Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Du har helt rett.

 

Ryktebørsen er fremdeles meget oppegående, men det er i hovedsak bare oppkok på (og varianter av) gamle rykter. Det er også verdt å merke seg at det er like dødt når det gjelder spillere ut som spillere inn.

 

Når det gjelder Arsenal så er det på mange måter den samme gamle oppskriften. En relativ tidlig signering som virker oppløftende, og som gir et håp om det som kommer, fulgt av skuffelsen over at intet mer skjer, avsluttet av enten et kjøp i siste liten eller en bortforklaring fra "sjefen" om at han var ute etter en spiller til men at denne rette spilleren ikke var å finne (eventuelt mulig å signere).

 

For så å "forsvare" klubben litt så har ikke overgangsvinduet offisielt åpnet ennå, det kan skje mye i kulissene og enkelte klubber kan også spille på at Arsenal i dette vinduet MÅ handle, noe som gjør forhandlinger enda litt vanskeligere.

I tillegg så skjer det egentlig ikke så mye rundt våre rivaler i ligaen heller, man må nok litt ut i Juli før flere av klubbene starter å handle.

 

Frykten min er at det som vanlig kommer til å skje for lite (fra Arsenals side) og at det som skjer først skjer mot slutten av vinduet.

Håpet mitt (uansett hvor naivt det måtte være) er at AW & co for en gangs skyld får ut fingeren og har den nye troppen klar (i god tid) før sesongstart.

Link to comment
Share on other sites

Stort sett oppkok rundt franskmenn nå ja, skal visstnok ønske oss Mbappe, Lacazette, Lemar og Mbaye Niang for å nevne noen. Sannsynligvis bare tull. Faktisk så har vi vært ganske flinke til å hente inn spillere under pressens radar i det siste.

 

Leser mange rykter i løpet av dagen og får forhåpninger, men veit jo at det ikke er noe i det ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar med et rykte som ikke gjelder nye spillere, men en "signering" vedrørende støtteapparatet som potensielt kan ha like stor innvirkning på laget som nytt spillermateriell.

 

I et sportsprogram på Australsk TV så ble det nevnt at Darren Burgess som nå er "performance coach/manager" i AFL-klubben (Australian Rules Football) Port Adelaide sannsynligvis vil bli hentet inn for å bli ansvarlig for "medical, fitness, phychology and performance analysis" hos Arsenal.

 

I det nevnte tv-innslaget så ble han kalt "et geni" når det gjelder dette området, og er det noe et skaderammet Arsenal kan trenge så er det et geni i den medisinske staben.

 

Burgess har tidligere (mellom 2010-13) vært i støtteapparatet til Liverpool FC, samt for det australske fotballandslaget under VM i 2010.

 

link til tv-innslaget og artikkel hos ESPN

 

Denne mulige signeringen nevnes også i The Telegraph og her blir det påstått at Burgess får tittelen "director of high performance" og skal ha hovedansvaret for alt på den "tekniske siden" av klubben med unntak av "talentspeiding".

Dette blir vel i så fall så nær vi vil komme en "sporsdirektør " i klubben, samtidig som vi ikke får den tidligere antydede sportsdirektørstillingen.

Link to comment
Share on other sites

Ox linkes bort av de fleste medier. Skal visstnok være rasende for at Arsenal ikke har innledet samtaler om ny kontrakt.

Lukter tull lang vei, gjorde seg ikke fortjent til ny kontrakt før mot slutten av sesongen og nå er han vel på ferie så blir ikke så mye snakk om denslags da...

 

Tror ikke noe mer skjer ang. kjøp/salg før månedsskiftet.. Ospina og Debuchy kan forsvinne før den tid (om noen har lyst på sistnevnte), men ingen som er i nærheten av å spille regelmessig...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Siden denne tråden heter "useriøse rykter" så har jeg et rykte som er så "svakt" at det kanskje kommer i kategorien "ekstra useriøse rykter".

 

Det er noen (få) påstander på veven om at Marc Overmars kanskje er på vei inn i styret, og hvis dette usannsynlige ryktet skulle være sant så ville jeg anta at han ville få en slags "DD"-rolle, der vi i stedet for en sportsdirektør får litt mer fotballkunnskap inn i styret som kan være en "hjelpende hånd" for vår manager.

 

Det å få inn personer med mer fotballfaglig bakgrunn i styret er noe jeg støtter helhjertet, om det nå skulle være Overmars eller noen andre som har en tilknytning til Arsenal.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Siden denne tråden heter "useriøse rykter" så har jeg et rykte som er så "svakt" at det kanskje kommer i kategorien "ekstra useriøse rykter".

 

Det er noen (få) påstander på veven om at Marc Overmars kanskje er på vei inn i styret, og hvis dette usannsynlige ryktet skulle være sant så ville jeg anta at han ville få en slags "DD"-rolle, der vi i stedet for en sportsdirektør får litt mer fotballkunnskap inn i styret som kan være en "hjelpende hånd" for vår manager.

 

Det å få inn personer med mer fotballfaglig bakgrunn i styret er noe jeg støtter helhjertet, om det nå skulle være Overmars eller noen andre som har en tilknytning til Arsenal.

Pires også vært linket inn i styret de siste dagene. Håper vi får en med fotballkunnskaper på innsiden av det styret snart, uansett hvem det måtte bli. Om det blir Gilberto, Pires, Overmars eller en annen av våre tidligere helter bryr jeg meg lite om :)

Link to comment
Share on other sites

Pires også vært linket inn i styret de siste dagene. Håper vi får en med fotballkunnskaper på innsiden av det styret snart, uansett hvem det måtte bli. Om det blir Gilberto, Pires, Overmars eller en annen av våre tidligere helter bryr jeg meg lite om :)

Det finnes nok mange gode kandidater til styret, med fotballfaglig bakgrunn, "i våre rekker". En jeg ikke vil se der er min "gamle" helt Big Tone (nå tror jeg heller ikke det er noen fare for at han skulle ende opp der). En fantastisk stopper, men ikke så mye å skryte av som manager (sportslig leder) eller som "pundit".

 

Det viktigste er å få skiftet ut en (eller flere) av styregrossistene med noen som er litt mer oppdatert på fotballens verden.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Arsenal har offentliggjort sin tropp for "touren" til Australia og Kina, og hvis man ser på spillere som IKKE er med på denne reisen så gir det grunn for å spekulere litt om spillere som kan være på vei ut av klubben i dette vinduet.

 

Følgende er ikke med på turen:

Spillere som var med i troppen til Arsenal sist sesong (spilte i en eller flere turneringer eller var på benk):

Gibbs

Perez

Debuchy

Jenkinson

 

Spillere som var på utlån:

Szczesny

Wilshere (skadet?)

Campbell

Akpom

 

 

 

I tillegg så er det en del spillere som ikke er med på turen, men som har "lovlig fravær" p.g.a. skader eller at de fremdeles har ferie etter å ha deltatt i turneringer med sine landslag i juni/juli.

Sanchez

Mustafi

Bellerin

Holding

Chambers

Gabriel (skadet)

Cazorla (skadet)

 

Link to comment
Share on other sites

En spiller som garantert ikke kommer til å bli solgt i dette vinduet er Joel Campbell. Han har blitt skadet under spill for Costa Rica og er forventet å være ute i rundt seks måneder. Han vil da ha lite treningsgrunnlag når vi kommer til januarvinduet, så jeg antar at han mest sannsynlig vil stå ut kontrakten som utløper neste sommer og da gå gratis til ny klubb.

Link to comment
Share on other sites

 

Følgende er ikke med på turen:

Spillere som var med i troppen til Arsenal sist sesong (spilte i en eller flere turneringer eller var på benk):

Gibbs

Debuchy

 

 

Spillere som var på utlån:

Szczesny

Wilshere (skadet?)

Polakken bekreftet som Juve-mann (?)

Debuchy kobles til Nice og ble meldt at han skulle bli klar ila. 48 timer (Så bekreftet Nice signeringen av Jallet, så blir kanskje vanskelig å bli kvitt Debuchy nu)

Wilsh linkes til Sampdoria

Gibbs ser ut til å gå til WBA snart.

 

Akpom, Jenko og Lucas er det ganske stille rundt... Mer rykter om spillere ut nå enn tidligere, det er helt greit

Link to comment
Share on other sites

Siden tråden heter useriøse rykter, så hvorfor ikke..........

 

De siste par dagene så har ryktene om en eventuell overgang til PSG for Alexis Sanchez skutt fart.

I dag så skal visst nok Sanchez ha blitt observert på et hotell i Paris og dermed så skyter ryktene enda mer fart.

 

Jeg er klar over at rykter, uavhengig av spiller, er i hovedsak piss/bullshit, men hvis PSG blir endestasjonen for Sanchez så er det i det minste bedre enn alternativet oppe i Manchester.

Jeg lever fremdeles i håpet om en ny Arsenalkontrakt for Alexis, men jeg innser selv at dette håpet henger i en særdeles tynn tråd.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Vi må forsterke like mye som Chelsea ,city og de andre topplagene . Basta!!!

I utgangspunktet så burde vi forsterke mer enn vår hardeste konkurrenter, Arsenal har tross alt et "etterslep" når det gjelder fornying av stallen.

Link to comment
Share on other sites

Hente inn en skadeplaget spiller for å erstatte en skadeplaget spiller..? Ikke akkurat det vi trenger.

 

Er for øvrig en grunn til at Barcelona på tross av å trenge midtbanespillere at de ønsker å kvitte seg med han. Har stagnert og vært skadeplaget. For å ikke snakke om at hvis han kommer seg over dette og faktisk blir en kjempe spiller så kommer Cuntelona på banen igjen og maser om "Barca DNA". Er så forbanna lei den drittklubben der..

Link to comment
Share on other sites

Mer en ryktesmed enn en troverdig "journalist".

 

her er et par tweeter fra to år tilbake.

 

Benzema will join Arsenal. 4 years contract at €9mln/y. #afc #gunners

12:27 PM - 5 Aug 2015
@EmaGiulianelli
Follow
More

Benzema told to his entourage that he's excited about Wenger and Gunners. He loves Arsenal fans. #afc

1:19 PM - 5 Aug 2015
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Det går mange rykter nå om Sanchez og City.

 

Først dukket ryktet om en "swap-deal" der Arsenal skulle få £70mill + Jason Denayer (stopper).

Dette ryktet har blitt erstattet av en annen "swap-deal" det Arsenal får et ukjent beløp (betydelig mindre enn £70mill) + angriperen Raheem Sterling.

 

Jeg har egentlig ingen kommentar til ryktene, men siden vi nå bare er et par døgn fra avslutningen på overgangsvinduet så mener jeg det er greit å være litt mer slepphendt med de useriøse ryktene.

 

Når det gjelder OX så sier ryktene at Arsenal og Chelsea er enige om en overgangssum, men OX selv haler det ut siden han i Chelsea visst nok også skal være tiltenkt en rolle som vingback og han har hele tiden egentlig vært ute etter en overgang til Liverpool.

 

Når det gjelder Mustafi så skal en overgang være nær. Inter ville i utgangspunktet ha en låneavtale med opsjon på å kjøpe han neste sommer. Arsenal skal ha godtatt en låneavtale, men at Inter da er forpliktet til å gjennomføre kjøpet neste sommer. Inter skal være på vei til å akseptere dette. Hvorfor de ikke da bare foretar en ren handel nå, vet jeg ikke, kanskje det beror på mer tekniske økonomiske årsaker.

 

EDIT!!!

For å gå videre med noen svært uverifiserbare rykter så skal hovedårsaken til at OX vil bort fra klubben skyldes en mann, Arsene Wenger. Hva som menes med dette vet jeg ikke, man jeg kan bare spekulere på at han har mistet troen på AW kanskje p.g.a. manglende spilletid og posisjonene han har blitt satt til å spille i. Om OX har grunnlag for å være misfornøyd med spilletid og posisjoner, vet jeg ikke, hvis vi ser de siste sesongene under ett så har han skuffet noe selv når han har fått spilletid og "rett posisjon". Han var rett nok ganske bra på våren -17 og han imponerte undertegnede litt da han fikk sjansen i B2B-rollen en kort periode.

Iflg de samme ryktene så er det mer personproblemer enn penger som gjør at han vil bort.

 

Et annet rykte er at Wenger i garderoben etter fadesen mot Pool var ganske lavmelt, mens det var enkelte av spillerne og da ikke minst Cech som gav resten av laget det glatte lag. Det ryktes også at det var flere på laget som var skeptiske til det laguttaket som ble gjort, med å sette en utgående OX fra start, det samme gjelder forsåvidt også Alexis, samtidig som Lacazette ble benket.

 

Fra Shakespeares skuespill Hamlet kan vi hente et sitat som går "Something is rotten in the state of Denmark", og selv om vi skal ta den typen rykter jeg har videreformidlet over med en stor klype salt, så mener jeg likevel at det ikke er feil å omskrive dette sitatet slik at det passer inn hvordan Arsenal FC ledes (fra topp til tå)

 

ENDA EN EDIT!!

 

Gibbs overgang til Watford skal nå ha ått i vasken. Selv om Gibbs på langt nær var en av Arsenals best betalte spillere, så er det forhandlingene over personlige avtaler som har stoppet overgangen.

WBA skal visst nok igjen være interesserte, selv om de også har problemer med lønnsnivået. Men det at overgangssummen ble redusert i forbindelse med den nå mislykkede overgangen til Watford, så skal WBA igjen være banen.

Når det gjelder Gibbs så er det nå store sjanser for at det blir en overgang til WBA, samme overgangssum som var forhandlet frem med Watford (£7mill). Arsenal ønsker også at Jonny Evans skal være en del av denne dealen. Både Man C og Leicester skal være interesserte i Evans, dvs Leicester hoppet av da et bud rundt £21mill ble avslått. City skal etter ryktene være innstilt på å betale rundt £25-30 mill.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det går mange rykter nå om Sanchez og City.

 

Først dukket ryktet om en "swap-deal" der Arsenal skulle få £70mill + Jason Denayer (stopper).

Dette ryktet har blitt erstattet av en annen "swap-deal" det Arsenal får et ukjent beløp (betydelig mindre enn £70mill) + angriperen Raheem Sterling.

 

Når det gjelder Gibbs så er det nå store sjanser for at det blir en overgang til WBA, samme overgangssum som var forhandlet frem med Watford (£7mill). Arsenal ønsker også at Jonny Evans skal være en del av denne dealen. Både Man C og Leicester skal være interesserte i Evans, dvs Leicester hoppet av da et bud rundt £21mill ble avslått. City skal etter ryktene være innstilt på å betale rundt £25-30 mill.

Nå ryktes det at vi har tilbudt penger + Alexis for Sterling... Vet ikke om jeg er positiv eller negativ til dette. Til tross for alder og kontrakt burde vel vi få en nominell sum + Sterling for Alexis..

 

Evans virker som den mest realistiske spilleren inn, Gibbs er visst så og si klar for WBA nå.

Arsenal skal ha avslått et lånetilbud fra Deportivo på Lucas Perez og Ox skal ha avslått et bud fra Chelsea etter vi aksepterte 40 millioner pund. Gutten vil til Liverpool for han tror han kan bli fast på midten der, men de har ikke lagt inn noe bud...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...