Jump to content

2007.01.09 Liverpool B


Imerslundinho

Recommended Posts

Dette er bare helt utrolig, og jeg tror nesten ikke at det har skjedd det som skjedde. Ali som jeg alltid har hatt stor tro på viser endelig hvorfor jeg har så stor tro på han. Dempinga på mål 1 OSER det KLASSE av. Genialt rett og slett. Han runde pool forsvarene gang på gang og hadde mange assists. Klassekamp av ALI! Baptista svarer på tiltale, herlig mål, spes frisparket, men dårlig straffe. Meget godkjent av Julio! Song spiller også veldig bra, litt slurving men godkjent2k! Blir til og med sammenliknet med Ronaldinho av kommentator:P Artig. Veldig bra av Arsenal å score 6 mål på Anfield, og det med juniorlaget. Helt fantastisk. Er STOLT!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Sitat fra liverpool.no

 

Re: Liverpool-Arsenal, ligacup kvartfinale (kamptråd) 09.01.2007 23:44:48 (Ant. svar: 1)

Gratulerer Benitez !! Ute av 2 cuper på 3 dager på hjemmebane !! Uten muligheter til å vinne ligaen !! Snart ute av Champions Leage !! Stort sett bare dårlige kjøp !! Har solgt eller lånt ut alt for mange gode spillere !! En passende gave vil være en enveisbillet til Spania.

 

Kan ikke huske å sett mange slike forslag om Wenger <_<

Link to comment
Share on other sites

hva var gjennomsnittsalder på oss i dag tro? var vel ikke mye over 20?

 

21,2 var gjennomsnittsladeren på alle elleve. 20,4 hvis vi fjerner keeperen. Midtbanen vår var utelukkende tenåringer! Fabregas 19, Denilson 18, Song 19, Walcott 17!!

 

The future is bright <_<

Link to comment
Share on other sites

Dette var en fantastisk kveld. Flere Pool fans som gikk fra puben i pausen. Helt herlig!

 

Dog skal sies at Liverpool var fantastisk dårlige. Mr. Dudek eneste redning var straffen.

 

Og til slutt stakkars Baptista som prøvde å svare på spørsmålene fra Sky Sports Jeff Shrieves. Han klarte faktisk å formulere en setning på engelsk, men så måtte Djorou ta over <_<

 

For en bredde vi har i stallen dere!

Link to comment
Share on other sites

En spiller som og skal ha mye ros er Almunia, fatter ikke hvorfor vi snakker om Buffon etc som arvtager til Lehmann. Vi har jo esset i vår egen stall, for noen fantastiske redninger han har. Almunia er etter mine øyne jevngod med Lehmann! Spiller veldig solid hver kamp. Alt det andre er vel omtrent sagt i hver post:p

Link to comment
Share on other sites

hva var gjennomsnittsalder på oss i dag tro? var vel ikke mye over 20?

 

21,2 var gjennomsnittsladeren på alle elleve. 20,4 hvis vi fjerner keeperen. Midtbanen vår var utelukkende tenåringer! Fabregas 19, Denilson 18, Song 19, Walcott 17!!

 

The future is bright ;)

takk! det er vanvittig imponerende og artig <_<

Link to comment
Share on other sites

Kan nesten ikke husket sist jeg var så glad etter en Arsenal kamp.. Ikke nok med at vi slår LFC 6-3.. Men Aliadiere og Baptista får det skikkelig til! Helt utrolig moro.. Det var så fortjent at de fikk det til.. Som jeg har sagt før, så trengte de gutta kamper.. Nå har de begynt å få litt.. og da løsner det også.. Gleder meg til fortsettelsen med de to!

Link to comment
Share on other sites

Eg tykkjer me på ei slik dag har lov til å sjå litt vekk frå det faktum at Liverpool-forsvaret til tider var komisk dårleg. Arsene Wenger hadde problem med å skjule kor stolt han var, og med full rett. Dette var den ultimate triumf for Arsenal's ungdomssatsing, og folk som Neil Banfield og Steve Bould har like god grunn til å være stolte. Det vert jobba knallhardt nedover i systemet, og det må være ufatteleg tilfredstillande når arbeidet gjev spektakulære resultat som dette. Dei har vist for all verda at Arsenal Football Club er på rett veg. Og det kjennest godt.

 

Eg må vedgå at eg ikkje har hatt fantasi til å førestille meg Aliadiere og Baptista som eit radarpar, men

desto gledelegare var det. Sjølv om spesielt Aliadiere har ein lang veg å gå enno. Eg ser ingen grunn til at dei ikkje skal få sjansen i semi-finale kampane mot Tottenham. Baptista er for øvrig den fyrste gjestande spelar som scorar 4 mål på Anfield på 61 år.

 

Elles fekk me stadfesta det Wenger har sagt ei god stund. Alexandre Song har absolutt noko å fare med som fotballspelar. Ut i frå denne kampen virkar det som han høver best i ei defensiv midtbanerolle, og samspelet med Fabregas lovar godt for framtida.

 

Denne kampen har i alle fall lært meg at tåke kan vere ein god ting:-))

Link to comment
Share on other sites

Nå kan Benitez bare drite i å komentere Arsenals satsing på unge talenter. Han har bæsja ganske godt på leggen spør dere meg. Dette var nok den artigste seieren "ever" nesten. Kan ikke komme på en kamp hvor man ble så gledelig overrasket over spillet og resultatet. <_<

 

Syntes de spilte litt nervøst det første kvarteret, men etter at de scorte briljerte de jo til tider, og man kunne merke selvtiliten øke. Wenger og hele klubben har all grunn til å være stolt etter dette.

 

Hvis Aliadiere og Song fortsetter i samme stil som de viste i dag, er det ingen tvil at de får spille mere i PL,FA og CL. Babtista viser hvorfor Wenger ønsket han til London(endelig ;) ) Men vi er jo klar over at det tar tid å tilpasse seg Engelsk fotball. Fikk veldig lyst å kjøpe arsenal online, bare for å få høre hva Wenger har å si etter denne klassikeren.

Link to comment
Share on other sites

Det her var fantastisk!!.

 

Når kampen begynte så trodde jeg ikke at vi kom til å klare å yppe oss engang. Men for en kamp!. Med vårt mannskap, med bare 1 fast spillere. Og mot et Liverpool lag som hadde Gerrard, Gonzalez, Aurelio, Hyypia, Bellamy, Fowler. Alle er mer eller mindre faste spillere, eller har ihvertfall en finger med i laget.

 

Almunia var helt rå. Tror ikke vi trenger å kjøpe ny keeper i det hele tatt jeg. Han tar over for Lehmann med glans. Jeg mener at Almunia burde få stå fra start i neste kamp også. For det han har vist er nesten prikkfritt.

 

Noen Liverpool fans kommenterte at det var offside på Denilson? [husker ikke!] Når Baptista scora sitt andre. Det var veldig på håret. Og for å si det sånn så var det like mye offisde som da kommentatoren sa at det IKKE var offside på Bellmy i andre enden.

 

JaJa, dette var vel nok til å roe de overtrosike Liverpool fansa noen hakk.

 

Gratulerer med en fantastiks kamp.

Link to comment
Share on other sites

Ryddegut Song, Hoffleverandør Aliadiere og Eksekutøren Baptista. Kven skulle tru det? Kampen til dei utskjelde.

Hmm...Nesten som jeg skulle sagt det selv ;)

 

Uansett, jeg må bare få uttalt min frustrasjon for at vi slipper inn 3 mål! Herregud. Djourou og Toure er ubrukelig, gi med Stepanovs og Cygan!! <_<

Link to comment
Share on other sites

Noen Liverpool fans kommenterte at det var offside på Denilson? [husker ikke!] Når Baptista scora sitt andre. Det var veldig på håret. Og for å si det sånn så var det like mye offisde som da kommentatoren sa at det IKKE var offside på Bellmy i andre enden.

Det var Aliadiere, når Baptista spelte pasninga til han, før han fekk ballen tilbake, men det var offside på Garcia på Liverpool sitt første mål også, så det går opp i opp.

Link to comment
Share on other sites

JAAA!!! Fantastisk seier.. Rett og slett utrolig! Beast og Ali gjorde det bedre i går en hele sesongen. Er det mulig? 3-0, 3-1 og 6-3.. På Anfield er det 9-4 på to kamper, pluss at vi har en igjen <_< Vi er et bedre lag en Liverpool, er bare å innrømme det Benitez! Som ler av talentsatsingen, javel, vi knuste dem i to kamper, veldig morsomt faktisk!

 

Sterkt av oss å slå dem ut av begge cupene på Anfield! Vi hadde jo ikke slått dem siden 6. januar 2007... Jeg har sett oss som det laget som satser minst på Ligacupen, men 3 semifinaler på 4 sesonger sier at vi har veldig bra ungdoms- og reservelag. I 04 tapte vi nesten med vilje mot Boro, i fjor røk vi uheldigvis ut mot Wigan i siste sekunder og i år knuser vi scum! Og banker Wycombe i finalen!!

 

Nå har virkelig Julio og Jeremie fått selvtillit, vi har et luksusproblem i angrep. Titi, RvP, Ade, Beast og Ali, pluss Walcott som også kan spille der.. But Arsene knows!

 

Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Noen Liverpool fans kommenterte at det var offside på Denilson? [husker ikke!] Når Baptista scora sitt andre. Det var veldig på håret. Og for å si det sånn så var det like mye offisde som da kommentatoren sa at det IKKE var offside på Bellmy i andre enden.

Det var Aliadiere, når Baptista spelte pasninga til han, før han fekk ballen tilbake, men det var offside på Garcia på Liverpool sitt første mål også, så det går opp i opp.

 

Jeg husker situasjonen, Paddy, og at jeg reagerte på den selv, i og med at Garcia var i offside i det frisparket ble tatt. Men jeg mener å huske at det er noen nye regler av året som opphever denne offsiden, siden Almunia hadde en touch på ballen i mellomtida. Noen som kan gjøre rede for en slik regel, eventuelt korrigere meg?

Link to comment
Share on other sites

Det her var fantastisk!!.

 

Når kampen begynte så trodde jeg ikke at vi kom til å klare å yppe oss engang. Men for en kamp!. Med vårt mannskap, med bare 1 fast spillere. Og mot et Liverpool lag som hadde Gerrard, Gonzalez, Aurelio, Hyypia, Bellamy, Fowler. Alle er mer eller mindre faste spillere, eller har ihvertfall en finger med i laget.

 

Almunia var helt rå. Tror ikke vi trenger å kjøpe ny keeper i det hele tatt jeg. Han tar over for Lehmann med glans. Jeg mener at Almunia burde få stå fra start i neste kamp også. For det han har vist er nesten prikkfritt.

 

Noen Liverpool fans kommenterte at det var offside på Denilson? [husker ikke!] Når Baptista scora sitt andre. Det var veldig på håret. Og for å si det sånn så var det like mye offisde som da kommentatoren sa at det IKKE var offside på Bellmy i andre enden.

 

JaJa, dette var vel nok til å roe de overtrosike Liverpool fansa noen hakk.

 

Gratulerer med en fantastiks kamp.

 

[Pirkemodus on]

Vi hadde vel strengt talt 2 faste spelarar på bana.

Eg ser på både Cesc og Kolo som faste.

[Pirkemodus off]

 

Eg synes det er veldig rart at ikkje liverpool sitt rutinerte angrep ikkje greidde å kome til fleire store sjansar.

For eg såg til tider at forsvaret vårt viste tegn til at dei var lite samspelte og ikkje kommuiserte like godt alltid. Men vi greide som oftast å kome til unnsetning i siste sekund før dei kom til avsluttning.

Link to comment
Share on other sites

Noen Liverpool fans kommenterte at det var offside på Denilson? [husker ikke!] Når Baptista scora sitt andre. Det var veldig på håret. Og for å si det sånn så var det like mye offisde som da kommentatoren sa at det IKKE var offside på Bellmy i andre enden.

Det var Aliadiere, når Baptista spelte pasninga til han, før han fekk ballen tilbake, men det var offside på Garcia på Liverpool sitt første mål også, så det går opp i opp.

 

Jeg husker situasjonen, Paddy, og at jeg reagerte på den selv, i og med at Garcia var i offside i det frisparket ble tatt. Men jeg mener å huske at det er noen nye regler av året som opphever denne offsiden, siden Almunia hadde en touch på ballen i mellomtida. Noen som kan gjøre rede for en slik regel, eventuelt korrigere meg?

Då er det i alle fall en riv ruskande gale regel. Han utnyttar offsideposisjonen han har i det skotet går, og er så absolutt med i spelet når skotet går, i og med at det gjev han ein fordel etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Noen Liverpool fans kommenterte at det var offside på Denilson? [husker ikke!] Når Baptista scora sitt andre. Det var veldig på håret. Og for å si det sånn så var det like mye offisde som da kommentatoren sa at det IKKE var offside på Bellmy i andre enden.

Det var Aliadiere, når Baptista spelte pasninga til han, før han fekk ballen tilbake, men det var offside på Garcia på Liverpool sitt første mål også, så det går opp i opp.

 

Jeg husker situasjonen, Paddy, og at jeg reagerte på den selv, i og med at Garcia var i offside i det frisparket ble tatt. Men jeg mener å huske at det er noen nye regler av året som opphever denne offsiden, siden Almunia hadde en touch på ballen i mellomtida. Noen som kan gjøre rede for en slik regel, eventuelt korrigere meg?

Då er det i alle fall en riv ruskande gale regel. Han utnyttar offsideposisjonen han har i det skotet går, og er så absolutt med i spelet når skotet går, i og med at det gjev han ein fordel etterpå.

 

Jeg er fullstendig enig i at en slik regel er hinsides all logikk, men jeg så kampen i går sammen med en fotballdommer, som insisterte på at det var en regel som ble aktuell her (men bare fordi Almunia var først på ballen).

Link to comment
Share on other sites

Noen Liverpool fans kommenterte at det var offside på Denilson? [husker ikke!] Når Baptista scora sitt andre. Det var veldig på håret. Og for å si det sånn så var det like mye offisde som da kommentatoren sa at det IKKE var offside på Bellmy i andre enden.

Det var Aliadiere, når Baptista spelte pasninga til han, før han fekk ballen tilbake, men det var offside på Garcia på Liverpool sitt første mål også, så det går opp i opp.

 

Jeg husker situasjonen, Paddy, og at jeg reagerte på den selv, i og med at Garcia var i offside i det frisparket ble tatt. Men jeg mener å huske at det er noen nye regler av året som opphever denne offsiden, siden Almunia hadde en touch på ballen i mellomtida. Noen som kan gjøre rede for en slik regel, eventuelt korrigere meg?

Då er det i alle fall en riv ruskande gale regel. Han utnyttar offsideposisjonen han har i det skotet går, og er så absolutt med i spelet når skotet går, i og med at det gjev han ein fordel etterpå.

 

Uten at jeg er helt sikker mener jeg å huske at regelen ikke er helt slik. Du kan stå i offside i det skuddet går, men du kan ikke dra fordel av det direkte. Ballen må gå i ett trekk via en spiller som ikke er i offside før man igjen kan delta i spillet. Dvs at en spiller som er onside i det passningen går kan spille opp en spiller som sto i offside i påfølgende trekk.

Sist dette ble benyttet til fulle var Gudjonson i Barca som blir spilt opp av en medspiller etter at han har lusket i en offside posisjon lenge og forsvaret til W Bremen lot han være alene i midten. Når gjennomspillet til vingen kommer er han mange meter offside, men i det innlegget blir slått har han kommet seg bak ballen og er dermed onside igjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...