Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Hugo Lloris: Nei takk....

 

På grunn av en kamp, vil du ikke ha Lloris!?

Hugo Lloris er en av verdens beste keepere, og fordi han slapp inn to mål i dag, er han ingen dårlig keeper!

 

Hugo Lloris: JA TAKK!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

På grunn av en kamp, vil du ikke ha Lloris!?

Hugo Lloris er en av verdens beste keepere, og fordi han slapp inn to mål i dag, er han ingen dårlig keeper!

 

Hugo Lloris: JA TAKK!!!!

Hugo Lloris er en flott keeper, og sier gjerne ja takk jeg også. Men er det en svakhet Lloris har så er det på dødball. Noe vi så i dag. Dette er jo også en svakhet i Arsenal så det spørs jo om han er den aller beste løsningen.. Han er uansett uaktuell da han vil koste en del samt at Lyon ikke ønsker og selge.

Link to comment
Share on other sites

Lloris er jo en meget god keeper, men som kellex sier så har han sine svakheter på dødball, og det kommer mye dødballer i Premier League.

 

Det er mange andre gode keepere rundt om i verden. Brasil`s Julio Cesar er jo også en kjempekeeper!

Når vi først skal ha en keeper, håper jeg på en som er landslagskeeper.

 

Joe Hart er jo også en veldig god keeper, var jo på årets PL lag 2009/2010 sesongen, så det sier jo sitt hvor gode prestasjoner han har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Lloris har vist de samme svakhetene som de keeperene vi har. Fabianski går og misser mens Almunia ikke en gang går.

 

Når man ser på situasjonen i kampen i går, er det vel ingen tvil om at vi trenger en annen keeper enn Lloris. I situasjonen i går, skulle Lloris valgt Almunias måte, nemmelig stå på streken. Da hadde han mest sannsynligvis avverget ett mål.

 

Problemet i Arsenal, er at vi har én keeper som går på alt som kommer i luftrommet, og én keeper som stort sett alltid står på streken. Vi trenger en keeper som vet når han skal ut og plukke ballen, og når han skal stå igjen på streken.

 

Det er det vi trenger. Så da er det store spørsmålet: Hvilke keepere der ute kan gi oss akkurat det vi trenger?

Link to comment
Share on other sites

Når man ser på situasjonen i kampen i går, er det vel ingen tvil om at vi trenger en annen keeper enn Lloris. I situasjonen i går, skulle Lloris valgt Almunias måte, nemmelig stå på streken. Da hadde han mest sannsynligvis avverget ett mål.

 

Problemet i Arsenal, er at vi har én keeper som går på alt som kommer i luftrommet, og én keeper som stort sett alltid står på streken. Vi trenger en keeper som vet når han skal ut og plukke ballen, og når han skal stå igjen på streken.

 

Det er det vi trenger. Så da er det store spørsmålet: Hvilke keepere der ute kan gi oss akkurat det vi trenger?

New Zealands Paston imponerte stort med dette mot Italia :(

Link to comment
Share on other sites

ikke saa useriost at noen vil ha Song for fire millioner pund, mindre sikkert at Arsenal vil ha saapass lite og at Song vil spille i Tyrkia (Der hans onkel, som er som en far for hans forovrig har spilt i en aarekke om jeg ikke tar feil) Men er 100% sikker paa at Alexandre blir aa se i vaar drakt neste sesong ogsaa

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er nok som du sier at Galatasaray gjerne ville gjort mye for at Song spilte i Tyrkia neste år, men det jeg mener er useriøst er at Song vil forlate Arsenal hvor han stortrives, for å spille i Tyrkisk fotball. Samtidig som det er snakk om 4 millioner pund som er latterlig lavt for en spiller som har bevist hvor god han faktisk er. Det er hva jeg karakteriserer som useriøst :P

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 22 2010, 04:33 PM) 198833[/snapback]

http://www.givemefootball.com/premier-leag...ce-for-defender

 

Sier gjerne ja til dansken jeg. Utrolig solid og holder et høyt nivå til å bare være 21 år gammel!

 

Ser ut som spudsene har sikret seg Kjær.

http://www.sportinglife.com/football/premi...MHD=premiership

 

Er i tilfelle synd, da Kjær etter mitt syn er et av de aller største stoppertalentene i Europa. Danskene savnet han stort i kampen mot Japan.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 22 2010, 04:33 PM) 198833[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.givemefootball.com/premier-leag...ce-for-defender

 

Sier gjerne ja til dansken jeg. Utrolig solid og holder et høyt nivå til å bare være 21 år gammel!

Ser ut som spudsene har sikret seg Kjær.

http://www.sportinglife.com/football/premi...MHD=premiership

 

Er i tilfelle synd, da Kjær etter mitt syn er et av de aller største stoppertalentene i Europa. Danskene savnet han stort i kampen mot Japan.

 

Arsenal kjøper nok en ukjent franskmann som aldri har spilt en topp rangert kamp i sitt liv i en alder av 24. Tottenham kjøper en av de virkelige store stopper talenter i Simon Kjær(21), som har stått positivt frem for Danmark i fotball VM..

Vi får håpe at vi sitter alle med smil rundt munnen igjen neste sommer nok en gang mtp Tottenham.

Link to comment
Share on other sites

Igjen henger vi oss opp i navn på spillerne vi henter og ikke henter. Det har da vel ingenting å si hva spilleren heter, så lenge den vi kjøper spiller bra. Nå vil jo tiden vise om ett kjøp av Koscielny (antar at han ender opp i Arsenal) var ett lurt kjøp. For alt vi vet, kan det være at Wenger har gjort ett nytt kjøp ala Vermaelen, mens Tottenham ender opp med å ha kjøpt katta i sekken (antar da at Kjær ender opp i møkkaklubben). Bare det faktum at Kjær i det hele tatt vurderer å spille for en bakgårdsklubb som Tottenham burde jo si sitt. La oss nå vente å se hvordan sesongen forløper seg.

 

Det virker som ingen her blir fornøyd før vi henter ett kjent navn til flere hundre millioner kroner. Tror aldri jeg har vært borti en supportergruppe som er så opptatt av navnene og prislappene på de spillerne vi kjøper og ikke kjøper. Det virker som folk her inne tror at en høy prislapp er ensbetydende med kvalitet. Hvis man ser på prislappene på spillerne vi har hentet siden Wenger kom, så er det jo faktisk blant de dyreste kjøpene man finner floppene. Nå kjenner jeg ikke til denne Cavani, så jeg vet ikke hvor mye han koster, men jeg vil tro at størsteparten av denne overgangssummen betaler de for Kjær. Det vil si at Kjær kanskje koster det dobbelt av det vi må betale for Koscielny. Inntil videre velger iallefall jeg å tro på at Wenger nok engang har gjort ett godt kjøp til en fornuftig pris.

Link to comment
Share on other sites

Igjen henger vi oss opp i navn på spillerne vi henter og ikke henter. Det har da vel ingenting å si hva spilleren heter, så lenge den vi kjøper spiller bra. Nå vil jo tiden vise om ett kjøp av Koscielny (antar at han ender opp i Arsenal) var ett lurt kjøp. For alt vi vet, kan det være at Wenger har gjort ett nytt kjøp ala Vermaelen, mens Tottenham ender opp med å ha kjøpt katta i sekken (antar da at Kjær ender opp i møkkaklubben). Bare det faktum at Kjær i det hele tatt vurderer å spille for en bakgårdsklubb som Tottenham burde jo si sitt. La oss nå vente å se hvordan sesongen forløper seg.

 

Det virker som ingen her blir fornøyd før vi henter ett kjent navn til flere hundre millioner kroner. Tror aldri jeg har vært borti en supportergruppe som er så opptatt av navnene og prislappene på de spillerne vi kjøper og ikke kjøper. Det virker som folk her inne tror at en høy prislapp er ensbetydende med kvalitet. Hvis man ser på prislappene på spillerne vi har hentet siden Wenger kom, så er det jo faktisk blant de dyreste kjøpene man finner floppene. Nå kjenner jeg ikke til denne Cavani, så jeg vet ikke hvor mye han koster, men jeg vil tro at størsteparten av denne overgangssummen betaler de for Kjær. Det vil si at Kjær kanskje koster det dobbelt av det vi må betale for Koscielny. Inntil videre velger iallefall jeg å tro på at Wenger nok engang har gjort ett godt kjøp til en fornuftig pris.

 

Kjær har en klausul i kontrakten som gjør at han koster rundt 11 mill puind tror jeg, Cavani er den dyreste av deog kommer til å bli en kanonspiller

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Igjen henger vi oss opp i navn på spillerne vi henter og ikke henter. Det har da vel ingenting å si hva spilleren heter, så lenge den vi kjøper spiller bra. Nå vil jo tiden vise om ett kjøp av Koscielny (antar at han ender opp i Arsenal) var ett lurt kjøp. For alt vi vet, kan det være at Wenger har gjort ett nytt kjøp ala Vermaelen, mens Tottenham ender opp med å ha kjøpt katta i sekken (antar da at Kjær ender opp i møkkaklubben). Bare det faktum at Kjær i det hele tatt vurderer å spille for en bakgårdsklubb som Tottenham burde jo si sitt. La oss nå vente å se hvordan sesongen forløper seg.

 

Det virker som ingen her blir fornøyd før vi henter ett kjent navn til flere hundre millioner kroner. Tror aldri jeg har vært borti en supportergruppe som er så opptatt av navnene og prislappene på de spillerne vi kjøper og ikke kjøper. Det virker som folk her inne tror at en høy prislapp er ensbetydende med kvalitet. Hvis man ser på prislappene på spillerne vi har hentet siden Wenger kom, så er det jo faktisk blant de dyreste kjøpene man finner floppene. Nå kjenner jeg ikke til denne Cavani, så jeg vet ikke hvor mye han koster, men jeg vil tro at størsteparten av denne overgangssummen betaler de for Kjær. Det vil si at Kjær kanskje koster det dobbelt av det vi må betale for Koscielny. Inntil videre velger iallefall jeg å tro på at Wenger nok engang har gjort ett godt kjøp til en fornuftig pris.

 

Synes nå at de fleste er positive til at f.eks. Koscielny kommer til klubben. Men at mange ønsker seg kjente navn og pris som naturligvis følger med er jo at det er gjerne spillere folk kjenner til. Og mest sannsynlig vet man hva de kan på en fotballbane, ergo navn/pris. En av de store klagepunktene til arsenal suportere er at de ikke har troen på spillere som Denilson, Eboue, Diaby, Fabianski, "Walcott", Vela, Song osv. Dette var da unge ukjente spillere som Wenger har hentet til klubben.

 

Bare min vurdering av situasjonen, og jeg er meget enig i det du sier Kim! Wenger gjør sine beste kjøp i spillere som er 24 år og oppover, samt noe ukjent. Så et kjøp av Koscielny lover bra, men det hadde nok vært mer betryggende om Wenger kjøpte en spiller man vet holder høy klasse og har bevist seg på øverste nivå i Eurpoa. Dette blir det selvfølgelig mer fokus på da Wenger ikke har klart å vinne noe med Arsenal siden 2005.

 

Eneste store problemet jeg har med Arsenal, er at de betaler de unge og "langt fra fast plass i laget" alt for mye penger.

Link to comment
Share on other sites

men det hadde nok vært mer betryggende om Wenger kjøpte en spiller man vet holder høy klasse og har bevist seg på øverste nivå i Eurpoa.

 

Selvfølgelig hadde det vært betryggende om Wenger kjøpte en spiller som du beskriver her. Men man har likevel ikke noen garanti for at spilleren faktisk vil gjøre det bra i klubben. Det kan være flere grunner til at man flopper selv om man var en stjerne i klubben man ble hentet fra. Det kan være at man ikke passer inn i spillersystemet. Det kan være at man ikke kommer overens med de andre spillerne osv.

 

Jeg sier ikke at jeg hadde blitt lei meg om Wenger hadde hentet en etabler verdensstjerne. Men jeg tror vi bør fokusere mer på hva en spiller gjør for Arsenal, enn hva spilleren heter, eller hva denne spilleren koster. Det er ganske mange hensyn som må tas ved ett spillerkjøp, som jeg tror mange glemmer når de uttaler seg negativt vedr. at Arsenal henter ukjente spillere fremfor etablerte stjerner.

 

Man har faktisk ikke noen garanti for at en etablert stjerne vil gjøre en bedre jobb enn en ukjent spiller som har etablert seg i den klubben man spiller for.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Selvfølgelig hadde det vært betryggende om Wenger kjøpte en spiller som du beskriver her. Men man har likevel ikke noen garanti for at spilleren faktisk vil gjøre det bra i klubben. Det kan være flere grunner til at man flopper selv om man var en stjerne i klubben man ble hentet fra. Det kan være at man ikke passer inn i spillersystemet. Det kan være at man ikke kommer overens med de andre spillerne osv.

 

Jeg sier ikke at jeg hadde blitt lei meg om Wenger hadde hentet en etabler verdensstjerne. Men jeg tror vi bør fokusere mer på hva en spiller gjør for Arsenal, enn hva spilleren heter, eller hva denne spilleren koster. Det er ganske mange hensyn som må tas ved ett spillerkjøp, som jeg tror mange glemmer når de uttaler seg negativt vedr. at Arsenal henter ukjente spillere fremfor etablerte stjerner.

 

Man har faktisk ikke noen garanti for at en etablert stjerne vil gjøre en bedre jobb enn en ukjent spiller som har etablert seg i den klubben man spiller for.

 

Det er vel balansen vi er ute etter. Wenger har bommet med mange spillere, men da de ikke kostet klubben en masse penger i utgangspunktet så er det en mer forsvarlig måte og drive klubben på i motsetning til andre klubber som pøser på med kjente navn og store overgangs summer.

Nå er jo overgangs markedet veldig anderledes nå enn for 10 år siden. Som Wenger har selv sagt, "Everyone knows everyone". Så det å finne spillere som ikke er kjente er vanskligere i dag enn før i tiden. Spillere er også "taksert" til mye høyere priser enn før, og lønningene har fulgt trenden. At Wenger da fortsatt klarer å finne en Laurent Koscielny til en anntatt grei sum tatt dagens marked i betrakning, er imponerende!(Regner da med at Laurent Koscielny blir en suksess)

 

Det du prater om en store stjerner blir ofte en flopp er et viktig poeng, og en av de virkelig store grundene til at økonomien i fotball Europa er slik den er i dag!

Det eneste jeg har ønsket av Wenger er at han skifter ut spillere der han må, og at han fortsetter å kjøpe litt mer erfarne spillere som han nå har gjort med Sagna, Vermaelen, Chamakh, og tydeligvis Koscielny. Men at klubben kan flinkere til å få tak litt flere spillere som med Arshavin for å løfte laget, fansen og forhåpentligvis klubbens prestasjoner.

 

Arsenal har økonomi og vise til men ikke sportslig resultat. Vi må få riktig balanse for å ta steget videre og det tyder på at Wenger har begynt tilltak i den retningen. Eneste posisjonen jeg er oppriktig bekymret for mht Wenger og Arsenal er keeper posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig hadde det vært betryggende om Wenger kjøpte en spiller som du beskriver her. Men man har likevel ikke noen garanti for at spilleren faktisk vil gjøre det bra i klubben. Det kan være flere grunner til at man flopper selv om man var en stjerne i klubben man ble hentet fra. Det kan være at man ikke passer inn i spillersystemet. Det kan være at man ikke kommer overens med de andre spillerne osv.

 

Jeg sier ikke at jeg hadde blitt lei meg om Wenger hadde hentet en etabler verdensstjerne. Men jeg tror vi bør fokusere mer på hva en spiller gjør for Arsenal, enn hva spilleren heter, eller hva denne spilleren koster. Det er ganske mange hensyn som må tas ved ett spillerkjøp, som jeg tror mange glemmer når de uttaler seg negativt vedr. at Arsenal henter ukjente spillere fremfor etablerte stjerner.

 

Man har faktisk ikke noen garanti for at en etablert stjerne vil gjøre en bedre jobb enn en ukjent spiller som har etablert seg i den klubben man spiller for.

Det har du rett i, men sjansen for at "stjernen" gjør en bedre jobb er ganske stor. Så når Wenger forhåpentligvis kjøper ny keeper så synes jeg vi skal velge en som har lyktes på toppnivå.

Link to comment
Share on other sites

Det har du rett i, men sjansen for at "stjernen" gjør en bedre jobb er ganske stor. Så når Wenger forhåpentligvis kjøper ny keeper så synes jeg vi skal velge en som har lyktes på toppnivå.

 

Akkurat når det gjelder det med keeper, så er jeg enig med deg at det kan være fornuftig å hente en etablert keeper som har vist at han holder nivået inne.

 

Det er mer på utespillere jeg tenker at det er viktigere hva spilleren gjør for klubben, enn hva spilleren heter og kostet.

 

Ett godt eksempel på en etabler stjerne som kostet mye penger, er Berbatov. Han regnes som en kjempeflopp i United.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
×
×
  • Create New...