Jump to content

Stan Kroenke


ben lakris

Recommended Posts

  • Replies 289
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi får se i august / september om " jollen " vår i London flyter 🙂 Det er illevarslende når ingen klubber er interessert i spillerne  våre. Får ikke solgt en eneste spiller. 

At vi ikke er i stand til å kjøpe spillere heller er like ille. Vi trenger sårt en oppgradering på flere plasser i laget.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

St Louis har saksøkt Kroenke for å flytte Rams til LA og vunnet. Kroenke må betale 700m£ til St Louis. Totalt med alle utgifter er boten kommet opp i 1b£. Får håpe Kroenke selger Arsenal for å dekke dette tapet.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tony said:

St Louis har saksøkt Kroenke for å flytte Rams til LA og vunnet. Kroenke må betale 700m£ til St Louis. Totalt med alle utgifter er boten kommet opp i 1b£. Får håpe Kroenke selger Arsenal for å dekke dette tapet.

Start en spleis 😂
 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
6 hours ago, Tony said:

Må si jeg blei litt kvalm når jeg såg Stan ta imot Superbowl trofeet. Spesielt når han åpnet munnen og skrøyt av stadion og Rams. Har aldri hørt han prate om Arsenal på den måten.🖕

Han satser alt på Rams. De har fått nok av støtte fra Kronke Ink. 

Arsenal er en soccer klubb over havet som er greit å ha i porteføljen

Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig ikke en fan av komplett sjarmløse Kroenke, men for det jeg kan vurdere så er han en dyktig og langsiktig eier. Før gikk kritikken ut på at han var fornøyd med at lagene hans gjorde det alright, bare de gikk med overskudd. Nå som hans lag har vunnet superbowl, så endres argumentasjonen til at han angivelig bryr seg mer om amerikansk fotball.

Klubben vår er på rett vei og han la penger på bordet i sommer. Det tror jeg han gjentar til sommeren, særlig hvis vi klarer topp-fire.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Marius- said:

Har vi konkrete rapporter på at han la penger på bordet i sommer? Eller om de ble tatt direkte fra klubbkassa? 

Man får ta hva man kan fra dette intervjuet etter fadesen med Super League, men er en god del som tyder på at de har 'sluppet løs' penger iallefall. 

(Josh) Kroenke said: "Since 2018 we have been as aggressive as we can in our singular ownership of the club.

"We’ve refinanced multi-hundreds of million pounds of stadium debt, we’ve broken transfer records and this past summer we had the highest net spend of anyone in the Premier League.

"Does that mean we’re going to keep doing it? I’m not 100 per cent sure. But we’re going to continue to be aggressive and when we see areas where we can improve the club on and off the pitch we’re going to keep doing it."

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Marius- said:

Har vi konkrete rapporter på at han la penger på bordet i sommer? Eller om de ble tatt direkte fra klubbkassa? 

Han eier klubben og når klubben stiller penger til disposisjon, så er det strengt talt hans penger de benytter.

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Tapapa said:

Han eier klubben og når klubben stiller penger til disposisjon, så er det strengt talt hans penger de benytter.

Sannhet med modifikasjoner det der. Om man lar bedriften blø eller spytter inn kapital fra personlig formue. Men ja, de eier bedriften, så man kan alltids vinkle det slik. 

Simbad viste til det jeg etterspurte, så det er jeg enig i at tyder på at de faktisk investerer. For meg ett godt tegn. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Marius- said:

Sannhet med modifikasjoner det der. Om man lar bedriften blø eller spytter inn kapital fra personlig formue. Men ja, de eier bedriften, så man kan alltids vinkle det slik. 

Simbad viste til det jeg etterspurte, så det er jeg enig i at tyder på at de faktisk investerer. For meg ett godt tegn. 

De har også gjort andre tiltak for å styrke klubbens likviditet. KSE kjøpte bl.a opp en andel av vår gjeld, og ga klubben forbedrede lånevilkår/renter. Dette alene frigjode £30 mill mener jeg å huske. Dette er refinansieringen Josh viser til, i Simbad sitt innlegg. 

Tapapa har rett når det gjelder klubbens midler. Arsenal F.C sin verdi er en del av Kroenkes formue. Om KSE lar "bedriften blø" så er det KSE som eier papirtapet. 

Link to comment
Share on other sites

Siden Kroenke ble eneeier er dette hva vi har brukt på overganger:

2018/2019 - €80,150,000

(-€71, 050,000 netto) 

2019/2020 - €160,400,000

(-€106,750,00 netto) 

2020/2021 - €86,000,000

(-€66, 850,000 netto)

2021/2022 - €167,420,000

(-€136,020,000 netto)

 

Tallene gjelder overganger inn og ut. 

Siden Wenger ble ansatt til 2018 er det bare 2 ganger balansen overganger inn/ut er rundt - €100 mill(2016/17 sesongen da vi kjøpte Xhaka, Mustafi, Perez og Holding). Og 2014/15 season(-€91 mill) da Sanchez ble Arsenalspiller. 

 

Resten av sesongene mellom -96 og 2018 har vi gått både i pluss og minus, med den 'verste' -€37 mill (13/14 da vi kjøpte Özil). 

 

(Transfermarkt)

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...