Jump to content

Julio Baptista


Detex

Recommended Posts

Dette var jo akkurat det vi trengte nå. Lurer snart på om vi klarer å stille lag i de neste kampene. Wenger har jo nå sagt at det kan være at han må ut og kjøpe pga alle skadene vi har. Hadde kanskje ikke gjort noe, med tanke på hvordan det ser ut nå om dagen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Vi kunne jo også leid inn noen forsterkninger, men det kommer jo helt an på hvor gode disse spillere man klarer å få tak i på lån er. Kan liksom ikke helt klare å se for meg at vi skal klare å kunne få tak i en spiller som har kvalitetene til Baptista på lån, men hadde vi klart det så kunne jo det være en mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Skal det hentast inn forsterkningar må det i så fall være nokon med britisk pass. Å kjøpe ein utlending, som tek månadsvis på å tilpasse seg ser eg liten hensikt i. Eg trur Wenger nok ein gong set sin lit til juniorane, sidan han ikkje akkurat er kjent for å kjøpe etablerte britar. Sol Campbell er den einaste eg kan komme på i farten.

Link to comment
Share on other sites

Oppdatering fra arsenal.com om skadesituasjonen til Baptista:

 

January 30, 2007

Julio Baptista

 

Julio Baptista, scorer of both Arsenal goals against Tottenhamin the first leg of the Carling Cup semi-final, has been ruled out with the groin injury he picked up in the latter stages of the 1-1 draw with Bolton on Sunday. “Julio Baptista will be absent for this game" confirmed Wenger, “I think he will miss the Tottenham game and the Middlesbrough game. But I hope he will be back after that."

 

Får nå håpe han blir frisk såpass fort, selv om jeg godt kunne meg Baptista på banen i morgen, men dessverre så er halve troppen vår skadeskutt til enhver tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Først av alt: personlig liker jeg Julio Baptista, både som spiller og som person. Jeg synes også han har kvaliteter i verdensklasse, som han desverre ikke har fått ut i Premier League enda.

 

Folk sier at han ikke er så rask, bruker mange touch og at touchene ofte ikke er bra nok. Det sies at han ikke takler det engelske spillet og scorer for lite. Hmm.

 

Når jeg tenker meg litt om, så mener jeg å ha hørt dette før. Og ganske så riktig: nettopp det samme ble sagt om Drogba i sin første sesong i Premier League...

 

Om sammenligningen er falsifiserbar er jeg ganske sikker på, men man bør kanskje gi mannen en sjanse til? Gi han en sesong til å venne seg til tempo, fysikken og ikke minst Arsenal og London?

 

Baptista scorte 38 mål på 63 ligakamper for Sevilla.. ikke hvem som helst kan gjøre det. I sammenligning putta Drogba 18 mål på 35 for Marseille, ikke like imponerende, men kanskje det er en likhet imellom de to?

 

Man skal ikke se bort i fra at Wenger ser dette og beholder han, jeg håper selvfølgelig det og at hvis valget etter sesongslutt står mellom Ali og Baptista håper jeg han lar Ali gå og beholder Baptista minst en sesong til.

 

Hvad tycks? :P

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å bli snakk om et kjøp av Baptista nå ser jeg.

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...to+bag+Baptista

 

Det står "spanish reports", men det er vel ikke utenkelig at Wenger har lyst til å kjøpe han.

 

Men....jeg syns prisen de nevner er ALT for høy. :D

Uansett om vi trolig får et bra beløp for Reyes er ikke Baptista verdt £12-15 mill.

£6-8 mill. hadde vært en grei pris for han.

Spesielt siden han har vært benkesliter helt siden han kom til Real.

 

Han har nok til gode å imponere skikkelig i Arsenal-trøya, men jeg har tro på at han blir bedre.

Derimot syns jeg ikke vi skal bruke SÅ mye penger som det blir nevnt her.

For den prisen og kanskje noen mill. til får vi en annen toppspiss som er enda bedre.

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å bli snakk om et kjøp av Baptista nå ser jeg.

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...to+bag+Baptista

 

Det står "spanish reports", men det er vel ikke utenkelig at Wenger har lyst til å kjøpe han.

 

Men....jeg syns prisen de nevner er ALT for høy. :D

Uansett om vi trolig får et bra beløp for Reyes er ikke Baptista verdt £12-15 mill.

£6-8 mill. hadde vært en grei pris for han.

Spesielt siden han har vært benkesliter helt siden han kom til Real.

 

Han har nok til gode å imponere skikkelig i Arsenal-trøya, men jeg har tro på at han blir bedre.

Derimot syns jeg ikke vi skal bruke SÅ mye penger som det blir nevnt her.

For den prisen og kanskje noen mill. til får vi en annen toppspiss som er enda bedre.

 

enig ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg var en fan av Julio når han var i Sevilla.

Hvis han bare hadde fått det til å stemme som han gjorde da, ja da hadde vi hatt en skikkelig "goalgetter".

Men det ser rett å slett ut som at det engelske tempoet er for vanskelig for han, og han sliter med å spille på en touch... noe som er veldig viktig i Arsenal.

Allt han trenger er å finne tilbake til den gamle storformen, for hvis han finner den ja da er han rett å slett en klassespiss.

 

Jeg hadde likt å se Julio lykkes i Arsenal, men når Diaby starter i den hengende spissrollen mot Newcastle... da ser det ikkje lovendes ut for "The Beast"..

Link to comment
Share on other sites

hvis vi kjøper denne mannen vil det være skandale spør du meg, hån får wiltord til og se ut som pele..

 

gamble på at han kansje blir bra??? arsenal er ikke i den posisjon at de kan gamble med noenting som helst

Link to comment
Share on other sites

The Brazilian striker arrived with a weight of expectation but aside from a few Carling Cup brilliances, he has delivered little.

What does Arsene Wenger see in Julio Baptista? I think I echo the surprise of every Gunners fan when Arsene Wenger let Patrick Vieira go in the summer of 2005. At the time, he indicated that he would use all of the Vieira proceeds plus a few quid more to bid for 'The Beast' Baptista.

 

Initially, the bid failed, with Julio preferring to remain in Spain, ostensibly in order to qualify for a European passport. Nonetheless, Arsene continued to chase the player with the Beast eventually arriving at Arsenal courtesy of a swap with Jose Antonio Reyes. Wenger sold Baptista to the fans as a powerful and versatile footballer who can operate both in midfield and as a striker. Not forgetting that early on in his career, at Sao Paulo, he was actually a defensive midfielder in the same vein as Gilberto.

 

The truth is, Baptista has not been a good buy. Carling Cup games aside, he has only played a handful of games and has been a non-event in most of his appearances. Which really begs the question – what did Arsene see in the Beast? Was he really intended to be a direct replacement for Vieira? Was the £13m Wenger paid money well spent, or was it a waste in the Franny Jeffers mould?

 

On paper, the Beast is the kind of player Arsenal has been lacking since Thierry Henry made that infamous “fox in the box” comment. Baptista is tough, direct, intimidating and as was proven at Sevilla and Real Madrid, he can score ugly goal-poaching goals. Against Reading at the Emirates Stadium, his run and goal showed everything that made him such a big appeal to Wenger and sold us as fans on his abilities.

 

Baptista has been discovered to be very slow both on his feet and in his reading of the game. He also lacks that killer first touch or that killer pass. He has shown on several occasions that despite his size and presence, he cannot effectively dominate the opposition penalty box the way the more lightweight Peter Crouch or James Beattie can. Neither can he effectively head the ball – both in an attacking sense to score goals and in a supporting sense to instigate attacks.

 

In effect, certain fan forums have even commented that he has little to offer to an Arsenal side dependent on speed, movement, passing and guile. Baptista, it is commented, has none of those qualities. For a Brazilian, he is nowhere close to the archetypal South American forward football fans have come to expect. Yet, let’s not forget he is an international. And for a player with 18 caps to his name and close to 50 goals in La Liga, he has been an extreme disappointment to the extent that many would like to see Baptista banished and Reyes recalled.

 

To be fair, Wenger hasn’t played Baptista enough to really judge him. Every player requires at least a season to settle down and make his mark. Even Henry’s first season was a non-event as far as the Arsenal faithful bred on Ian Wright were concerned.

 

The problem is that since the departure of Vieira, Wenger has needed all his players to step up - especially his senior players, among whom Baptista, with 18 international caps, must rank. The season has already questioned the capabilities of Jens Lehman and Aleksandr Hleb, while Tomas Rosicky and Cesc Fabregas haven’t contributed enough goals from midfield. And with an Arsenal attack seemingly toothless in the face of a crippling injury list, Baptista has to deliver on his potential if he is to stand any chance of being welcomed into the Arsenal ranks. In this respect stands the reason why so many Gooners want to see the back of him.

 

Personally, I am not one of them. Or maybe I should say that I personally am not happy to see Arsenal jettison a player who has the potential to play the kind of ugly football the team occasionally needs.

 

I maintain that despite the stubborn adherence of Wenger to play pretty football with wide men forever cutting inside, Arsenal need a Plan B built around not hesitating to play the long balls, or the up-and-unders and using wingers to spread the play wide and cross from the touchline. Wenger needs a forward of Baptista’s size and quality to attack crosses and high balls to cause havoc in and around the box with attacking midfielders like Cesc snapping up good second balls. To be certain, opponents fear Baptista’s size and presence. You can see it in the way they close him down immediately when he tries to attack the occasional high balls or crosses.

 

But half the reason why Baptista has not been effective is that Arsenal players do not believe in crossing high to the far post. Almost all of them prefer to pass on the ground or hit low crosses in. Furthermore, as in the case of Emmanuel Adebayor when he plays up front, the lone striker is isolated with the Arsenal midfield preferring to remain a safe distance away from the opposing goal – probably hoping to pick up the second ball and then find room to pass again rather than take a shot.

 

But for now, with Arsene dead set on playing a team that depends on the speed and guile of Henry and the passing of Fabregas, Baptista will probably be banished back to the Bernabeu.

 

mener vi må satse de pengene på en annen spiss, jeg stemmer for "få beiste vekk"

Link to comment
Share on other sites

En link hadde gjort seg bra pacman :lol:

 

Ellers er jeg helt enig med deg. Selv om man ikke kan forvente toppspill av en nykommer, må det være lov å forvente at det skal se ut som han har vært borti en fotball før. Han har mye å bevise for å få bli i Arsenal, og kort tid å gjøre det på.

Link to comment
Share on other sites

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...=football_home&

 

Da var det fra Julio.

Han liker ikkje det engelske livet, akkurat som Reyes.

Han innrømmer sjøl at han har trøbbel med hurtigheten i spillet i england.

Men han sier også at han er heldig som spiller for Arsenal som spiller vakker fotball.

Han gjorde et forsøk, men han klarte det ikkje...

Så da må nok Wenger ut å kjøpe en spiss til sommeren...

og kansje vi ser en viss Jose i arsenal drakt, selv om jeg tror han blir solgt ganske fort..

Link to comment
Share on other sites

Synd, men det er en ting som jeg liker ved ham. At han ikke syter og rakker ned Arsenal som Jose bare fordi han ikke trives i England, de begge to har lov å være misfornøyd å bo i England. Men Beast prøvde i hvert fall å tilpasse seg selv om han sliter jævlig med det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg også liker Baptista og synd han ikke fikk slått igjennom i England.

Når han ikke trives helt er det også vanskelig å spille på sitt beste, men han har helt sikkert gjort det han kan.

 

Så hvis det blir sånn at han drar tilbake til Real, kan vi cashe inn for Reyes, selge Flamini og Aliadiere og kjøpe oss en ny spiss, samt at Bentner kommer tilbake.

Link to comment
Share on other sites

http://sport.independent.co.uk/football/pr...icle2488819.ece

 

Baptista lover å forbedre seg hvis han blir i Arsenal. Jeg er fortsatt i tvil om vi burde kjøpe han eller ikke. Han har ikke vist så mye så langt at vi burde gå for han, men som han sier selv. Han har byttet klubb to sesonger på rad. Han har kommet til et nytt land, og da vet vi jo fra tidligere at det tar tid å tilpasse seg. Nytt språk, spillestil etc. Kanskje en god sommer med trening og enda mer tilpassing ville vært positivt for Baptista og at han ville fått vist seg frem fra sitt aller beste sesong.

 

Det er forståelig hvis vi ikke kjøper han, men allikevel så sitter jeg med en liten følelese av at vi gjør fornuftig i å satse på han. Blir spennende å se hva Wenger velger å gjøre.

 

En annen ting som er verdt å merke seg i artikkelen er at Baptista nevner Senderos og at han snakker 5 språk. Ingen tvil om at Senderos er viktig i klubben med å ta vare på de nye spillerne som kommer inn til klubben. <_<

Link to comment
Share on other sites

the Mirror sier at Real Madrid vil kreve minst 18, ja £18mill for han... det var litt mye for en gutt som ikke har overbevist så vanvittig mye..

 

skal vi ha han burde vi ikke kjøpe han for mer enn £5mill mener nå eg!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener også at vi kan komme til å gjøre en tabbe hvis vi lar han dra igjen. Han har til tider vært helt håpløs, men har samtidig vist glimt av gammel storhet. Jeg tror at hvis han får tillit, en god pre-season og mer tid til å tilpasse seg så vil han blomstre igjen. Jeg ser helt klart potensialet, men hvis det er riktig at Real skal ha £18 mill så er jeg litt mer skeptisk. SÅ hva Wenger velger å gjøre blir spennende, jeg for min del håper han blir.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...