Jump to content

2007.01.09 Liverpool B


Imerslundinho

Recommended Posts

Noen Liverpool fans kommenterte at det var offside på Denilson? [husker ikke!] Når Baptista scora sitt andre. Det var veldig på håret. Og for å si det sånn så var det like mye offisde som da kommentatoren sa at det IKKE var offside på Bellmy i andre enden.

Det var Aliadiere, når Baptista spelte pasninga til han, før han fekk ballen tilbake, men det var offside på Garcia på Liverpool sitt første mål også, så det går opp i opp.

 

Jeg husker situasjonen, Paddy, og at jeg reagerte på den selv, i og med at Garcia var i offside i det frisparket ble tatt. Men jeg mener å huske at det er noen nye regler av året som opphever denne offsiden, siden Almunia hadde en touch på ballen i mellomtida. Noen som kan gjøre rede for en slik regel, eventuelt korrigere meg?

Då er det i alle fall en riv ruskande gale regel. Han utnyttar offsideposisjonen han har i det skotet går, og er så absolutt med i spelet når skotet går, i og med at det gjev han ein fordel etterpå.

 

Uten at jeg er helt sikker mener jeg å huske at regelen ikke er helt slik. Du kan stå i offside i det skuddet går, men du kan ikke dra fordel av det direkte. Ballen må gå i ett trekk via en spiller som ikke er i offside før man igjen kan delta i spillet. Dvs at en spiller som er onside i det passningen går kan spille opp en spiller som sto i offside i påfølgende trekk.

Sist dette ble benyttet til fulle var Gudjonson i Barca som blir spilt opp av en medspiller etter at han har lusket i en offside posisjon lenge og forsvaret til W Bremen lot han være alene i midten. Når gjennomspillet til vingen kommer er han mange meter offside, men i det innlegget blir slått har han kommet seg bak ballen og er dermed onside igjen.

 

Spørsmålet i denne situasjonen er om Almunias redning blir gjeldende som det "missing link" for at Garcia ikke skal bli avblåst for offside, eller om det fortsatt vil være en direkte fordel av å stå i offside?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Noen Liverpool fans kommenterte at det var offside på Denilson? [husker ikke!] Når Baptista scora sitt andre. Det var veldig på håret. Og for å si det sånn så var det like mye offisde som da kommentatoren sa at det IKKE var offside på Bellmy i andre enden.

Det var Aliadiere, når Baptista spelte pasninga til han, før han fekk ballen tilbake, men det var offside på Garcia på Liverpool sitt første mål også, så det går opp i opp.

 

Jeg husker situasjonen, Paddy, og at jeg reagerte på den selv, i og med at Garcia var i offside i det frisparket ble tatt. Men jeg mener å huske at det er noen nye regler av året som opphever denne offsiden, siden Almunia hadde en touch på ballen i mellomtida. Noen som kan gjøre rede for en slik regel, eventuelt korrigere meg?

Då er det i alle fall en riv ruskande gale regel. Han utnyttar offsideposisjonen han har i det skotet går, og er så absolutt med i spelet når skotet går, i og med at det gjev han ein fordel etterpå.

 

Uten at jeg er helt sikker mener jeg å huske at regelen ikke er helt slik. Du kan stå i offside i det skuddet går, men du kan ikke dra fordel av det direkte. Ballen må gå i ett trekk via en spiller som ikke er i offside før man igjen kan delta i spillet. Dvs at en spiller som er onside i det passningen går kan spille opp en spiller som sto i offside i påfølgende trekk.

Sist dette ble benyttet til fulle var Gudjonson i Barca som blir spilt opp av en medspiller etter at han har lusket i en offside posisjon lenge og forsvaret til W Bremen lot han være alene i midten. Når gjennomspillet til vingen kommer er han mange meter offside, men i det innlegget blir slått har han kommet seg bak ballen og er dermed onside igjen.

 

Spørsmålet i denne situasjonen er om Almunias redning blir gjeldende som det "missing link" for at Garcia ikke skal bli avblåst for offside, eller om det fortsatt vil være en direkte fordel av å stå i offside?

 

Det er dirkete fordel, for han er aldri onside i ett trekk. Men som sagt, jeg er ikke helt sikker på den nøyaktige ordlyden i regelen.

 

Klippet dette fra FIFA.com:

Law 11 - Offside - was also the subject of several proposals, and as a result, by introducing the new International F.A. Board Decision 2 for Law 11, the Board also clarified when a player is to be regarded as "actively involved in play":

" Interfering with play means playing or touching the ball passed or touched by a team mate.

" Interfering with an opponent means preventing an opponent from playing or being able to play the ball by clearly obstructing the opponent's line of vision or movements or making a gesture or movement which, in the opinion of the referee, deceives or distracts an opponent.

" Gaining an advantage by being in an offside position means playing a ball that rebounds to him off a post or crossbar or playing a ball that rebounds to him off an opponent having been in an offside position.

 

Moreover, the Board clarified the explanation of a player being offside "if he is nearer to his opponents' goal line than both the ball and the second last opponent". As a result, the position of any part of the player's head, body or feet will be the deciding factor, and not the player's arms.

 

Burde da ikke være tvil om at Garcia er i offside.

Link to comment
Share on other sites

Noen Liverpool fans kommenterte at det var offside på Denilson? [husker ikke!] Når Baptista scora sitt andre. Det var veldig på håret. Og for å si det sånn så var det like mye offisde som da kommentatoren sa at det IKKE var offside på Bellmy i andre enden.

Det var Aliadiere, når Baptista spelte pasninga til han, før han fekk ballen tilbake, men det var offside på Garcia på Liverpool sitt første mål også, så det går opp i opp.

 

Jeg husker situasjonen, Paddy, og at jeg reagerte på den selv, i og med at Garcia var i offside i det frisparket ble tatt. Men jeg mener å huske at det er noen nye regler av året som opphever denne offsiden, siden Almunia hadde en touch på ballen i mellomtida. Noen som kan gjøre rede for en slik regel, eventuelt korrigere meg?

Då er det i alle fall en riv ruskande gale regel. Han utnyttar offsideposisjonen han har i det skotet går, og er så absolutt med i spelet når skotet går, i og med at det gjev han ein fordel etterpå.

 

Uten at jeg er helt sikker mener jeg å huske at regelen ikke er helt slik. Du kan stå i offside i det skuddet går, men du kan ikke dra fordel av det direkte. Ballen må gå i ett trekk via en spiller som ikke er i offside før man igjen kan delta i spillet. Dvs at en spiller som er onside i det passningen går kan spille opp en spiller som sto i offside i påfølgende trekk.

Sist dette ble benyttet til fulle var Gudjonson i Barca som blir spilt opp av en medspiller etter at han har lusket i en offside posisjon lenge og forsvaret til W Bremen lot han være alene i midten. Når gjennomspillet til vingen kommer er han mange meter offside, men i det innlegget blir slått har han kommet seg bak ballen og er dermed onside igjen.

 

Spørsmålet i denne situasjonen er om Almunias redning blir gjeldende som det "missing link" for at Garcia ikke skal bli avblåst for offside, eller om det fortsatt vil være en direkte fordel av å stå i offside?

 

Det er dirkete fordel, for han er aldri onside i ett trekk. Men som sagt, jeg er ikke helt sikker på den nøyaktige ordlyden i regelen.

 

Klippet dette fra FIFA.com:

Law 11 - Offside - was also the subject of several proposals, and as a result, by introducing the new International F.A. Board Decision 2 for Law 11, the Board also clarified when a player is to be regarded as "actively involved in play":

" Interfering with play means playing or touching the ball passed or touched by a team mate.

" Interfering with an opponent means preventing an opponent from playing or being able to play the ball by clearly obstructing the opponent's line of vision or movements or making a gesture or movement which, in the opinion of the referee, deceives or distracts an opponent.

" Gaining an advantage by being in an offside position means playing a ball that rebounds to him off a post or crossbar or playing a ball that rebounds to him off an opponent having been in an offside position.

 

Moreover, the Board clarified the explanation of a player being offside "if he is nearer to his opponents' goal line than both the ball and the second last opponent". As a result, the position of any part of the player's head, body or feet will be the deciding factor, and not the player's arms.

 

Burde da ikke være tvil om at Garcia er i offside.

 

Det ser slik ut. Takk for oppklaringen!

Link to comment
Share on other sites

Nå som den store gledesrusen virkelig er over, og jeg har funnet ut at det hele ikke bare var en drøm er det på tide å sette opp en børs, skala 1-10:

 

Almunia. 7,5: Til tross for at han slepper inn hele 3 mål spiller han en meget god kamp. Viser at han er en habil keeper, og spilte også bra "offensivt". At han slepper inn 3 mål trekker selvfølgelig ned, selvom de fleste av dem var vanskelig å gjøre noe med.

 

Hoyte. 7,5: Godkjent kamp, spiller helt greit, men sliter med posisjoneringen. Kommer flere farlige innlegg fra kanten hans, han burde ha klart å være med oppe i mannen sin. Skuffer litt siden forrige kamp.

 

Touré. 8: Som vanlig spiller han bra. Rydder opp i stor stil og er til å stole på. Bra kamp.

 

Djourou. 8: God bak der, sleiver litt, men skal ikke klage, bra gjennomført kamp.

 

Traore. 7: Sliter litt gjennom hele kampen, mangler en god del på fysikken, farta er det ikke noe å si på. Men nokså ukjente Guthrie kom seg flere ganger forbi. Ikke en spesielt god kamp, men en spiller med stort potensiale helt klart!

 

Walcott. 7: Helt grei kamp, gjør ingen spektakulære ting, men gjør det som forventes av han. Flink til å løpe og komme i gode posisjoner. Grei kamp, men ikke noe mer.

 

Fabregas. 8: Veldig bra kamp nok en gang av Cesc. Mange mange gode pasninger, er kald i pasningsspillet og gjør mye genialt. Eier midtbanen. Sterk kamp av Cesc!

 

Denilson 7,5: La faktisk nesten ikke merke til han gjennom hele kampen. Like usnynlig som Gilberto <_< Utmerker seg ikke negativt på noen måte, spiller en god kamp, og viser at han er en mann for framtiden, og en som kan komme til å få et par PL minutter senere i sesongen.

 

Song 8,5: Kalles det svar på tiltale? Veldig bra kamp, sleiver litt i starten men spiller seg opp stort, og sliter ikke med Gerrard i det hele tatt. Mange bra pasninger, god defensivt og offensivt, blir attåptil sammenliknet med Ronaldinho av Thor Eggen. Morsomt, men faktisk så var dette en meget god kamp av han. Fortsett slik!

 

Aliadiere. 10. BB: Jeg er vel en av de få som har hatt tro på Ali i år, og har støttet han hele tiden. Og endelig viser han hvorfor jeg har hatt troen. Spiller en genial kamp, og latterligjør forsvaret til Liverpool. Scorer et mål etter et Bergkamp/Henry lignende nedtak, og har hele 3 assists. Kjempekamp av Ali!

 

Baptista. 10: Spiller utrolig bra, posisjonerer seg veldig bra, og scorer 4 mål. Et på et meget vakkert frispark. Kunne alltids hatt en til om han hadde putta straffa. Også han svarer på tiltale, og burde få flere sjanser i PL nå, helt klart. Hvem scoret sist 4 mål på Anfield? Jeg vet ikke, så dette er meget sterkt. Bom på straffe gjør at du ikke blir BB.

 

Diaby. 6,5: Rusten. Ikke så rart men slik er det. Imponerer ikke mye på den lille tida han er på banen. Han trenger nok litt tid på seg, og gleder meg til han er tilbake for fullt.

 

Connolly: For liten spilletid til å få karakter, men gjorde det ihvertfall ikke dårlig de minuttene han var på banen.

 

Wenger 9.5: Meget bra lag, men "rutine" i hvert eneste ledd, Almunia bak, Toure i forsvar, Fabregas på midten og Baptista på topp. Fyller på med unggutter og taktisk sett var denne kampen meget bra fra Wenger. Det som trekker han fra å få 10er på børsen min var at han ikke lot Lansburry eller Randall spille. Kunne ihvertfall latt dem få et par minutter.

 

TFdR

Link to comment
Share on other sites

For en kamp <_< 6 mål på Anfield er helt sjukt.. Aliadere spiller fantastisk gjør grovarbeidet for Baptista.

Baptista viser frem skuddfoten. Song nye Ronaldinho :P Spiller fantastisk samma med Denilson.. Og Toure da, LEvende vekk. Han ryddet opp i absolut alt. Sammen med Toure Jr(Djourou). Men all ære til Liverpool fansen. Synger You wil never walk alone. Når de ligger under 6-3. Der har Arsenal fansen noe og lære. ;)

Nå har vi et luksus promblem på topp. Ali-Ade-Henry-RVP-Baptista

Ser frem til kampen mot spurvene..

Alt i alt en fantastisk kamp!!!! Tenk hvordna lag vi har om 1-4 år..

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha vært A-supporter i over 25 år, må jeg si at dette er noe av det mest morsomste og merkeligste jeg har vært med på. 6-3 over `pool på Anfield med reservelaget?!!!!

 

Og at Aliadiere skulle dominere dette var bare helt utrolig.

 

Når dette er sagt, må jeg si at kampen forblir en enkelt-hendelse. Men den var morsom!

God tirsdags-underholdning! <_<

 

Ps... og at kommentaroren kunne sammenligne Song med en viss Barcaspiller er latterlig. Uff... ;)

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha vært A-supporter i over 25 år, må jeg si at dette er noe av det mest morsomste og merkeligste jeg har vært med på. 6-3 over `pool på Anfield med reservelaget?!!!!

 

Når dette er sagt, må jeg si at kampen forblir en enkelt-hendelse. Men den var morsom!

God tirsdags-underholdning! :P

 

Ja, det var nok en enkelthendelse, men likevel en utrolig morsom enkelthendelse. Er det ikke slike kamper som bidrar til å gjøre fotballen så magisk som den faktisk er? Vi kan nok neppe forvente slike ting for ofte heller i fremtiden, men likevel fortalte vel kampen og resultatet noe om talentet i dette laget. Selv om vi ikke kommer til å vinne 6-3 hver uke, så tror jeg vi har mye å glede oss til i årene som kommer..! B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble virkelig overasket når arsenal vant så stort mot pool med et B preget lag. det tyder iallefall på at arsenal har en fantastisk benk å stille med . Noe som jeg også var overasket av var at Wenger hadde så stor selvtillit å spillte med det laget han gjorde, som viste seg å funke veldig bra .

*stolt* :P

Link to comment
Share on other sites

Dette var en helt toppkamp... Baptisita fikk vist seg skikkelig, og Alidiere tok noen skikkelig tunge løp på et par av måla... Traore, var litt utstødig i mottakene, men klarte seg ganske bra ellers syns jeg... Hele laget burde få en 10`er...

 

Jeg begynte å bli litt redd når det sto 5-3 men roa meg ned etter det ble 6-3! :P

Link to comment
Share on other sites

jeg så ikke kampen så jeg kan ikke uttale meg sikkelig om kampens beste.

Eneste jeg vet ganske sikkert var at han ikke er liverpool spiller, og jeg vil også si at Baptista leverte inn en ganske god søknand om banens beste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg synes synd på Liverpool. Tapet er greit nok, men spillerne som ble skadet - og måten de ble skadet på. Gonzales ble skada da han prøve å takle Wlacott, mens Garcia landet feil etter en duell. Sistnevnte er ute kanskje resten av sesongen. Det er urettferdig at skadene ikke blir fordelt utover topplagene, men det er ved skader man ser hvor viktig det er å ha en dyp stall. Så svekket som Liverpool er nå, kan det fort bli for mye spilletid på sentrale spillere som Alonso, Gerrard og Sissoko. Enten må yngre spillere hvile eller så kommer disse til å underpestere pga for mange kamper. Hvis Liverpool klarer 3. plassen er det en sterk prestasjon, men akkurat nå ser det ut som at det kan bli sunget mye "You Will Never Walk Alone" de neste ukene blant supporterne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg synes synd på Liverpool. Tapet er greit nok, men spillerne som ble skadet - og måten de ble skadet på. Gonzales ble skada da han prøve å takle Wlacott, mens Garcia landet feil etter en duell. Sistnevnte er ute kanskje resten av sesongen. Det er urettferdig at skadene ikke blir fordelt utover topplagene, men det er ved skader man ser hvor viktig det er å ha en dyp stall. Så svekket som Liverpool er nå, kan det fort bli for mye spilletid på sentrale spillere som Alonso, Gerrard og Sissoko. Enten må yngre spillere hvile eller så kommer disse til å underpestere pga for mange kamper. Hvis Liverpool klarer 3. plassen er det en sterk prestasjon, men akkurat nå ser det ut som at det kan bli sunget mye "You Will Never Walk Alone" de neste ukene blant supporterne.

 

Jeg må si at jeg ikke synes synd på Liverpool. Vi hadde Henry, Gallas, Lauren osv osv. ute med skade, og det eneste Liverpool-supporterne sa var: "Å Arsenal er elendig uten Henry, eller Henry forlater dere i januar eller til sommeren". Det var selvfølgelig synd at Gonzales og Garcia ble skadet, men sånt skjer i fotballen og nå er laget i full krise. Du har et veldig godt poeng når det gjelder de unge spillerne som får sjansen, og jeg tror faktisk at de kan lære av Arsenal. Henry var ute, men Adebayor og Van Persie tok ansvar. Eboue var ute og Hoyte spilte glimrende. Liverpool har en ganske stor stall og de har en fordel ved at det er januar slik at de kan hente spillere.

 

For å si det på en annen måte: Jeg er utrolig glad for at jeg er Arsenal-supporter!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg synes synd på Liverpool. Tapet er greit nok, men spillerne som ble skadet - og måten de ble skadet på. Gonzales ble skada da han prøve å takle Wlacott, mens Garcia landet feil etter en duell. Sistnevnte er ute kanskje resten av sesongen. Det er urettferdig at skadene ikke blir fordelt utover topplagene, men det er ved skader man ser hvor viktig det er å ha en dyp stall. Så svekket som Liverpool er nå, kan det fort bli for mye spilletid på sentrale spillere som Alonso, Gerrard og Sissoko. Enten må yngre spillere hvile eller så kommer disse til å underpestere pga for mange kamper. Hvis Liverpool klarer 3. plassen er det en sterk prestasjon, men akkurat nå ser det ut som at det kan bli sunget mye "You Will Never Walk Alone" de neste ukene blant supporterne.

 

Jeg må si at jeg ikke synes synd på Liverpool. Vi hadde Henry, Gallas, Lauren osv osv. ute med skade, og det eneste Liverpool-supporterne sa var: "Å Arsenal er elendig uten Henry, eller Henry forlater dere i januar eller til sommeren". Det var selvfølgelig synd at Gonzales og Garcia ble skadet, men sånt skjer i fotballen og nå er laget i full krise. Du har et veldig godt poeng når det gjelder de unge spillerne som får sjansen, og jeg tror faktisk at de kan lære av Arsenal. Henry var ute, men Adebayor og Van Persie tok ansvar. Eboue var ute og Hoyte spilte glimrende. Liverpool har en ganske stor stall og de har en fordel ved at det er januar slik at de kan hente spillere.

 

For å si det på en annen måte: Jeg er utrolig glad for at jeg er Arsenal-supporter!

Er så utrolig enige der du vi hadde på det værste like mye skader som alle de andre laga i England til sammens unner ikke Luserpool en dritt de er så utrolig dårlige tapere og slenger så mye dritt og sier de er værdens beste lag fort de har vinni en Cup. Vil alltid hate dem siden jeg har så mange kvalme Liver Pool folk i familien som er værdens dårligste tapere :P B)

 

 

Kjempekamp igår

liverpool hadde nesten hele midtbanen sin og spisser og forsvarere fra faste første lag mens arsenal bare hadde toure og fabregas som var faste på laget

 

Kampens beste: Toure Fabregas Baptista

Aliadiere var banen beste legger opp til så og si alle måla, laget staffe og et mål selv, han løp fra forsvaret til Liver Pool gang på gang uten han så hadde ikke Baptista skort mere en 1 mål spør du meg, Baptista fikk 2 av måla på blank mål av Aliadiere ;)

Link to comment
Share on other sites

For de som er interesert: Torrent av hele kampen:

 

http://www.mininova.org/tor/541904

Tusen takk!

 

Noen som har lastet ned denne? Orker ikke å bruke 10+ timer på å laste ned om kvaliteten er så elendig at man ikke ser ballen når den blir spillt langs bakken på den andre siden av banen.

 

Oisann, der gikk farten i været, da fullfører jeg den uansett og kan rapportere om kvaliteten senere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg synes synd på Liverpool. Tapet er greit nok, men spillerne som ble skadet - og måten de ble skadet på. Gonzales ble skada da han prøve å takle Wlacott, mens Garcia landet feil etter en duell. Sistnevnte er ute kanskje resten av sesongen. Det er urettferdig at skadene ikke blir fordelt utover topplagene, men det er ved skader man ser hvor viktig det er å ha en dyp stall.

 

skader er dessverre en del av fotballen. Feil å synes synd på et lag pga skader, Arsenal er jo selv et av de lagene som har vært hardest rammet. Likevel var det naturligvis beklagelig med disse skadene Pool fikk; ingen ønsker vel at selv rivalene skal bli skadet? Og at skadene ikke fordeler seg jevnt er nok også bare en del av de tilfeldighetene fotballspillet er så dominert av. Og husk at man også her er sin egen lykkes smed, til en viss grad. Alle kan være uheldige, men hvor godt man er trent, og hvordan man spiller påvirker i høyeste grad risikoen for å bli skadet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...