Jump to content

2007.12.16 Chelsea H


sandis

Recommended Posts

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Almunia: 9 - Fordi han gjør alt sikkert bak der. Gjør forsvarspillerne trygge. Viktige redninger

Sagna: 7,5- Bra match, blir litt lett lurt ibland, av Cole/cole

Toure: 8 - Han er veldig usynlig, dette er ment bra. Gjør alt riktig gjør ingen feil

Gallas: 8 - Mål og kjemper for laget, ingen feil

Clichy: 9MoM - Er sinnsykt god, har en liten markeringsfeil, men ellers får ikke SWP til en ting. Veldig god offensivt

Eboue: 7 - Første gang på lenge han blør skikkelig for laget, ingen stygge episoder denne gangen

Flamini: 8- Er rusten passningsfeil, men blør og jobber, en vitkig brikke til seieren i dag

Fabregas: 7,5 Er Ok+ Gjør kloke valg og roer ned.

Rosicky: 8- Begynner bli varm i arsenal trøya. Veldig mange gode valg.

Hleb: 7- Sliter med skaden fortsatt, trenger litt tid.

Adebayor:7,5 - Kunne satt 9 til tider, kunne satt 4 til tider, Han varierer veldig. Men alt i alt ok

Bentner: 8- Lite spilletid, men er veldig moden, gjør alt riktig

Van Persie: 7- Er rusten, men gir mye glød og er med i mange gode angrep. Ser tydelig at Ade blir bedre men VP ved siden av seg

Gilberto: 7,5- En bra kamp av den gamle mannen

 

En høy karakterskala, men vi slo jo chelsea=D

Link to comment
Share on other sites

One nill for the Arsenal!!!

Dette var en fullt fortjent seier. Vi skulle vunnet 3-0, men den jevla dommeren(e).

Må si eg er skikkelig stolt over måten vi vant dueller på, og passningsspillet. Peter var god i mål, men Almunia var helt konge!

Eboue er nok engang en skikkelig ufin spiller, men Chelsea har jo Mikel som eg syns e ei god sammenligning. Fabregas sitt gule var på sin rette plass, men hvorfor i hel**** får ikke Cole rødt etter han slår han i ansiktet. Piss dømming!!!

Link to comment
Share on other sites

Almunia 9

Sagna 8

Toure 7

Gallas 8

Clichy 8

Eboue 7

Flamini 9

Fabregas 8

Rosicky 8

Hleb 8

Adebayor 7

 

Beste spiller i dag er delt seier mellom en av verdens beste keepere og en av verdens beste oppofrende spillere.

Dette smakte svært godt.

 

Var å dra det litt langt og si at han er verdensbeste keeper :P Det synes jeg fremdeles at cech er, selv om han tabbet seg ut på målet, så reddet han jammen mangen mål i andreomgang. Men Almunia hadde en kjempekamp, begynner og bli tryggere på han ;)

 

Kolo Toure hadde somvanlig en veldig bra kamp, ryddet opp i stor stil med et par enorme taklinger. Synes han var banes gigant, vedsiden av Gallas.

Link to comment
Share on other sites

Dette er den mest dramatiske kampen jeg noen gang har sett Arsenal spille! Ashley "Fucking Cunt" Cole skulle ha vært utvist, det var veldig klart. At Van Persie's (?) mål ble annulert var greit. Men at Adebayor blir avblåst forstår jeg lite av. Flamini og Clichy var våre beste idag. Ellers presterte resten av laget veldig bra syntes nå jeg. Vi kjørte over Chelsea til tider, deilig at det er Gallas som blir matchvinner. Hadde jo vært en nydelig avslutning på kampen om Cunten hadde blitt utvist, han blir ikke noe mer populær på Emirates akkurat. Utrolig deilig å ha en god følelse etter denne kampen.

 

STAND UP FOR THE ARSENAL FOOTBALL CLUB!!!

(the premiership winners 07/08)

Link to comment
Share on other sites

One nill for the Arsenal!!!

Dette var en fullt fortjent seier. Vi skulle vunnet 3-0, men den jevla dommeren(e).

Må si eg er skikkelig stolt over måten vi vant dueller på, og passningsspillet. Peter var god i mål, men Almunia var helt konge!

Eboue er nok engang en skikkelig ufin spiller, men Chelsea har jo Mikel som eg syns e ei god sammenligning. Fabregas sitt gule var på sin rette plass, men hvorfor i hel**** får ikke Cole rødt etter han slår han i ansiktet. Piss dømming!!!

 

Kan hende fordi at han ikke så det, får bare håpe på at FA tar opp dette. Men hvis vi ikke hadde fått tilbake midtbanen vår til denne kampen tror jeg vi hadde gått på en skikelig smell så tak og lov for at Hleb, Flamini og Cesc kunne spille dagens kamp og de spilte ganske bra til å komme tilbake fra skade og starte mot Chelsea.

Syns vell egentlig ikke at Eboue var noe dårligere enn de andre på banen når de gjaldt taklinger, får håpe på at det ikke var en alt for alvorlig skade, for han er en god spiller så lenge han fokuserer på kampen.

Nå får vi sove godt inatt også :P

Link to comment
Share on other sites

Personlig synes jeg egentlig at dommeren ikke gjorde en alt for dårlig kamp..

 

Han har tross alt et vanvittig press på seg og alt han gjør får store konsekvenser og avgjørelser må tas i løpet av sekunder..!

 

Han bidro blant annet til at ingen fikk se det røde, noe som er bra for kampen:)

 

Når det gjelder kampen ellers så synes jeg at arsenal vant fortjent uavhengig av valg av brillepar!

 

Stand up for the Arsenal! :P

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig i at vi ikke vant fortjent. Det er en relativt grisete kamp der det ene laget ikke er bedre enn det andre. Ser en på store sjanser så kunne/burde vi fort fått et mål til.

 

Fullstendig enig. Kampen ble fullt fortjent vunnet av det beste laget for dagen.

Einig punktum

 

Det skal ein meget god forklaring og begrunnelse til for å påstå noko anna. Noko eg verkeleg har missa ut iløpet av 90 minuttar.

 

Kjempesiger detta, ahh så letta eg er. Hjartet mitt hoppa over eit par slag på Wright Phillips sin sjanse. Alt i alt, ein meget godt gjennomført kamp, der alle fighter for kvarandre, er kompromisslause i duellane og gir 110 %. Adebayor lagar diverre framleis litt for mange unødvendige frispark på motstanders banehalvdel da det verkar som dyktigheita til å vinne ballen tilbake på anna måte ikkje verkar tilstadeverande. Det er det einaste negative eg har å sei. Van Persie viser kjempetakter i comebacket, detta blir betre utover, det er eg overbevist om!

Link to comment
Share on other sites

Har sett reprisen av målet nå, enting er at cech går ut og bommer på ballen, men hadde han ikke kommet ut tviler jeg på at han hadde tatt headingen, den var helt inne med stolpen. Der kan vi være glad at chelsea ikke har man på hver stolpe, var ikke få sånne mål Cashley Cunt reddet i sin arsenalkarriere.

 

Deilig seier.

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig i at vi ikke vant fortjent. Det er en relativt grisete kamp der det ene laget ikke er bedre enn det andre. Ser en på store sjanser så kunne/burde vi fort fått et mål til.

 

Fullstendig enig. Kampen ble fullt fortjent vunnet av det beste laget for dagen.

Einig punktum

 

Hadde Scheva eller en annen puttet for Chelsea i løpet av de siste 20, hadde ingen på forumet vært uenig i at det var et greit resultat. For så mye bedre var vi rett og slett ikke.

 

Men å vinne en slik tett kamp, viser at vi har hellet med oss. Og det er noe vi skal ta med oss.

Link to comment
Share on other sites

One nill for the Arsenal!!!

Dette var en fullt fortjent seier. Vi skulle vunnet 3-0, men den jevla dommeren(e).

Må si eg er skikkelig stolt over måten vi vant dueller på, og passningsspillet. Peter var god i mål, men Almunia var helt konge!

Eboue er nok engang en skikkelig ufin spiller, men Chelsea har jo Mikel som eg syns e ei god sammenligning. Fabregas sitt gule var på sin rette plass, men hvorfor i hel**** får ikke Cole rødt etter han slår han i ansiktet. Piss dømming!!!

 

Kan hende fordi at han ikke så det, får bare håpe på at FA tar opp dette. Men hvis vi ikke hadde fått tilbake midtbanen vår til denne kampen tror jeg vi hadde gått på en skikelig smell så tak og lov for at Hleb, Flamini og Cesc kunne spille dagens kamp og de spilte ganske bra til å komme tilbake fra skade og starte mot Chelsea.

Syns vell egentlig ikke at Eboue var noe dårligere enn de andre på banen når de gjaldt taklinger, får håpe på at det ikke var en alt for alvorlig skade, for han er en god spiller så lenge han fokuserer på kampen.

Nå får vi sove godt inatt også ;)

Det var herlig at Flamini, Fabregas og Hleb ble klare til denne kampen. Hadde en følelse av at de kom til å spille dårligere enn de faktisk gjorde, men de gjorde jobben veldig bra. Fabregas kunne nok vært dødeligere foran mål, men men :P , vi er top of the league enda :P

 

Seier over Chelsea er nok en ren vitamininsprøytning for gutta. Gleder meg til kampen 22 desember mot tottene.

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig i at vi ikke vant fortjent. Det er en relativt grisete kamp der det ene laget ikke er bedre enn det andre. Ser en på store sjanser så kunne/burde vi fort fått et mål til.

 

Fullstendig enig. Kampen ble fullt fortjent vunnet av det beste laget for dagen.

Einig punktum

 

Hadde Scheva eller en annen puttet for Chelsea i løpet av de siste 20, hadde ingen på forumet vært uenig i at det var et greit resultat. For så mye bedre var vi rett og slett ikke.

 

Men å vinne en slik tett kamp, viser at vi har hellet med oss. Og det er noe vi skal ta med oss.

Hadde vi scora på dei ein 3 kjempesjansane vi hadde på slutten hadde vi knust Chelsea og ingen sagt at vi ikkje hadde vunnet fortent. Slik vart det ikkje, ein jamnspilt kamp ja, men målet til tross, tykkjer eg vi alikavel var hakket betre. :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske sist gang jeg har blitt så sint på en dommer. Forferdelig dømming. Han burde gitt kort tidlig for å vise at han ikke godtok den destruktive apefotball chelsea bedrev med. For å nevne noen situasjoner:

?? De to annulerte målene. Tror Rosicky var offside, men RvP var ikke det. Ade sitt mål var IKKE frispark. Noen nevnte at Gallas dytta på målet. Det fikk jeg ikke med meg, men Ben Haim bøyde seg framover i duellen i alle fall.

?? Ben Haim fik gult kort for noe som overhode kvalifiserte til det. Dersom han skulle hatt gult kort for den SKAL Mikel, Terry, Lampard, Cole og Mikel alle bli utvist. Fabregas burde muligens blitt utvist på slutten. Som jeg nevnte i sist post, skulle Terry blitt utvist i første.

?? To sentrale obstruksjoner der den ene hindret en gigantisk sjanse som jeg er helt sikker på at ville blitt mål. Skulle vært gult kort og frispark i følge koimmentatorene. Dommeren gav ikke en gang frispark.

?? Chelsea fikk mange billige frispark foran vår 16-meter og en situasjon i første der Hleb stjeler ballen fra Makelele høyt på banen.

 

Uansett vant vi fullt fortjent. Dommeren gjorde at kampen ble mye mer nervepirrende, men det ble dermed ekstra deilig å vinne kampen. Chelsea hadde to store sjanser på slutten, men vi hadde enda flere og annulert mål i tilegg. Vi kunne fort scoret 5 mål i dag uten å overdrive. En fartsfull og morsom kamp der man tydelig så at spillerne og særlig forsvaret ble veldig slitent på slutten.

 

Inntrykk fra kampen:

++ Vi troner nok en gang på toppen av ligaen og har scoret flest mål og spilt den fineste fotballen ;)

++ Vi slo et Chelsea-lag som hadde ligaens beste form (hvorfor møter vi alltid lag når de er i kjempeform som City, Chelsea og Villa eller lag som ikke har noe press som Boro :P). De henger nå litt etter i kampen om gullet

++ Defensivt tror jeg vi gjør vår bneste kamp i år. Litt nerver og slitne bein de siste 15, men bortsett fra det var det stålkontroll der bak. Vi holder nullen mot et så målfarlig lag, dog hadde de Drogba ute. Clichy slipper til SWP én gang i løpet av kampen, noe som er utrolig bra. De to stopperne viste godt samarbeid, og den ene scorte til og med :P

++ Almunia gjør en kjempekamp og gjør kun en liten feil, en litt unødvendig retur i første :P

++ Viktige spillere som Fabregas, Hleb, Flamini og van Persie er tilbake. Jeg vil si at det kun er Flamini som fortsetter der han slapp, men alle var likevel bedre enn de som erstattet dem i skadeperioden.

++ I store deler av andre omgang (ikke slutten) totaldominerer vi kampen. Vi skaper ikke så utrolig mye i denne perioden, men vi har ballen klart mest og triller ballen som bare vi kan.

++ Etter en litt svak periode spretter vi tilbake og lukker kjeften på kritikerne nok en gang :P

 

-- Med unntak av de siste 15 skaper vi veldig lite, blir bare trilling utenfor 16-meteren. Her må spillere lære å legge ballen tilbake til spillere som kan fyre av fra denne avstanden. Laget virket veldig redd til å ta sjanser på kontringer og vi var alltid i klart undertall mot etablert forsvar.

-- Ineffektiviteten i dag kunne kostet oss seieren. Vi burde hatt i alle fall 3 mål i dag. Dårlig utnytting av mange gode frisparksituasjoner.

-- Eboue ble skadet etter å ha gjort en solid kamp.

-- Noen stygge taklinger der ute, der Fab episoden på slutten er langt over grensen for hva jeg syneser aksebtabelt.

 

Almunia 8.5 - Årsbeste. Kun en retur å sette fingeren på.

Sagna 7.5 - Bedre i første enn andre. Mindre framover og sleit litt mere defensivt i andre. Er beinhard og reiser seg rett opp etter taklinger.

Toure 8 - Som tidliger nevnte her var han veldig usynlig - med andre ord ingen skikkelig feil. Kunne dog kommet oppover ved noen få anledninger.

Gallas 8.5 - Scoret mål mot sin gamle klubb. Ledet linja bra og kjempet heroisk.

Clichy 9 MOM - Eide SWP og var bra med framover. Har ligaens klart beste taklingsstatistikk, og pyntet nok på den i dag. Viste i dag at han er bedre enn Cole, og det rett foran trynet hans :P

Eboue 7 - Bedre enn på lenge. God på driblingene og bidro defensivt. Må derimot få mer ut av kampene sine. har alt for få assists og ingen mål. Leit at han måtte ut med skade etter en positiv kamp. Tar ut Terry i det som ser ut som et uhell, stort pluss :P

Flamini 9 - Jobber hele kampen o prøver seg også offenisvt. Sleit i fjor med at han ble litt for lett dyttet bort, men har heldigvis hevet seg stort på dette område. Pasningene sitter som smurt. Takler veldig mye uten å gjøre noe skikkelig stygt. Hadde vært morsomt å vite hvor langt han løp i dag.

Fabregas 7 - Mange pasningsfeil for han å være. Kjempet utrolig godt, men ble litt for heit til tider. Unødvendig takling på Cole på slutten. Burde scoret. Gjør uansett en god kamp og viser hvor avhengig vi er av en spillende sentral midtbane.

Rosicky 8 - Jobbet utrolig godt og hadde mange nydelig taklinger. Kom mer inn i kampen utover kampen og gjorde det bra offensivt. Usikkert om han var i offisde på det annulerte målet.

Hleb 6 - Mest kamprusten av nøkkelspillere som kom tilbake fra skade. Ikke like god med driblingene og hadde ikke så mange nydelig pasninger som tidligere. Vi har vel kanskje i likhet med Fab og Toure blitt litt kravstore til prestasjonene? :) Jobbet godt, men ble litt usynlig.

Adebayor 7 - Som jeg nevnte i tidligere post er han for lite inne i feltet fordi han jobber FOR mye. Det er veldig positivt at han jobber mye, men det blir et problem når vi allerede er få i feltet og han som er den største av våre offenisve spillere ikke er i feltet. Fikk et feilaktig annulert mål. Blir tydelig veldig mye bedre når van Persie kommer inn. En solid avslutning bedrer det som ellers var en hardtarbeidende men likevel anonym kamp offensvt. Varierer i prestasjonene.

---

Rvp 7 - Kampen snudde da han kom inn. Utrolig god i den mest bortsett fra hans viktigste oppgave: Avslutninger. Fikk et annulert mål som kanskje var feilaktig. Burde uansett scoret på andre sjanser.

Gilberto og Bendtner for kort tid.

 

Neste helg er det erkerivalene hjemme. Da er jeg ringside for første gang på Emirates og forventer seier. Gleder meg :D

Link to comment
Share on other sites

... eh, og denne morsomme tabellen er jo heller ikke til å kimse av:

 

http://sport.vg.no/tabkonk/tk/?tabkonk2Op=...4&sesong_id=400

 

Imponerande!

 

 

 

Men er uenig med deg i at det ikkje var ein fortjent seier. Synes vi var hakket bedre gjennom heile kampen, og vinner fult fortjent.

 

Deilig å se midtbanetrioen tilbake igjen, føler vi fekk ein heilt anna ro i spelet vårt i dag.

 

Dette var ein lagseier, men ekstra skryt til Almunia, Gallas og ikkje minst Flamini som legg ned eit enormt arbeid.

Link to comment
Share on other sites

... eh, og denne morsomme tabellen er jo heller ikke til å kimse av:

 

http://sport.vg.no/tabkonk/tk/?tabkonk2Op=...4&sesong_id=400

 

Imponerande!

 

 

 

Men er uenig med deg i at det ikkje var ein fortjent seier. Synes vi var hakket bedre gjennom heile kampen, og vinner fult fortjent.

 

Deilig å se midtbanetrioen tilbake igjen, føler vi fekk ein heilt anna ro i spelet vårt i dag.

 

Dette var ein lagseier, men ekstra skryt til Almunia, Gallas og ikkje minst Flamini som legg ned eit enormt arbeid.

 

 

Egentlig skiter jeg i om det var fortjent eller ikke. Spesielt i slike kamper som dette, betyr kampbildet lite. Det dreier seg om å vinne, og det gjorde vi. Men uavhengig hvordan vi vant, hadde jeg iallefall nerver helt til slutt. Jeg var rett og slett redd for å få et mål i mot. For det kunne ha skjedd. Og jeg tror det var en grunn til at jeg var redd for det. Jo, fordi Chelsea kunne ha fått det. Hadde det skjedd, ville jeg også i ettertid tenkt: "ja, det måtte jo komme...".

 

Nå håper jeg bare Fabregas, Flamini og Hleb er klar for kampen mot Spurs. Det blir en vrien kamp, da Spurvene har lært å fly... :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...