Jump to content

William Gallas


9Reyes

Recommended Posts

  • Replies 687
  • Created
  • Last Reply

Kunne ikke brydd meg mindre. Nummeret på drakta er jo nettopp det - et nummer. Å tillegge dette så mye følelser, overtro og "magi" som enkelte tydeligvis gjør har jeg problemer med å forstå, men hver sin lyst som det heter... :)

 

Her må jeg si meg enig piscator.

 

For meg er det likegyldig hvilket draktnr. Gallas spiller med. Selvfølgelig er det rart at en stopper får drakt

nr. 10, og kanskje hadde drakt nr. 23 vært mer naturlig, men Arsenal har gitt Gallas drakt nr. 10, og da får vi forholde oss til det. Jeg gidder heller ikke å dvele så veldig mye på hvorfor endringen ble gjort. Om det var pga at Cole var meldt inn til CL, eller om det er egoet til Gallas (noe jeg har vanskelig for å tro at Wenger ville godtatt) får bare være spekulasjoner foreløbig

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke brydd meg mindre. Nummeret på drakta er jo nettopp det - et nummer. Å tillegge dette så mye følelser, overtro og "magi" som enkelte tydeligvis gjør har jeg problemer med å forstå, men hver sin lyst som det heter... :)

 

Her må jeg si meg enig piscator.

 

For meg er det likegyldig hvilket draktnr. Gallas spiller med. Selvfølgelig er det rart at en stopper får drakt

nr. 10, og kanskje hadde drakt nr. 23 vært mer naturlig, men Arsenal har gitt Gallas drakt nr. 10, og da får vi forholde oss til det. Jeg gidder heller ikke å dvele så veldig mye på hvorfor endringen ble gjort. Om det var pga at Cole var meldt inn til CL, eller om det er egoet til Gallas (noe jeg har vanskelig for å tro at Wenger ville godtatt) får bare være spekulasjoner foreløbig

 

Enig.

 

Først reagerte jeg litt på at han fikk nr. 10, men synes etterhvert at det er greit nok, selv om jeg har noen preferanser på hvilke nr. som passer best på de forskjellige posisjonene. Derimot er jeg i mot fredning av nr., spillere kommer og går, uansett hvor store de har vært, klubben består og må gå videre. At 10'ern kommer i bruk ganske raskt demper også presset på den neste offensive spilleren som får tildelt det i fremtiden. Gallas vil i hvertfall slippe sammenlikninga med vår tidligere maestro ute på matta.

Uansett gleder jeg meg til å se Gallas i Arsenal-trøya, emblemet på brystet er viktigere enn nummeret på ryggen i denne sammenheng!

Link to comment
Share on other sites

For å gjøre en ting helt klart: At Cole var meldt inn med #3 for

CL har absolutt ingen ting med dette å gjøre. Det er nye frister

for gruppespillet (midnatt natt til 2. sept, om jeg husker rett) og

det er spillere og ikke nummer som blir cup-tied. Aner ikke hvor

denne idéen kom fra, men det er iaf. helt irrelevant.

 

Gallas får gjerne spille i #10, men det kommer til å stå

"Legend 10"

på ryggen min i hele år - og det kommer ikke til å handle

det minste om Gallas... Kanskje om 10-11 år, selv om jeg

tviler litt på at han holder så lenge :)

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg har stor sans for resonnementet bak denne artikkelen fra Arsenal Mania. Kan jo tenkes at Gallas har fått nr 10 slik at nye spillere som passer bra inn som en "tier" skal slippe presset av å ta over drakta fra DB10 (og kanskje nettopp derfor han ikke fikk treern?). Liker det fortsatt ikke spesielt godt, men nå kan jeg i det minste slå meg til ro med en god forklaring :)

 

Nå går også ryktene om at Gallas har kontaktet advokater for å slå tilbake mot Chelsea. Håper virkelig ikke dette er tilfellet. La oss håpe Gallas kan heve seg over dette. Man slår ikke en gjeng med idioter ved å oppføre seg som en selv. Gallas burde le hånlig av Chelsea, og si seg ferdig med saken.

Link to comment
Share on other sites

Må være en liten nedtur for Dennis å se en midtstopper ta over hans fantastiske nummer!:P

 

For meg er det uansett helt uforståelig at Gallas har fått det! Helt ekstremt!

Helt enig, noen her som har sett forsvarspiller som nr.10?????? ;)

 

gallas og riseth?????

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest kellex

Endelig tilbake på forumet etter flytting og masse somling. Har vært hardt og ikke kunne brette ut følelser, meninger og info osv på forumet. Dette har da samboeren fått merke. Så min første post på veldig lenge blir da ang Gallas. Da jeg først hørte ryktet flirte jeg bare av den. Gallas er 1 av mine største yndlinger innen fotball, og da jeg leste på arsenals hjemmeside at han var kommet var nesten uvirkelig. Gallas er faktisk den første spilleren arsenal har signert i mine 11 år som suporter jeg da har hatt som en yndling utenfor arsenal. Og at Cole gikk andre veien brydde meg ingenting. Cole er en god spiller, men en større primadonna skal være sikkert.

Noe vemodig var det da jeg bestilte den nye hjemmedrakten med Gallas på ryggen. Og som dere skjønner var dette pga nr han har på drakten. Samme nr som mannen som gjorde meg til en gooner. Noe av de tingene jeg har likt spesielt godt etter at Gallas tok på seg den røde og hvite drakten er små situasjoner i kampene så langt. Gallas og Toure som "smeller" til hverandre for å gire seg opp, reaksjonen hans etter sitt første mål, jenteskrik feiringen hans etter at vi slo United på old trafford, og at man ser i hver kamp på kroppspråket og smilet hans, er at han stortrives under de nye omgivelsene. Også skader det ikke at han er en av verdens best forsvarspillere heller ;)

Link to comment
Share on other sites

Endelig tilbake på forumet etter flytting og masse somling. Har vært hardt og ikke kunne brette ut følelser, meninger og info osv på forumet. Dette har da samboeren fått merke. Så min første post på veldig lenge blir da ang Gallas. Da jeg først hørte ryktet flirte jeg bare av den. Gallas er 1 av mine største yndlinger innen fotball, og da jeg leste på arsenals hjemmeside at han var kommet var nesten uvirkelig. Gallas er faktisk den første spilleren arsenal har signert i mine 11 år som suporter jeg da har hatt som en yndling utenfor arsenal. Og at Cole gikk andre veien brydde meg ingenting. Cole er en god spiller, men en større primadonna skal være sikkert.

Noe vemodig var det da jeg bestilte den nye hjemmedrakten med Gallas på ryggen. Og som dere skjønner var dette pga nr han har på drakten. Samme nr som mannen som gjorde meg til en gooner. Noe av de tingene jeg har likt spesielt godt etter at Gallas tok på seg den røde og hvite drakten er små situasjoner i kampene så langt. Gallas og Toure som "smeller" til hverandre for å gire seg opp, reaksjonen hans etter sitt første mål, jenteskrik feiringen hans etter at vi slo United på old trafford, og at man ser i hver kamp på kroppspråket og smilet hans, er at han stortrives under de nye omgivelsene. Også skader det ikke at han er en av verdens best forsvarspillere heller ;)

 

Det har ikke jeg sett noe av. Når har du sett det? Har du en video / bilde av det? ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Har desverre ikke det du. Ser alle arsenal kamper 2 ganger og da legger man gjerne merke til ting man vaneligvis ikke gjør ved første inntrykk. Og når man da følger ekstra godt med en spiller kan man se litt av hvert:) Er nok en av grunnene til at folk ser forskjellig på spillere og situasjoner. De tingene jeg nevner med Gallas er 1 til 3 sekunders øyeblikk i kamper som er fult av følelser. Ikke like lett for alle og legge merke til:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hentet fra skadetråden:

 

Hva skjer med Gallas egentlig? Han har vært nesten klar til de siste kampene, men nå sier wenger på arsenal.com at han er ute i ti dager til! Skjønner ingenting jeg.

Hmm, to nye uker ute på Gallas..

Minner veldig mye om det som skjedde med Edu. ;)

 

Det er noe muffens her...

Link to comment
Share on other sites

Hentet fra skadetråden:

 

Hva skjer med Gallas egentlig? Han har vært nesten klar til de siste kampene, men nå sier wenger på arsenal.com at han er ute i ti dager til! Skjønner ingenting jeg.

Hmm, to nye uker ute på Gallas..

Minner veldig mye om det som skjedde med Edu. ;)

 

Det er noe muffens her...

 

Mulig ett idiotisk spm. men hva skjedde med edu??? :P

Link to comment
Share on other sites

Hentet fra skadetråden:

 

Hva skjer med Gallas egentlig? Han har vært nesten klar til de siste kampene, men nå sier wenger på arsenal.com at han er ute i ti dager til! Skjønner ingenting jeg.

Hmm, to nye uker ute på Gallas..

Minner veldig mye om det som skjedde med Edu. :D

 

Det er noe muffens her...

 

Mulig ett idiotisk spm. men hva skjedde med edu??? :P

 

Tror det var noe sånt at han ville ha en treårskontrakt, men Wenger ville bare gi ham to års forlengelse. Det spekulertes i at Wenger sa at Edu var skadet i to uker, som ble til to nye uker da de to forrige var over, for å presse ham til å skrive under kontrakten. Noe av det samme ble det jo spekulert i i fjor da Cole holdt på med tullet sitt, da han var skadet over halve sesongen.

 

Nå tviler jeg på at det er akkurat noen kontraktskonflikter mellom Wenger og Gallas, men scenarioet virker skremmende kjent.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Endelig sier jeg også. Mye tull rundt denne skaden. Håper Gallas holder seg skade-fri ut sesongen og enda lengre, selfølgelig. Nå må han først komme i god gammel topp form.

 

Jeg tviler på at han starter i morgen. Kanskje neste kamp i CL mot PSV Eindhovem. Iallefall godt å ha deg tilbake, Gallas.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...ngs+the+changes

 

Endelig er Gallas skadefri! Han kan bli viktig i innspurte med cup og liga!

 

Ja det ser bra ut. ;)

Så lenge han spiller som han gjør, så gjør han laget en bjørnetjeneste. :)

 

Men Arsene knows, så kanskje det er noe feil med TV-bildet?

Syns du bør gi han litt meir tid. Han har akkurat kome tilbake frå ein skadeperiode på 3 månedar. Den Gallas eg såg i VM og før skaden, gjorde laget så absoulutt inga bjørnetjeneste!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...