Jump to content

2007.12.16 Chelsea H


sandis

Recommended Posts

Arsenal - Chelsea

16. Desember 2007 Klokken 17.00 Norsk tid

 

Før kampen:

Avram Grant kommer til Emirates for første gang som Chelsea-sjef, og leder et lag som er i god form. Arsenal derimot har vært inne i en svakere periode med et poeng på de siste to PL-kampene, og flere nøkkelspillere ute med skade. Martin Keown mener dette er en perfekt kamp for Arsenal å vinne tilbake selvtillitten på.

 

TV Kanaler:

Canal + Sport 1

Streams:

Myp2p.eu

Forumets stream-tråd

 

Hoveddommer:

Alan Wiley

 

Skadesituasjon:

Arsenal.com - Wenger: It's too early to tell on Fabregas, Hleb and Flamini

 

 

Formkurve:

Arsenal: S T S U T S

Chelsea: U S S S S U

 

Siste fem ligamøter:

06/05/2007 Arsenal 1 : 1 Chelsea PL

10/12/2006 Chelsea 1 : 1 Arsenal PL

18/12/2005 Arsenal 0 : 2 Chelsea PL

21/08/2005 Chelsea 1 : 0 Arsenal PL

20/04/2005 Chelsea 0 : 0 Arsenal PL

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Dette vil bli en skikkelig thriller! Ut fra hva Wenger har sagt er det vanskelig å gjette hvem som kanskje vil bli klare til denne kampen. Han sa vel tidligere i uken at Flamini var nærmest start av de tre på midtbanen(cesc, hleb), noe so kunne gjort vidundere. Tenker Cesc og Hleb fortsatt er ute mens da Rvp, Diaby og Flamstern vil bli brukt.

 

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

Walcott Flamini Diaby Rosicky

Ade Rvp

 

Ikke så veldig ille, men kanskje farlig å starte med Rvp i en så tøff kamp, da han nettopp er tilbake fra en "langvarig" skade. Håper Wenger endelig kommer til å bruke Diaby sentralt!

Link to comment
Share on other sites

Et av høydepunktene i sesongen dette her, hjemmekampen mot Chelsea. Som alltid grugleder jeg meg til et dette oppgjøret, det er sinnsykt nervepirrende, men også utrulig moro!

 

Vil ikke snakke om noe eventuelt ligagull enda, men hvis vi skal ta "bøtta" bør vi vinne hjemme mot de andre topplaga. Ellers er vel bare å krysse fingre og tær for at Cescyboy og Hleb er tilbake, i tillegg til Flamestern da, så klart. Chelsea mangler vel en del spillere selv, spseislt Drogba og Essien skal det bli digg å slippe. Har sett at Cuducini har stått litt i det siste, er Cesc skadd? I så fall bra for oss. Tenker Gallas er hypp på å gruse Chelseas håp om poeng og at cashley blir pepet kraftig ut av hjemmepublikumet.Kampen ender 3-0 til Arsenal etter selvmål-hattrick av cashley cole. Håper på dette laget:

 

Manuel

Sagna - KingKolo - The Captain - Clichy

Hleb - Cesc - Flamini - Rosicky

Ade - RvP

 

Lite sannsynlig lag, men Walcott erstatter eventuelt Hleb, Denilson erstatter Cesc, Gilberto erstatter Flamini om de ikke blir klare. Resten bør komme seg på beina før søndag:P

Link to comment
Share on other sites

jeg er ikke sikker derfor jeg spør, men er ikke dette første gang Cashley er på Arsenal grunn etter han flytta?

 

ellers sier jeg som Gullik sa, jeg grugleder meg. Vanskelig å gjette startoppstillinga etter hvordan situasjonen er med skader osv. Men det blir spennende å se hva som skjer.

Link to comment
Share on other sites

jeg er ikke sikker derfor jeg spør, men er ikke dette første gang Cashley er på Arsenal grunn etter han flytta?

 

ellers sier jeg som Gullik sa, jeg grugleder meg. Vanskelig å gjette startoppstillinga etter hvordan situasjonen er med skader osv. Men det blir spennende å se hva som skjer.

 

nei, dette er vel andre gangen den klysa kommer hit! :P

Men det kan hende jeg tar feil :D

Link to comment
Share on other sites

 

nei, dette er vel andre gangen den klysa kommer hit! :P

Men det kan hende jeg tar feil :D

 

 

Han turte ikke å møte opp forrige sesong, husker jeg var litt skuffa over det fordi jeg ville høre lokalfansens reksjoner mot ham, så det er nok første gang han setter sine føtter på vår fantastiske gressmatte :P

Link to comment
Share on other sites

Almunia (ønsketenking å tru at Lehmann får stå på nytt)

Sagna (sjølvskreven)

Toure (sjølvskreven)

Gallas (kapteinen skal storspele mot gamle lagkameratar)

Clichy (sjølvskreven)

Walcott (trur egentlig det blir Eboue som starter, men det er lov å håpa. Viste mot Steua at han har litt defensive gener i seg)

Flamini (håpar krigaren er ein av dei Wenger gambler på. Er tøff nok til å spele gjennom skade også)

Diarra (bør gi alt mot gamle lagkameratar)

Rosicky (håpar at han endelig viser kva han er god for nå som det gjelder som mest)

Van Persie (trenger kreativiten hans når Cesc og Hleb er skada)

Adebayor (kjem til å gi alt og jage ball som ein gal mann)

 

Bendtner har vært veldig god når han har fått sjansen og er jokeren vår på benken. Håper også Wenger tar med hvertfall ein av Cesc og Hleb på benken viss dei er friske.

 

Edit: Ifølge BBC trente både Fabregas, Flamini og Van Persie med resten av laget fredag!!!!

 

Eg er optimist og trur me vinner 2-1...

Link to comment
Share on other sites

Almunia (ønsketenking å tru at Lehmann får stå på nytt)

Sagna (sjølvskreven)

Toure (sjølvskreven)

Gallas (kapteinen skal storspele mot gamle lagkameratar)

Clichy (sjølvskreven)

Walcott (trur egentlig det blir Eboue som starter, men det er lov å håpa. Viste mot Steua at han har litt defensive gener i seg)

Flamini (håpar krigaren er ein av dei Wenger gambler på. Er tøff nok til å spele gjennom skade også)

Diarra (bør gi alt mot gamle lagkameratar)

Rosicky (håpar at han endelig viser kva han er god for nå som det gjelder som mest)

Van Persie (trenger kreativiten hans når Cesc og Hleb er skada)

Adebayor (kjem til å gi alt og jage ball som ein gal mann)

 

 

Er heilt enig med deg, vil også se dette laget. (Så lenge Cesc og Hleb ikkje blir klare sjølvsagt)

Men trur desverre som du er inne på at Eboue tar plassen til Walcott, og muligens Gilberto i stedet for Diarra på midten.

 

Magefølelsen sier 1-1, men hjerta sier 2-1 etter scoring av Gallas 3 min på overtid :owned:

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er jo inne i et veldig tett program, så personlig håper jeg at Mr. Wenger ikke tar alt for mange sjanser på spillere som ikke er 100% klare. Det blir garantert en fysisk tøff kamp og spillere som er småskadet kan fort bli borte i lengre perioder dersom de blir sendt ut i kamp for tidlig. Ellers var det jo gledelig å se van Persie og Diaby tilbake i midtuken og håper på å se de innvolvert på søndag også.

 

Selv om det kanskje ikke er sesongens beste periode vi er inne i, kan det faktisk være bra å møte chelski nå. Trenden må snus og gutta er nok maks motivert og klare for å vise seg frem for hjemmefansen. Dette er tross alt en av sesongens største kamper. Selv om jeg grugleder meg, er jeg optimist og tror vi kommer tilbake på vinnersporet på søndag!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er jo inne i et veldig tett program, så personlig håper jeg at Mr. Wenger ikke tar alt for mange sjanser på spillere som ikke er 100% klare. Det blir garantert en fysisk tøff kamp og spillere som er småskadet kan fort bli borte i lengre perioder dersom de blir sendt ut i kamp for tidlig. Ellers var det jo gledelig å se van Persie og Diaby tilbake i midtuken og håper på å se de innvolvert på søndag også.

 

Selv om det kanskje ikke er sesongens beste periode vi er inne i, kan det faktisk være bra å møte chelski nå. Trenden må snus og gutta er nok maks motivert og klare for å vise seg frem for hjemmefansen. Dette er tross alt en av sesongens største kamper. Selv om jeg grugleder meg, er jeg optimist og tror vi kommer tilbake på vinnersporet på søndag!

 

Nå er vel både Fab, Hleb og Flamini ute med muskelskader så om kampen blir fysisk eller ikke spiller ikke så stor rolle. Enten er muskulaturen klar for start-stopp bevegelser eller så er den det ikke. Jeg håper Wenger er tøff nok til å satse på Flamini og en av de to andre. Litt dumt å risikere begge playmakerene på samme tid. Laget har i det siste vist at det ikke fungerer optimalt med begge ute samtidig.

 

Jeg ønsker å se dette laget søndag:

 

Keeper- samme for meg hvem som velges, de har sine styrker og svakheter begge to

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Fab-Flamini-Rosicky

van Perise Ade

 

Benk:Keeper, Gilberto, Bendtner, Senderos

Link to comment
Share on other sites

Vel, nå er det bare å klemme til. Regner med at Wenger satser å ta Chelsea på det offensive spillet. Og da trenger vi kreative spillere på banen. Jeg hører Wenger sier kanskje 1 og 2 vil være tilbake fra skade, men at han ikke vil gamble på 5?

 

Da går jeg for følgende lag:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

 

Denilson - Fabregas - Flamini - Rosicky

 

Van Persie - Adebayor

 

 

På benken er Hleb klar for å komme innpå. Med Denilson på laget, har vi en balansert midtbane, med både defensive og offensive kvaliteter. Men for alt i verden, la meg slippe Gilberto!

 

1-0 til Arsenal, 5 minutt før slutt. Målskorer: Fabregas!

Link to comment
Share on other sites

Sto på nettavisen (tror jeg) at Flamini rekker kampen, leste det for lenge siden.

Gleder meg virkelig til søndag, men hvis Cesc er ute så tror jeg at vi bare klarer et poeng. Bendtner burde få spille, eller iallefall sitte på benken. Også vil jeg at Lehmann fortsetter i mål, jeg føler meg tryggere da. Er glad at Chelsea stiller uten Didier Drogba som etter min mening er den beste spissen i England for øyeblikket. Essien er vel heller ikke med, noe som også er en fordel for oss. Håper dette laget starter kampen:

 

Lehmann, Sagna, Toure, Gallas, Clichy, Walcott, Fabregas, Flamini, Rosicky, Adebayor, Van Persie

 

Dette laget ville jo vært en drøm å stille med.

Link to comment
Share on other sites

 

nei, dette er vel andre gangen den klysa kommer hit! ;)

Men det kan hende jeg tar feil :owned:

 

 

Han turte ikke å møte opp forrige sesong, husker jeg var litt skuffa over det fordi jeg ville høre lokalfansens reksjoner mot ham, så det er nok første gang han setter sine føtter på vår fantastiske gressmatte ;)

 

Ja, nå husker jeg det bedre :huh:

Bra at noen her har kontroll ;)

 

Blir nok noe i denne duren:

 

 

Almunia

 

Sagna--------Toure--------Gallas---------clichy

 

Hleb---------Fabregas--------Flamini---------Rosicky

 

 

V.persie

 

Adebay

 

 

Subs: Bendtner-Denilson-Lehman-dudu-senderos

 

Du vet vel at det er lite sansynlig av Fabregas, Flamini og Hleb er tilbake? :(

Samme med RvP, tvilsomt at Wenger gambler med han. Det var i hvert fall det han sa.

Så du kunne kanskje ha satt opp en alternativ 11'er? :(

Link to comment
Share on other sites

Du vet vel at det er lite sansynlig av Fabregas, Flamini og Hleb er tilbake? :D

Samme med RvP, tvilsomt at Wenger gambler med han. Det var i hvert fall det han sa.

Så du kunne kanskje ha satt opp en alternativ 11'er? :blink:

 

 

Frå Arsenal.com:

 

The “signs look quite good” for Arsenal’s injured midfield trio ahead of the crucial Premier League clash with Chelsea at Emirates Stadium on Sunday.

 

 

 

Edit: Walcott derimot er definitiv ute desverre.

Link to comment
Share on other sites

Du vet vel at det er lite sansynlig av Fabregas, Flamini og Hleb er tilbake? :D

Samme med RvP, tvilsomt at Wenger gambler med han. Det var i hvert fall det han sa.

Så du kunne kanskje ha satt opp en alternativ 11'er? :blink:

 

 

Frå Arsenal.com:

 

The “signs look quite good” for Arsenal’s injured midfield trio ahead of the crucial Premier League clash with Chelsea at Emirates Stadium on Sunday.

 

 

 

Edit: Walcott derimot er definitiv ute desverre.

 

Ja, jeg så det nå. Nå begynner jeg å bli mer positiv ;)

Link to comment
Share on other sites

Får faktisk ein aldri så liten orgasme av å tenka på at me kan stilla med detta laget søndag:

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Hleb - Flamini - Fabregas - Rosicky

Van Persie - Adebayor

 

Det laget der er vel det sterkeste vi kan stille med, når alle i troppen er klar til kamp. Er i hvertfall det etter min mening. Rengner med at jeg ikke er alene. Starter det laget mot Chelsea, tror jeg vi vinner.

Link to comment
Share on other sites

Får faktisk ein aldri så liten orgasme av å tenka på at me kan stilla med detta laget søndag:

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Hleb - Flamini - Fabregas - Rosicky

Van Persie - Adebayor

 

Det laget der er vel det sterkeste vi kan stille med, når alle i troppen er klar til kamp. Er i hvertfall det etter min mening. Rengner med at jeg ikke er alene. Starter det laget mot Chelsea, tror jeg vi vinner.

 

Det stiller vi med det laget så trur jeg at vi springer rundt Chelsea i vår storstue. Men Wenger har vel vert ute og sagt at han ikke vil gamble med alle dem som har vert usikkre.

 

Også en lettelse og sleppe duellen mellom Senderos og Drogba denne gangen, bringer med seg for mye vonde minner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...