Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Du har ikke tatt poenget

Når Chelsea fikk tilført ekstreme mengder av rubler var det Chelsea som "bestemte" "markedsprisen". Wright-Phillips koster £ 21M og Damien Duff var verdt £ 17M.

 

En annen årsak til at enkeltspillere blir veldig dyre er når flere klubber er interessert i å kjøpe, akkurat slik som det er med boligsalg. At Arsenal viser måtehold er eg veldig stolt over. Spillerprisene blir fort luftbobler, og dess flere klubber som blåser i boblen, dess større blir den. Og me vet alle ka som skjer med bobler til slutt.

 

Når Abramovich startet kjøpefesten i 2003 var det heldigvis ingen andre som hadde ressurser eller interesse av å slenge seg på balletten. Dette er ble ein veldig kunstig markedspris, og når Chelsea fikk fylt opp troppen med det de ønsket, ble "markedsprisen" lavere igjen. Real Madrid har lenge hatt tilgang (banklån) på enorm kapital og holdes i live av "bankrespirator". Ein ny trend de siste år er at ressurssterke sheiker, russere eller amerikanere spytter inn penger og lager dermed svimlende overgangssummer. At Arsenal klarer å hevde seg på internasjonalt toppnivå uten å være med på å øke "markedsverdien", er ein seier for fotballen som kultur og tradisjon.

 

Så selv om grandiosaen (Wright-Phillips) kostet £ 21M i 2005, kostet First Prize pizzaen (Alexandr Hleb) cirka halvparten dette samme året. Hvilken pizza smakte best?

 

*Stående applaus*

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke sutringen. Wenger har aldri lovet noe som helst, han har bare sagt at han leter etter nye spillere. De siste sesongene har Wenger kjøpt blant annet Nasri, Arshavin og Vermaelen. Alle har storspilt. Wenger handler ikke spillere unødvendig. Han venter til han finner den riktige spilleren til den riktige prisen, og det gjorde han tydeligvis ikke dette transfervinduet.

 

Helt enig med deg. Det er bedre å handle få spillere som storspiller, enn å handle mange spilere som ikke spiller bra

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke tatt poenget

Når Chelsea fikk tilført ekstreme mengder av rubler var det Chelsea som "bestemte" "markedsprisen". Wright-Phillips koster £ 21M og Damien Duff var verdt £ 17M.

 

En annen årsak til at enkeltspillere blir veldig dyre er når flere klubber er interessert i å kjøpe, akkurat slik som det er med boligsalg. At Arsenal viser måtehold er eg veldig stolt over. Spillerprisene blir fort luftbobler, og dess flere klubber som blåser i boblen, dess større blir den. Og me vet alle ka som skjer med bobler til slutt.

 

Når Abramovich startet kjøpefesten i 2003 var det heldigvis ingen andre som hadde ressurser eller interesse av å slenge seg på balletten. Dette er ble ein veldig kunstig markedspris, og når Chelsea fikk fylt opp troppen med det de ønsket, ble "markedsprisen" lavere igjen. Real Madrid har lenge hatt tilgang (banklån) på enorm kapital og holdes i live av "bankrespirator". Ein ny trend de siste år er at ressurssterke sheiker, russere eller amerikanere spytter inn penger og lager dermed svimlende overgangssummer. At Arsenal klarer å hevde seg på internasjonalt toppnivå uten å være med på å øke "markedsverdien", er ein seier for fotballen som kultur og tradisjon.

 

Så selv om grandiosaen (Wright-Phillips) kostet £ 21M i 2005, kostet First Prize pizzaen (Alexandr Hleb) cirka halvparten dette samme året. Hvilken pizza smakte best?

 

*Stående applaus*

Hive meg på den. Amen!

Link to comment
Share on other sites

Føler meg sikker på at Ramsey og Denilson kan fylle hullet ganske greit når Song reiser.

 

Edit: Og kanskje også Coquelin?

Denilson har vel aldri visst at han klarer seg bra deffensivt uten Song som midtbanepartner. Og Ramsey er altfor offensiv i mine øyne.

 

Coquelin? No way

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke tatt poenget

Når Chelsea fikk tilført ekstreme mengder av rubler var det Chelsea som "bestemte" "markedsprisen". Wright-Phillips koster £ 21M og Damien Duff var verdt £ 17M.

 

En annen årsak til at enkeltspillere blir veldig dyre er når flere klubber er interessert i å kjøpe, akkurat slik som det er med boligsalg. At Arsenal viser måtehold er eg veldig stolt over. Spillerprisene blir fort luftbobler, og dess flere klubber som blåser i boblen, dess større blir den. Og me vet alle ka som skjer med bobler til slutt.

 

Når Abramovich startet kjøpefesten i 2003 var det heldigvis ingen andre som hadde ressurser eller interesse av å slenge seg på balletten. Dette er ble ein veldig kunstig markedspris, og når Chelsea fikk fylt opp troppen med det de ønsket, ble "markedsprisen" lavere igjen. Real Madrid har lenge hatt tilgang (banklån) på enorm kapital og holdes i live av "bankrespirator". Ein ny trend de siste år er at ressurssterke sheiker, russere eller amerikanere spytter inn penger og lager dermed svimlende overgangssummer. At Arsenal klarer å hevde seg på internasjonalt toppnivå uten å være med på å øke "markedsverdien", er ein seier for fotballen som kultur og tradisjon.

 

Så selv om grandiosaen (Wright-Phillips) kostet £ 21M i 2005, kostet First Prize pizzaen (Alexandr Hleb) cirka halvparten dette samme året. Hvilken pizza smakte best?

 

*Stående applaus*

Stående applaus??? Du har altså ikke lest det jeg skriver om Xabi Alonso...

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har jeg. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg er enig. Du sier at vi "visstnok" kunne fått han til 150 mill. Du har altså ingen bekreftede kilder. Hvis dette hadde stemt, og Wenger hadde hatt lyst på han, hadde han selvsagt kjøpt han. Dessuten blir ikke argumentene dine bedre av caps lock og masse utropstegn.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har jeg. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg er enig. Du sier at vi "visstnok" kunne fått han til 150 mill. Du har altså ingen bekreftede kilder. Hvis dette hadde stemt, og Wenger hadde hatt lyst på han, hadde han selvsagt kjøpt han. Dessuten blir ikke argumentene dine bedre av caps lock og masse utropstegn.

Jasså, så du vil ha kilder?? Her har du hva ”Hermz” skriver den 24.august i fjor (og som du ser refererer han til en kilde):

 

Arsenal-manager Arsène Wenger har i lengre tid uttrykt sin begeistring for Liverpools Xabi Alonso. Merseysideklubben forlanger imidlertid 160 millioner for den pasningssikre midtbanespilleren (Sunday Express).

 

Dette viser at jeg har rett, og det med at jeg brukte store bokstaver og utropstegn var bare for å understreke hvor feil du tok ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er da ikke sikkert at det stemmer. Dessuten kan du ikke være sikker på om Alonso i det hele tatt ville til oss.

 

Og overdrevent bruk av utropstegn, spørsmålstegn og store bokstaver er kun slitsomt og irriterende. Det gjør det bare vanskeligere å ta innleggene dine seriøst

Link to comment
Share on other sites

Det er da ikke sikkert at det stemmer. Dessuten kan du ikke være sikker på om Alonso i det hele tatt ville til oss.

 

Og overdrevent bruk av utropstegn, spørsmålstegn og store bokstaver er kun slitsomt og irriterende. Det gjør det bare vanskeligere å ta innleggene dine seriøst

Kanskje jeg kan slippe å bruke de virkemidlene nå som du ser at jeg faktisk har rett...

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke bevise at du har rett, og jeg kan heller ikke motbevise det. Den eneste som vet om du har rett eller ikke er Wenger, og jeg tror han vet litt bedre enn deg hvilke spillere han har råd til, og hvilke som vil gli rett inn i vårt spillesystem.

Det er vel en allment kjent sak at Wenger på et tidspunkt var intressert i XA, så han må vel ha følt at han kan passe i Arsenal.

Men skal man ta som utgangspunkt at kilder ikke stemmer, er det vel best at vi ikke skriver mer om denne saken...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en allment kjent sak at Wenger på et tidspunkt var intressert i XA, så han må vel ha følt at han kan passe i Arsenal.

Siden han ikke kjøpte han må det vel da bety at han ikke var interessert lenger, eventuelt at Alonso selv ikke var interessert i en overgang?

Eller bare at han ikke var villig til å betale 160mill for han (slik mange indisier tilsier)

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har jeg. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg er enig. Du sier at vi "visstnok" kunne fått han til 150 mill. Du har altså ingen bekreftede kilder. Hvis dette hadde stemt, og Wenger hadde hatt lyst på han, hadde han selvsagt kjøpt han. Dessuten blir ikke argumentene dine bedre av caps lock og masse utropstegn.

Jasså, så du vil ha kilder?? Her har du hva ”Hermz” skriver den 24.august i fjor (og som du ser refererer han til en kilde):

 

Arsenal-manager Arsène Wenger har i lengre tid uttrykt sin begeistring for Liverpools Xabi Alonso. Merseysideklubben forlanger imidlertid 160 millioner for den pasningssikre midtbanespilleren (Sunday Express).

 

Dette viser at jeg har rett, og det med at jeg brukte store bokstaver og utropstegn var bare for å understreke hvor feil du tok ;)

Nå skal det sies at Sunday Express er like pålitelig som The Sun. Men Xabi Alonso gikk jo til Real for over 300 mill kroner så det er jo ganske klart at Liverpool ikke ville solgt han til oss, en konkurent i egen liga, for 160 mill. Og 300 mill er for mye for Xabi Alonso.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ah, tenkte han mente å konstatere at ingen hadde sett noe særlig til han, det har ikke jeg heller bortsett fra 10 til 15 Russland kamper

Han starter bra, med utkastene sine, har god rekkevidde og kommer kjapt opp/ned i hjørnene, han gjør ekstremt få tabber og virker å kommunisere bra med forsvaret, (på russisk desverre :o)

 

Vil også påstå at han er en ledertype

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

vet lite om denne mannen, men kan han spille DMC er han velkommen:

 

Arsenal eye Cesar the Geezer

 

ARSENAL are preparing a £2million bid for Osasuna full-back Cesar Azpilicueta.

 

The Spain Under-21 star, who can also play as a defensive midfielder, is left-footed but has mostly played on the right.

 

He said: "I know of rumours linking me with Arsenal but I have yet to speak with anybody from the club.

 

"At the moment, I can only concentrate on working with Osasuna and progressing my football."

 

Azpilicueta, 20, made his La Liga debut in 2007.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...