Jump to content

2007.01.09 Liverpool B


Imerslundinho

Recommended Posts

LIVERPOOL - ARSENAL

9. Januar kl. 20:45

 

TV-Kanaler:

SportN (20.40)

Viasat Sport 1 Sverige (20.40 og 00.10)

Viasat Sport 1 Danmark (20.40 og 00.00)

Viasat Sport 2 (00.15)

Sky Sports 1 (20.30)

Arena Home [Tyskland]

Sky Calcio 1 [italia]

Sky Sport 1 [italia]

Canal+ Sport [Frankrike]

Sport 1 [Nederland]

Sport TV1 [Portugal]

TV8 [Tyrkia]

Diema+ [bulgaria]

TV Sport [Romania]

Sport 1 [Tsjekkia]

SportKlub [serbia]

Super Sport 3/8 [sør-Afrika]

Al Jazeeera Sport 1 [Qatar]

Alpha TV [Hellas] (21.15)

 

Streams:

www.Myp2p.eu

www.Freesoccer.us

Forumets stream-tråd

 

Før avspark:

Kommer

 

Annet:

Ute etter klipp fra kampen? Sjekk Arsenalclips.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Alle som starter Fa-cupkampen drar vel rett hjem igjen og forbereder seg til neste helgs kamp mot Blackburn. Så reiser reservetroppen opp å møter de to-tre som ikke spilte i FA-cupkampen men var på benken og de sikrer at vi vinner mot Liverpool to ganger på fem døgn. Høres det ut som en god plan?

Link to comment
Share on other sites

På tide å vende blikket mot tirsdagen og neste Anfield-kamp. Fortet er allerede inntatt, men skal vi sette prikken over i'en ved å slå de med B-laget også? For jeg antar at Wenger vil sende utpå et meget reservepreget lag, kanskje noe a la dette:

 

Almunia

Lauren - Gallas - Djourou - Hoyte

Walcott - Diaby - Denilson - Ljungberg

Baptista - Aliadiere

 

Setter dog noen store spørsmålstegn ved Ljungberg, Lauren og Diaby, for jeg vet ikke hvor kampklare de er. Hadde vært et veldig, veldig spennende lag i hvert fall. Håper virkelig vi får se Diaby og Lauren tilbake her.

Link to comment
Share on other sites

På tide å vende blikket mot tirsdagen og neste Anfield-kamp. Fortet er allerede inntatt, men skal vi sette prikken over i'en ved å slå de med B-laget også? For jeg antar at Wenger vil sende utpå et meget reservepreget lag, kanskje noe a la dette:

 

Almunia

Lauren - Gallas - Djourou - Hoyte

Walcott - Diaby - Denilson - Ljungberg

Baptista - Aliadiere

 

Setter dog noen store spørsmålstegn ved Ljungberg, Lauren og Diaby, for jeg vet ikke hvor kampklare de er. Hadde vært et veldig, veldig spennende lag i hvert fall. Håper virkelig vi får se Diaby og Lauren tilbake her.

 

Vi har en knalltøff bortekamp mot Blackburn borte neste helg så etter min mening bør Almunia, Gallas, Djourou, Hoyte, Walcott, Baptista og Aliadiere alle dra hjem til London kjappest mulig å gjennomføre en god treningsuke slik at de er perfekt forberedt til helgens kamp. For å være helt ærlig håper jeg vi ryker i denne kampen(jeg vet jeg sier meg selv midt i mot). Vi slipper da to semifinalekamper der Wenger sikkert vil bruke noen gode spillere. Jeg har full respekt for de som bryr seg om CC men det gjør altså ikke jeg. Flott at spillere som Denilson får prøvd seg litt mot gode lag. Hvis jeg var sikker på at Wenger og dreit i denne cupen og hadde sendt utpå et lag kun bestående av talenter og spilere som ikke er gode nok for førstelaget ville jeg selvfølgelig håpet at laget gikk videre. Utover våren har vi etter min mening mer enn nok utfordringer med FA-cup, CL og ligaen.

Link to comment
Share on other sites

Vi har en knalltøff bortekamp mot Blackburn borte neste helg så etter min mening bør Almunia, Gallas, Djourou, Hoyte, Walcott, Baptista og Aliadiere alle dra hjem til London kjappest mulig å gjennomføre en god treningsuke slik at de er perfekt forberedt til helgens kamp. For å være helt ærlig håper jeg vi ryker i denne kampen(jeg vet jeg sier meg selv midt i mot). Vi slipper da to semifinalekamper der Wenger sikkert vil bruke noen gode spillere. Jeg har full respekt for de som bryr seg om CC men det gjør altså ikke jeg. Flott at spillere som Denilson får prøvd seg litt mot gode lag. Hvis jeg var sikker på at Wenger og dreit i denne cupen og hadde sendt utpå et lag kun bestående av talenter og spilere som ikke er gode nok for førstelaget ville jeg selvfølgelig håpet at laget gikk videre. Utover våren har vi etter min mening mer enn nok utfordringer med FA-cup, CL og ligaen.

 

Jeg er vel av de som bryr seg om CC, men det er da ikke bare derfor jeg mener vi bør starte med et såpass sterkt lag. Dette er spillere som ikke er tiltenkt noen sentral rolle i neste PL-kamp, så ser på dette som positiv kamptrening, noe alle disse spillerne har veldig godt av (kanskje minus Hoyte). Ingen spillere fra førsteelleveren på lørdag er med her. Dessuten ønsker jeg ikke at vi skal gi Liverpool walkover heller, ved å stille med U18-laget, for det bør vel være et ønske å gi Liverpool en real knekk ved å sende de ut av to cuper på tre dager, på Anfield?

Link to comment
Share on other sites

På tide å vende blikket mot tirsdagen og neste Anfield-kamp. Fortet er allerede inntatt, men skal vi sette prikken over i'en ved å slå de med B-laget også? For jeg antar at Wenger vil sende utpå et meget reservepreget lag, kanskje noe a la dette:

 

Almunia

Lauren - Gallas - Djourou - Hoyte

Walcott - Diaby - Denilson - Ljungberg

Baptista - Aliadiere

 

Setter dog noen store spørsmålstegn ved Ljungberg, Lauren og Diaby, for jeg vet ikke hvor kampklare de er. Hadde vært et veldig, veldig spennende lag i hvert fall. Håper virkelig vi får se Diaby og Lauren tilbake her.

 

Et interessant lag der. Håper Flamini får spille litt også, da. Kanskje erstatte Walcott med Flamini, og la Flamini prøve seg litt mer som spiss? Jeg er, i motsetning til enkelte, innstilt på å vinne denne. Men det laget der, er det absolutt ikke umulig med seier/uavgjort, selv om Liverpool kanskje er innstilt på revansj. Allikevel tror jeg ikke de gjør noe ekstraordinært for å oppnå det.

 

Det som er sikkert, er at Baptista skal få starte denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Vi har en knalltøff bortekamp mot Blackburn borte neste helg så etter min mening bør Almunia, Gallas, Djourou, Hoyte, Walcott, Baptista og Aliadiere alle dra hjem til London kjappest mulig å gjennomføre en god treningsuke slik at de er perfekt forberedt til helgens kamp. For å være helt ærlig håper jeg vi ryker i denne kampen(jeg vet jeg sier meg selv midt i mot). Vi slipper da to semifinalekamper der Wenger sikkert vil bruke noen gode spillere. Jeg har full respekt for de som bryr seg om CC men det gjør altså ikke jeg. Flott at spillere som Denilson får prøvd seg litt mot gode lag. Hvis jeg var sikker på at Wenger og dreit i denne cupen og hadde sendt utpå et lag kun bestående av talenter og spilere som ikke er gode nok for førstelaget ville jeg selvfølgelig håpet at laget gikk videre. Utover våren har vi etter min mening mer enn nok utfordringer med FA-cup, CL og ligaen.

 

Jeg er vel av de som bryr seg om CC, men det er da ikke bare derfor jeg mener vi bør starte med et såpass sterkt lag. Dette er spillere som ikke er tiltenkt noen sentral rolle i neste PL-kamp, så ser på dette som positiv kamptrening, noe alle disse spillerne har veldig godt av (kanskje minus Hoyte). Ingen spillere fra førsteelleveren på lørdag er med her. Dessuten ønsker jeg ikke at vi skal gi Liverpool walkover heller, ved å stille med U18-laget, for det bør vel være et ønske å gi Liverpool en real knekk ved å sende de ut av to cuper på tre dager, på Anfield?

 

Skjønner poenget ditt med at det hadde vært digg å slå Pool ut av to cuper på deres egen hjemmebane, men det kan fort bli en forferdelig baksmell i helgen mot Blackburn. Almunia kan gjerne spille for meg hvis Lehmann er klar igjen til helgen. Jeg ser poenget ditt i at Gallas,Djourou,Walcott, Baptista og Aliadiere får kamptrening men det er jo da også alltid risiko for skade så jeg ville nok sendt i alle fall Gallas,Walcott og Baptista tilbake til London i tillegg til Hoyte da(Ung og har spilt mye i det siste og fortjener vel etter det jeg har hørt her inne å starte foran Eboue i helgen.)

 

EDIT:Flamini som spiss. Det er noe av det rareste jeg har hørt. Hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Et interessant lag der. Håper Flamini får spille litt også, da. Kanskje erstatte Walcott med Flamini, og la Flamini prøve seg litt mer som spiss?

 

Tror vel du mente Walcott som spiss? Kanskje ikke dumt, men vil se han utvikler seg på kanten først, for dette er nok en litt lettere posisjon å bli kjent med seniorfotball. Wenger har vel også uttalt at han vil gjøre med Wenger som han en gang gjorde med Henry, altså å begynne med han som ving, for så å utvikle han til spiss. Dessuten er det vel spisser vi har nok av til den kampen her?

Link to comment
Share on other sites

Et interessant lag der. Håper Flamini får spille litt også, da. Kanskje erstatte Walcott med Flamini, og la Flamini prøve seg litt mer som spiss?

 

Tror vel du mente Walcott som spiss? Kanskje ikke dumt, men vil se han utvikler seg på kanten først, for dette er nok en litt lettere posisjon å bli kjent med seniorfotball. Wenger har vel også uttalt at han vil gjøre med Wenger som han en gang gjorde med Henry, altså å begynne med han som ving, for så å utvikle han til spiss. Dessuten er det vel spisser vi har nok av til den kampen her?

 

Ja, dumt av meg. Jeg begynte virkelig å lure :D

Enig med Evju at det er enklere å etablere seg på toppnivå som ving. Og etter min mening synes jeg kanskje Walcott har størst potensiale som ving, se på Aaron Lennon. Synes Walcott blir for pinglete på topp.

Link to comment
Share on other sites

Eg forstår ikkje kvifor nokon vil kvile Gallas, Djourou, Hoyte, Walcott, Baptista og Aliadiere. Det er ingen av desse som kjem til å starte mot Blackburn uansett (kanskje med unntak av Hoyte) . Dette er ein perfekt kamp til å la desse få kamptrening mot bra motstand, og spele seg i form til ein tøff vinter/vår sesong. Eg håper me stilller med dette laget:

 

Almunia

 

Lauren - Djourou - Senderos - Gallas

 

Walcott - Song - Flamini - Denilson

 

Aliadiere - Baptista

 

Eventuellt går Gallas inn i midtforsvaret for Senderos og Traore eller Hoyte på venstreback.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool kommer til å være veldig revansjesugne og de kommer sikkert til å stille med toppa lag. Jeg tipper Wenger er klar over det og stiller dermed med noen a-lagsspillere, selv om laget sett under ett kommer til å være b-preget. Spillere som nettopp har kommet tilbake fra skade tipper jeg får spille, men det er ikke sikkert at spillere som Gallas, Lauren og Diaby er klare for kamp enda. Jeg håper på å se spillere som Diaby, Baptista og Merida. Desvere så tror jeg laget går på en smell i denne kampen ettersom de som kommer nylig har kommet tilbake fra skade ikke er i kampform. Videre er ikke spillerne på laget som jeg ser for meg særlig samspilte. Jeg håper så klart på seier og avansement, men jeg er sikker på at det vil være veldig vanskelig. Vi har så klart en liten mental fordel ved at vi vant på lørdag, men det er et helt annet lag som kommer til å stille nå. Hvis vi ryker ut av denne cupen synes jeg det langt ifra er jordas undergang. Dersom det blir avansement betyr to semifinaler og dermed vil sikkert Wenger stille med bedre lag slik at han før første gang vinner cupen. Det kan bety skader og kampprogrammet kan bli for tett.

Link to comment
Share on other sites

Gallas, Lauren, Ljungberg og Adebayor er ikke med i troppen.

 

Skal jeg prøve å tippe lag igjen da:

Almunia

Hoyte - Senderos - Djourou - Traore

Walcott - Denilson/Song - Diaby - Flamini

Baptista - Aliadiere

 

Det tror jeg dessverre ikke holder...

Link to comment
Share on other sites

I følge Teamtalk er dette troppen foran morgendagens kamp på Anfield:

 

Almunia, Eboue, Poom, Lehmann, Hoyte, Toure, Senderos, Clichy, Hleb, Silva, Flamini, Rosicky, Henry, Walcott, Van Persie, Baptista, Djourou, Diaby, Fabregas

 

Dette er vell så og si hele første laget. Hva med de unge urutinerte spillerene som Wenger sier skal få sjansen i Carlington Cup? Betyr dette at Wenger virkelig ønsker å vinne dette trofeet i år? :)

Link to comment
Share on other sites

I følge Teamtalk er dette troppen foran morgendagens kamp på Anfield:

 

Almunia, Eboue, Poom, Lehmann, Hoyte, Toure, Senderos, Clichy, Hleb, Silva, Flamini, Rosicky, Henry, Walcott, Van Persie, Baptista, Djourou, Diaby, Fabregas

 

Dette er vell så og si hele første laget. Hva med de unge urutinerte spillerene som Wenger sier skal få sjansen i Carlington Cup? Betyr dette at Wenger virkelig ønsker å vinne dette trofeet i år? :)

 

Samme troppen er gitt på BBC. Veldig ulikt Wenger dette, og jeg må si jeg stusser litt. Det var voldsomt så mange førstelagsspillere da Wenger? Hva med Denilson, Aliadiere, Traore? Og Djourou skulle vel være klar til den kampen her? Tror ikke det her faktisk er troppen. Tre keepere? Nei, dette er bare tull.

Link to comment
Share on other sites

I følge Teamtalk er dette troppen foran morgendagens kamp på Anfield:

 

Almunia, Eboue, Poom, Lehmann, Hoyte, Toure, Senderos, Clichy, Hleb, Silva, Flamini, Rosicky, Henry, Walcott, Van Persie, Baptista, Djourou, Diaby, Fabregas

 

Dette er vell så og si hele første laget. Hva med de unge urutinerte spillerene som Wenger sier skal få sjansen i Carlington Cup? Betyr dette at Wenger virkelig ønsker å vinne dette trofeet i år? :)

 

Får inderlig håpe at dette bare er rent vås. Hvis dette er rett skulle det stått på Arsenal.com først. Er så sinnsykt lei at alle beskjeder først spekuleres opp og ned i mente før de avklarer det på Arsenal.com en måned senere. All info bør komme på Arsenal.com så fort det overhodet er mulig. Alle de der forbanna engelske avisene er faen meg verre enn VG og Dagbladet her i Norge, og det skal søren meg mye til!

Det kommer så sinnsykt mye idiotiske rykter og piss. Også kommer Dagbladet og VG og skriver det som om det er en sannhet. Så står det på siste linje: Dette skriver den engelske avisen The Sun(Vet ikke om de er ille). Så skjønner du det har lest de siste 40-50sekundene bare er noe forbanna oppspinn for at en engelsk avis skal bli kjøpt.

 

Det er så sinnsykt trist hvis disse mediene dere har hentet dette fra kun har tippet så bra de kan, kan de ikke bare la være å skrive om noe de ikke vet!

 

Forresten fantastisk å høre Wenger snakke om skadesituasjonen i klubben for øyeblikket(På Arsenal.com(Det må da være en sikker kilde): Han sier at han tror alle utenom Ljungen er klare til helgens kamp borte mot Blackburn. :D

Så bra skadesituasjon har vi ikke hatt på lenge, begynner å nærme seg heldiggrisene i Manchester som på ett tidspunkt hadde en spillerstall der INGEN var skadet.

Link to comment
Share on other sites

Blir skuffet hvis nevnte tropp reiser til pool... Veldig ulikt Wenger... Mulig han synest det er stas å vinne to kjappe kamper borte på Anfield road? ikke vet jeg... Mulig han har innsett at laget trenger og vinne noe i år, som enklest er Ligacupen.!?

 

Reservepregetlag:

 

Almunia

 

Lauren-Senderos-DJ-Gallas

 

Walcott-Diaby-Denilson- Flamini

 

Aliadiere-Baptista

 

 

Hvis troppen som er nevnt stemmer og

det blir mer eller mindre et toppet lag:

 

Lehmann

 

Hoyte-Toure- Senderos- Gallas

 

Walcott-Fabregas- Flamini- Rosicky/RvP

 

Aliadiere/Henry- Baptista

Link to comment
Share on other sites

Tviler sterkt på at dette er troppen..Hvorfor skulle ikke Wenger se på dette som en mulighet til å spare f.eks Henry som nettopp er tilbake? Mulig han også er redd for å gå på en skikkelig smell i og med at Pool mest sannsynlig stiller med toppet mannskap.. Men for all del,hva hadde vært bedre enn en dobbel på Anfield? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...