Jump to content

2007.12.16 Chelsea H


sandis

Recommended Posts

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Herlig å få det målet like før pause. Kjempe å se at Cesc og Mathieu regjerer på midtbanen nok en gang. Har savnet det så ekstremt nå, og nå er de altså tilbake. Hleb virker noe rusten dog, men det kommer med litt kamptrening.

 

Håper Robin snart kommer inn og Manu ut. Spillemessig har Manu faktisk vært meget bra, men jeg er redd for det gule kortet han fikk etter taklingen på Terry. Litt snakk til nå, så er det ut.

 

Dog er jeg redd at Wenger heller velger å ta ut Hleb hvis han skal sette inn Robin.

Link to comment
Share on other sites

Terry var heldig som ikke ble utvist før han ble byttet ut. Den beinharde taklingen på Fab ETTER at dommeren hadde blåst er i mine øyne et klart rødt kort. Det er ingen unnskyldning at man ikke hørte fløyta. Mange spillere som har fått kort får å fortsette spilling når de ikke har hørt fløyta. Uansett skulle han hatt et gult kort til å når han sparker til Eboue når han ligger nede etter å ha fått et frispark.

 

Uansett en solid omgang. Clichy har utrolig god kontroll på SWP og det er god kontroll bakover. Cole x 2 på venstresiden har vært farlige ved et par anledninger, men ikke noe mer enn det. Mozart har vært litt stille på venstresiden, men det virker som at han har vært med mye bakover. Synes at den store styrken til Ade som spiss blir desverre svakheten hans i de store kampene: Han jobber utrolig mye og bra, MEN han er aldri inne i boksen når vi trenger han der. Vi klarer ingenting mot et etablert Chelseaforsvar og vi trenger en van Persie som tørr å skjyte! Ebouye vil jeg ha ut, ikke for at han har gjort en dårlig kamp, men fordi han har gult og er sinna der ute. Van Persie som andrespiss og Hleb som høyremidtbane.

 

Lampard har gult kort, og kan dermed ikke forsette med sine ekle triks i frykt for å bli utvist. Terry er byttet ut, og det er to midtstoppere i midten som ikke har spilt mye sammen. Dette tror jeg går veien :(

 

Chelsea har en stygg tendens til å score til første 10 min i andre omgang. Klarer vi å holde ut de, tror jeg det meste er gjort. NÅ må vi ikke falle tilbake til syndene fra de siste kampene. LENGE siden vi har gjennomført 2 gode omganger nå. Go Gunners!!!

Link to comment
Share on other sites

1 omgang:

 

Arsenal dominerer spillet og er et HELT ANNET lag med Fabregas, Hleb og Flamini.

Mange gule kort nå og høy spenning. Det kan fort ende med en utvisning. Hva Wenger

velger å gjøre med det, kan fort gjøre utslag. Kanskje han bør satse på at det kan gå

bra med en utvisning, og la spillerne på banen fortsette. Det gjelder å holde koken oppe,

og et skifte kan fort få oss ut av rytmen. Jeg synes vi bør fortsette til 60-70 minutter.

Leder vi da, bør vi kaste innpå noen friske bein.

 

Gallas mål skulle vært annullert da han dytter Haim i ryggen. Soleklart frispark,

men en herlig avslutning på omgangen. Jeg var liksom i mål med 0-0... :(

 

Ellers spiller Cole en veldig bra kamp!

Link to comment
Share on other sites

Terry var heldig som ikke ble utvist før han ble byttet ut. Den beinharde taklingen på Fab ETTER at dommeren hadde blåst er i mine øyne et klart rødt kort. Det er ingen unnskyldning at man ikke hørte fløyta. Mange spillere som har fått kort får å fortsette spilling når de ikke har hørt fløyta. Uansett skulle han hatt et gult kort til å når han sparker til Eboue når han ligger nede etter å ha fått et frispark.

 

Uansett en solid omgang. Clichy har utrolig god kontroll på SWP og det er god kontroll bakover. Cole x 2 på venstresiden har vært farlige ved et par anledninger, men ikke noe mer enn det. Mozart har vært litt stille på venstresiden, men det virker som at han har vært med mye bakover. Synes at den store styrken til Ade som spiss blir desverre svakheten hans i de store kampene: Han jobber utrolig mye og bra, MEN han er aldri inne i boksen når vi trenger han der. Vi klarer ingenting mot et etablert Chelseaforsvar og vi trenger en van Persie som tørr å skjyte! Ebouye vil jeg ha ut, ikke for at han har gjort en dårlig kamp, men fordi han har gult og er sinna der ute. Van Persie som andrespiss og Hleb som høyremidtbane.

 

Lampard har gult kort, og kan dermed ikke forsette med sine ekle triks i frykt for å bli utvist. Terry er byttet ut, og det er to midtstoppere i midten som ikke har spilt mye sammen. Dette tror jeg går veien :(

 

Chelsea har en stygg tendens til å score til første 10 min i andre omgang. Klarer vi å holde ut de, tror jeg det meste er gjort. NÅ må vi ikke falle tilbake til syndene fra de siste kampene. LENGE siden vi har gjennomført 2 gode omganger nå. Go Gunners!!!

 

 

Må bare si meg enig. Pluss at fat frank burde også hatt et kort tidligere mener nå jeg, når han meier ned Eboue. En Eboue som jeg ser på som en viktig brikke def. bare han ikke får et gult kort til.

 

Og til deg som mener at vi ikke hadde ledet viss Terry hadde vert utpå. De mener jeg vi hadde, var chech som gjorde tabben ikke ben ahim.

 

Terry var heldig som ikke ble utvist før han ble byttet ut. Den beinharde taklingen på Fab ETTER at dommeren hadde blåst er i mine øyne et klart rødt kort. Det er ingen unnskyldning at man ikke hørte fløyta. Mange spillere som har fått kort får å fortsette spilling når de ikke har hørt fløyta. Uansett skulle han hatt et gult kort til å når han sparker til Eboue når han ligger nede etter å ha fått et frispark.

 

Uansett en solid omgang. Clichy har utrolig god kontroll på SWP og det er god kontroll bakover. Cole x 2 på venstresiden har vært farlige ved et par anledninger, men ikke noe mer enn det. Mozart har vært litt stille på venstresiden, men det virker som at han har vært med mye bakover. Synes at den store styrken til Ade som spiss blir desverre svakheten hans i de store kampene: Han jobber utrolig mye og bra, MEN han er aldri inne i boksen når vi trenger han der. Vi klarer ingenting mot et etablert Chelseaforsvar og vi trenger en van Persie som tørr å skjyte! Ebouye vil jeg ha ut, ikke for at han har gjort en dårlig kamp, men fordi han har gult og er sinna der ute. Van Persie som andrespiss og Hleb som høyremidtbane.

 

Lampard har gult kort, og kan dermed ikke forsette med sine ekle triks i frykt for å bli utvist. Terry er byttet ut, og det er to midtstoppere i midten som ikke har spilt mye sammen. Dette tror jeg går veien :P

 

Chelsea har en stygg tendens til å score til første 10 min i andre omgang. Klarer vi å holde ut de, tror jeg det meste er gjort. NÅ må vi ikke falle tilbake til syndene fra de siste kampene. LENGE siden vi har gjennomført 2 gode omganger nå. Go Gunners!!!

 

 

Må bare si meg enig. Pluss at fat frank burde også hatt et kort tidligere mener nå jeg, når han meier ned Eboue. En Eboue som jeg ser på som en viktig brikke def. bare han ikke får et gult kort til.

 

Og til deg som mener at vi ikke hadde ledet viss Terry hadde vert utpå. De mener jeg vi hadde, var chech som gjorde tabben ikke ben ahim.

 

 

Sliter veldig i starten her. må vi få kontroll på kula og slå sikre passninger. Masse med farlige kortpassninger som blir brutt nå. Desuten må vi skyte fra 16 meter ikke spille oss heil igjennom hver gang.

 

Come on Arsenal :D

Link to comment
Share on other sites

En liten fot fram av Scheva der, og Chelsea hadde vært inne i kampen igjen! Dette er nervepirrende!

For ikke å snakke om Mikel sitt skudd. Nå må vi skjerpe oss!

 

Veldig spennande dette. Mye rare passninger enda, men det ser ut til og bli flere overgangsmuligheter for oss i denne andre omgangen. Såg Robin Van Persie var i oppvarming.

 

Og nå ligger Gallas nede :/

 

Eboue bryter joe cole fint, blir så tatt og j.cole får gult kort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...