Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Calafiori skal visstnok være en venstrebeint Ben White. Kan ikke si annet enn at det høres helt fantastisk ut.
Er en del rykter om Kiwior ut, så sånn sett er det en oppgradering på polakken basert på de som kjenner han bedre enn meg - liker for øvrig Kiwior, men han er litt under nivået som kreves mener jeg.

Tror ellers ikke at det Musiala som kommer til oss. Kimmich skjønner jeg ikke hvor skulle spilt mtp. de kommentarene fra Arteta og Edu rundt Rice. Kimmich kan ikke spille som dyptliggende playmaker med defensivt ansvar, han må i så fall spille boks-til-boks med Rice som en duracell kanin ved siden av han. Klarer ikke å se for meg at Arteta skal spytte ut 40-50 millioner euro for en 29-åring som ikke har spilt i Premier League før, og som sliter med fysikken i Bundesligaen (er en grunn til at han har spilt på backen for Bayern de siste årene).

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Calafiori-ryktene intensiveres. Personlige vilkår skal visstnok være spikret.

Min første tanke er at Arteta ønsker seg han foran Gabriel i køen. Jeg liker ikke det

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Ben Elfen said:

Min første tanke er at Arteta ønsker seg han foran Gabriel i køen. Jeg liker ikke det

Med unntak av forrige sesong, skal Calafiori ha spilt mest venstreback, så tviler på at han tar plassen fra Gabriel. Er nok sett på som en oppgradering på venstrebacken, en spiller som både kan gjøre mye av det Zinchenko kan, men som ikke er like risikabel bakover.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Stefanb said:

Tror ellers ikke at det Musiala som kommer til oss. Kimmich skjønner jeg ikke hvor skulle spilt mtp. de kommentarene fra Arteta og Edu rundt Rice. Kimmich kan ikke spille som dyptliggende playmaker med defensivt ansvar, han må i så fall spille boks-til-boks med Rice som en duracell kanin ved siden av han. Klarer ikke å se for meg at Arteta skal spytte ut 40-50 millioner euro for en 29-åring som ikke har spilt i Premier League før, og som sliter med fysikken i Bundesligaen (er en grunn til at han har spilt på backen for Bayern de siste årene).

Tror heller ikke det er Musiala, men han hadde vært fantastisk å få inn. Håpte selv litt på Schlotterbeck før ryktene om Calafiori ble såpass sterke. Spennende å se hvem det kan være, og om det er noe hold i de ryktene om en tysk spiller i det hele tatt. 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Simbad said:

Med unntak av forrige sesong, skal Calafiori ha spilt mest venstreback, så tviler på at han tar plassen fra Gabriel. Er nok sett på som en oppgradering på venstrebacken, en spiller som både kan gjøre mye av det Zinchenko kan, men som ikke er like risikabel bakover.

Skjønner. Takk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi skal visstnok være interesserte i Mikel Merino. Vi skal være i lønnsforhandlinger med spilleren, samt være nærme å sende et bud til klubben(Real Sociedad).

Merino var i PL som Newcastlespiller i 2017/18 og er 'nybakt' Europamester med Spania. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Leser at «Obi» dansk akademi spiller som bøtter inn mål ikke forlenger for oss. United er blant de som han vurderer. Her er jeg redd man driter seg skikkelig ut, var det ikke han som scoret 7 mål eller no i en kamp? Og som ellers har vært notorisk målscorer?

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marius- said:

Leser at «Obi» dansk akademi spiller som bøtter inn mål ikke forlenger for oss. United er blant de som han vurderer. Her er jeg redd man driter seg skikkelig ut, var det ikke han som scoret 7 mål eller no i en kamp? Og som ellers har vært notorisk målscorer?

Har allerede signert for United, har jeg lest. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Leser at «Obi» dansk akademi spiller som bøtter inn mål ikke forlenger for oss. United er blant de som han vurderer. Her er jeg redd man driter seg skikkelig ut, var det ikke han som scoret 7 mål eller no i en kamp? Og som ellers har vært notorisk målscorer?

Arteta og klubben hadde samtaler med Obi-Martin, og ting var visstnok i orden. Så byttet gutten agent, og da ville han plutselig ikke forlenge, og United har kommet med et veldig lukrativt tilbud.

At klubben ikke strekker seg langt for en 16-åring hvor penger tydeligvis er høyt oppe på lista syntes jeg ikke er så rart. Det er ingen garanti for at han vil slå til. Det er kjipt å miste han, men sånn er det iblant.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Stefanb said:

Arteta og klubben hadde samtaler med Obi-Martin, og ting var visstnok i orden. Så byttet gutten agent, og da ville han plutselig ikke forlenge, og United har kommet med et veldig lukrativt tilbud.

At klubben ikke strekker seg langt for en 16-åring hvor penger tydeligvis er høyt oppe på lista syntes jeg ikke er så rart. Det er ingen garanti for at han vil slå til. Det er kjipt å miste han, men sånn er det iblant.

Jepp. Er viktig å sette det litt i perspektiv også. Han er lenger frem i fysisk utvikling(han er 188 cm høy i en alder av 16 ifølge Transfermarkt) enn de fleste av de han spiller med og mot pr nå(U18). Men det er ingen garanti for at han beholder den fysiske fordelen når spiller mot mer utvokst spillere.

I tillegg kan man ikke akkurat tvinge spillere til å signere. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Simbad said:

Jepp. Er viktig å sette det litt i perspektiv også. Han er lenger frem i fysisk utvikling(han er 188 cm høy i en alder av 16 ifølge Transfermarkt) enn de fleste av de han spiller med og mot pr nå(U18). Men det er ingen garanti for at han beholder den fysiske fordelen når spiller mot mer utvokst spillere.

I tillegg kan man ikke akkurat tvinge spillere til å signere. 

Enig i alt du sier. Han har helt klart en fordel med at han er større enn de andre, men det har ikke vært utpreget "misbruk" av fysikken som f.eks. Jay Emmanuel-Thomas gjorde. Obi-Mikel er vel trolig det største spisstalentet jeg har sett i klubben så lenge jeg har fulgt med på fotball, men det er ingen garantier for at han vil slå gjennom. Lupoli, Afobe, Akpom, Nketiah og Balogun har også alle vært "record breakers" uten at de har endt opp med å bli verdensklasse. Det var faktisk en "mindre talentfull" spiller som het Kane til etternavn som ble det etter at han ble frigitt av klubben.

Vi får se om 3-6 år hvordan det går med Obi-Mikel. Tipper de fleste har glemt han innen det :P

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Stefanb said:

Enig i alt du sier. Han har helt klart en fordel med at han er større enn de andre, men det har ikke vært utpreget "misbruk" av fysikken som f.eks. Jay Emmanuel-Thomas gjorde. Obi-Mikel er vel trolig det største spisstalentet jeg har sett i klubben så lenge jeg har fulgt med på fotball, men det er ingen garantier for at han vil slå gjennom. Lupoli, Afobe, Akpom, Nketiah og Balogun har også alle vært "record breakers" uten at de har endt opp med å bli verdensklasse. Det var faktisk en "mindre talentfull" spiller som het Kane til etternavn som ble det etter at han ble frigitt av klubben.

Vi får se om 3-6 år hvordan det går med Obi-Mikel. Tipper de fleste har glemt han innen det :P

Obi-Martin 😜

Men ja, når vi har gitt ham et tilbud(sannsynligvis veldig bra) men han ikke godtar det, så er det ikke så mye man kan gjøre.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Simbad said:

Obi-Martin 😜

Men ja, når vi har gitt ham et tilbud(sannsynligvis veldig bra) men han ikke godtar det, så er det ikke så mye man kan gjøre.

Haha sånn går det når man er så vant til Jon Obi Mikel 😂 Husker jeg slet med navnet også når jeg skrev om han tidligere på forumet 😅

Det kommer alltids et nytt talent 🤞

Link to comment
Share on other sites

Er noen logiske brister her: største talentet noen gang i klubben, også at han er glemt om noen år ;)

Synd hvis han/agenten er pengegriske allerede nå. Mulig politikken i vår klubb tilsier at vi ikke kan holde på han nå. Ufattelig dyrkjøpt om han fortsetter progresjonen og blir den nye «haaland» utviklet hos oss. Vi får bare vente å se!

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Marius- said:

Er noen logiske brister her: største talentet noen gang i klubben, også at han er glemt om noen år ;)

Synd hvis han/agenten er pengegriske allerede nå. Mulig politikken i vår klubb tilsier at vi ikke kan holde på han nå. Ufattelig dyrkjøpt om han fortsetter progresjonen og blir den nye «haaland» utviklet hos oss. Vi får bare vente å se!

Største spisstalentet jeg har sett i klubben. Det er subjektivt, men betyr heller ikke at han er det største talentet jeg har sett i klubben. På et tidspunkt var dette Akpom også, det er vel ikke akkurat mange som tenker på han for tiden er det? ;)

Vi får se hvordan det går. Kanskje han er den nye Haaland, men mest sannsynligvis ikke (håper jeg) 😅 Han er visstnok også Manure fan, så når de legger en del penger på bordet så var det vel vanskelig å si nei.

For meg er de viktigste spillerne vi må beholde p.t. Nwaneri, Lewis-Skelly og 14 år gamle Max Dowman. Sistnevnte er faktisk blant de mest talentfulle spillerne jeg noen gang har sett i klubben 😅

Link to comment
Share on other sites

Det største talentet siden ditten og datten. Den nye George Best. Du verden så mye vi har hørt om diverse talenter gjennom tidene. Dessverre er det mange som ikke når opp av diverse grunner. Eddie snakket vi mye om tilbake i tid. ESR likeså. De mangler det lille ekstra for å nå opp. Det er noen lysglimt av og til å så slukner lyset fullstendig. Da er det tilbake på benk og lite spilletid. 

Vi har en annen vi ikke snakker så mye om for tiden i motsetning til tidligere. Patino. Han skulle bli noe voldsomt stort han også. Han er fortsatt ung og ting kan snu - men det blir muligens knapt benken på han også.  Men, man skal aldri si aldri 😁

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Gunners68 said:

Det største talentet siden ditten og datten. Den nye George Best. Du verden så mye vi har hørt om diverse talenter gjennom tidene. Dessverre er det mange som ikke når opp av diverse grunner. Eddie snakket vi mye om tilbake i tid. ESR likeså. De mangler det lille ekstra for å nå opp. Det er noen lysglimt av og til å så slukner lyset fullstendig. Da er det tilbake på benk og lite spilletid. 

Vi har en annen vi ikke snakker så mye om for tiden i motsetning til tidligere. Patino. Han skulle bli noe voldsomt stort han også. Han er fortsatt ung og ting kan snu - men det blir muligens knapt benken på han også.  Men, man skal aldri si aldri 😁

Det er nok korrekt observert. Har vært mange og flere av de slår ikke igjennom av ulike årsaker. Spisser får alltid litt mer oppmerksomhet enn andre, særlig når de bøtter jevnlig inn og tar nye nivåer andre stagnerer i. Gudene vet hvor god Obi blir, hadde gjerne sett han ble i Arsenal per nå. Men den skuta har reist og da må han gjerne falle igjennom for min del ;)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bergkampje said:

Arteta burde jo kunne velge og vrake i Sociedad-spillere. Både Merino og Zubimendi kunne vært fine spillere i Arsenal

Hvorfor burde Arteta kunne velge og vrake i Real Sociedad spillere? Real Sociedad er villige til å selge de, men spillerne må faktisk også ønske å komme til Arsenal. Zubimendi f.eks. har gjort det klart at han ikke vil forlate Real Sociedad for Arsenal ifølge rykter som kom ut tidligere i våres (etter jeg opprettet denne tråden), og han ville heller ikke forlate de forrige sesong (igjen basert på rykter fra forholdsvis troverdige kilder).

Merino derimot virker å ønske å komme til Arsenal, så der er det vel snakk om Arteta og Edu ønsker han. Merino hadde vært et solid kjøp i mine øyne, men jeg mener fortsatt at vi trenger et dyptliggende anker som kan komme med kreative pasninger fra dypet.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig en litt flåsete kommentar, men Arteta er fra San Sebastian, og jeg tenker det er en stor fordel når man først henvender seg til spillere fra den klubben. At Arsenal er i en god posisjon i tillegg nå, som et av de beste lagene i PL og utfordrer til CL gjør oss åpenbart attraktive, men mange klubber attraktive og da hjelper det med en «local lad» ser jeg for meg. Merino ser muligens ut til å skje faktisk!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...