Jump to content

2007.12.16 Chelsea H


sandis

Recommended Posts

... eh, og denne morsomme tabellen er jo heller ikke til å kimse av:

 

http://sport.vg.no/tabkonk/tk/?tabkonk2Op=...4&sesong_id=400

Grattis. Mange optimistiske arsenal-fans som har tippet oss langt oppe på den listen, ja :P. Viser vel bare hvor mye mer kunnskap arsenal-fans har enn de andre klubbene ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

... eh, og denne morsomme tabellen er jo heller ikke til å kimse av:

 

http://sport.vg.no/tabkonk/tk/?tabkonk2Op=...4&sesong_id=400

 

Imponerande!

 

 

 

Men er uenig med deg i at det ikkje var ein fortjent seier. Synes vi var hakket bedre gjennom heile kampen, og vinner fult fortjent.

 

Deilig å se midtbanetrioen tilbake igjen, føler vi fekk ein heilt anna ro i spelet vårt i dag.

 

Dette var ein lagseier, men ekstra skryt til Almunia, Gallas og ikkje minst Flamini som legg ned eit enormt arbeid.

 

 

Egentlig skiter jeg i om det var fortjent eller ikke. Spesielt i slike kamper som dette, betyr kampbildet lite. Det dreier seg om å vinne, og det gjorde vi. Men uavhengig hvordan vi vant, hadde jeg iallefall nerver helt til slutt. Jeg var rett og slett redd for å få et mål i mot. For det kunne ha skjedd. Og jeg tror det var en grunn til at jeg var redd for det. Jo, fordi Chelsea kunne ha fått det. Hadde det skjedd, ville jeg også i ettertid tenkt: "ja, det måtte jo komme...".

 

Nå håper jeg bare Fabregas, Flamini og Hleb er klar for kampen mot Spurs. Det blir en vrien kamp, da Spurvene har lært å fly... :P

Enig. Jeg satt også med følelsen av at Chelsea ville score. Spesielt etter kontringen der vi kom fem mot tre, og Fabregas roter det til. DA var jeg sikker på at Chelsea ville rett i angrep og score. Heldigvis skjedde ikke det.

 

Hehe, synd vi blir nødt til å skyte de ned igjen, da. ;)

Link to comment
Share on other sites

... eh, og denne morsomme tabellen er jo heller ikke til å kimse av:

 

http://sport.vg.no/tabkonk/tk/?tabkonk2Op=...4&sesong_id=400

Grattis. Mange optimistiske arsenal-fans som har tippet oss langt oppe på den listen, ja :P. Viser vel bare hvor mye mer kunnskap arsenal-fans har enn de andre klubbene ;)

 

Ja, det var mange som tvilte ved sesongstart. Men etter å ha fulgt Arsenal i over 25 år, var egentlig tegningen klar. Arsenal ville ta et steg opp når lagets altfor dominerende spiller forsvant. Nå håper jeg det vanker mer enn bare et kort i posten, om jeg skulle holde helt inn? Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Så forbanna deilig å slå gutta fra Skippagura. De ble sendt hjem til brua med 1-0 tap. Tipper at Cashley Cole satt på hjemturen og sjekket lønnsslippen. Noe annet hadde han ikke å glede seg over. For comebacket blant Arsenalfansen ble ingen opptur.

 

Digger Gallas! Her har vi en kaptein som fremstår som en vinner. Putter mål i avgjørende øyeblikk. Han og alle de andre fortjener mye ros etter denne (slåss)kampen. Satt lenge og ventet på 1-1, men gutta holdt ut.

 

Ellers varmer det at Hleb, Cesc, Flamini og van Persie er back in business!! :P

Link to comment
Share on other sites

Så forbanna deilig å slå gutta fra Skippagura. De ble sendt hjem til brua med 1-0 tap. Tipper at Cashley Cole satt på hjemturen og sjekket lønnsslippen. Noe annet hadde han ikke å glede seg over. For comebacket blant Arsenalfansen ble ingen opptur.

 

Digger Gallas! Her har vi en kaptein som fremstår som en vinner. Putter mål i avgjørende øyeblikk. Han og alle de andre fortjener mye ros etter denne (slåss)kampen. Satt lenge og ventet på 1-1, men gutta holdt ut.

 

Ellers varmer det at Hleb, Cesc, Flamini og van Persie er back in business!! :P

 

Spent på hva Wenger gjør mot Tottenham. Vi har liksom kjørt oss litt inn på Adebayor alene på topp. Synes ikke Van Persie viser så mye igjen i dag, og synes han må flere hakk opp i kampvilje og prestasjon. Savner noe mer utover det ekstraordinære han presterer av og til.

 

Men uendelig enig med deg i Gallas. Ufattelige kvaliteter vi har fått i laget med denne "morsomme" overgangen til Cole.

 

Ellers er det fantastisk å se hvordan Wenger tar grep i laget og hvordan det har endret seg fra i fjor:

 

Lehmann

Eboue-Toure-Gallas-Clichy

Hleb-Fabregas-Gilberto-Rosicky

Adebayor/Baptista/Henry/Van Persie.....????

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Fabregas-Flamini-Rosicky

Hleb

Adebayor

 

Gilberto var kapteinen alle syntes gjorde jobben sin. Men Wenger har sett at laget må bidra mer offensivt etter Henrys avgang. Det defensive leddet på midtbanen måtte prestere enda mer, for at Fabregas/Hleb skulle kunne ta mer offensive initiativ. Med Flamini inn for Gilberto har vi plutselig fått et mye bedre balansert lag og med en gjennombruddshissig stil som fryder. ;)

Link to comment
Share on other sites

... eh, og denne morsomme tabellen er jo heller ikke til å kimse av:

 

http://sport.vg.no/tabkonk/tk/?tabkonk2Op=...4&sesong_id=400

Grattis. Mange optimistiske arsenal-fans som har tippet oss langt oppe på den listen, ja :P. Viser vel bare hvor mye mer kunnskap arsenal-fans har enn de andre klubbene :)

 

Ja, det var mange som tvilte ved sesongstart. Men etter å ha fulgt Arsenal i over 25 år, var egentlig tegningen klar. Arsenal ville ta et steg opp når lagets altfor dominerende spiller forsvant. Nå håper jeg det vanker mer enn bare et kort i posten, om jeg skulle holde helt inn? Noen som vet?

 

Imponerende! Veldig, måtte du vinne hele dritten ;) Lykke til :P

Link to comment
Share on other sites

Så forbanna deilig å slå gutta fra Skippagura. De ble sendt hjem til brua med 1-0 tap. Tipper at Cashley Cole satt på hjemturen og sjekket lønnsslippen. Noe annet hadde han ikke å glede seg over. For comebacket blant Arsenalfansen ble ingen opptur.

 

Digger Gallas! Her har vi en kaptein som fremstår som en vinner. Putter mål i avgjørende øyeblikk. Han og alle de andre fortjener mye ros etter denne (slåss)kampen. Satt lenge og ventet på 1-1, men gutta holdt ut.

 

Ellers varmer det at Hleb, Cesc, Flamini og van Persie er back in business!! :P

 

Spent på hva Wenger gjør mot Tottenham. Vi har liksom kjørt oss litt inn på Adebayor alene på topp. Synes ikke Van Persie viser så mye igjen i dag, og synes han må flere hakk opp i kampvilje og prestasjon. Savner noe mer utover det ekstraordinære han presterer av og til.

 

Vi har en liga cup kamp mot Blackburn på tirsdag (?) som Wenger kan se hvordan spillerne ligger ann og/eller gi de som har kommet tilbake fra skade litt mer kamptrening før spurvene kommer ;)

Link to comment
Share on other sites

Cashley, Cashley whats the score?

Cashley, Cashley whats the score?

Cashley, Cashley whats the score?

Cashley, whats the scooore?

 

Fy faen så digg å slå kjelski. De pressa oss til tider, men jeg er ikke i tvil, det beste laget tok alle tre poenga. Og vi burde hatt flere gåller i dag, men dårlige valg og avslutninger, samt en dommer som ikke var helt på bølgelengde, satte en stopper for det. Men nå i etterkant er det kun de tre poenga jeg bryr meg om.

 

The Captain ser bedre ut enn noen gang. Han er en spiller i verdensklasse, og en kaptein i verdensklasse. Skjebnens ironi at nettopp Gallas senker blåtrøyene. Cashley tror jeg bare vil glemme denne kampen så fort som mulig. Tapte for gamleklubben, ble pepet kraftig ut av gamlepublikum pluss at han hørte hatsanger om ham gjennom hele matchen. Han fikk også en del juling i dag. Man kan si hva man vil, men jeg digga det Cesc gjorde på slutten der. Synes sånt hører hjemme i et hattoppgjør, og spesielt etter episoden mellom cash og Arsenal, og cash og mange av Arsenalspillerne (deriblandt Cesc). Det rant til slutt over for lille ynkelige Cashley Cunt i dag. Han bør straffes for lapsen han gav Cescyboy på slutten der.

 

United seier og Arsenalseier resulterer i en liten luke ned til lagene bak. Men det er veldig lenge igjen, og jeg vil advare mot gulldrømmer allerede. Synes det bare legger ekstra press på laget, og mulig skuffelse i mai, eller kanskje før den tid og. Men denne kampen skal selvsagt feires! :P

Link to comment
Share on other sites

Fortjent seier. End of story. Gael Clichy man of the match. Tett fulgt av Almunia og Gallas. Målet vårt skulle vært annulert, men skit au. Annulert mål nummer en korrekt avblåst for offside. Annulert mål nummer blir feilaktig annulert. Dommeren var i det store og hele god i en en rimelig tett og vanskelig kamp å dømme.

Link to comment
Share on other sites

Fortjent seier. End of story. Gael Clichy man of the match. Tett fulgt av Almunia og Gallas. Målet vårt skulle vært annulert, men skit au. Annulert mål nummer en korrekt avblåst for offside. Annulert mål nummer blir feilaktig annulert. Dommeren var i det store og hele god i en en rimelig tett og vanskelig kamp å dømme.

 

:P Enig. Målet vårt skulle vært annulert, og vi var heldige som unngikk et mål i mot oss på slutten. Med andre ord, vi vant en jevn kamp. Fortjent eller ikke - betyr ingenting på en sånn dag!

Link to comment
Share on other sites

Her er min Spillervurdering(1-10):

 

Almunia: Slurvet noen ganger men hadde også noen greie redninger. 6

 

Sagna: Bra kontroll bakover. Kanskje han burde blitt med litt mer offensivt. 7

 

Gallas: Relativt bra kamp. Pluss for mål, men ga også SWP en god mulighet på sølvfat. 8

 

Toure: Som alltid god, men ikke så markant god som han pleier. 7

 

Clichy: Trivdes ikke med oppgaven SWP. Relativt svak kamp. 6

 

Eboue: Usportslig. Ble skadet og markerte seg ikke før skaden. 6

 

Flamini: Har blitt en viktig brikke offensivt også. Løper og løper og hjelper forsvaret. Bra kamp. 8

 

Fabregas: Pluss for assist. En stund unna topform men greit comeback med fine cornere. 7

 

Rosicky: Er i storform. Bare de andre stjernene kommer i form blir han bedre. Spiller andre gode. 8

 

Hleb: Helt greit comeback. Hadde nesten assist i kampens fineste andgrep. 7

 

Adebayor: Konstant uromoment. Burde jobbe med avslutningene. Klarte det Henry ikke klarte i fjor: Leke med Alex. 8

 

Innbyttere:

 

van Persie: Bra comeback. Skaper mange sjanser. Burde kanskje scoret... 7

 

da Silva: Greit innhopp men er en stnd unna fjorårsform.

 

Bendtner: For liten spilletid til vurdering.

 

PS! Jeg venter ikke du skal være enig med alt jeg skriver :owned:

Link to comment
Share on other sites

Almunia: Slurvet noen ganger men hadde også noen greie redninger. 6

 

Clichy: Trivdes ikke med oppgaven SWP. Relativt svak kamp. 6

 

 

Hvilken kamp er det du har sett? :owned:

 

Stor kamp av oss idag, og for en innsats vi gjør! Jobber og blør for drakta. Målet til Gallas, det blir feil og si at det skulle vært annuert, hvor ofte skjer ikke slik i fotballen?

Link to comment
Share on other sites

Målet vårt skulle ikkje vert annulert, Ben Haim proteserte ikkje, kvifor gjer dere ?

 

Fotball er kontaktsport, og den labben som berører Ben Haim, kvalifiserer ikkje til frispark, enkelt og greit.

 

Herregud, du er så kverulant Ulfagrafr'n....!

 

;) :owned:

Link to comment
Share on other sites

Her er min Spillervurdering(1-10):

 

Almunia: Slurvet noen ganger men hadde også noen greie redninger. 6

 

Sagna: Bra kontroll bakover. Kanskje han burde blitt med litt mer offensivt. 7

 

Gallas: Relativt bra kamp. Pluss for mål, men ga også SWP en god mulighet på sølvfat. 8

 

Toure: Som alltid god, men ikke så markant god som han pleier. 7

 

Clichy: Trivdes ikke med oppgaven SWP. Relativt svak kamp. 6

 

Eboue: Usportslig. Ble skadet og markerte seg ikke før skaden. 6

 

Flamini: Har blitt en viktig brikke offensivt også. Løper og løper og hjelper forsvaret. Bra kamp. 8

 

Fabregas: Pluss for assist. En stund unna topform men greit comeback med fine cornere. 7

 

Rosicky: Er i storform. Bare de andre stjernene kommer i form blir han bedre. Spiller andre gode. 8

 

Hleb: Helt greit comeback. Hadde nesten assist i kampens fineste andgrep. 7

 

Adebayor: Konstant uromoment. Burde jobbe med avslutningene. Klarte det Henry ikke klarte i fjor: Leke med Alex. 8

 

Innbyttere:

 

van Persie: Bra comeback. Skaper mange sjanser. Burde kanskje scoret... 7

 

da Silva: Greit innhopp men er en stnd unna fjorårsform.

 

Bendtner: For liten spilletid til vurdering.

 

PS! Jeg venter ikke du skal være enig med alt jeg skriver :owned:

Det er godt du avslutter med at du ikke forventer at folk skal være enige med deg, for dette er en av de mer spesielle spillerbørser jeg har sett på en stund. Det samme gjelder forøvrig begrunnelsene. Spesielt Clichy som hadde en særdeles god kamp og ikke minst Almunia. Men men man er ikke alltid enige!

Link to comment
Share on other sites

Målet vårt skulle ikkje vert annulert, Ben Haim proteserte ikkje, kvifor gjer dere ?

 

Fotball er kontaktsport, og den labben som berører Ben Haim, kvalifiserer ikkje til frispark, enkelt og greit.

 

Herregud, du er så kverulant Ulfagrafr'n....!

 

;) :owned:

 

Rett skal vere rett ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Her er Skysports spillerbørs:

 

Manuel Almunia 7

Bacary Sagna 7

William Gallas 8

Emmanuel Eboue 7

Gael Clichy 8

Kolo Toure 7

Tomas Rosicky 7

Francesc Fabregas 7

Mathieu Flamini 7

Alexander Hleb 7

Emmanuel Adebayor 7

 

 

Fornuftig vurdering synes eg, i og med at dette var ein lagseier, men skulle gjerne sett 8`eren på Flamini også! Synes personlig at han var MOM.

Link to comment
Share on other sites

Opta-vurderingen:

Almunia 8

Clichy 7

Gallas 8

Sagna 7

Toure 7

Eboue (van Persie 69) 7

Fabregas 7

Rosicky 7

Flamini 8

Hleb (Silva 77) 7

Adebayor (Bendtner 90) 8

 

At Sheva fikk 8 og SWP 6 sier det meste om hvor elendig denne vurderingen er.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...