Jump to content

William Gallas


9Reyes

Recommended Posts

Nå synes jeg Arsenal kan fire litt på kravene her. By 100 millioner for Gallas eller tilby en byttehandel + 150 millioner. Klubben bruker jo ikke pengene på transfermarkedet uansett så. Tolker dere det Wenger sier her slik at Wenger ikke kommer til å bruke Cole i noen sammenheng helt til det blir avklart at han ikke skal dra?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127421

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 687
  • Created
  • Last Reply

Ifølget ryktet fra The Sun ønsker Chelsea en direkte swap deal uten penger imellom,

og da er jeg redd dette ikke blir noe av.

 

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...6380745,00.html

 

Etter forholdene mellom Arsenal og Chelsea har jeg etterhvert liten tro på at

Gallas går til Arsenal eller Cole motsatt.

Link to comment
Share on other sites

Ifølget ryktet fra The Sun ønsker Chelsea en direkte swap deal uten penger imellom,

og da er jeg redd dette ikke blir noe av.

 

I så fall blir dette nok et bevis på at den klubben ikke har begrep på penger.

 

Det blir skivebom å likestille de to spillerne med tanke på alder og resterende kontraktstid.

Link to comment
Share on other sites

Det virker uansett som at Wenger er lei hele Cole saken og ønsker han vekk fra klubben.

 

At Wenger føler behov for å styrke denne lagdelen etter Campbell/Cole er ikke veldig rart. Det er mye rutine og kvalitet som Senderos/Djourou og Clichy/Hoyte ikke greier å erstatte i første omgang.

 

Jeg er veldig positiv til å få Gallas til Arsenal. Han har rutine, han er allsidig (stopper/back) og er etter min mening en bedre hodespiller enn noen her påstår.

 

Hva som eventuelt blir de økonomiske rammene rundt handelen er vanskelig å si. Jeg tror både Chelsea og Arsenal må fire litt på sine holdninger. Jo nærmere vi kommer deadline jo mer edruelige tror jeg spesielt Cheslea blir. De prøver seg, har ingen ting å tape på at handelen ikke skjer før 31 august, i motsetning til Arsenal som ant ikke kan kjøpe før de har solgt.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke litt rart at andre klubber ikke forsøker å kjøpe cole?

Skjønner det ikke helt,virker jo nesten litt pussig at en av di beste backene i verden ikke tilltrekker flere potensielle kjøpere.

Jeg tror muligens at mange ønsker å vente 1 år,for så å betale nesten ingen ting for han?

Hadde i det minste regenet med at barca var int i noe bedre en gio,men men :)

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke litt rart at andre klubber ikke forsøker å kjøpe cole?

Skjønner det ikke helt,virker jo nesten litt pussig at en av di beste backene i verden ikke tilltrekker flere potensielle kjøpere.

Jeg tror muligens at mange ønsker å vente 1 år,for så å betale nesten ingen ting for han?

Hadde i det minste regenet med at barca var int i noe bedre en gio,men men :)

 

Må ikke glemme at Barca kjøpe en herremann ved navn Zambrotta i sommer. Han kan vel bekle begge backene og enda litt til, samtidig som de har Silvinho og nevnte Gio.

Når det gjelder Cole så tror jeg de fleste andre klubber skjønner at det er faktisk Chelsea de konkurrerer med om spilleren og der er pungen som kjent dyp. Cole ønsker seg også dit etter hva jeg kan forstå så det kan også "hjelpe" andre potensielle kjøpere til å holde seg unna. Fra mitt ståsted, så ønsker jeg heller at en annen klubb enn vår argeste konkurrent om ligagullet skal kjøpe ham.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er cirka 45 min igjen før vinduet stenger. Dette skal gå greit. Med Gallas og Toure i midtforsvaret har vi overlegent det nest beste midtstopperparet i PL!! ;)

 

Edit: I dette sekund (02:13 norsk tid) har det ikke kommet noen nyhter om at Cole har dratt og Gallas har signert for oss!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Syns vi burde fått £10 mill. i tillegg for Cole, men selv om vi mister kanskje beste venstrebacken må vi være veldig happy med at vi har fått en av de beste midtstopperne i verden også!

 

Det blir jo en skikkelig kamp om plassene på stopperplass når Senderos kommer tilbake og det er jo bare sunt. Ja, for jeg regner med Gallas blir brukt mest som stopper selv om han kan spille overalt i forsvaret.

 

Det drøyet ut fryktelig lenge, men jeg er fornøyd med utfallet av sagaen.. <_<

Link to comment
Share on other sites

Inatt ble det bekreftet.

 

Chelsea have ended a long-running saga by signing England defender Ashley Cole from Arsenal in exchange for £5m and defender William Gallas. The deal was completed just before the transfer deadline with Cole, who was with the England squad in a Manchester hotel, having his medical nearby.

 

Cole is believed to have signed a five-year deal worth £90,000 per week.

Link to comment
Share on other sites

Burde absolutt fått mer for Cole, men jeg tror det vil vise seg at Gallas kommer til å bli mer verdt for Arsenal enn Cole vil bli for Chelski. Velkommen, William Gallas! <_<

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...