Jump to content

2007.12.16 Chelsea H


sandis

Recommended Posts

Leste på Chelsea's offisielle hjemmeside at de på skadelista og ikke tilgjengelige til kampen mot oss er: Ballack, Drogba, Carvalho og Essien. Ergo, mange viktige brikker i dette russiske maskineriet er utilgjengelige på søndag. Lover bra for vår del som ikke har slått dette laget siden 2004 eller noe.

 

Grugleder meg til denne kampen jeg også.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Arsenal er jo inne i et veldig tett program, så personlig håper jeg at Mr. Wenger ikke tar alt for mange sjanser på spillere som ikke er 100% klare. Det blir garantert en fysisk tøff kamp og spillere som er småskadet kan fort bli borte i lengre perioder dersom de blir sendt ut i kamp for tidlig. Ellers var det jo gledelig å se van Persie og Diaby tilbake i midtuken og håper på å se de innvolvert på søndag også.

 

Selv om det kanskje ikke er sesongens beste periode vi er inne i, kan det faktisk være bra å møte chelski nå. Trenden må snus og gutta er nok maks motivert og klare for å vise seg frem for hjemmefansen. Dette er tross alt en av sesongens største kamper. Selv om jeg grugleder meg, er jeg optimist og tror vi kommer tilbake på vinnersporet på søndag!

 

Nå er vel både Fab, Hleb og Flamini ute med muskelskader så om kampen blir fysisk eller ikke spiller ikke så stor rolle. Enten er muskulaturen klar for start-stopp bevegelser eller så er den det ikke. Jeg håper Wenger er tøff nok til å satse på Flamini og en av de to andre. Litt dumt å risikere begge playmakerene på samme tid. Laget har i det siste vist at det ikke fungerer optimalt med begge ute samtidig.

 

Jeg ønsker å se dette laget søndag:

 

Keeper- samme for meg hvem som velges, de har sine styrker og svakheter begge to

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Fab-Flamini-Rosicky

van Perise Ade

 

Benk:Keeper, Gilberto, Bendtner, Senderos

 

Ok, jeg ser at formuleringen min er litt dårlig, og tar selvkritikk for det :blink: . Men som du skriver, det er litt dumt å risikere flere spillere samtidig... Det jeg i hovedsak ville frem til er at jeg er livredd for at Cesc og Alex Hleb blir kastet innpå uten at de er helt klare og derfor står i fare for å bli borte over tid. Jeg har selvfølgelig stor tiltro til det medisinske apparatet i klubben, men samtidig er dette en av årets største kamper og det kan i det tilfellet være lettere å gamble på enkelte spillere som er viktige for laget.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er jo inne i et veldig tett program, så personlig håper jeg at Mr. Wenger ikke tar alt for mange sjanser på spillere som ikke er 100% klare. Det blir garantert en fysisk tøff kamp og spillere som er småskadet kan fort bli borte i lengre perioder dersom de blir sendt ut i kamp for tidlig. Ellers var det jo gledelig å se van Persie og Diaby tilbake i midtuken og håper på å se de innvolvert på søndag også.

 

Selv om det kanskje ikke er sesongens beste periode vi er inne i, kan det faktisk være bra å møte chelski nå. Trenden må snus og gutta er nok maks motivert og klare for å vise seg frem for hjemmefansen. Dette er tross alt en av sesongens største kamper. Selv om jeg grugleder meg, er jeg optimist og tror vi kommer tilbake på vinnersporet på søndag!

 

Nå er vel både Fab, Hleb og Flamini ute med muskelskader så om kampen blir fysisk eller ikke spiller ikke så stor rolle. Enten er muskulaturen klar for start-stopp bevegelser eller så er den det ikke. Jeg håper Wenger er tøff nok til å satse på Flamini og en av de to andre. Litt dumt å risikere begge playmakerene på samme tid. Laget har i det siste vist at det ikke fungerer optimalt med begge ute samtidig.

 

Jeg ønsker å se dette laget søndag:

 

Keeper- samme for meg hvem som velges, de har sine styrker og svakheter begge to

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Fab-Flamini-Rosicky

van Perise Ade

 

Benk:Keeper, Gilberto, Bendtner, Senderos

 

Ok, jeg ser at formuleringen min er litt dårlig, og tar selvkritikk for det :blink: . Men som du skriver, det er litt dumt å risikere flere spillere samtidig... Det jeg i hovedsak ville frem til er at jeg er livredd for at Cesc og Alex Hleb blir kastet innpå uten at de er helt klare og derfor står i fare for å bli borte over tid. Jeg har selvfølgelig stor tiltro til det medisinske apparatet i klubben, men samtidig er dette en av årets største kamper og det kan i det tilfellet være lettere å gamble på enkelte spillere som er viktige for laget.

 

denne kamper er ikke bare viktig poeng messig, men vil være en skikkelig moral booster

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er jo inne i et veldig tett program, så personlig håper jeg at Mr. Wenger ikke tar alt for mange sjanser på spillere som ikke er 100% klare. Det blir garantert en fysisk tøff kamp og spillere som er småskadet kan fort bli borte i lengre perioder dersom de blir sendt ut i kamp for tidlig. Ellers var det jo gledelig å se van Persie og Diaby tilbake i midtuken og håper på å se de innvolvert på søndag også.

 

Selv om det kanskje ikke er sesongens beste periode vi er inne i, kan det faktisk være bra å møte chelski nå. Trenden må snus og gutta er nok maks motivert og klare for å vise seg frem for hjemmefansen. Dette er tross alt en av sesongens største kamper. Selv om jeg grugleder meg, er jeg optimist og tror vi kommer tilbake på vinnersporet på søndag!

 

Nå er vel både Fab, Hleb og Flamini ute med muskelskader så om kampen blir fysisk eller ikke spiller ikke så stor rolle. Enten er muskulaturen klar for start-stopp bevegelser eller så er den det ikke. Jeg håper Wenger er tøff nok til å satse på Flamini og en av de to andre. Litt dumt å risikere begge playmakerene på samme tid. Laget har i det siste vist at det ikke fungerer optimalt med begge ute samtidig.

 

Jeg ønsker å se dette laget søndag:

 

Keeper- samme for meg hvem som velges, de har sine styrker og svakheter begge to

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Fab-Flamini-Rosicky

van Perise Ade

 

Benk:Keeper, Gilberto, Bendtner, Senderos

 

Ok, jeg ser at formuleringen min er litt dårlig, og tar selvkritikk for det :blink: . Men som du skriver, det er litt dumt å risikere flere spillere samtidig... Det jeg i hovedsak ville frem til er at jeg er livredd for at Cesc og Alex Hleb blir kastet innpå uten at de er helt klare og derfor står i fare for å bli borte over tid. Jeg har selvfølgelig stor tiltro til det medisinske apparatet i klubben, men samtidig er dette en av årets største kamper og det kan i det tilfellet være lettere å gamble på enkelte spillere som er viktige for laget.

 

denne kamper er ikke bare viktig poeng messig, men vil være en skikkelig moral booster

 

 

Eg frykter også Andrej Sjevtsjenko skal finne sotrformen til denne kampen og herje mot oss. Han har fått mer og mer tillit, selvtillitten vokser, ett annet press en hva han er vant med, siden Drogba er ute. Og kvalitetene har han på lur en plass. Får bare håpe han lurer dem vekk i vertfall noen dager til.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Arsenal ike vinner kan 1.plassen gå rett i do :(

 

Det var da veldig pessemistisk tanke. Både Chelsea, Man U og vertfall Liverpool kommert også til å miste flere poeng før sesongen er over. Men viss vi slår Chelsea har vi fått et forsprang på dem som vi bør klare og holde sesongen ut.

Link to comment
Share on other sites

 

nei, dette er vel andre gangen den klysa kommer hit! ;)

Men det kan hende jeg tar feil :(

 

 

Han turte ikke å møte opp forrige sesong, husker jeg var litt skuffa over det fordi jeg ville høre lokalfansens reksjoner mot ham, så det er nok første gang han setter sine føtter på vår fantastiske gressmatte ;)

 

Ja, nå husker jeg det bedre :lol:

Bra at noen her har kontroll ;)

---------------------------------------------------------------------------

 

Ifjor var han ikke med i troppen engang vel, pga skade..

Håper mottakelsen hans i år blir helt jevlig!!!

Han har vært utrolig god for Arsenal i sin tid, men vil aldri tilgi den jevla klysa for det!

 

http://youtube.com/watch?v=RwEch2zebfc

 

http://youtube.com/watch?v=MX-0wuvx2xM&feature=related

Link to comment
Share on other sites

Uten Hleb og Cesc har vi sett at vi blir alt for tamløs på mitten. så de gutta må spille.

 

Vinner vi har 6 poeng på Chelsea som har finni storformen.

 

Er nok den største kampen i år siden Man Utd kampen.

 

Liverpool kommer nok aldri til å true oss de ligger for langt bak.

 

En seier her vil nok for moralen og tror i laget på at vi kan holde helt inn til ligagull.

 

Taper vi her så tror jeg løpe er kjørt, for de da vil selvtelitten og moralen detter i frittfall.

 

For da blir det nok at gutta tenker at Chelsea og Man Utd er de laga som er en del bedre en oss.

 

Vi må ikke tape her er nok denne kampen som vil gjøre om Chelsea vil komme virkelig inn i gullkampen i gjen.

 

Vi ser fra tiligere når vi har tap storkamper som mot Man Utd tar det lang tid før Arsenal moralen klarer å stable selvtelitten på bene i gjen.

 

For meg har vi ikke vært Arsenal uten Hleb og Cesc, uten de føler jeg laget ikke viser noe som helst framover.

 

Men håper på toppalag og en sier mot Chelsea og sier til Liverpool så vi for ei luke i gjen på 4 og 6 poeng på de andre laga :(

Link to comment
Share on other sites

Skal vi vinne, trenger vi en skikkelig fighter på midtbanen, i tillegg til en som kan gå på dype løp. Ade vil bli viktig i denne kampen, men vi trenger også en som kan hjelpe ham på topp. Håper Robin starter denne...

 

Satser på at minst én av Hleb, Flam og Cesc spiller, noe som vil kunne vise seg å bli avgjørende. Flam er vel den som er nærmest, og hvis Cesc ikke spiller blir det vel Diarra/Diaby som bør ta plassen ved siden av Flamster. Håper mest på Diaby, siden han har offensive kvaliteter som Diarra mangler. Om Hleb ikke blir klar, ender vi vel opp med Eboue på høyre.

 

Kan godt hende Wenger velger annerledes og satser på rutinen til Gilberto sammen med Mathieu hvis Cesc ikke kan spille.

 

 

Håper på dette:

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Hleb/Walcott-Cesc/Diaby-Flamini-Rosicky

Ade/Bendtner-RvP

Link to comment
Share on other sites

Selv med vårt sterkeste lag, skal vi få nok å henge fingrene i mot Chelsea. Det må satses maks på det offensive spillet, med fart og presisjon i alt vi gjør. Dessuten må forsvaret snøre igjen. Det har vært rimelig åpent der bak i det siste. Og alt kan man ikke forklare med fraværet til Flamini.

 

Men, med Fabregas og Flamini tilbake, har vi igjen kvaliteter som kreativ og aggressivitet i laget. Det har jeg savnet de siste kampene. For å si det sånn. Vi har vært heldige som sitter igjen med 4 poeng i de tre siste seriekampene. Det kunne fort vært 1!

Link to comment
Share on other sites

Uten Hleb og Cesc har vi sett at vi blir alt for tamløs på mitten. så de gutta må spille.

 

Vinner vi har 6 poeng på Chelsea som har finni storformen.

 

Er nok den største kampen i år siden Man Utd kampen.

 

Liverpool kommer nok aldri til å true oss de ligger for langt bak.

 

En seier her vil nok for moralen og tror i laget på at vi kan holde helt inn til ligagull.

 

Taper vi her så tror jeg løpe er kjørt, for de da vil selvtelitten og moralen detter i frittfall.

 

For da blir det nok at gutta tenker at Chelsea og Man Utd er de laga som er en del bedre en oss.

 

Vi må ikke tape her er nok denne kampen som vil gjøre om Chelsea vil komme virkelig inn i gullkampen i gjen.

 

Vi ser fra tiligere når vi har tap storkamper som mot Man Utd tar det lang tid før Arsenal moralen klarer å stable selvtelitten på bene i gjen.

 

For meg har vi ikke vært Arsenal uten Hleb og Cesc, uten de føler jeg laget ikke viser noe som helst framover.

 

Men håper på toppalag og en sier mot Chelsea og sier til Liverpool så vi for ei luke i gjen på 4 og 6 poeng på de andre laga :lol:

 

Gutta har heldigvis blitt litt eldre siden sist gang. Så viss vi skulle gå på et tap imåra, så håper og trur jeg at dette ikke vil gjøre at moralen går rett i bunn. Desuten må vi ikke glømme det gamle ordtaket i england som sier at de laget som leder til jul aldri vinner :(

Men vi får gå for tre poeng og et svimmelt Chelsea lag på søndag, håpe vi klare og stille med noen kreative sentralt på midten, ikke bare krigere spillere som du kun ser på lagutaket.

Link to comment
Share on other sites

 

nei, dette er vel andre gangen den klysa kommer hit! ;)

Men det kan hende jeg tar feil :(

 

 

Han turte ikke å møte opp forrige sesong, husker jeg var litt skuffa over det fordi jeg ville høre lokalfansens reksjoner mot ham, så det er nok første gang han setter sine føtter på vår fantastiske gressmatte ;)

 

Ja, nå husker jeg det bedre :lol:

Bra at noen her har kontroll ;)

---------------------------------------------------------------------------

 

Ifjor var han ikke med i troppen engang vel, pga skade..

Håper mottakelsen hans i år blir helt jevlig!!!

Han har vært utrolig god for Arsenal i sin tid, men vil aldri tilgi den jevla klysa for det!

 

http://youtube.com/watch?v=RwEch2zebfc

 

http://youtube.com/watch?v=MX-0wuvx2xM&feature=related

 

Denne er og bra ;)

 

http://youtube.com/watch?v=Skt0KxmjP8c&feature=related

Link to comment
Share on other sites

Ifjor var han ikke med i troppen engang vel, pga skade..

Håper mottakelsen hans i år blir helt jevlig!!!

Han har vært utrolig god for Arsenal i sin tid, men vil aldri tilgi den jevla klysa for det!

 

http://youtube.com/watch?v=RwEch2zebfc

 

http://youtube.com/watch?v=MX-0wuvx2xM&feature=related

 

 

Bra sang!

 

Håper Eboue har lagt vekk sin usportslige trend, og knekker foten på ca$hley etter ein rein takling i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Ifjor var han ikke med i troppen engang vel, pga skade..

Håper mottakelsen hans i år blir helt jevlig!!!

Han har vært utrolig god for Arsenal i sin tid, men vil aldri tilgi den jevla klysa for det!

 

http://youtube.com/watch?v=RwEch2zebfc

 

http://youtube.com/watch?v=MX-0wuvx2xM&feature=related

 

 

Bra sang!

 

Håper Eboue har lagt vekk sin usportslige trend, og knekker foten på ca$hley etter ein rein takling i morgen!

 

Nei fysj!!

Det holder med avrevne korsbånd :P

Link to comment
Share on other sites

Ifjor var han ikke med i troppen engang vel, pga skade..

Håper mottakelsen hans i år blir helt jevlig!!!

Han har vært utrolig god for Arsenal i sin tid, men vil aldri tilgi den jevla klysa for det!

 

http://youtube.com/watch?v=RwEch2zebfc

 

http://youtube.com/watch?v=MX-0wuvx2xM&feature=related

 

 

Bra sang!

 

Håper Eboue har lagt vekk sin usportslige trend, og knekker foten på ca$hley etter ein rein takling i morgen!

 

Nei fysj!!

Det holder med avrevne korsbånd :P

 

Sånne ting kan vi holde oss gode for, selv om jeg vet det er ment som tull. Jeg liker heller ikke fyren, men jeg syns vi heller kan se oss ferdig med han og glemme han. Han var så klart en stor idiot når han dro, og det han gjorde kan ikke tilgis, men jeg håper fansen i morgen heller bruke kreftene på å støtte laget vårt i stedet for å hetse han, slik at guttene får den hjelpen de trenger til seier. Vi fikk gjennombruddet til Clichy og Gallas i bytte, så jeg sier bare; Cashley who??

Link to comment
Share on other sites

Ifjor var han ikke med i troppen engang vel, pga skade..

Håper mottakelsen hans i år blir helt jevlig!!!

Han har vært utrolig god for Arsenal i sin tid, men vil aldri tilgi den jevla klysa for det!

 

http://youtube.com/watch?v=RwEch2zebfc

 

http://youtube.com/watch?v=MX-0wuvx2xM&feature=related

 

 

Bra sang!

 

Håper Eboue har lagt vekk sin usportslige trend, og knekker foten på ca$hley etter ein rein takling i morgen!

 

Nei fysj!!

Det holder med avrevne korsbånd :P

 

Seriøst, slike kommentarer kan vi holde oss for gode til.

Link to comment
Share on other sites

Kan Eboue plutselig få credit for noen av sine egenskaper i morgen :P ?

 

Kan Clichy få bevist at han har tatt igjen Cole som premier leagues beste venstre back?

 

Kan Gallas krige seg til seier som kaptein mot sin tidligere klubb?

 

Kan Fabregas ta luven av Chelseas sterke midtbane?

 

Kan kreative og kunstneriske Arsenal vinne over robuste og maskinelle Chelsea?

 

 

Jeg ser frem til kampen!

Link to comment
Share on other sites

Kan Eboue plutselig få credit for noen av sine egenskaper i morgen :P ?

 

Kan Clichy få bevist at han har tatt igjen Cole som premier leagues beste venstre back?

 

Kan Gallas krige seg til seier som kaptein mot sin tidligere klubb?

 

Kan Fabregas ta luven av Chelseas sterke midtbane?

 

Kan kreative og kunstneriske Arsenal vinne over robuste og maskinelle Chelsea?

 

 

Jeg ser frem til kampen!

 

Hleb er nok med i troppen spørs om Eboue for spilletid da, fin min del har Eboue vært ræva som ving og håper fintesterke Hleb starter kampen ;)

Link to comment
Share on other sites

Ifjor var han ikke med i troppen engang vel, pga skade..

Håper mottakelsen hans i år blir helt jevlig!!!

Han har vært utrolig god for Arsenal i sin tid, men vil aldri tilgi den jevla klysa for det!

 

http://youtube.com/watch?v=RwEch2zebfc

 

http://youtube.com/watch?v=MX-0wuvx2xM&feature=related

 

 

Bra sang!

 

Håper Eboue har lagt vekk sin usportslige trend, og knekker foten på ca$hley etter ein rein takling i morgen!

 

Nei fysj!!

Det holder med avrevne korsbånd :P

 

Seriøst, slike kommentarer kan vi holde oss for gode til.

 

jeg håper dere vet at jeg tuller?

Jeg ønsker selvfølgelig ikke at noen spillere i hvilket som helst lag skal skade seg!

Link to comment
Share on other sites

Dette blir utrulig spennende, skulle egentlig ha lest til eksamen idag, men ser ut til at dagen forsvinner med to fotballkamper. Håper på poengdeling i nord-england og 3 poeng til Nord-London. Hadde vore en fin førjulspresang. Kanskje til om eg en kjempetabbe fra Cashly Cole, som Eboue skårer på? Håper heller på den enn benbrudd vertfall :P

Link to comment
Share on other sites

''Wenger will wait until the final possible moment before ruling on the injuries to Cesc Fabregas (hamstring), Alex Hleb (hamstring) and Mathieu Flamini (thigh). All three trained on Friday and afterwards the manager was upbeat about their involvement.''

 

Då får vi bare sitte oss ned og be, amen :P

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg sinnsykt nå... Dette blir en utrolig viktig og spennende kamp! Det kan også bli svært hardt. Nå gjenstår det vel bare å se hvor sterk lag vi stiller. I følge "troverdige" britiske medier er Cesc klar for start, trolig Flamini også, men Hleb er enda usikker. Så dette lover veldig bra. Om vi da får hele troppen skadefri, utenom Theo dog, mot Chelseas litt skadeskutte lag, blir dette "lett", om vi spiller opp mot vårt beste! De stiller vel uten Drogba (takk Gud!) og Carvalho, samtidig som også Ballack og Malouda (?) er ute, men også Essien er ute med karantene, noe som betyr at han ikke kan score mot oss igjen, som han pleier!

 

Så utgangspunktet i dag er vel nokså godt, vi er i dårlig form, men det er uten Fabregas og co, så dette er en glimrende mulighet til å komme tilbake. Samtidig som Liverpool vinner eller spiller uavgjort i dag, er vi 4 eller 3 poeng foran! Og med van Persie og Diaby garantert tilbake er alt mye lysere. Så dette kan bli vår første seier mot dem siden Ranieri fikk sparken. Klarte aldri å slå den klysa Mourinho, dessverre :P

 

Trenger vel ikke å tippe lag, heller bare å håpe på de elleve beste fra start ;) Og resultatet (optimist!): Arsenal - Chelsea 3-0 (Ashley Cole (selvmål), William Gallas og Lassana Diarra)

 

Med 3 poeng her, vil alt se bra ut igjen, men om vi skulle tape... Tja, da må vi komme sinnsykt sterk tilbake! Come on Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...