillit av Lyon-trener'n, men det kan jo være flere årsaker til det.

 

Blir spennende å se om dette er et av kjøpene våre i sommer :)

Link to comment
Share on other sites

En ting er i alle fall sikkert. Om en spiller har fastplass eller sliter benken har ingenting å si. Kommer han til Arsenal og har talentet i boks så vet Wenger å få det frem, så det tror jeg hvertfall ikke trenger å bety noe negativt :)

Link to comment
Share on other sites

En ting er i alle fall sikkert. Om en spiller har fastplass eller sliter benken har ingenting å si. Kommer han til Arsenal og har talentet i boks så vet Wenger å få det frem, så det tror jeg hvertfall ikke trenger å bety noe negativt :)

 

Det er jo forsåvidt sant det, mer synes det fortsatt er litt bekymringsfullt at han har spilt såpass lite. Overraskende sådan....

 

Spesielt når du ser filmer som dette ;

 

Ja takk !

Link to comment
Share on other sites

En ting er i alle fall sikkert. Om en spiller har fastplass eller sliter benken har ingenting å si. Kommer han til Arsenal og har talentet i boks så vet Wenger å få det frem, så det tror jeg hvertfall ikke trenger å bety noe negativt :)

 

Det er jo forsåvidt sant det, mer synes det fortsatt er litt bekymringsfullt at han har spilt såpass lite. Overraskende sådan....

 

Spesielt når du ser filmer som dette ;

 

Ja takk !

 

Var vel noen rykter om at han hadde hatt en krangel med en av trenerne, lagkameratene eller noe.

 

F.eks. hver gang jeg har sett en Lyon kamp der Ben Arfa spiller så er han og Benzema aldri på banen likt, i går ble jo Benzema tatt av banen for Ben Arfa.

 

Men det hersker uansett ingen tvil om at Ben Arfa har et sinnsykt talent, og Wenger er som vi vet trolig verdens beste til å få fram potensialet i spillerene sine!

Link to comment
Share on other sites

Arsebloggeren skrev også at han hadde hørt fra en sikker kilde at kjøpet så godt som var i boks.

 

Dette stemmer nok

 

BE

dette vs. dette:

We’ll start this morning with some quite unsubstantiated rumour - that we’ve apparently signed Hatem Ben Affleck for £16m
er vel ikke helt det samme...

 

men for all del..

 

For all del, stryk det som ikke passer

På arsebloggen står også dette:

We’ll wait and see what happens but I was told last night by a very trustworthy source.

 

Jeg mener at hans troverdige kilder pleier å være meget troverdige. Ellers pleier han ikke å skrive om rykter på denne måten.

 

Men jeg er enig i at man bør vente til ting er bekreftet og som jeg også skrev i forrige post så er det ikke klart enda. Jeg skrev at det var så godt som klart.

 

BE

sorry. leste vel ikke hele avsnittet godt nok. uansett så er jeg ikke sikker på hvordan jeg tolker slike utsagn fra arseblogger.. av og til kan det være kødd. han bruker mye tid på dette ryktet dog. i dag sier han:

At this point the names of Ben Affleck and Niko Kranjcar are the ones most widely touted but it wouldn’t be unlike the boss to bring in somebody completely different.
så selv ikke han er sikker, selv om han skulle ha hørt noe fra "a trustworthy source". Ben Arfa er jo en ganske typisk Arsenal spiller så det er ikke så rart man får forhåpninger. tvi tvi
Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/Hatem_Ben_Arfa

 

Spennende setning et stykke ned i artikkelen

Reports suggest that he has reached an agreement with North London club, Arsenal F.C. on a four-year deal. He will be wearing the number 8 shirt, previously worn by Lassana Diarra.

 

Virker mer og mer som noe litt mer enn løse rykter. Når det er snakk om lengden på kontrakt og draktnummer så tyder alt på at noe er på gang. Håper inderlig dette er sant!

Link to comment
Share on other sites

Virker som om det er noe i ferd med å skje etter hva Ben Arfa sier her;

“I do not pay attention to this,” he told L’Equipe. “If I had to pay attention to everything that is in the papers…

 

“That is true that we have spoken about Arsenal, but we will see how it is going to happen.

 

“If I stay at Lyon, it is to play. Wherever I go, it will be to play.

 

“The season is not over yet, two games are remaining (one in Ligue 1 and the Coupe de France final).

 

“Today I am at Lyon. We will see what tomorrow is made of.

 

“I try to give my maximum and to give everything when I am on the pitch.

 

“It is frustrating when I am on the bench but it is part of the job.”

 

http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Foo...n-Gunners-link/

Link to comment
Share on other sites

Er det noko eg har lært gjennom x antall silly seasons, så er det å ikkje ta noko for gitt..

 

Nei, men har Wenger uttalt noe lignende det han har gjort mot slutten av denne sesongen, noen av de andre sommerene i x antall sesonger du har fulgt med? ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...