Jump to content

2007.11.24 Wigan H


Mr Chapman

Hvem vinner?  

69 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal - Wigan

24. November 2007 Kl. 1600 Norsk tid

 

Før kampen:

Arsenal er nok ganske klare favoritter foran hjemmemøte med Wigan. Kampen blir Steve Bruce´s første kamp som Wigan-sjef etter at han forlot Birmingham. Arsenal leder Premier League med målforskjell ned til Man Utd, gjestene derimot befinner seg nest sist bare to poeng ned til jumboplass. Arsenal må klare seg uten seks A-lags spillere på Lørdag, Fabregas er suspendert mens Flamini, Hleb, Diaby, Gilberto og Van Persie er skadet. Sistnevnte er tilbake på trening men er ikke 100% klar ennå. Hos Wigan er Heskey usikker men ellers har gjestene en helt skade- og suspensjonsfri tropp

 

TV Kanaler:

Canal + Sport 2

 

Streams:

Myp2p.eu

Forumets stream-tråd

 

Hoveddommer:

Peter Walton

 

Skadesituasjon:

Arsenal.com - Injury News

 

Høydepunkter:

Verdensvevet.com

 

Formkurve:

Arsenal: S S U U U S

Wigan: T T T T T T

 

Siste fem møter:

PL, 11-02-07 Arsenal 2-1 Wigan

PL, 13-12-06 Wigan 0-1 Arsenal

PL, 07-05-06 Arsenal 4-2 Wigan

LC, 24-01-06 Arsenal 2-1 Wigan

LC, 10-01-06 Wigan 1-0 Arsenal

 

God kamp!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Heisann! :D

 

Etter mye om og men har jeg endelig fått mulighet til å skrive innlegg her på forumet!

Fint å endelig kunne delta i diskusjoner etter å ha vært ivrig leser i lengre tid :lol:

 

Når det gjelder kampen mot Wigan er jeg som alltid optimist, men er spent på hvilke spillere vi kommer til å bruke sentralt på midten, med tanke på at Fabregas, Flamini og Gilberto ute.

 

De mest aktuelle alternativene er vel Diaby, Diarra, Denilson?

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli tøft, med alle skadene, selv hjemme mot Wigan! Hleb, Flamini, Fabregas, Diaby, Gilberto og van Persie er ute :lol:

 

Almunia (selvsagt)

Sagna - Toure - Gallas - Clichy (...bankers!)

Walcott - Diarra - Denilson - Rosicky (tror det kan se sånn ut, men kan ikke skryte av å tenke helt likt som Sjefen)

Eduardo - Adebayor (vi er da nødt til å spille 4-4-2 hjemme mot Wigan uansett)

 

Lehmann (fornøyd blir han nok ikke på benken)

Senderos (endelig tilbake ;) )

Song (likt å sett denne karen på benken til Chelski eller Manu, som 3.valg sentralt :D )

Eboue (har vært dårlig i år, Theo har imponert, men kanskje han starter)

Bendtner (er i god form, tar kanskje plassen til Dudu)

 

Så lenge vi har slått Newcastle, Tottenham, Liverpool, Everton og nesten Chelsea med reservelaget, bør dette gå veldig greit. Wigan ligger tross alt nest sist med 8 poeng. Hele 3 poeng bak Tottenham! Ingenting annet en 3 poeng er godt nok her!

Tror dette kan bli en sliteseier. Eller overrasker folk som Diarra og Denilson, samt Rosicky og Adebayor tar tak, og samtidig få spillere som Bendtner, Walcott og Eduardo ordentlig i gang? Da kan det bli gøy. Og jeg sier bare, lenge leve klubbfotballen!

 

Come on Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli tøft, med alle skadene, selv hjemme mot Wigan! Hleb, Flamini, Fabregas, Diaby, Gilberto og van Persie er ute :lol:

 

Almunia (selvsagt)

Sagna - Toure - Gallas - Clichy (...bankers!)

Walcott - Diarra - Denilson - Rosicky (tror det kan se sånn ut, men kan ikke skryte av å tenke helt likt som Sjefen)

Eduardo - Adebayor (vi er da nødt til å spille 4-4-2 hjemme mot Wigan uansett)

 

Lehmann (fornøyd blir han nok ikke på benken)

Senderos (endelig tilbake ;) )

Song (likt å sett denne karen på benken til Chelski eller Manu, som 3.valg sentralt :D )

Eboue (har vært dårlig i år, Theo har imponert, men kanskje han starter)

Bendtner (er i god form, tar kanskje plassen til Dudu)

 

Så lenge vi har slått Newcastle, Tottenham, Liverpool, Everton og nesten Chelsea med reservelaget, bør dette gå veldig greit. Wigan ligger tross alt nest sist med 8 poeng. Hele 3 poeng bak Tottenham! Ingenting annet en 3 poeng er godt nok her!

Tror dette kan bli en sliteseier. Eller overrasker folk som Diarra og Denilson, samt Rosicky og Adebayor tar tak, og samtidig få spillere som Bendtner, Walcott og Eduardo ordentlig i gang? Da kan det bli gøy. Og jeg sier bare, lenge leve klubbfotballen!

 

Come on Arsenal!

 

Jeg syns din tanke om laget som Wenger sender ut ser veldig lovende ut. Etter at Walcott har kommet fra benken de siste kampene, har det blitt mye mer tempo i angrepet. Selvom mange av A-lagsspillerne er ute, så tror jeg dette blir lett macth.

 

GO GUNNERS <3

Link to comment
Share on other sites

Oj, det var mye skader plutselig. Forbanna småskader, 2 uker og 3 uker der, blir mye sånt syns jeg!

Uansett er det mange som bør gripe sjansen for å vise seg fram, spesielt på midtbane hvor vi har meget god dekning. En sentral midtbane med Denilson og Diarra kan bli meget spennende!

 

Ellers er de fem bak gitt, mens Bendtner har hatt en meget god landslagpause med mål i begge kampene. Allikevel er han og Adebayor for like, så han blir vel benket til fordel for Eduardo. Han kan heller komme inn hvis vi trenger flere oppspillpunkter utover i kampen. Dog får vi håpe det ikke blir en aktuell problemstilling.

 

Jeg gleder meg til lørdag, endelig ordentlig fotball igjen!

Link to comment
Share on other sites

Vil veldig gjerne se dette laget, men liten tro på at Wenger velger denne oppsetningen ;

 

 

Almunia

 

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Walcott Diarra Denilson Eduardo

 

Rosicky

 

Ade

 

 

Redd savnet av Cesc og Hleb vil bli veldig merkbart i denne kampen... Den offensive samhandlingen blir nok noe annerledes og definitivt redusert med disse to ute. Håpet er at Rosicky tar mer ansvar i denne kampen med en forhåpentligvis mer sentral rolle. Som på landslaget, hvor prestasjonene også har vært betraktelig bedre. Håper også han er kommet i bedre form. Synes det er en fin balanse i dette laget. Mange vil kanskje reagere på 4-5-1, men Dudu og Theo blir nesten som spisser å regne. Veldig synd at Hleb nå er ute 3 uker nå som han var i briljant form :lol:

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen skal ikke tas så lett på, de burde vinne. Men midtbanemotorene er jo borte. Så det kan fort bli gjevt. Tror Arsenal trekker det lengste strået. 2-1 eller 2-0!

 

Laget:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas [C] - Clichy

Eboue - Diarra - Denilson - Rosicky

Adebayor - Eduardo

 

Tror Eboue starter for Theo og Diarra starter sentralt. Han spilt jo kampen på midten for Frankrike. Da var han til tider ganske god. Og Denilson burde vel få sjansen fra start her. Det gjelder også Eduardo, som jeg mener trenger noen kamper fra start nå. ;)

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis har vi god dekning sentralt og det blir spennende å se Diarra nå. Tipper på 2-0 seier med dette laget:

 

Almunia

 

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Walcott Diarra Denilson Rosicky

 

Ade Dudu

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Diarra - Denilson - Rosicky

Adebayor - Eduardo

 

Likt som mange andre her. Skal bli spennende det her. Vi får jo uansett se noen "ukjente" spillere. Denilson og Walcott syns jeg har fortjent å få starte, og nå har vi jo ikke så mange alternativer. Eduardo og Diarra bør også få en sjangse. Dette blir spennende! ;)

Link to comment
Share on other sites

Sa i fjor at vi trengte ny sentral midtbanespiller. Det er då å få hatten påskrevet å sjå DEN midtbanen med Fabregas, Gilberto, Flamini, Diaby og Hleb ute. Fy .... for eit lag. Det eineste spørsmålet er rutinen.

 

Almunia

Sagna : Toure : Gallas © : Clichy

Eboue : Diarra : Denilson : Rosicky

Ade : Walcott

 

Subs:

Lehmann : Senderos : Song : Eduardo : Bendtner

 

Og bare for å nevne det; på reservelaget venter flere midtbanespillere som Merida, Randall, Lansbury og Gibbs...

 

Bring on the future..... ;)

 

Edit; Tips: 3 - 1 Mål av Rosicky, Walcott og Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Synd vi har så mange sentrale spelarar ute, men sjølv med eit litt reserveprega lag skal vi vera mykje bedre enn svake Wigan.

 

Trur Wenger starter med dette laget:

 

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

 

Eboue - Diarra - Denilson - Rosicky

 

Adebayor - Walcott/Eduardo

 

 

 

Tipper vi vinner 3-0 etter 2 scoringer av Ade og 1 av Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

hvorfår ikke prøeve en midtbane som ser san ut?

 

eboue-diaby-rosicky-walcott???

 

trodde alle hadde fått med seg at diaby var skada jeg...

 

ellers også litt skeptisk til å hatt diaby og rosicky sammen på sentral. Selv om vi spiller hjemme og mot et

lag som kommer til å ligge bakpå, er vi nødt til å ha en balanse spiller som flam og gilberto pleier å være.

Diaby i denne rollen? neppe... Selvsagt heller ikke Tomas...

Link to comment
Share on other sites

Håper den sentrale midtbanen ser slik ut på Lørdag: Diarra---Denilson.

Diarra er en sikkelig fighter, mens Denilson er god offensivt. De er ikke så veldig urutinerte og er vel det beste vi kan stille med for øyeblikket. Med Walcott/Eboue og Rosicky på kantene er midtbanen vår veldig sterk. De fire bake håper jeg blir Sagna på høyreback, Gallas og Toure som midtstoppere og Clichy på venstreback. En sterk firer. På topp er det vel ingen tvil; Eduardo og Adebayor skal danne spisspar. Tror vi vinner mot Wigan, det blir ingen enkel kamp, men tror vi drar det i land etter scoringer av Rosicky og Adebayor. Vi vinner 2-0.

Link to comment
Share on other sites

Satser på dette laget:

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Denilson-Diarra-Rosicky

Ade-Eduardo

 

Selv med 6 spillere ute (og 4 av de klare førstevalg) ser dette ut som et lag som skal kunne klare å slå Wigan hjemme. Spørsmålet er vel egentlig om våre to sentrale midtbanespillere vil kunne klare å fordele arbeidsoppgavene godt nok, og om spissene våre klarer å finne hverandre.

 

Kan også godt hende at Wenger velger Walcott fra start i stedet for Dudu med tanke på at han spilte strålende på topp med Ade da vi slo Slavia Praha 7-0..

 

Som flere har sagt: Dette er en strålende sjanse for våre 2. valg til å overbevise oss supportere om at de er spillere det bør satses på.

Link to comment
Share on other sites

En meget skummel kamp, som i tilegg bringer muligheter for de spillerne som er litt ute i kulden til å bevise hva de duger for. Blir uansett spennende å se hvordan vi klarer oss uten Hleb, som for min del har vært en våre store suksessfaktorer foruten Cesc.

 

Håper og tror selvfølgelig på seier, ettersom vi er et sterkere lag enn Wigan.

 

COME ON YOU REEEEEEEEEDS!

Link to comment
Share on other sites

ALMUNIA

SAGNA :D -KOLO :D -GALLLAS :D -CLICHY :D

EBOUE ;) -DIARRA ;) -DENILSON :) -ROSICKY :D

ADEBAYOR :D -DUDU :P

 

Jeg tro Wenger setter opp dette laget. Er selv litt usikker foran denna kampen her.

INGEN av de sentrale midtbanespiller'ne er med. Hleb er også trist og ikke ha med oss.

Det kan hende Walcott stepper inn for Eboue\Dudu.

 

Men jeg tor kanskje vi klarer 3-1.

Vi skorer først de blir lit hypp på uteligning, så tar vi en på kontring før de reduserer. så kontrer vi en til inn etter 85. min.

Rosicky, Adebayor og Denilson putter.

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi har fått noen skader, er alt annet enn seier et dårlig resultat mot et lag som sliter. Videre har vi hatt et godt tak på Wigan på hjemmebane og jeg kan vanskelig tenke meg at vi ikke vinner. Håper på at spillerne som nå får sjansen gjør en skikkelig innsats for å vise at de er verdig den førsteplassen de mener de fortjener!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...