Jump to content

Stan Kroenke


ben lakris

Recommended Posts

  • Replies 289
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Han er vel ikke veldig ute etter å selge de aksjerne han har heler, etter hva jeg har lest meg til?

 

Vet ikke om du hørte på intervjuet, men han sier at Usmanov ikke har planer i det hele tatt om å selge aksjene sine. Dog lurer jeg på om kanskje Usmanov blir tilbudt en plass på styret etter at Kroenke har bekreftet oppkjøpet?

 

Forøvrig kunne gjerne David Dein ha tatt over som direktør for Peter Hill-Wood for min del.

Link to comment
Share on other sites

Forhåpentligvis blir tiden mest spennende i sommer med et par kjøp fansen har drømt om i et par sesonger nå. Forhåpentligvis vil Kroenke presse eller gi Wenger litt frie tøyler når det gjelder overgangsbudsjettet.

Link to comment
Share on other sites

ja selvfølgelig men, jeg tror den nærmeste fremtiden vil kunne vise hva vi kan forvente oss. Etter hvert som det blir offentligjort, vil nok Kroenke røpe noe av planen han har for Arsenal's fremtid. Om han ikke røper noe vil det nok uansett lekke ut noe informasjon.

Link to comment
Share on other sites

Håper dette vil føre oss til topps på lang sikt. Ikke kortsiktig vinning. Han virker som en stabil kar, har sittet i styret noen år allerede. Det tyder på at Arsenal blir som vi kjenner de. Kanskje vi greier å holde på Cesc, ved å gi han noe profiler å spille ball med. Dette blir spennende, det er ikke rare omveltingene som behøves. En til to spillere i sommer, og laget er med om PL tittelen og Cl. Skal over og se laget vårt mot United, gleder meg stort!

Link to comment
Share on other sites

(Stefan B @ Apr 11 2011, 05:49 PM)

Forhåpentligvis blir tiden mest spennende i sommer med et par kjøp fansen har drømt om i et par sesonger nå. Forhåpentligvis vil Kroenke presse eller gi Wenger litt frie tøyler når det gjelder overgangsbudsjettet.

Jeg tror ikke vi skal forvente noen "drømmekjøp" i sommer. Kroenke kommer ikke til å presse Wenger til noe som helst, og Wenger kommer ikke til plutselig å ha lyst eller behov for å spa opp £40 mill for noen. Det er nok på sin plass å være forsiktig optimist i det lange løp, men det er ingenting i verken Kroenke eller Wengers historie som tilsier at vi foretar noen spending spree ved første anledning. Det kan bare gjøre ting verre å forvente seg "storkjøp" nå og så klage etter sommerens overgangsvindu. I forhold til det så blir sannsynligvis sommerens største overgangssak for Arsenal hvorvidt vi klarer å holde på Fabregas (igjen). Verden er dessverre ofte så forutsigbar...

 

Usmanov må faktisk ikke selge noe som helst, og han kan til og med overby Kroenke på noen av de gjenværende aksjene om han vil det. Dersom han sitter med ca. 30% vil neppe Kroenke spytte egne penger inn i dyre oppkjøp! Etter alt å dømme er Kroenke mest opptatt av businessdelen av Arsenal: Å øke markedsverdien og omsetningen - og langsiktig sportslig suksess.

Link to comment
Share on other sites

Bange anelser, vet ikkje kvifor, men føler meg litt tryggare med Kroenke enn Usmanov når det først skjer. Eg stiller meg litt forundrande til tidspunktet dette skjer på. Kroenke har vært i klubben siden 2007, men nå som økonomien er tipp topp, UEFA har eksemplifisert (er det eit ord?) Arsenals måte å drifte på. Vi går med dundrande overskot etter nokre år i stor gjeld, også kjem oppkjøpet..?!

Eg bare tenkte 'wtf'! Nå?! Kvifor nå???

Link to comment
Share on other sites

Bange anelser, vet ikkje kvifor, men føler meg litt tryggare med Kroenke enn Usmanov når det først skjer. Eg stiller meg litt forundrande til tidspunktet dette skjer på. Kroenke har vært i klubben siden 2007, men nå som økonomien er tipp topp, UEFA har eksemplifisert (er det eit ord?) Arsenals måte å drifte på. Vi går med dundrande overskot etter nokre år i stor gjeld, også kjem oppkjøpet..?!

Eg bare tenkte 'wtf'! Nå?! Kvifor nå???

 

Lady Nina har lenge prøvd å selge aksjene sine, men Danny Fiszman er hovedgrunnen. Visstnok har han kun kort tid igjen å leve og var derfor han nå solgte aksjene sine til Kroenke som forøvrig Fiszman stoler iherdig på når det gjelder drivselen av klubben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg merker at hele kroppen protesterer mot dette som er i ferd med å skje Jeg begynte å skrive på et lenger innlegg, men merker at jeg ikke orker nå. Det eneste som er klart akkurat nå er at siste ord i denne sagaen ikke er sagt enda.

 

http://blogs.news.sky.com/kleinman/Post:b8...e8-7ffde76419ef?

 

Dette er krampetrekninger fra Usmanov. Han har innsett at han har blitt grundig lurt og gjør et desperat forsøk på å jevne ut "maktbalansen".

 

Jeg har slått meg til ro med dette. Et oppkjøp av Arsenal hadde tvunget seg fram før eller siden, og pr. idag er jeg "glad" det ble Kroenke og ikke Usmanov...

Link to comment
Share on other sites

Dette er krampetrekninger fra Usmanov. Han har innsett at han har blitt grundig lurt og gjør et desperat forsøk på å jevne ut "maktbalansen".

 

Jeg har slått meg til ro med dette. Et oppkjøp av Arsenal hadde tvunget seg fram før eller siden, og pr. idag er jeg "glad" det ble Kroenke og ikke Usmanov...

 

Jepp, avtalene med Fiszman og Bracewell-Smith er endelige, og så lenge Kroenke har over 50% kan han i praksis styre den daglige driften 100%. Det er vel krav om 75% for noen større endringer (e.g. flytte stadion o.l.), dette kan Usmanov fremdeles blokkere, men i praksis er han tilnærmet maktesløs deleier nå. Et poeng med forstatt delt eierskap (og ikke en eier) kan være at det er usannsynlig at det blir sprøytet noe penger direkte inn i klubben. Hvorfor skulle Kroenke betale en gjeld som er 30% Usmanovs..? Jeg tror, som jeg har skrevet tidligere i tråden, at det ikke kommer til å skje særlig store forandringer med det første.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle Kroenke betale en gjeld som er 30% Usmanovs..? Jeg tror, som jeg har skrevet tidligere i tråden, at det ikke kommer til å skje særlig store forandringer med det første.

 

det blir nok ingen større kortsiktige endringer, nei. Det måtte i så fall bestå i at eierne blir enige om å skyte inn mer likvider, i en mengde som står i forhold til deres eierandel i klubben, men det synes per i dag lite sannsynlig. Men det kan jo tenkes at det blir noen justeringer i den daglige driften, for eksempel at man er villige til å ta litt større sjanser på transfermarkedet (altså en omfordeling av hvordan inntektene brukes), uten at eierne dermed nødvendigvis legger seg mer opp i den sportslige driften.

 

Men på lang sikt kan jo en slik endring i eierskapet bety mye. Det kan jo hende Usmanov gir opp sin deltagelse i klubben. Hvis Kroenke etterhvert overtar hele butikken, noe som gjerne kan bli neste steg, vil han jo også stå mye friere både hvordan klubbens midler brukes, og hvor mye han finner det nødvendig å spytte inn. I utgangspunktet mener jeg at en direkteinnsprøyting av kapital på den måten Chelsea og ManC driver er en forkastelig måte å drive fotballklubber på. Mye bedre å bruke av de pengene man har tjent på klubben til å generere nye inntekter.

Link to comment
Share on other sites

Kroenke har etter det Daily star melder, vunnet sitt første slag mot Arsene Wenger, det blir nå ingen tur til Østerike men, heller tur til USA og kanskje også Asia:

 

http://www.dailystar.co.uk/football/view/1...stateside-trip/?

 

Baah...Så kjedelig. Hadde tenkt meg å ta turen til Østerrike i år, statene blir for dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Baah...Så kjedelig. Hadde tenkt meg å ta turen til Østerrike i år, statene blir for dyrt.

Så forbannet skuffet akkurat nå at jeg hadde faen meg ikke giddet å se Arsenal i Pre-season omså de hadde den på plenen foran huset mitt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

×
×
  • Create New...