Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Hm, ser det nå, hehe B)

Det jeg prøvde å si er vel at Arshavin er den som bidrar minst på den defensive delen og virker altfor lat til tider. Kan det være pga hans utholdenhet?

 

Jeg tror det har med latskap å gjøre, eller at mr. Wenger har bedt han om og ligge igjen litt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Er glad for at Arshavin ikke er førstevalg på kanten lenger. Er vel ikke akkurat tilfeldig at vårt defensive spill har blitt langt langt bedre og Clichy har virket som en helt annen spiller defensivt etter at Nasri byttet kant og Walcott erstattet Arshavin i førsteellveren.

 

Han passer best i midten, men virker ikke akkurat som om han kommer til å få spille her i den nærmeste fremtid. Såfremt ikke Fabregas blir solgt, men tviler uansett på at han har stabiliteten til å holde laget tikkende sånn som Fabregas gjør.

 

Arshavin må virkelig ta seg sammen nå. For min del kan han cashes inn snart..

Link to comment
Share on other sites

Selg før han råtner!! Orker ikke se trynet hans lenger..

SELG SELG SELG!!!

 

Lavmål, så til de grader.

 

Ikke vanskelig for Arshavin å sette seg inn i en slik kamp. Dessuten var det ikke mange som var bedre enn i de minuttene russeren fikk.

 

Shava har pøset med scoringer og assister denne sesongen, så de innleggene deres er til å bli kvalme av.

Link to comment
Share on other sites

Han er nå nummer 3 på assistlista i Premier League da så helt ubrukelig er han nå ikke, og uten 5 minutter Arshavin kunne fort Wigankampen endt uten poeng. Det er det som er med Arshavin, plutselig skjer det noe spesielt. Så at han ble byttet inn skjønner jeg. Vi trengte nettopp noe spesielt. Er mer uforstående til at det var Walcott som måtte vike og ikke Wilshere direkte.

 

Når det er sagt - han har hatt bedre bidrag.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor vi skal selge Arshavin jeg da men.. Folket er vell frustrert ettersom han ikke hadde tidenes innhopp idag og at vi ikke vinner tenker jeg.

 

For min del så har jeg tenkt på emnet hyppigere og hyppigere siden forrige sesong. Når han i 08/09 sesongen kom fra Zenit var det en helt annen Arshavin vi så og vi alle gledet oss til å se Arshavin få sin første fulle Premier League sesong. Dog ble det litt "bittersweet" fra Arshavin som ofte kunne dra frem magi, for så å dasse rundt i 90 minutter med en pasningssuksess i overkant av 60%.

 

Denne sesongen har han bidratt med en del assists og et par mål, men han har også blitt byttet ut i hver eneste kamp han har spilt. Han har ikke fullført samtlige 90 minutter såvidt jeg vet hittil denne sesongen. Hvertfall ikke i Premier League og med dette skulle man jo tro at han kunne vise litt mer arbeidsetikk og være litt friskere enn hva han har vært for oss denne sesongen, men neida. Han blir altfor lite involvert på kanten og er langt fra god nok til å jobbe hjemover og han prøver ofte på "risky stuff" som Wenger har sagt tidligere.

 

Men personlig begynner jeg å bli lei av å ha en spiller som Arshavin i klubben. Jeg vil heller ha en jevnt over god spiller som så og si alltid presterer enn en Arshavin som har et magisk øyeblikk hver 2-4 kamp.

 

Som jeg skrev tidligere i tråden så er det en grunn til at plutselig har blitt langt mer solide bakover og har også vist oss mer stabile i å skape sjanser når Walcott har vært i startelleveren. Vi har da to vinger som man vet hva står for. I motsetning til Arshavin som vi aldri vet hva kan gjøre.

 

Plasser han i midten for Cesc mot Leeds og Ipswich så skal vi nok se at han blir bedre enn ute på kanten, men vi vet jo alle at Wenger ikke kommer til å gjøre dette. Uansett så er Arshavin selve definisjonen på ordet "unconsistant" og har han ikke klart å få det på plass nå som han snart er 30 år gammel så tviler jeg på at han noensinne vil det.

 

Får vi et høyt bud på Arshavin så kan russeren gjerne forsvinne for min del.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin har til tross for tilsynelatende dårlig innsats i mange kamper denne sesongen bidratt med mange målpoeng, og har ved flere anledninger åpnet motstanderes forsvar med genistreker. Problemet som flere er inne på er at han kan være direkte dårlig i 88 av 90 minutter.

Arshavin har siden dag en vært en spiller som er veldig "av/på" i løpet av en kamp, problemet er at han denne sesongen er mye oftere "av". Hvorfor vet jeg ikke, men det kan være mange faktorer som påvirker hans spill. Er han dårlig trent? Mangler han motivasjon? Eller er han en type spiller som rett og slett begynner å miste toppnivået i relativt lav alder?

Selv om han på papiret har en ganske god statistikk denne sesongen kan umulig Wenger og resten av trenerapparatet unnvære og se at noe skurrer her, at han nå også blir vraket fra den antatt beste 11ern tyder også på at de har sett at AA er langt unna sitt toppnivå.

Jeg er ikke for at vi skal selge Arshavin, men han må virkelig tas tak i av apparatet rundt laget, det må jobbes med å finne ut hva som er grunnen til at han underpresterer.

En Arshavin i form mot slutten av sesongen kan vise seg å være avgjørende for om vi skal vinne titler eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Andrej Arsjavin er bedre når han spiller mere sentralt på banen,la han spille hengende spiss mot Leeds,han er en spiller som kan gjøre utrolige ting på egenhånd.Når han spiller på kanten gjør han ikke jobben hjemover bra nok,selv om han har blitt litt bedre til det.Håper og tror han vil gjøre det bra som hengende spiss,hvis han får sjansen til det mot Leeds,vi trenger en spiller som Arsjavin.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin hadde like god kondis som en gjennomsnitts bedriftsspiller i første del av sesongen. Nå har han funnet ut hvordan han skal holde 90 minutter ved å drite i å jobbe for laget. Greit nok at han er jævli god, men han er den lateste spilleren jeg har sett i Arsenal i mitt liv. Helt mislykket innhopp mot City, men han kom inn i en periode da Arsenal hadde kjørt seg helt fast. For min del kan han holdes på benken til han begynenr å vise riktige holdninger.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin hadde like god kondis som en gjennomsnitts bedriftsspiller i første del av sesongen. Nå har han funnet ut hvordan han skal holde 90 minutter ved å drite i å jobbe for laget. Greit nok at han er jævli god, men han er den lateste spilleren jeg har sett i Arsenal i mitt liv. Helt mislykket innhopp mot City, men han kom inn i en periode da Arsenal hadde kjørt seg helt fast. For min del kan han holdes på benken til han begynenr å vise riktige holdninger.

 

 

Mener ög ha lest noe ett sted, tror det var i ett av de første GP i år at han veldig ofte slapp unna kondisjonstrening. Mulig det var i den artikkelen fra treningsleiren.

 

Han viser veldig lat holdening ja, og det er jeg sikker på "smitter" noe over på andre spillere på laget. Greit nok, mot city så kom han inn i en vanskelig periode, men han viste da heller ingen som helst form for innsats når han først kom inn. Må jo være tidenes dårligste innhopp,sammen med Fab mot manure?

 

Kan være enig at han av og til kan glimte til, men det skjer så altfor sjeldent. Enig med deg, hold han på benken til han forbedrer seg, eller cash in. Han har vel aldri slått helt til som vi forventet når han kom...

Link to comment
Share on other sites

Kan være enig at han av og til kan glimte til, men det skjer så altfor sjeldent

 

Likevel er han vel en av spillerne i klubben med mest antall målpoeng. Ikke verst for en spiller som bare glimter til av og til.

 

Arshavin er en spiller som kan finne på å gjøre det ingen andre evner å gjøre, når man minst forventer det. Det var jo takket være 5 minutter Arshavinmagi at vi fikk poeng mot Wigan. Målet hans mot United på OT forrige sesong, er også ett godt eksempel på hva Arshavinmagi kan føre til.

 

Ja, Arshavin er en lat jævel, men det kan jeg godt leve med, så lenge han fortsetter å leverer assists og mål slik han har gjort denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Litt av problemet med å ha en spiller som AA på banen er at han så åpenlyst viser at han legger ned mindre innsats en resten av laget, han har denne sesongen også oftere gjort feil som har ført til kontringer i mot, og det er svær frustrerende å se at Arshavin da i mange tilfeller bare jogger eller går hjemover mens motstanderlaget kontrer, dette frustrerer meg og sikkert en hel haug av andre supportere.

Jeg er for all del en stor fan av Arshavins unike ferdigheter, han kan skape sjanser ut av ingenting, bidra med assist og ikke minst score fra alle mulige og umulige posisjoner.

Ligaen har allikevel de siste sesongene, spesielt i den inneværende blitt så tett og jevn at det ikke lenger er rom for en spiller som ikke gir 100% hele kampen, som lag er Arsenal helt avhengig av at vær eneste spiller tar defensivt ansvar så vell som offensivt og jobber utrettelig for laget, hvis ikke får motstanderne spillerom som fort kan føre til målsjanser.

Det som er aller mest frustrerende i mine øyne med Arshavin er at han har alt tilrettelagt for å være en publikumsyndling og en av ligaens beste spillere, men ser ut til å ”sløse” bort dette med latskap.

Nå skal det legges til at AA absolutt har vært en bidragsyter for Arsenal denne sesongen med mange målpoeng, men det hadde kostet han så lite og gitt klubben så mye om han kunne hevet seg til det nivået vi vet han har i seg.

Link to comment
Share on other sites

Litt av problemet med å ha en spiller som AA på banen er at han så åpenlyst viser at han legger ned mindre innsats en resten av laget, han har denne sesongen også oftere gjort feil som har ført til kontringer i mot, og det er svær frustrerende å se at Arshavin da i mange tilfeller bare jogger eller går hjemover mens motstanderlaget kontrer, dette frustrerer meg og sikkert en hel haug av andre supportere.

Ligaen har allikevel de siste sesongene, spesielt i den inneværende blitt så tett og jevn at det ikke lenger er rom for en spiller som ikke gir 100% hele kampen, som lag er Arsenal helt avhengig av at vær eneste spiller tar defensivt ansvar så vell som offensivt og jobber utrettelig for laget, hvis ikke får motstanderne spillerom som fort kan føre til målsjanser.

 

Jeg lurer meg på om dette er noe som frustrerer Wenger også, eller om han har definert defensiv jobbing som en oppgave som skal ha lavere prioritet for Arshavin? Wenger lar da vel ikke en spiller som ikke gjør jobben sin, gang etter gang, spille, uke etter uke? Det hadde ALDRI Kjetil Rekdal godtatt, og det godtar sikkert ikke Wenger heller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer meg på om dette er noe som frustrerer Wenger også, eller om han har definert defensiv jobbing som en oppgave som skal ha lavere prioritet for Arshavin? Wenger lar da vel ikke en spiller som ikke gjør jobben sin, gang etter gang, spille, uke etter uke? Det hadde ALDRI Kjetil Rekdal godtatt, og det godtar sikkert ikke Wenger heller.

Klart han blir frustrert, men en av Wengers sterke sider er jo at han gir sine spillere langt mer tillit en andre trenere. I tillegg så er jo Arshavin i form og humør en fantastisk fotballspiller så jeg tipper det er troen på at han skal finne tilbake til gamle høyder som gjør at Wenger ikke lar frustrasjonen ta overhånd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så forrige kamp på dårlig stream, så personlig mener jeg ikke så mye om hvordan Arshavin spilte, men bare for å balansere litt i forhold til hva folk skriver her på forumet så limer jeg inn en som har litt mer positivt syn på hans prestasjoner sist.

 

Andrey Arshavin / The crowd

 

I thought the crowd got on Arshavin's back far too easily and personally I thought it was a disgrace. I really thought that had Wenger brought him off instead of Tomas Rosicky for Carlos Vela I was worried we were going to have another Emmanuel Eboue booing incident. Now I know that Arshavin's perceived laziness is a bug bearer for Gooners and I see where they are coming from. But if you consider his statistics for yesterday's game: 81.6% pass completion - 93.9% forward half pass completion - 5 key passes (Assists for attempts) - 3/3 successful tackles - he didn't have a bad game. Yes he could run around more and track back but for some reason he doesn't seem to want to / be able to.

What we can't do is get on our own players back's. It does not help anyone, least of all our own players. Another "Eboue moment" would be a very bad reflection on Gooners.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så forrige kamp på dårlig stream, så personlig mener jeg ikke så mye om hvordan Arshavin spilte, men bare for å balansere litt i forhold til hva folk skriver her på forumet så limer jeg inn en som har litt mer positivt syn på hans prestasjoner sist.

 

Andrey Arshavin / The crowd

 

I thought the crowd got on Arshavin's back far too easily and personally I thought it was a disgrace. I really thought that had Wenger brought him off instead of Tomas Rosicky for Carlos Vela I was worried we were going to have another Emmanuel Eboue booing incident. Now I know that Arshavin's perceived laziness is a bug bearer for Gooners and I see where they are coming from. But if you consider his statistics for yesterday's game: 81.6% pass completion - 93.9% forward half pass completion - 5 key passes (Assists for attempts) - 3/3 successful tackles - he didn't have a bad game. Yes he could run around more and track back but for some reason he doesn't seem to want to / be able to.

What we can't do is get on our own players back's. It does not help anyone, least of all our own players. Another "Eboue moment" would be a very bad reflection on Gooners.

 

 

Dette er veldig sant, og er det samme noen av oss her har sagt før. At spillerne spiller er ikke spillernes feil - det er uttaket Wenger gjør. Når vi har 11 mann som er utvalgte til å spille den kampen, så skal vi støtte de 11 spillerne. Vi kan være uenige i laguttak, bytter under kamp osv. Men når kula er i spill så støtter vi spillerne.

 

Hvis publikum hadde gjort noe slsikt igjen på Emirates som de gjorde mot Eboue... Huff... det finnes ikke ord.

Link to comment
Share on other sites

Eg såg ikkje kampen direkte, men har sett gjennom høgdepunkta, og må innrømme at eg ikkje heilt forstår kritikken.. Av det som var av målsjansar til Arsenal, var jo Arshavin involvert i 80% av desse.. Der han ikkje var direkte involvert, låg han som regel klar rett utanfor 16-meteren for å plukke opp evt. nedfallsfrukt..

 

Dette har blitt omsnakka før, men dei siste sesongane har det blitt ein klar tendens til at folk tydelegvis har fått eit utprega behov for å ha hoggestabbar og syndebukkar i stallen. Eg hugsar at eg blei sjokkert over korleis Parlour i perioder blei behandla i si tid, no for tida vert eg ikkje overraska om folk kallar spelarane våre for klovnar og det som verre er..

 

Eg registrerer også at dei folka som "ikkje orker å sjå trynet" til Arshavin er mykje dei samme folka som meinte at Cesc berre kunne ryke og reise då han ikkje var heilt på topp dei første kampane etter den siste skaden.......

Link to comment
Share on other sites

Eg såg ikkje kampen direkte, men har sett gjennom høgdepunkta, og må innrømme at eg ikkje heilt forstår kritikken.. Av det som var av målsjansar til Arsenal, var jo Arshavin involvert i 80% av desse.. Der han ikkje var direkte involvert, låg han som regel klar rett utanfor 16-meteren for å plukke opp evt. nedfallsfrukt..

 

Dette har blitt omsnakka før, men dei siste sesongane har det blitt ein klar tendens til at folk tydelegvis har fått eit utprega behov for å ha hoggestabbar og syndebukkar i stallen. Eg hugsar at eg blei sjokkert over korleis Parlour i perioder blei behandla i si tid, no for tida vert eg ikkje overraska om folk kallar spelarane våre for klovnar og det som verre er..

 

Eg registrerer også at dei folka som "ikkje orker å sjå trynet" til Arshavin er mykje dei samme folka som meinte at Cesc berre kunne ryke og reise då han ikkje var heilt på topp dei første kampane etter den siste skaden.......

Arshavin var svak mot Leeds og han har hatt mange dårlige kamper i år. Greit at noen ordlegger seg litt i krasseste laget, men ingen røyk uten ild for å si det sånn. Han har 9 assists og et par mål, det er bra, men han er alt for ustabil. Han mister ballen for ofte og når han mister ballen så klarer han ikke legge press på motspilleren i tilstrekkelig grad. Hvorfor? Jeg tror det er fordi han spiller på kanten, noe som ikke passer han særlig bra. Han bør spille sentralt bak spissen. Tror han vil framstå som en helt annen spiller da.

 

Forresten så var jeg ikke en av de som mente at "Cesc kunne ryke og reise" selv om jeg er misfornøyd med innsatsen til Arshavin. Du bør derfor revurdere den teorien

Link to comment
Share on other sites

Forresten så var jeg ikke en av de som mente at "Cesc kunne ryke og reise" selv om jeg er misfornøyd med innsatsen til Arshavin. Du bør derfor revurdere den teorien

Eg sa ikkje at det var alle dei samme Castor.. :-)

 

Det er ikkje tvil i at det i mange tilfeller er noke i veien med både haldningar ordbruk. Dette provoserer meg kraftig, på samme måte som et blei forbanna foran TVen då idiotar på Emirates presterte å bue Eboue av bana.

Slikt SKAL ikkje skje, og dersom utsegnene her på forumet gjenspeiler det som blir sagt i diskusjonar også med andre supporterar, bør kvar og ein gå i seg sjøl, slik eg ser det.

Det hender et er ueinig med laguttaket og vala som (ikkje) blir tatt på transfermarknaden, men eg kaller verken manager eller spelarar apar, klovnar, idiotar eller det som verre er.

 

Elles så er eg einig med deg i at Arshavin med stort sannsyn hadde gjort det betre i midten. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...