Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

JamieDalton82

If @GrooverBlog says they’re legit quotes about Giroud, then they’re legit. Worth a follow too.

 

GrooverBlog har jeg forøvrig "fulgt" på Twitter i snart et par år. Har som regel god peiling på fransk fotball for å si det sånn :P

Link to comment
Share on other sites

Jamie Dalton bekrefter hvertfall troverdigheten til GrooverBlog, og da velger jeg å tro på det. Så spørs det om Arsenal får forhandle med Giroud mens det er EM, eller om det må utsettes til etter EM. Til den tid kan det fort hende at flere klubber melder seg på, og da kan det bli vanskelig å få han signert.

Link to comment
Share on other sites

Er slik at Montpellier har godtkjent et bud og at Giroud selv ønsker seg til klubben så vil agenten til spilleren være nok til å forhandle kontrakten videre med. Selvfølgelig blir det vanskelige når han er involvert i EM, men agenten kjenner nok spilleren nok til at det meste kan forhandles uten at Giroud selv er direkte involvert. En evt. helsesjekk kan man lett vente med til mesterskapet er over...

Link to comment
Share on other sites

Signerer vi Giroud og vi i tillegg klarer å beholde RvP, så vil vi ha en angrespsrekke som tilsammen scorte 69 mål forrige sesong. Det er ganske sterkt!

 

Hvorfor stoppe der, kjøp Messi så har vi en kvartett med 143 nettsus på samvittigheten sist sesong ! ;)

 

Edit : Chamakh mer klinisk enn Giroud (!!)

AvJNFW9CQAIuxmY.png

 

There you go..... Akkurat i det jeg skulle til å skrive at Giroud virket langt giftigere ut enn vår hengslete marokkaner utifra klippene jeg hadde sett av han, fant jeg denne statistikken. Moro å tråle gjennom youtube for å ta en titt på diverse -og linkede spillere, men det er lett å la seg lure. Der kan selv Christer Basma skinne. Fra spøk til revolver så håper jeg å få se Giroud i EM for å danne meg et bedre inntrykk. Hvordan er teknikken, fotballforståelsen m.m. Husker veldig godt når jeg så Chamakh "live" for oss for første gang, etter kun å ha sett han på youtube før det. Med ÈN gang så jeg at det var noe (mye?) som manglet. Husker også veldig godt jeg ytret dette tidlig på høsten, hvorpå jeg fikk "gjennomgå" av andre forumister her inne :P Kan forstå det virket i overkant pessimistisk å være såpass nedlatende om vår nysignering allerede da, men poenget mitt iht Giroud er at jeg ønsker å se mer av han, eller eventuelle andre forsterknninger, før jeg stiller meg positiv til et kjøp. Misliker å ikke ha sett noe som helst av en spiller som en linket til oss.

 

Kikket forøvrig på season-review fra dobbelsesongen 01/02. Da hadde vi Henry, Bergkamp, Wiltord, Kanu og Jeffers til å bruke

på topp. Dette var riktignok i en 4-4-2 formasjon så vi måtte ha flere rene spisser, but still, dekningen vår på topp forrige sesong var forferdelig svak i forhold til våre tidligere mesterlag. Blir spennende å se hva som skjer med Giroud, et lite skremmeskudd den statistikken ovenfor, men skulle han vise seg å være så god som det rapporteres, så har vi gjort det bra i angrepsavdelingen med han og Poldi til å støtte RVP. Silly season, gotta love it....

Link to comment
Share on other sites

Av statestikken du fremviser Bergkamp88, så er det jo nesten skremmende at Chamakh bare kom til 94 i skudd iløpet av perioden i Bordeaux. Giroud har altså på like lang tid kommet til nesten tre ganger så mange muligheter. 46 målpoeng på 73 kamper er imponerende. Og i motsetning til Chamakh er Giroud ikke bare giftig med hodet.

Link to comment
Share on other sites

Er 217 bom på to sesonger da, er en god del. Uenig med deg bergkamp88; synes det Chamakh fremviste med unntak av avslutninger med beina var svært bra, mista tydeligvis selvtilliten helt når VP automatisk fikk tilbake plassen sin rett etter skadeoppholdet. Et ankepunkt mot Wenger er at han tydeligvis ikke har hatt noen tillit til reserver som Chamakh, Fabianski også videre i år siden han har spilt med en skadet Wojciech og en altfor sliten VP i alt av kamper.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter det jeg har sett av Giroud på Youtube (ja, tynt grunnlag) så ligner han faktisk ganske mye på Van Persie i spillestil.

Lefty, skyter hardt, sterk, bra teknisk, nese for mål med evnen til å komme seg inn i feltet og angripe ballen.

 

Hittil i EM har han vel kun spilt bare rundt 20 min. så foruten den store sjansen han brente mot Sverige er det lite å vurdere rundt hans kvaliteter.

 

Flere franske spillere linket til oss nå og bare håper de ikke blir for mange av dem.

Vi har hatt suksess med det under Wenger før, men når man ser hvordan enkelte i det franske troppen holder på nå (Ben Arfa f.eks.) er det grunn til å være skeptisk.

Bare nevner Flamini, Nasri og Gallas fra tidligere og hvordan de endte Arsenal-karrieren. De surnet og ville ha mer penger eller ble som Gallas...sutrekopp nr. 1. (og endte opp hos Tottene?!?..hehe)

 

De kan være så god de vil, men hvis de ikke har den riktige holdningen håper jeg vi unngår flere slike spillere i Arsenal i fremtiden.

Edited by Caribo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lloris til Arsenal er et tullerykte til de grader.. Arsenal er visstnok interessert i en keeper (ikke noe sjokk der), men i en helt annen prisklasse enn hva Lloris tilhører. Lyon vil ha rundt €25M for han og Arsenal vil ha en keeper for rundt 1/5 av prisen.

Link to comment
Share on other sites

Lloris til Arsenal er et tullerykte til de grader.. Arsenal er visstnok interessert i en keeper (ikke noe sjokk der), men i en helt annen prisklasse enn hva Lloris tilhører. Lyon vil ha rundt €25M for han og Arsenal vil ha en keeper for rundt 1/5 av prisen.

 

Ja, og Wenger er ikke gira på å hente ny første keeper. Vår unge polakk stod faktisk en god sesong mellom stengene 2011/12, og det blir feil signaler å sette han rett på benk etter slike prestasjoner. Det kommer nok inn en keeper, men på et helt annet grunnlag. Prisen er en som du nevner, og kanskje tenker også Wenger på at vår unge polakk kan lære mye på treningsfeltet for å ta nye steg i karrieren.- En god 2.keeper vil nok bli hentet inn, så vil tiden vise hvem det blir.

Dette ryktet er nok "rimelig" useriøst.

Link to comment
Share on other sites

Naturlig at spissryktene florerer nå, men jeg tror faktisk Wenger allerede har erstattet Van Persie i Podolski og Giroud. :unsure:

 

Lloris tror jeg ikke er et lurt kjøp nå fordi han kommer til å kreve førstelagsplass, koster mye og det kan også ødelegge for Szczesnys utvikling.

WS har mer å lære, men den attitude'n og selvtilliten han har kan ikke erstattes og jeg ser helt klart at han fortsetter som førstekeeper.

Vi trenger en andrekeeper med erfaring, men som også er inneforstått at benken er realistisk.

Jeg har bl.a. nevnt Craig Gordon før. Tross en del skadeproblemer siste par årene har han erfaring og kunne vært en bra forsterkning på keeperplass.

Link to comment
Share on other sites

Naturlig at spissryktene florerer nå, men jeg tror faktisk Wenger allerede har erstattet Van Persie i Podolski og Giroud. :unsure:

 

Lloris tror jeg ikke er et lurt kjøp nå fordi han kommer til å kreve førstelagsplass, koster mye og det kan også ødelegge for Szczesnys utvikling.

WS har mer å lære, men den attitude'n og selvtilliten han har kan ikke erstattes og jeg ser helt klart at han fortsetter som førstekeeper.

Vi trenger en andrekeeper med erfaring, men som også er inneforstått at benken er realistisk.

Jeg har bl.a. nevnt Craig Gordon før. Tross en del skadeproblemer siste par årene har han erfaring og kunne vært en bra forsterkning på keeperplass.

 

Nå tenkte jeg mer på å bruke Jovetic som en offensiv midtbane/hengende spiss, men tviler også på at han blir hentet inn gitt. Podolski og Giroud er nok det vi får på spissplass.

 

Ellers er Craig Gordon et godt valg ja. Var visstnok også snakk om at Inter hadde lagt ut Julio Cesar for salg, men da ser jeg faktisk på Gordon som et bedre valg. Når jeg først nevnte Inter så er også Maicon tilgjengelig. :genius:

Link to comment
Share on other sites

Hva med han som spilte på venstrevingen for Ukraina? Konoplianka eller noe i den duren. Virket å ha både fart, teknikk og gode innlegg. Han er ung, og ville vært en typisk Wengersignering.

Link to comment
Share on other sites

Det vi treng no, er ei verdsklasse-signering, sjølv om eg tviler på at nokon i den kategorien vil vere interessert i å signere for oss.. Både Podolski og spesielt Giroud er svært usikre kort, og eg meiner at behovet for ein skikkelig 10'er no er påfallande. Vi har per dags dago ingen som kan gjere det lille ekstra åleine, og dette må klubben gjere noko med, slik eg ser det!

Link to comment
Share on other sites

Hva med han som spilte på venstrevingen for Ukraina? Konoplianka eller noe i den duren. Virket å ha både fart, teknikk og gode innlegg. Han er ung, og ville vært en typisk Wengersignering.

 

Ja vi snakket mye om det når jeg var så heldig å se lille Pernille. Han virket som en veldig spennende spiller.

 

Jeg ser gjerne han og/eller Dzagoev inn - men det er kanskje litt mer etablerte folk vi trenger? Vanskelig å si om de nevnte to vil beherske PL...

Link to comment
Share on other sites

Ja vi snakket mye om det når jeg var så heldig å se lille Pernille. Han virket som en veldig spennende spiller.

 

Jeg ser gjerne han og/eller Dzagoev inn - men det er kanskje litt mer etablerte folk vi trenger? Vanskelig å si om de nevnte to vil beherske PL...

 

Det kan nok være at vi trenger mer etablerte folk, men vi trenger også å ha spillere med gode ferdigheter på backup. Kan ikke se for meg at han vil koste alt for mye. Utenom det han viste i EM, tror jeg han var rimelig ukjent for de fleste i fotballeuropa. Aner ikke hvilken klubb han spiller for heller, og ifølge bergkamp88 er google for pingler :)

Link to comment
Share on other sites

Hva med han som spilte på venstrevingen for Ukraina? Konoplianka eller noe i den duren. Virket å ha både fart, teknikk og gode innlegg. Han er ung, og ville vært en typisk Wengersignering.

 

Han har vært linket han. Senest før og under EM, men tror ikke vi kjøper en kantspiller dessverre (selv om jeg mener at en ordentlig venstreving er noe som virkelig kunne dyttet oss et stort hakk i riktig retning).

 

Konoplyanka heter han forøvrig. :P

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...