Jump to content

William Gallas


9Reyes

Recommended Posts

Leste litt på noen engelske Chel$kij-forums hva fansen deres syntes om salget av WG og kjøpet av CC. De fleste var frustrerte og i harnisk, skjønte ikke at CFC kunne la WG gå, og var iallefall ikke happy for at Cashley var kommet dit. "A whining Judas" var det noen som kalte Cole. Var flere som ville at Kenyon skulle gå etter dette.

Den siste utviklingen kan jo ikke gjøre saken bedre. No class. For en gjeng med two-timing mafioso.

 

Synes denne artikkelen på Arsenal Grouch var bra:

 

Blue is the colour! Hypocrisy is the game

How pathetic can you get??

 

It seems that Mourinho and his fake mafia "family" are desperate to show to the world just how childish they can REALLY get.

 

Quite how they continue to defend their actions and present a laughable image of good character is way beyond me.

 

One of the most staggering things about the comedy statement, which calls Gallas some sort of twisted money hungry Chelsea hater, (even though he was consistently one of their best players for 5 years) is that they seem to be under the impression that people would sympathise with them and their claims.

 

But they're the ones who've just bought a player who turned his back on his boyhood club over £5000 a week.

 

Have they not done enough??

 

Have they not been criticised from all quarters enough? Fined enough? Officially warned by the FA enough? Officially warned by UEFA enough?

 

They lie, force referees into retirement, openly tap up players, break the rules, ruin young players' careers, spoil the game with ridiculous wages and transfer fees for squad players, then even after all of that, they want to convince everyone that they have a good image.

 

Gallas isn't the only one who wanted to leave Chelsea in the summer.

 

Their problem is that if they let all of their unhappy players leave, they'd probably have to buy a new team every season.

 

Come on Chelsea, show some class.

 

Må virkelig si at jeg er stolt over å være Arsenal-supporter! En klubb med sjel i! Leste på forumet til Chelsea-Norge, og ble rett og slett sjokkert! De skriver f.eks

 

"Gallas er av å være en arogant drittsekk. Noen tviler vel på om dette stemmer men selvfølgelig ville ikke Chelsea lagt dette ut på sin offisielle hjemmeside om det ikke var sant. Bare å true med selvmål og etc er helt hårreisende samt det at man nekter å spille i enkelte posisjoner, og tydlig er W.Gallas en spiller som setter seg selv foran laget og klubben (lykke til Wenger...) Hos Chelsea ble Gallas en verdensstjerne, og hva er takken? Håner oss supportere og spotter klubben som har hjulpet han til den spilleren han er idag...GROVT!! Godt vi er kvitt han sier jeg.."

 

Her er en Chelsea-supporter med litt vett i hodet:

 

"klubben er blottet for sjel av den ekle grunn, og her går du HEINDUNDRENDE i en sølepytt, at spillerne vi har er alle nye og er her pga pengene.

derfor er vi uten sjel.

vi har få eller ingen spillere som elsker drakta og navnet vårt - terry er unntaket, cudicini til en viss grad og noen rester i bridge (som sikkert forsvinner om ikke lenge) og makelele. jeg mener å ha sett at du er enig i dette no sted, men det virker til at du vinje er en som krangler med alle uansett hvor enig du er.

jeg har giddet å holde med chelsea fordi det er laget mitt, er det fremdeles, og fordi det har hatt spillere jeg har villet hatt på ryggen når jeg har kjøpt drakt. se rundt deg, alle stakkarer som har drakt med mutu, crespo, tiago etc... hadde følt meg lite snytt, hehehe. men jeg har stort sett favorisert spillere som har gjort noe for klubben over tid - ergo har jeg lampard drakt, wise drakt, gudjohnsen drakt, hasselbaink og zola drakt."

 

Så utrolig glad for at ingen her på dette forumet synker så lavt som disse folkene! Har vel vært en eller annen konflikt her, men de er ikke saklige i det hele tatt! Det er kun personlige angrep som gjelder hos dem!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 687
  • Created
  • Last Reply

Så på Arsenal.com at Gallas har tatt over nr 10, både på "players" og "shopping",

kan det stemme at han tar over Dennis' nummer? Trodde han skulle ha nr.3!!

 

Dette var veldig rart, han stod jo oppført som nummer tre tidligere. Kanskje det er noen som drar en spøk ala Schevshenko i klubben spøken. Rart om en stopper får drakt nummer ti.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig der!

For det første er det Dennis' nummer enda

...og det er et forsvarsnummer (3) ledig

...og det holder (og vel så det) med Riseth som stopper #10

 

Snodig.

Jeg kan dog forstå enhver som heller vil assosieres med Dennis enn med Cole!

Er det ei trøye som ikke trenger å fredes, men heller vaskes er det Coles.

Gallas - Cole er glemt, ta #3.

Link to comment
Share on other sites

Hva i all verden skal det her bety?? Har ikke shoppen allerede solgt masse Gallas-trøyer? Respektløst å komme inn i laget og ta nummeret fra legenden. Gallas skal ha nummer tre! Han må nødvendigvis ha bedt (krevd) dette selv, iom. at han ble introdusert som vår nye nr tre. Idiot!

 

Edit: (Frykter vi har fått en temmelig sær sak på hendene våre her. En fin blanding av Sol Campbell og Ashley Cole kanskje? Tror Gallas i Arsenal kan bli spennende...)

Link to comment
Share on other sites

Det er en skam at Gallas får Dennis sitt nummer.

For det første er han forsvarspiller.

For det andre skulle det nummeret ha vært "retired" i et par sesonger får å hedre dennis..

 

Og får det tredje, det er rett å slett får dumt...

 

Meget skuffet, men på den andre siden så er det bare et nummer.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge rapportene, så har Gallas måtte skifte fra nr. 3 til nr. 10, fordi Cole var meldt inn i den første troppen til CL, derfor er trøye nr. 3 opptatt, og kan ikke brukes av noen andre i CL. Synes dette egentlig høres veldig merkelig ut. Var ikke Reyes også i CL-troppen da, så hvis dette viser seg å stemme, hvorfor har ikke da Baptista måtte bytte nr?

 

Men uansett, så ville det vel vært mer naturlig å gi han Campbells trøye den første sesongen

Link to comment
Share on other sites

Ifølge rapportene, så har Gallas måtte skifte fra nr. 3 til nr. 10, fordi Cole var meldt inn i den første troppen til CL, derfor er trøye nr. 3 opptatt, og kan ikke brukes av noen andre i CL. Synes dette egentlig høres veldig merkelig ut. Var ikke Reyes også i CL-troppen da, så hvis dette viser seg å stemme, hvorfor har ikke da Baptista måtte bytte nr?

 

Men uansett, så ville det vel vært mer naturlig å gi han Campbells trøye den første sesongen

 

La oss håpe det er tilfelle, selv om jeg synes det høres veldig rart ut. 23 er absolutt et langt bedre alternativ enn 10. Jeg er ikke for freding av numre, men nr 10 burde i det minste få hvile et par sesonger. Har en sterk følelse av at det her er på grunn av Gallas sitt ego. Frykter det egoet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt mye tid og krefter på å forklare til en Rosenborgpatriot at en ikke kan holde med et lag som har 10'ern i forsvaret.... Nå får jeg vell igjen så det monner.. :unsure: ....Har det noen gang vært en Arsenalspiller som har hatt ett nummer som ikke passer til baneposisjonen før?.... jeg kommer ikke på noen.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt mye tid og krefter på å forklare til en Rosenborgpatriot at en ikke kan holde med et lag som har 10'ern i forsvaret.... Nå får jeg vell igjen så det monner.. :unsure: ....Har det noen gang vært en Arsenalspiller som har hatt ett nummer som ikke passer til baneposisjonen før?.... jeg kommer ikke på noen.....

Vi har jo iofs. hatt en haug de siste sesongene med "reservenummer"

i startelleveren: En viss spiss med #14 bl.a... :) Men utover det så

kan jeg faktisk ikke komme på noen i farten. Antar vi har en eller to

som kan minne oss på det om vi tar feil her. Forøvrig mistenker jeg

snart at det kan ha noe med meg å gjøre ettersom jeg bor på Rosenborg

og vel holder med: gjett...

Link to comment
Share on other sites

Ifølge rapportene, så har Gallas måtte skifte fra nr. 3 til nr. 10, fordi Cole var meldt inn i den første troppen til CL, derfor er trøye nr. 3 opptatt, og kan ikke brukes av noen andre i CL. Synes dette egentlig høres veldig merkelig ut. Var ikke Reyes også i CL-troppen da, så hvis dette viser seg å stemme, hvorfor har ikke da Baptista måtte bytte nr?

 

Men uansett, så ville det vel vært mer naturlig å gi han Campbells trøye den første sesongen

 

La oss håpe det er tilfelle, selv om jeg synes det høres veldig rart ut. 23 er absolutt et langt bedre alternativ enn 10. Jeg er ikke for freding av numre, men nr 10 burde i det minste få hvile et par sesonger. Har en sterk følelse av at det her er på grunn av Gallas sitt ego. Frykter det egoet...

 

Ser ikke noe poeng i at Gallas skulle ønske å spille i trøye nr. 10

Link to comment
Share on other sites

Ifølge rapportene, så har Gallas måtte skifte fra nr. 3 til nr. 10, fordi Cole var meldt inn i den første troppen til CL, derfor er trøye nr. 3 opptatt, og kan ikke brukes av noen andre i CL. Synes dette egentlig høres veldig merkelig ut. Var ikke Reyes også i CL-troppen da, så hvis dette viser seg å stemme, hvorfor har ikke da Baptista måtte bytte nr?

 

Men uansett, så ville det vel vært mer naturlig å gi han Campbells trøye den første sesongen

 

La oss håpe det er tilfelle, selv om jeg synes det høres veldig rart ut. 23 er absolutt et langt bedre alternativ enn 10. Jeg er ikke for freding av numre, men nr 10 burde i det minste få hvile et par sesonger. Har en sterk følelse av at det her er på grunn av Gallas sitt ego. Frykter det egoet...

 

Ser ikke noe poeng i at Gallas skulle ønske å spille i trøye nr. 10

 

Jeg ser heller ingen opplagt rasjonell grunn til at han skulle velge nr 10, men det kan være flere muligheter:

 

- Han kan vel ha et ønske om å bli assosiert med f.eks. Lothar Mattheus, som en spillende midtstopper.

-Kan også være at han ikke ønsker nr. 3, muligens fordi han er redd for å bli sett på som en back.

-Eller kanskje han rett og slett er ganske sær (overtroisk på en eller annen måte?), noe som jeg holder som det mest sannsynlige alternativet.

 

Håper på forklaringen om at Cole var registrert til CL som nummer tre, selv om Baptista/Reyes skaper en liten brist i den teorien. Holder personlig en knapp på at Gallas er en rar og sær skrue.

Link to comment
Share on other sites

Grunne til at jeg tror at Gallas' eventuelle ego ikke ligger til grunn her Evju, er fordi at hvis han absolutt ønsket å spille i drakt nr. 10, så hadde han kommet til å krevd å få den trøya før han signerte kontrakten

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste er at han ikke tok nr 99 :D. Ellers skulle jeg ønske at Bergkamps nummer var "fredet" i et år. Bortsett fra meg er det helt likegyldig for meg hvilket nummer spillerne har så lenge uvanlige numre betyr at de ikke betyr at de spiller i den posisjonen numrene vanligvis representerer :). La de som er overtroiske få yndlingsnumrene sine, da tror de at de spiller bedre, noe som kanskje gir en fin placebo-effekt :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Grunne til at jeg tror at Gallas' eventuelle ego ikke ligger til grunn her Evju, er fordi at hvis han absolutt ønsket å spille i drakt nr. 10, så hadde han kommet til å krevd å få den trøya før han signerte kontrakten

 

Kan nok tenkes det ja. Får håpe det kommer en uttalelse fra klubben angående det her. Er fortsatt litt skeptisk :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Synes valget av drakt nummer 10 virker noe snodig. Normalt sett hadde drakt nummer 3 ha passet bedre.

 

Uansett, Riseth bør ikke nevnes i denne sammenhengen. :)

Vel, host opp én annen stopper med #10?!

Tenkte meg det, ja.

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke brydd meg mindre. Nummeret på drakta er jo nettopp det - et nummer. Å tillegge dette så mye følelser, overtro og "magi" som enkelte tydeligvis gjør har jeg problemer med å forstå, men hver sin lyst som det heter... :)

 

Er selvfølgelig enig i det du sier Piscator, det er bare et nummer. Men det er likevel følelser, som du nevner, som gjør at det knyttes litt negativitet til dette.

Mulig du, og helt sikkert mange andre gooners syns dette er helt greit, men det skal være sikkert at dette er et sårbart tema for veldig mange gooners.

For å snakke for min egen del: Dennis Bergkamp er hovedgrunnen til at mine følelser for Arsenal tok helt av, og han er mitt store idol. Alle mine drakter, med unntak av den siste, bærer Bergkamps navn, og nettopp nr. 10. Poenget er at mange er i akkurat samme båt som meg. Når jeg ser Gallas spille kommer jeg til å tenke på Dennis! Synes derfor det er synd at drakta ikke blir fredet iallefall i et år for å hedre en av Arsenals absolutt største!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...