Jump to content

2007.12.16 Chelsea H


sandis

Recommended Posts

... eh, og denne morsomme tabellen er jo heller ikke til å kimse av:

 

http://sport.vg.no/tabkonk/tk/?tabkonk2Op=...4&sesong_id=400

Grattis. Mange optimistiske arsenal-fans som har tippet oss langt oppe på den listen, ja :owned:. Viser vel bare hvor mye mer kunnskap arsenal-fans har enn de andre klubbene ;)

 

Ja, det var mange som tvilte ved sesongstart. Men etter å ha fulgt Arsenal i over 25 år, var egentlig tegningen klar. Arsenal ville ta et steg opp når lagets altfor dominerende spiller forsvant. Nå håper jeg det vanker mer enn bare et kort i posten, om jeg skulle holde helt inn? Noen som vet?

 

Imponerende! Veldig, måtte du vinne hele dritten ;) Lykke til ;)

Dette er morsomt. Vi står bak deg hele gjengen. Vinner Arsenal får du full pott på førsteplassen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Satan for noen redninger Cech hadde! Kunne fort hatt noen mål til, men det kunne Chelsea og hadde det ikke vært for banens beste spiller: ALMUNIA! Rett og slett en vegg der i dag. Ga vel en litt unødvendig retur, men ellers 3 klasseredninger(hvis jeg ikke husker riktig) og han holdt to av dem! Ellers syns jeg det er litt synd Fab har blitt en sånn råttass på banen. Liker ikke at han hisser seg opp så mye, og noen taklinger var stygge!

Syns faktisk Cole ble behandlet som en boksesekk utpå der, hva for en takling var det cesc??? Syns rett og slett det er patetisk å gå etter Cole på de måtene gjort utenpå banen.

 

Uansett drit happy for seier i dag

 

Cole den grådige møkkamannen fortjener det! Ferdig snakka!!

Link to comment
Share on other sites

Almunia: Slurvet noen ganger men hadde også noen greie redninger. 6

 

Clichy: Trivdes ikke med oppgaven SWP. Relativt svak kamp. 6

 

 

Hvilken kamp er det du har sett? :owned:

 

Stor kamp av oss idag, og for en innsats vi gjør! Jobber og blør for drakta. Målet til Gallas, det blir feil og si at det skulle vært annuert, hvor ofte skjer ikke slik i fotballen?

Almunia slurvet??? han spilte sin beste kamp for Arsenal. Han var bunnsolid i alt han gjorde, skikkelige klasseredninger i dag.

Clichy vant stort sett alt av dueller mot RVP. Tror du skal sette deg ned å se kampen på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Almunia: 9 - Fordi han gjør alt sikkert bak der. Gjør forsvarspillerne trygge. Viktige redninger

Sagna: 7,5- Bra match, blir litt lett lurt ibland, av Cole/cole

Toure: 8 - Han er veldig usynlig, dette er ment bra. Gjør alt riktig gjør ingen feil

Gallas: 8 - Mål og kjemper for laget, ingen feil

Clichy: 9MoM - Er sinnsykt god, har en liten markeringsfeil, men ellers får ikke SWP til en ting. Veldig god offensivt

Eboue: 7 - Første gang på lenge han blør skikkelig for laget, ingen stygge episoder denne gangen

Flamini: 8- Er rusten passningsfeil, men blør og jobber, en vitkig brikke til seieren i dag

Fabregas: 7,5 Er Ok+ Gjør kloke valg og roer ned.

Rosicky: 8- Begynner bli varm i arsenal trøya. Veldig mange gode valg.

Hleb: 7- Sliter med skaden fortsatt, trenger litt tid.

Adebayor:7,5 - Kunne satt 9 til tider, kunne satt 4 til tider, Han varierer veldig. Men alt i alt ok

Bentner: 8- Lite spilletid, men er veldig moden, gjør alt riktig

Van Persie: 7- Er rusten, men gir mye glød og er med i mange gode angrep. Ser tydelig at Ade blir bedre men VP ved siden av seg

Gilberto: 7,5- En bra kamp av den gamle mannen

 

En høy karakterskala, men vi slo jo chelsea=D

 

tror ikke unge niclas vil klage for mye på den børsen der! :owned:

 

Bekymrende og dumt at cesc fikk sitt 6 gule kort for ses.... men var jo sexy takling. Gallas må også nærme seg karantene. Flere av Gallas sine har vært veldig unødvendige - han skal for ofte for FOR sjef, FOR kaptein, og skjeller ut dommeren. Vil trenge Gallas når Toure er på tur for å si det sånn. Easy Willy, easy...

 

kan ikke huske sist en arsenal-kamp var så ulidelig spennende.. Tar på! Herlig at også vi kunne få et pissmål som jeg synes djevlene fra Manchester får irriterende ofte.

 

Spurs neste, Bring it on !

Link to comment
Share on other sites

Det merkes at Arsenal stiller fullt lag.

jeg likte ikke at trege Gilberto entret banen.......,

og litt mer effektivitet så hadde vi vunnet 3-0!

 

Kampens store spillere var Almunia og Flamini!

 

Faktisk helt enig med deg til en forandring :owned:

Er vel en av de beste kampene jeg har sett av Katten.

Flamini ryddet opp feila til de andre defensivt og er blitt en ruvende skikkelse på

midtbanen vårs. Herlig!

Ellers må Gallas fremheves. Endelig har vi en KAPTEIN igjen. Gallas

er en vinnertype og herlig å se hvordan han girer opp seg sjøl og

andre på banen.

Link to comment
Share on other sites

(...)

Ellers syns jeg det er litt synd Fab har blitt en sånn råttass på banen. Liker ikke at han hisser seg opp så mye, og noen taklinger var stygge!

(...)

 

Vi spelar i ligaen som går under namnet; den tøffaste ligaen i verden. Hvis vi ikkje skal oppretthalde ein viss aggressivitet, eller skal mæle som pusekattar heile kampen trur eg vi blir spist levande av lag som Derby som har -33 i målskilnad, ja til og med Spu*s vil ha ein kjangs da!

Link to comment
Share on other sites

Åffer syter mange her når Arsenalspillerne spiller rå og vill, synes at det er bra.. Alle andre lagene lyver, jukser, filmer osv. Ingen bryr, men når Arsenal gjør en bitteliten takling da skriker folk og suter..

 

Folk her klagde litt på Eboue igår, hva med J.Cole? Så dere hva han gjorde med Eboue? Filma når Eboue var en meter unna.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett highlights fra kampen, så må jeg inrømme at det var korrekt dommeravgjørelse på offsidemålet vårt. Veldig bra dømt, for han er hårfint i offside. Under kampen så det ut som han var helt i linje med Chelseaspilleren. Ade burde hatt sitt mål, det står jeg fast på.

Ellers så var det artig og se reprisen på alle de heftige duellene i som var i kampen. Akkurat sånn det skal være under et hat oppgjør :) . Vell, kanskje det var i overkant mange kort til begge lag.

 

 

 

Åffer syter mange her når Arsenalspillerne spiller rå og vill, synes at det er bra.. Alle andre lagene lyver, jukser, filmer osv. Ingen bryr, men når Arsenal gjør en bitteliten takling da skriker folk og suter..

 

Folk her klagde litt på Eboue igår, hva med J.Cole? Så dere hva han gjorde med Eboue? Filma når Eboue var en meter unna.

Ja Eboue sin takling var stygg og fortjent gult kort. Syns Chelseaspillerne hadde flest stygge taklinger, og de virket ganske overtent i mange situasjoner. Jevla Mikel er jo helt loco, han sprang ned to stykker og så "protesterer" han på det gule kortet han fikk. Ellers syns jeg Chelsea har en tendens til å lage masseslagsmål når de selv har skylda. Ta for eksempel når Fabregas blir sparket når han ligger nede, da springer spillerne imot og knuffer. Minner meg forferdelig om Carling cup finalen der Mikel startet fanskapet. :)

Link to comment
Share on other sites

Minner meg forferdelig om Carling cup finalen der Mikel startet fanskapet. :)

 

 

Mikel var kanskje provoserende, men i ærlighetens navn var det vel strengt talt KingKolo som starta det hele da han fløy på Mikel-rev?

 

Ellers mener jeg helt klart at døffe dueller hører hjemme i slike oppgjør. Det er kanskje de eneste oppgjørene der jeg synes det er "greit" at spillerne gjør ting som ikke hører hjemme på banen, men til en viss grad da selvfølgelig. Men at gutta trår til i alle dueller og at det er litt knuffing og drittslenging til tider mener jeg hører hjemme i et hatoppgjør.

 

Ser forøvrig at kvelden til Cashley var enda værre enn det så ut som. Cunten må møte FA fordi han viste V-tegnet til hjemmefansen. Det værste som kan skje for hans del er vel at han får bot og går glipp av de to neste lønnsutbetalingene. Stakars, stakars den patetiske og griske kjærringa...

Link to comment
Share on other sites

må bare få lovt å skryte litt av Flamini, han var rett og slett fantastisk igår.han jobbet, slet, sprang, vant baleer og var bedre en vanlig med ballen.helt fantastisk!:)

 

gallas og almunia var også veldig viktige, itilleg til noen gode comeback av spillere som har vert lenge ute, spesielt van persie.

Link to comment
Share on other sites

Dommeren var helt tragisk dårlig, Chelsea ble favorittsert av dommeren til de grader.

 

Chelsea fikk så og si alle innkasta som ble etter dueller, Å frarøve arsenal 2-0 var helt tragisk.

 

Så jo tydelig ut som dommeren ville at Chelsea skulle klare 1-1

 

Rosicky lå hårfint på linje og der kunne dommeren latt Arsenal få 2-0 da Van Persie skorte.

 

Men nei da ikke lett når man skulle tro dommeren var bestukket av russiske rubler :)

 

Men det som tok kaka var da Adebayore river seg løs fra Ben-Haim som tydelig holder godt tak i han.

 

At Ben-Haim detter bakover er jo for han mister take i Adebayore kom seg løs.

 

Makan til idiotisk dømming skal du lete lenge etter.

 

Tror nesten alle på fotball pubben skulle klikke.

 

Bedre ble jo ikke at dommeren legger til 5 min, lenge siden jeg har sett en kamp det har blitt lagt til så mye.

 

Mikel fikk ikke en drit da han smekker albuen i Cesc som er på vei avlene i gjenom etter at Cole grisetakling på Eboue.

 

Pluss idioten Cole som slår Cecs mitt i tryne, greit gulkort på Cecs men det er direkte rød på Cole.

 

Nei Chelsea slapp billig unna syns jeg dommeren var etter min mening helt ræva.

 

At slike dommere for dømme toppkamper er en stor skam.

 

Terry som hopper inn med sakse takling på en liggene Cecs, bare flaks at Makelele hopper opp, ellers kunne det gått virkelig ille spør du meg.

 

Makelele tar jo den værste støyten flaks for Cecs som ligger bak at han ikke ble teffi slik som Terry hadde tenkt :)

 

Ikke bare prøver han å frarøve Arsenal sieren men deler ikke ut de korten han burde gjort.

 

Feig dømming til de grader, like feig dømming som Chelsea fikk da de møte Liverpool borte.

 

Den dommeren ble staffa av FA i etter tid, hva er det med at Chelsea blir så favorisere av dommeren?

 

Nei få en rettferdig dommer i slike kamper spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Dommeren var helt tragisk dårlig, Chelsea ble favorittsert av dommeren til de grader.

 

Chelsea fikk så og si alle innkasta som ble etter dueller, Å frarøve arsenal 2-0 var helt tragisk.

 

Så jo tydelig ut som dommeren ville at Chelsea skulle klare 1-1

 

Rosicky lå hårfint på linje og der kunne dommeren latt Arsenal få 2-0 da Van Persie skorte.

 

Men nei da ikke lett når man skulle tro dommeren var bestukket av russiske rubler :)

 

Men det som tok kaka var da Adebayore river seg løs fra Ben-Haim som tydelig holder godt tak i han.

 

At Ben-Haim detter bakover er jo for han mister take i Adebayore kom seg løs.

 

Makan til idiotisk dømming skal du lete lenge etter.

 

Tror nesten alle på fotball pubben skulle klikke.

 

Bedre ble jo ikke at dommeren legger til 5 min, lenge siden jeg har sett en kamp det har blitt lagt til så mye.

 

Mikel fikk ikke en drit da han smekker albuen i Cesc som er på vei avlene i gjenom etter at Cole grisetakling på Eboue.

 

Pluss idioten Cole som slår Cecs mitt i tryne, greit gulkort på Cecs men det er direkte rød på Cole.

 

Nei Chelsea slapp billig unna syns jeg dommeren var etter min mening helt ræva.

 

At slike dommere for dømme toppkamper er en stor skam.

 

Terry som hopper inn med sakse takling på en liggene Cecs, bare flaks at Makelele hopper opp, ellers kunne det gått virkelig ille spør du meg.

 

Makelele tar jo den værste støyten flaks for Cecs som ligger bak at han ikke ble teffi slik som Terry hadde tenkt :)

 

Ikke bare prøver han å frarøve Arsenal sieren men deler ikke ut de korten han burde gjort.

 

Feig dømming til de grader, like feig dømming som Chelsea fikk da de møte Liverpool borte.

 

Den dommeren ble staffa av FA i etter tid, hva er det med at Chelsea blir så favorisere av dommeren?

 

Nei få en rettferdig dommer i slike kamper spør du meg.

 

Syns dommeren gjorde en grei jobb. Han kunne gitt noen røde kort, Cole, Terry, Eboue, Fabregas. Men å si han var partisk til Chelseas fordel er helt på vidda. I en så tøff kamp som dette, kanskje en av PL's vanskeligste kamper å dømme, syns jeg de flestemange avgjørelser var greie.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange her inne som kritiserer dommaren.

Eg og satt med følelsen at dei fleste tvilsomme avgjørelsane gikk i Chel$ki sin favør, men no kan det sjølvsagt vera at eg hadde litt tjukke Arsenalbriller på..

 

Min meining om nokon av situasjonane:

 

-Første annulering av mål synes eg er grei, Rosicky er i offside når ballen blir slått, bra sett av linjedommar!

-Andre annulering synes eg er feil, det er kamp om ballen og begge to er "lika gode", Ade er sterkast og vinn ballen!

-Duellen mellom Eboue og Terry ser klar ut for meg, Eboue gjør ikkje noko som er tilsikta, han prøver å nå ballen og er uheldig som treffer Terry.

-Situasjonen mellom Cesc og Ca$hley i sluttminuttene er vel ganske så unødvendig, ser ut som Cesc kun er ute etter mannen, men det er likavel ikkje nokon stygg takling, så synes det er greit med kun eit gult kort her. Det Cole gjør derimot er soleklart rødt kort, direkte rødt!

-Angåande målet synes eg det er greit at dommaren godkjenner detta. I følge regelboka er vel det frispark, men litt dytting og holding er det i einkvar duell på corner og frispark. MEN, som sagt, dommaren hadde hatt sitt på det reine om han hadde annulert målet.

 

Ellers var det mange harde taklingar, men synes det er greit at dommaren ligg lista litt høgt i slike kampar. Ikkje så høgt at det utarter seg, men det må tolereras litt i slike hatkamper.

Det hadde vert synd om kampen skulle blitt "ødelagt" pga eit rødt kort tidlig i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange her inne som kritiserer dommaren.

Eg og satt med følelsen at dei fleste tvilsomme avgjørelsane gikk i Chel$ki sin favør, men no kan det sjølvsagt vera at eg hadde litt tjukke Arsenalbriller på..

 

Min meining om nokon av situasjonane:

 

-Første annulering av mål synes eg er grei, Rosicky er i offside når ballen blir slått, bra sett av linjedommar!

-Andre annulering synes eg er feil, det er kamp om ballen og begge to er "lika gode", Ade er sterkast og vinn ballen!

-Duellen mellom Eboue og Terry ser klar ut for meg, Eboue gjør ikkje noko som er tilsikta, han prøver å nå ballen og er uheldig som treffer Terry.

-Situasjonen mellom Cesc og Ca$hley i sluttminuttene er vel ganske så unødvendig, ser ut som Cesc kun er ute etter mannen, men det er likavel ikkje nokon stygg takling, så synes det er greit med kun eit gult kort her. Det Cole gjør derimot er soleklart rødt kort, direkte rødt!

-Angåande målet synes eg det er greit at dommaren godkjenner detta. I følge regelboka er vel det frispark, men litt dytting og holding er det i einkvar duell på corner og frispark. MEN, som sagt, dommaren hadde hatt sitt på det reine om han hadde annulert målet.

 

Ellers var det mange harde taklingar, men synes det er greit at dommaren ligg lista litt høgt i slike kampar. Ikkje så høgt at det utarter seg, men det må tolereras litt i slike hatkamper.

Det hadde vert synd om kampen skulle blitt "ødelagt" pga eit rødt kort tidlig i kampen.

 

Det er jeg forsåvidt enig i, men det virker som om dommere ofte unngår å gi røde kort tidlig i (slike) kamper på grunn av dette, og det syns jeg blir feil.

Link to comment
Share on other sites

Dommeren var helt tragisk dårlig, Chelsea ble favorittsert av dommeren til de grader.

 

Chelsea fikk så og si alle innkasta som ble etter dueller, Å frarøve arsenal 2-0 var helt tragisk.

 

Så jo tydelig ut som dommeren ville at Chelsea skulle klare 1-1

 

Rosicky lå hårfint på linje og der kunne dommeren latt Arsenal få 2-0 da Van Persie skorte.

 

Men nei da ikke lett når man skulle tro dommeren var bestukket av russiske rubler :angry:

 

Men det som tok kaka var da Adebayore river seg løs fra Ben-Haim som tydelig holder godt tak i han.

 

At Ben-Haim detter bakover er jo for han mister take i Adebayore kom seg løs.

 

Makan til idiotisk dømming skal du lete lenge etter.

 

Tror nesten alle på fotball pubben skulle klikke.

 

Bedre ble jo ikke at dommeren legger til 5 min, lenge siden jeg har sett en kamp det har blitt lagt til så mye.

 

Mikel fikk ikke en drit da han smekker albuen i Cesc som er på vei avlene i gjenom etter at Cole grisetakling på Eboue.

 

Pluss idioten Cole som slår Cecs mitt i tryne, greit gulkort på Cecs men det er direkte rød på Cole.

 

Nei Chelsea slapp billig unna syns jeg dommeren var etter min mening helt ræva.

 

At slike dommere for dømme toppkamper er en stor skam.

 

Terry som hopper inn med sakse takling på en liggene Cecs, bare flaks at Makelele hopper opp, ellers kunne det gått virkelig ille spør du meg.

 

Makelele tar jo den værste støyten flaks for Cecs som ligger bak at han ikke ble teffi slik som Terry hadde tenkt :angry:

 

Ikke bare prøver han å frarøve Arsenal sieren men deler ikke ut de korten han burde gjort.

 

Feig dømming til de grader, like feig dømming som Chelsea fikk da de møte Liverpool borte.

 

Den dommeren ble staffa av FA i etter tid, hva er det med at Chelsea blir så favorisere av dommeren?

 

Nei få en rettferdig dommer i slike kamper spør du meg.

 

Syns dommeren gjorde en grei jobb. Han kunne gitt noen røde kort, Cole, Terry, Eboue, Fabregas. Men å si han var partisk til Chelseas fordel er helt på vidda. I en så tøff kamp som dette, kanskje en av PL's vanskeligste kamper å dømme, syns jeg de flestemange avgjørelser var greie.

 

Okei da så ikke vi samme kamp spør du meg, alle tvilsome avgjørelser gikk Chelsea vei.

 

Vi ble stadig snytt for frispark, cornere og innkast alt gikk Chelseas vei stadigvekk.

 

Vi ble klart snytt for et mål, den kan ikke dommeren bortforklare, vi fikk alle se reprisene så mange ganger.

 

Adb gjor ikke noe galt han ble soleklart holdt, men rev seg løs bare.

 

Flamini, Hleb og Cecs ble stadig klept ned bakfra og Chelsea spilleren slapp unna kort.

 

Fort Arsenal gjore det samme ble det kort eller frispark med en gang.

 

Paulo Ferreira takler Hleb stygt bakfra bare flaks Hleb ikke blir skada der, dommeren gir ikke kort som han burde.

 

Flamini ble stygt tatt bakrfa som det var et soleklart gulkort, men dommeren overså det totalt.

 

Cesc ble tatt etter Eboue men dommeren burde gitt gultkort til både Mikel og Cole.

 

Tror nok mange dommere som kunne gjort en mye bedre jobb en det Alan Wiley gjore.

 

Han har aldri vært en go dommer spør du meg.

 

Syns ikke noe av kampene mot Chelsea i fjor var så mange stygge taklinger uten om Coca Cola cup finalen.

 

Da mista dommeren totalt grepe på kampen.

 

Det er dommeren som gjør at kampene blir slik.

 

Tar han grep i de føsrte taklingen så blir det mindre grise spill.

 

Fort han tilater noen stygge taklinger vil andre hevne seg og dommeren mister tottalt grepe på kampen.

Link to comment
Share on other sites

Alan Wiley gjorde en god jobb.

 

Sier meg enig med deg.

Godt dømt, ble totalt 9 kort, 5 til chelsea og 4 til Arsenal.

Så klart det er flere situasjoner som kan bli diskutert, men totalt sett gjør han en bra kamp.

Han tok hvertfall ikke av som dommeren i VM, hvor mange kort blei det der til slutt, det ødela hvertfall kampen.

 

edit: og et lite spørsmål, hva vil det si å vise V-tegnet? Ble nevnt at Cashl£y visste V-tegnet til fansen. fint om noen kunne fortalt meg :angry: takk på forhånd :angry:

Link to comment
Share on other sites

Alan Wiley gjorde en god jobb.

 

Sier meg enig med deg.

Godt dømt, ble totalt 9 kort, 5 til chelsea og 4 til Arsenal.

Så klart det er flere situasjoner som kan bli diskutert, men totalt sett gjør han en bra kamp.

Han tok hvertfall ikke av som dommeren i VM, hvor mange kort blei det der til slutt, det ødela hvertfall kampen.

 

edit: og et lite spørsmål, hva vil det si å vise V-tegnet? Ble nevnt at Cashl£y visste V-tegnet til fansen. fint om noen kunne fortalt meg :angry: takk på forhånd :angry:

 

"V-tegnet" er den engelske versjonen av å "vise fingeren".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...