Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Er det mulig å ha en så kjedelig deadline day? Er det mulig å kun hente en spiller på en hel sommer, samtidig som man kvitter seg med det par etablerte? Samtidig som stallen er tynn og spillerene er mer skadeutsatt en gjenomsnittlig?

 

Tydligvis er det mulig så lenge vi tjener penger på ALT vi gjør.

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å ha en så kjedelig deadline day? Er det mulig å kun hente en spiller på en hel sommer, samtidig som man kvitter seg med det par etablerte? Samtidig som stallen er tynn og spillerene er mer skadeutsatt en gjenomsnittlig?

 

Tydligvis er det mulig så lenge vi tjener penger på ALT vi gjør.

 

Da er ikke ambisjonene å vinne noe da vettu.... eneste konklusjon jeg kan komme på. For de siste sesongene har klart bevist at det å kvitte seg med etablerte spillere uten å erstatte ikke gir trofeer. Og spesielt med tanke på hvor stor andel spillere som er skadet hver sesong, kan jeg ikke for mitt bare liv forstå at det er mulig...

 

Greit nok at vi har hatt en god start på sesongen... men slip ups kommer garantert når man ikke har nok bredde og rutine... men gidder ikke si mer om dette i år igjen. Har de siste sesongene hatt lange frustrasjonsinnlegg om det samme temaet... og jeg har ikke blitt motbevist i mine synspunkter ennå. Tvert i mot! :)

Link to comment
Share on other sites

Nå ser det svart ut med tanke på kjøp... Men husk at det kan ta litt tid før det hele blir offentliggjort. så lenge papirene er i orden før tiden går ut så er man i mål. Men det ser nok svart ut ja.. desverre... HAdde håpet på hvertfall 1...

Link to comment
Share on other sites

jaja wenger klarte det igjen, få oss til og tro han skulle styrke stallen, for og så fucke oss over som vanlig igjen alle sammen!!

 

kommer aldri mer til og tro på noe som kommer ut av kjeften til wenger igjen <_<

Seriøst???

Ser ikke noen grunn til å reagere med et "seriøst???" til den kommentaren der. Sannheten ER jo at Wenger har løyet til oss (hvis han er gjengitt riktig på Arsenal.com og andre steder). Han sa han skulle forsterke laget med rutine, og at han var VELDIG innstilt på at det skulle skje før sesongoppkjøringen. Så var det snakk om 1 or 2 players before the transfer window shuts. Hvor ble det av de? Synes Wenger ikke skal si noen ting som helst i fremtiden ang. kjøp, for da blir vi bare skuffet uansett.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Jeg vet ikke helt hvor på arsenal.com mange av dere har fått inntrykk av at Wenger har gått ut og lovet flere innkjøp før deadline gikk ut.

Det siste Wenger har gått ut med arsenal.com tilsier vel heller det stikk motsatte ?

 

"[Will there be] Much transfer movement? Certainly not," the manager said. "Any? Maybe, but certainly not much.

 

"I was always happy with my squad, that's a quality I have. Don't forget the players we have out - we have quite a big squad.

 

“The only thing I can tell you is that at the moment we are not close to signing anybody. We have still one week."

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne sett en ny spiss eller forsvarspiller, men jeg synes folk krisemaksimerer situasjonen litt. Vi får tilbake Rosicky, Walcott, Fabregas, Vela, Djourou og Nasri tilbake fra skade. Jeg tror vi heller får et luksusproblem på f.eks midtbanen.

 

Tar dette med knusende ro. Chamakh kommer nok til Arsenal til neste år, mens Vieira har vel uttalt at han skal ta et siste år i Italia for så å dra til MLS og avslutte karrieren sin i USA.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke sutringen. Wenger har aldri lovet noe som helst, han har bare sagt at han leter etter nye spillere. De siste sesongene har Wenger kjøpt blant annet Nasri, Arshavin og Vermaelen. Alle har storspilt. Wenger handler ikke spillere unødvendig. Han venter til han finner den riktige spilleren til den riktige prisen, og det gjorde han tydeligvis ikke dette transfervinduet.

Link to comment
Share on other sites

jaja wenger klarte det igjen, få oss til og tro han skulle styrke stallen, for og så fucke oss over som vanlig igjen alle sammen!!

 

kommer aldri mer til og tro på noe som kommer ut av kjeften til wenger igjen <_<

Seriøst???

Ser ikke noen grunn til å reagere med et "seriøst???" til den kommentaren der. Sannheten ER jo at Wenger har løyet til oss (hvis han er gjengitt riktig på Arsenal.com og andre steder). Han sa han skulle forsterke laget med rutine, og at han var VELDIG innstilt på at det skulle skje før sesongoppkjøringen. Så var det snakk om 1 or 2 players before the transfer window shuts. Hvor ble det av de? Synes Wenger ikke skal si noen ting som helst i fremtiden ang. kjøp, for da blir vi bare skuffet uansett.

 

hadde ikke blitt skuffet hvis han hadde hvert eerlig, men det samme skjedde i fjord, han sa vi kom til og bli fornoyd naar vi saa kem han skulle hente etter twente kampen og saa henter han silvestre..

 

i aar sa han at vi skulle forsterke stallen med 2-3 spillere, det har han ikke gjort, saa da blir spoersmaalet mitt hvorfor i hulleste h........ sier han det da??

 

er veldig enig med deg at wenger ikke skal si noe om transfers lenger

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne sett en ny spiss eller forsvarspiller, men jeg synes folk krisemaksimerer situasjonen litt. Vi får tilbake Rosicky, Walcott, Fabregas, Vela, Djourou og Nasri tilbake fra skade. Jeg tror vi heller får et luksusproblem på f.eks midtbanen.

 

Tar dette med knusende ro. Chamakh kommer nok til Arsenal til neste år, mens Vieira har vel uttalt at han skal ta et siste år i Italia for så å dra til MLS og avslutte karrieren sin i USA.

La det være sagt; jeg krisemaksimerer ikke. Det jeg snakker om, er ikke at Wenger må kjøpe så og så mange spillere (kanskje bortsett fra en keeper). Det er ikke derfor jeg er litt frustrert over Wenger. Det jeg ikke liker er at han insinuerer og kommer med uttalelser som at "vi vil prøve å få på plass de nye spillerne før sesongoppkjøringen" og at "vi skal ha inn mer erfaring". Da er det bedre at han ikke sier noe om transfers i det hele tatt, slik at vi ikke får store forhåpninger.

Link to comment
Share on other sites

Sa vel Wenger ganske så tydelig i summer at han hadde tatt feil i fjor at stallen var for dårlig... At han denne summeren skulle forsterk stallen med minst 2-3 spillere som vile gå rett inn på laget for forsterke Arsenal og han sa han ville beholde alle spillere vi hadde i stallen. I stede selgere han 2 av de beste spilleren vi har nok en gang og henter inn 1 spiller, ikke kom og si Toure og AD ikke er 2 av de best spilleren vi hadde, de har styrka City kraftig, åre føre mista vi Hleb og Flamini som stor spilte til tider. Uannsett for vi se ut over sesongen hvor vi ender på tabbelen, vi kommer vel snart ut av tellinga hvor mange år siden vi vant en pokal. Vis vi ender på 5-6 plass skal jeg like å se hva Unnskylding Wenger har da, eller alle vet vel hva unnskyldning han kommer med vær eneste gang de siste 5 åra <_<

 

Ser nok ut som City og Tottenham blir farligere en Liverpool i år, for håpe jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Kan du, Dannialdo, være så snill å linke til en side hvor Wenger har sagt følgende; "At han denne summeren skulle forsterk stallen med minst 2-3 spillere som vile gå rett inn på laget for forsterke Arsenal".

 

Og for andre gang: mener du seriøst at Vermaelen og Senderos ikke er noen erstattere for over toppen-Toure?

Link to comment
Share on other sites

Kan du, Dannialdo, være så snill å linke til en side hvor Wenger har sagt følgende; "At han denne summeren skulle forsterk stallen med minst 2-3 spillere som vile gå rett inn på laget for forsterke Arsenal".

 

Og for andre gang: mener du seriøst at Vermaelen og Senderos ikke er noen erstattere for over toppen-Toure?

 

Det er hevet over enhver tvil at Vermaelen er en utrolig god spiller, og helt klart erstatter Touré (og mer).

 

MEN Wenger viser igjen at han er utrolig sta, og at han ikke overbetaler for spillere, og at han ikke ofte har en plan B når han ikke får den spilleren han vil ha. Tydeligvis var Wenger interessert i å kjøpe en erfaren DM (Melo) og han ville også ha en ny spiss som erstatter for Adebayor (Chamakh, Huntelaar). Dessverre ville Melo til Fiorentina, eller så ville ikke Wenger gi slipp på Eboué, dermed glapp han til Juventus. Når det gjelder Huntelaar vet vi ikke om Wenger faktisk var interessert, men såvidt jeg husker så sa Huntelaar at han hadde tilbud fra Arsenal men at han valgte å gå til Milan, altså ingenting Wenger kunne gjøre. Siste spilleren her som vi vet at Wenger definivt var interessert i er Marouane Chamakh. Denne spilleren ble for dyr for Wenger, og dermed står vi uten en erstatter.

 

I avsnittet ovenfor beviser det at Wenger tydeligvis ville ha forsterkninger på både midtbanen og spissplass, samtidig som han visstnok var veldig interessert i Subotic fra Dortmund (hvis vi velger å stole på media), men likevel kjøpte han ingen spillere siden han ikke fikk førstevalget sitt til enten den rette prisen, eller fordi spilleren ikke ville til klubben. Dette mener jeg er naivt av Wenger, selv om man ikke får den ultimate/optimale spilleren i en posisjon burde man uansett forsterke denne plassen når man først har identifisert at laget er litt for svake i dette leddet. F.eks. så blir Song borte i en måned pga. ACN, hvem skal da ta over? Denilson blir vel litt for veik mot de store lagene, Diaby er vel mest sannsynlig skadet, samtidig som han ikke er en DM. Blir også Song skadet så kan vi fort få et stort problem med tanke på vi ikke har en eneste DM til i klubben, og dermed må vi enten gå tilbake til 4-5-1 eller 4-4-2 for å kompensere for tapet av Song.

 

Men jeg tror (og håper) at nøkkelspillere holder seg skadefrie, at Bendtner, Diaby osv. spiller som helter i alle kampene denne sesongen og at vi tar sølvtøy. Ingenting ville gledet meg mer, men med tanke på hvor uflaks vi har med skader og avgjørende avgjørelser, så tror jeg fort dette blir en nesten sesong igjen.. <_<

Link to comment
Share on other sites

Wenger må forstå at det er markedet som bestemmer prisen for en spiller.

Jeg er litt sur for at grandisen har steget med 10 kroner på et par år, og jeg føler kanskje den er litt overpriset. MEN jeg kjøper den uansett, for hvis ikke sulter jeg (kan jo ta sjansen på å kjøpe en First Price til halve prisen, men da er ikke smaken den samme :) ). Hvis Wenger ikke kjøper til den prisen markedet bestemmer, kommer vi Arsenalfans til å sulte enda mer siden vi ikke blir foret med trofeer.

Link to comment
Share on other sites

Wenger må forstå at det er markedet som bestemmer prisen for en spiller.

Jeg er litt sur for at grandisen har steget med 10 kroner på et par år, og jeg føler kanskje den er litt overpriset. MEN jeg kjøper den uansett, for hvis ikke sulter jeg (kan jo ta sjansen på å kjøpe en First Price til halve prisen, men da er ikke smaken den samme :) ). Hvis Wenger ikke kjøper til den prisen markedet bestemmer, kommer vi Arsenalfans til å sulte enda mer siden vi ikke blir foret med trofeer.

Dersom du får ein mesterkokk til å krydre og tilberede First-Price pizzaen, kan eg love deg at den smaker bedre ein ein Grandiosa tilberedt av Mark Hughes!

Link to comment
Share on other sites

Wenger må forstå at det er markedet som bestemmer prisen for en spiller.

Jeg er litt sur for at grandisen har steget med 10 kroner på et par år, og jeg føler kanskje den er litt overpriset. MEN jeg kjøper den uansett, for hvis ikke sulter jeg (kan jo ta sjansen på å kjøpe en First Price til halve prisen, men da er ikke smaken den samme :) ). Hvis Wenger ikke kjøper til den prisen markedet bestemmer, kommer vi Arsenalfans til å sulte enda mer siden vi ikke blir foret med trofeer.

Dersom du får ein mesterkokk til å krydre og tilberede First-Price pizzaen, kan eg love deg at den smaker bedre ein ein Grandiosa tilberedt av Mark Hughes!

 

hehe, denne var bra. Og må si meg enig!

Link to comment
Share on other sites

Wenger må forstå at det er markedet som bestemmer prisen for en spiller.

Jeg er litt sur for at grandisen har steget med 10 kroner på et par år, og jeg føler kanskje den er litt overpriset. MEN jeg kjøper den uansett, for hvis ikke sulter jeg (kan jo ta sjansen på å kjøpe en First Price til halve prisen, men da er ikke smaken den samme :) ). Hvis Wenger ikke kjøper til den prisen markedet bestemmer, kommer vi Arsenalfans til å sulte enda mer siden vi ikke blir foret med trofeer.

Dersom du får ein mesterkokk til å krydre og tilberede First-Price pizzaen, kan eg love deg at den smaker bedre ein ein Grandiosa tilberedt av Mark Hughes!

Du har ikke tatt poenget

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke tatt poenget

Når Chelsea fikk tilført ekstreme mengder av rubler var det Chelsea som "bestemte" "markedsprisen". Wright-Phillips koster £ 21M og Damien Duff var verdt £ 17M.

 

En annen årsak til at enkeltspillere blir veldig dyre er når flere klubber er interessert i å kjøpe, akkurat slik som det er med boligsalg. At Arsenal viser måtehold er eg veldig stolt over. Spillerprisene blir fort luftbobler, og dess flere klubber som blåser i boblen, dess større blir den. Og me vet alle ka som skjer med bobler til slutt.

 

Når Abramovich startet kjøpefesten i 2003 var det heldigvis ingen andre som hadde ressurser eller interesse av å slenge seg på balletten. Dette er ble ein veldig kunstig markedspris, og når Chelsea fikk fylt opp troppen med det de ønsket, ble "markedsprisen" lavere igjen. Real Madrid har lenge hatt tilgang (banklån) på enorm kapital og holdes i live av "bankrespirator". Ein ny trend de siste år er at ressurssterke sheiker, russere eller amerikanere spytter inn penger og lager dermed svimlende overgangssummer. At Arsenal klarer å hevde seg på internasjonalt toppnivå uten å være med på å øke "markedsverdien", er ein seier for fotballen som kultur og tradisjon.

 

Så selv om grandiosaen (Wright-Phillips) kostet £ 21M i 2005, kostet First Prize pizzaen (Alexandr Hleb) cirka halvparten dette samme året. Hvilken pizza smakte best?

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke tatt poenget

Når Chelsea fikk tilført ekstreme mengder av rubler var det Chelsea som "bestemte" "markedsprisen". Wright-Phillips koster £ 21M og Damien Duff var verdt £ 17M.

 

En annen årsak til at enkeltspillere blir veldig dyre er når flere klubber er interessert i å kjøpe, akkurat slik som det er med boligsalg. At Arsenal viser måtehold er eg veldig stolt over. Spillerprisene blir fort luftbobler, og dess flere klubber som blåser i boblen, dess større blir den. Og me vet alle ka som skjer med bobler til slutt.

 

Når Abramovich startet kjøpefesten i 2003 var det heldigvis ingen andre som hadde ressurser eller interesse av å slenge seg på balletten. Dette er ble ein veldig kunstig markedspris, og når Chelsea fikk fylt opp troppen med det de ønsket, ble "markedsprisen" lavere igjen. Real Madrid har lenge hatt tilgang (banklån) på enorm kapital og holdes i live av "bankrespirator". Ein ny trend de siste år er at ressurssterke sheiker, russere eller amerikanere spytter inn penger og lager dermed svimlende overgangssummer. At Arsenal klarer å hevde seg på internasjonalt toppnivå uten å være med på å øke "markedsverdien", er ein seier for fotballen som kultur og tradisjon.

 

Så selv om grandiosaen (Wright-Phillips) kostet £ 21M i 2005, kostet First Prize pizzaen (Alexandr Hleb) cirka halvparten dette samme året. Hvilken pizza smakte best?

Det er ikke spillere i 200mill+ klassen jeg snakker om. Jeg snakker om at vi visstnok kunne fått X.Alonso for 150mill osv. OG DET ER IKKE OVERPRIS!!

Link to comment
Share on other sites

Både Toure og Adebayor ble solgt for ca. det dobbelte av det de var verdt. Wenger har tydligvis ingen problemer med å akseptere en høy pris, så lenge det går motsatt vei. Når vi så skal ut å handle spillere, så skal det være under markedspris og vel så det. Er det noen andre klubber i PL, bortsett fra Utd. pga Ronaldo, som har gått i pluss på overgangsmarkedet denne sommeren?

 

Det er Wenger sine valg og Wenger sitt ansvar. Han har jo nesten klart det flere ganger nå, så da får vi se om dette er året da alt klaffer. Med denne tynne stallen og alle skadeprobleme våre, er vi avhengige av en god porsjon flaks for at dette skal gå vår vei.

Link to comment
Share on other sites

Både Toure og Adebayor ble solgt for ca. det dobbelte av det de var verdt. Wenger har tydligvis ingen problemer med å akseptere en høy pris, så lenge det går motsatt vei. Når vi så skal ut å handle spillere, så skal det være under markedspris og vel så det. Er det noen andre klubber i PL, bortsett fra Utd. pga Ronaldo, som har gått i pluss på overgangsmarkedet denne sommeren?

 

Det er Wenger sine valg og Wenger sitt ansvar. Han har jo nesten klart det flere ganger nå, så da får vi se om dette er året da alt klaffer. Med denne tynne stallen og alle skadeprobleme våre, er vi avhengige av en god porsjon flaks for at dette skal gå vår vei.

 

Wenger selger ikke spillerne sine til en forholdsvis høy pris nei. Touré var det snakk om £12-16M. Han var vel inne i de siste 24 månedene i kontrakten sin, men samtidig er han internasjonalt kjent og har spilt i PL i mange år, samt at han var en av de absolutte favorittene på Highbury og Ashburton, noe som gjør at det skal litt til for å prise en spiller vekk.

 

Når det gjelder Adebayor var det snakk om alt fra £20-27M. Noe som er en rettferdig pris, Adebayor hadde kanskje en lunken sesong, men han hadde 4 år igjen på kontrakten sin, samtidig som han kun er 25 år. Man ser jo også nå at han scorer mye, og da er det klart at man ligger i den prisklassen.

 

Ellers så kan man nevne Thierry Henry, som signerte en 4 års kontrakt, men ble solgt året etter for kun skarve £16,5M. Sommeren før hadde vel Barcelona et bud på rundt £45M på Henry såvidt jeg husker, men etter en dårlig sesong så ble altså verdien kun en tredjedel av hva den var tidligere, og langt under markedsverdien for hva Henry egentlig var verdt. Gjorde Wenger det av respekt til Henry slik at han skulle få viljen sin, eller var det hva han mente Henry egentlig var verdt? Ikke vet jeg, men Wenger er kjent for å ikke selge til blodpris, og ikke kjøpe til blodpris. Den siste er jeg veldig takknemlig for, selv om han en gang iblant gjerne kunne sprengt banken for en skikkelig klassespiller (dog fikk vi Arshavin til røverpris, så er veldig fornøyd der).

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...