Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Ser ikke helt hvorfor han skulle ville komme til oss? Uten cl og dårligere sportslig enn der han er nå. Da måtte vi overbetalt lønn da? Dessverre må vi nok nå ned en hylle siden vi ikke har CL, samtidig kan vi ikke slå i bordet med seriemesterskap i nylig tid heller.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt hvorfor han skulle ville komme til oss? Uten cl og dårligere sportslig enn der han er nå. Da måtte vi overbetalt lønn da? Dessverre må vi nok nå ned en hylle siden vi ikke har CL, samtidig kan vi ikke slå i bordet med seriemesterskap i nylig tid heller.

Hehe, har ravet rundt om Pjanic i åresvis her. For første gang er han i en klubb der vi absolutt ikke har sjansen til å skaffe oss han dessverre.

Link to comment
Share on other sites

I følge ryktene så skal Arsenal ha høynet sitt bud på Monacos Mbappe til £95 mill.

 

Det blir samtidig påstått at budet fremdeles er litt lavere enn andre påståtte "bud" fra Real og ManC, men at Arsenal likevel kan ha det "ledende" budet siden de i sitt bud har lagt opp til en større sum i sitt første avdrag på nedbetalingen av kjøpssummen.

 

Men som sagt rykter uten noen klar sannhetsgehalt.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt usikker på om vi skal bruke nærmere 100 mill pund på en 18-åring. Han kommer sikkert til å være god, men kan vi ikke bruke halvparten på en nesten like god spiss. Hva med Lukaku som også har vist at han takler PL. Mbappe har jo bare spilt i Frankrike, kan hende en eller annen back på Man U får beskjed om å sparke han ned i den første kampen vi møter dem, så får han skrekken og vil hjem til France.... Neida, men jeg synes det høres veldig mye ut å betale selv om han er et megatalent. Virker nesten som om Wenger har kniven på strupen for å hente spillere nå. Økonomen i han vrenger seg vel når det er snakk om de summene....

Link to comment
Share on other sites

Økonomen har hentet en gratis, han har jo sagt han skal signere 2-3 spillere så han lyger ikke men det er å holde fansen for narr. Nei, vi må ha inn toppspillere.

Joda, den første han henter er en "gratis" spiller, men det er vel ikke nødvendigvis noe negativt. Kolasinac kommer gratis fordi hans kontrakt med Schalke går ut når denne måneden er omme, hadde han vært under kontrakt så er dette en spiller som sannsynligvis hadde tatt en brukbar del av det budsjettet Wenger har til rådighet.

 

Jeg tar gjerne flere "gratisspillere" hvis de er av bra standard. Jeg har ingen førstehåndskjennskap til "Kola", men ut i fra det jeg leser av kommentarer fra tyske "eksperter" så er han å anse som en av de bedre venstrebackene i tysk bundesliga.

 

 

Jeg er litt usikker på om vi skal bruke nærmere 100 mill pund på en 18-åring. Han kommer sikkert til å være god, men kan vi ikke bruke halvparten på en nesten like god spiss. Hva med Lukaku som også har vist at han takler PL. Mbappe har jo bare spilt i Frankrike, ........

Jeg stusser også litt når jeg hører denne typen summer for en så ung spiller, som selv om han har imponert i Frankrike, fremdels har igjen å bevise "stabilitet" på et toppnivå.

 

Lukaku, joda han er grei nok han, men jeg tror han sikter seg mot en av våre rivaler med CL-plass.

 

Jeg har fremdeles et lite håp, etter flere fullstendig usikre rykter om at de kan være aktuelle, om at Lacazette eller Aubameyang kan finne veien hitover.

Lacazette var rett nok klar for Atletico Madrid, men den avtalen kunne ikke gjennomføres da Atletico ikke fikk medhold i sin anke vedrende det kjøpsforbudet de tidligere var ilagt vedrørende sommeren overgangsvindu. Ryktene vedrørende Lacazette er mange, Arsenal er ett av de (det er jo lov å håpe), et annet er at han blir i Lyon til Januar 2018 og da går til Atletico,

Link to comment
Share on other sites

Et bastant utsagn har ikke alltid så lang levetid i fotballverden, i alle fall ikke på ryktebørsen.

 

Den siste uken har har de påståtte signalene fra Oliver Giroud vært at han blir værende i Arsenal kommende sesong.

 

I dag (?) på pressekonferansen til det franske landslaget, skal Giroud tydeligvis ha kommet med et utsagn som slik jeg vurderer virkeligheten øker sjansen for at Giroud kanskje har spilt sin siste kamp for Arsenal.

 

“I will speak to the coach about whether or not he is counting on me. It is true that I have had limited playing time but at one moment or another, it is true that there are things going against me. I am not going to accept another year with such a weak amount of playing time. I will have to think hard with those close to me and my advisors. It will be a deeply considered decision in order to have more playing time.”

Jeg kan ikke se noe annet enn at vi i dette vinduet vil få inn en ny spiss som blir vårt førstevalg, der Giroud i beste fall blir et andrevalg på topp. Samtidig så ser jeg ikke noen automatikk i at han er den som kommer inn på topp hvis vårt førstevalg blir byttet ut, her har vi flere alternativer alt etter motstander og spillestil.

Giroud sier at han ikke kan akseptere en ny sesong med så liten spilletid, jeg kan ikke se for meg at han, med en ny spiss inn, vil få mer spilletid. Heller det motsatte!

 

Link to comment
Share on other sites

Kolasinac er en fin signering, ville kostet et sted mellom 20-30 millioner pund om han ikke lot kontrakten gå ut tipper jeg.

Når det gjelder Mbappe er vel mye av storyen at Gazidis og AW har blitt observert i Nice. Mbappe ville vært en fantastisk spennende signering og tror han kunne passet bra inn, er pga. ferdigheter som Mbappe besitter at jeg har ønsket meg Lacazette. En spiller som kan bruke fart og trekke ut på kant som tillater Alexis å vandre innover.

 

Når det er sagt kan det like gjerne være på grunn av Seri i Nice, som jeg også tror ville vært en glitrende signering.

Kommer gutta hjem med begge deler er vi en soleklar tittelkandidat. Det Mbappe har gjort er ikke bare å eksplodere for Monaco i Ligue 1, men han har vært helt fantastisk i CL også. Såfremt han ikke blir skadeutsatt er han verdt samme beløp om et par år mtp. fotballens voldsomme prisstigning..

Link to comment
Share on other sites

Hector Bellerin på twitter:

 

"Don't belive everything you read..."

 

Noe av det samme Cesc Fabregas også skrev...

Han skrev "Once a gunner, always a gunner". Noen dager senere forsvant han.

Link to comment
Share on other sites

Situasjonen var noe annerledes med Cesc. Barcelona hadde et bedre lag den gangen og alt fløt fint. Spillere han hadde spilt med på ungdomsnivå var nøkkelspillere i troppen og de hadde en fin, egenprodusert spansk kjerne. Mye av dette er borte nå. I motsetning til en del andre tror jeg Bellerin vil bli vanskelig å erstatte. Som vingback er han hakket dårligere enn Ox, men spanjolen er meget viktig for vårt offensive spill. Farta hans, teknikken hans, avgjørelsene han tar og det faktum at han har lært seg å presse folk utover gjør at jeg tror han kommer til å få en veldig fin sesong neste år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er mer bekymret over ryktene om Sanchez nå.. Hvis han forsvinner er vi absolutt nødt til å hente en erstatter som kan gå rett inn i laget. Det tror jeg de fleste er enige med meg i, men er bekymret for hvordan Wenger ser saken. Ser han på Iwobi som erstatteren? Eller Adelaide?

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Det finnes ingen erstattet for Alexis Sanchez i dagens Arsenal!!!

 

Det dog ikke fullstendig uberettiget å frykte at en eventuell ny spiss, kan bli betraktet som en erstatter for Wenger.

 

Min personlige (ukvalifiserte) "tro" er dog at Mahrez er en sannsynlig erstatter for Alexis

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Aleksandr Golovin ryktes inn fra mange kilder nå. Allsidig midtbanemann som også kan spille på venstreback. Sies å foretrekke å spille bak spissen, men har i følge whoscored.com spilt mest på sentral midt i år. Sies å være en god takler, en mann med et øye for de geniale pasningene og en mann som kan ta med seg ballen på midten. Tofotet også. (Nettopp fått bekreftet at han var ving/bak spissen forrige sesong, men at han har fått en dypere rolle i år, enten som indreløper eller DM og virkelig prestert fantastisk dypere i banen)

 

Dersom han besitter disse ferdighetene er det lite å lure på. Sies dog at de fleste kilder melder at CSKA skal få låne han inn neste sesong også, vi trenger en midtbanespiller og det er bare penger ut av vinduet dersom man skal kjøpe en til 10 millioner og låne han ut gratis.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Sanchez-sagaen så slår det ene ryktet det andre i hjel.

 

Bayern og Man C har vært de heteste tipsene om hvor Alexis vil spille neste sesong.

 

Dagens rykte er at han blir i klubben. En solid lønnsøkning, samt "garantier" om at det kommer inn tre "top players" i dette vinduet skal ha overbevist Chileneren om å skrive ny kontrakt (i løpet av de neste to ukene) .

 

Vi får leve i håpet, men ta hele saken med litt sunn skepsis.

 

Kilde: https://shewore.com/2017/06/11/alexis-sanchez-to-sign-new-arsenal-contract/

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvordan "journalister" kan sitte å finne opp så mye piss som de gjør. Det gjelder både i positiv og negativ forstand. Man setter seg altså ned å koker sammen en suppe av eventyr og fantasi. Det er ikke engang en spiker i suppa

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvordan "journalister" kan sitte å finne opp så mye piss som de gjør. Det gjelder både i positiv og negativ forstand. Man setter seg altså ned å koker sammen en suppe av eventyr og fantasi. Det er ikke engang en spiker i suppa

Kan vel neppe kalles journalister :P kanskje klikkhobbyskriver

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...