Jump to content

Julio Baptista


Detex

Recommended Posts

Tålmodighet er en dyd har jeg lært en gang... Når det gjelder nye spillere til Arsenal under Wenger så er det nesten en tradisjon at nyervervelser får tid på seg. Som flere har vært inne på så er ikke Baptista den eneste som "sliter" i starten av ett Arsenal opphold.

Baptista har i tillegg vært plaget av skader og ikke akkurat fått mange sjansene av Wenger ennå. Jeg synes vi skal gi brasilianeren ut sesongen så får vi vurdere han da.

 

Og Imerslundino ditt inlegg litt høyere oppe her forteller alt om deg og ingen ting om Baptista.

:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Skal ihvertfall ikke dømme han etter en kamp der han ble spilt ute av posisjon. Venstreflanke er ikke plassen Baptista skal spille.

 

Sant. Baptista er ikke den første som sliter med å danse balett i en potetåker med 11 pitbuller glefsende rundt anklene. Mannen må jo være sjokkskadd. La oss bedømme han etter et par kamper på greenen hjemme. Juryen får være ute til da.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lyst å se mer til denne fyren. Men enten kommer han inn altfor sent, spiller i feil posisjon eller har en midtbane med Flamini og Gilberto som ikke kan slå ordentlige passninger bak seg. Kan han ikke få en hel kamp på topp med toppet lag da? Tror nemlig han kan bli god. Med 38 mål på 60 kamper i Sevilla så må han da ha gjort noe riktig

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lyst å se mer til denne fyren. Men enten kommer han inn altfor sent, spiller i feil posisjon eller har en midtbane med Flamini og Gilberto som ikke kan slå ordentlige passninger bak seg. Kan han ikke få en hel kamp på topp med toppet lag da? Tror nemlig han kan bli god. Med 38 mål på 60 kamper i Sevilla så må han da ha gjort noe riktig

 

Desverre så er ikke laget toppet når Baptista er på banen, og dermed får han ikke sjansen så veldig mye.

Jeg mener at han kunne blitt en av de 11 man først tenker på når man skal ta laguttak, eller ihvertfall kjempe om en plass med Adè, RvP, Gilberto, Flamini osv. Men siden det er hardt kampprogram den nærmeste tiden, tror jeg ikke at han vil få spille blandt de 10 andre beste foreløpig.

 

Men jeg tror han kommer sterkt tilbake, bare han får vendt seg til den engelske spillestilen.

Han har fysikk, men er nok ikke vant til å bruke den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes han spilte dårlig forrige kamp mot Sheffield. Han kunne avgjort kampen, med de sjangsene han hadde.

Han scora 32mål for Real forrige sesong, så jeg vil si at han har det som skal til. "The Beast" kan fort bli "The best" bare han venner seg til det engelske tempoet og den engelske spillestilen. :(

Link to comment
Share on other sites

Selv om Baptista merkelig nok ble plassert ute på venstevingen i kampen mot SheffUtd unnskylder ikke det et dårlig førstetouch, elendige pasninger, dårlig i duellen og somling de to gangene han fikk store scoringsmuligheter. Synes vi bør bytte han her tilbake med Reyes, da får vi imalle fall en spiller med ballkontroll.

Link to comment
Share on other sites

I motsetning til andre her synes jeg Baptista viste endel av det han kan mot Sheffield. Fintene hans var gode, dessverre kom det ikke stort ut av det. Gi mannen litt tid, tror virkelig han kan styrke laget vårt hvis han får tillit.

 

Må si meg enig.. Var ikke vanskelig å se at det ligger mye fin fotball i mannen.. Selv om han slet.. Hvem hadde ikke gjort det borte mot sheff i et gjørmehull i sin andre kamp fra start??

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Nå tok det vel ca 1 år i klubben før Adebayor kom inn i varmen hos arsenal så man skal ikke skrive ut Baptista enda. Men hvis han skal bli i klubben så må han få vist noe snart med hensyn til låneperioden. Tror det er litt vanskeligere for spillere å prestere når de er på lån, så et evt kjøp i løpet av januar kunne vært et steg i riktig rettning for Baptista. Reyes bør få bli der han er uansett. Og som flere nevner så har han nok ikke blitt brukt riktig heller.

Link to comment
Share on other sites

Nå tok det vel ca 1 år i klubben før Adebayor kom inn i varmen hos arsenal så man skal ikke skrive ut Baptista enda. Men hvis han skal bli i klubben så må han få vist noe snart med hensyn til låneperioden. Tror det er litt vanskeligere for spillere å prestere når de er på lån, så et evt kjøp i løpet av januar kunne vært et steg i riktig rettning for Baptista. Reyes bør få bli der han er uansett. Og som flere nevner så har han nok ikke blitt brukt riktig heller.

Selvfølgelig skal en ikke avskrive Baptista. Men når du har fysikk som en elefant så må man bruke denne fysikken. Det lille jeg har sett av han har ikke vært bra. Walcott har jo en mer fysisk spille stil til tross for litt manglende fysikk. Først av alt så må mannen bli skadefri, ser han har fått seg en smell igjen. Så må han få spille mer enn de 5 siste minuttene og gjerne med ett konkurranse dyktig lag bak seg. Ikke lett å få til all verdens mot Sheffield med det laget Arsenal stilte med pluss forhold etc. At han brukes utenfor hans favoritt posisjon er vel heller ingen fordel.

 

Jeg må si jeg er litt skeptisk, men som nevnt til det kjedsommelige så tar det av en eller annen grunn lang tid å komme inn i Arsenal stilen og bli en del av maskineriet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Strålende prestasjon av Baptista mot liverpools største nederlag på 77 år <_< Håper at Wenger fortsetter å bruke Baptista i den possisjone han gjør det best i, og i mine øyner kan han bli bedre enn Van Persie og Adebayor i sine respektive possisjoner. Men det skal bli spenende å følge denne utviklingen bare synd hvis han gir oss akkurat det vi ønsker av han for så å se at han forsvinner til sommeren.. Time will show.

Link to comment
Share on other sites

Strålende prestasjon av Baptista mot liverpools største nederlag på 77 år <_< Håper at Wenger fortsetter å bruke Baptista i den possisjone han gjør det best i, og i mine øyner kan han bli bedre enn Van Persie og Adebayor i sine respektive possisjoner. Men det skal bli spenende å følge denne utviklingen bare synd hvis han gir oss akkurat det vi ønsker av han for så å se at han forsvinner til sommeren.. Time will show.

 

Det gjelder å se da.Ikke ta av for mye etter en god kamp.

Van Basten mener Van Persie kan bli en av verdens beste spillere pr. dags dato.

 

Imponert av Baptista og tror han kan bli stor,men han er ennå et stykke bak både

Ade og VP i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart. Julio Baptista var helt strålende igår. Håper han blir en mer fast spiller. Han og Henry kan bli 2 gode spisspar. Men Wenger kjører nok Henry og van Persi framme, pluss at Adebayor er førstvalget etter dette. Siden Baptista bare er på lån! <_<

 

Men tror vi får se Baptista mer på banen i de kampene som ikke er så viktige ;)

Link to comment
Share on other sites

Strålende prestasjon av Baptista mot liverpools største nederlag på 77 år <_< Håper at Wenger fortsetter å bruke Baptista i den possisjone han gjør det best i, og i mine øyner kan han bli bedre enn Van Persie og Adebayor i sine respektive possisjoner. Men det skal bli spenende å følge denne utviklingen bare synd hvis han gir oss akkurat det vi ønsker av han for så å se at han forsvinner til sommeren.. Time will show.

 

Det gjelder å se da.Ikke ta av for mye etter en god kamp.

Van Basten mener Van Persie kan bli en av verdens beste spillere pr. dags dato.

 

Imponert av Baptista og tror han kan bli stor,men han er ennå et stykke bak både

Ade og VP i mine øyne.

 

Er enig i det, men som jeg sa så tror jeg at han en gang kan bli bedre. Har et godt stykke å gå på når det gjelder Van Persie, han har isåfall lagt et godt grunnlag for fremtiden!

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg ikke..Tror nok det er en klar opsjon på kjøp i den dealen med real. Om Wenger vil ha han så får han han.

 

Du mener at prisen er avtalt allerede? Eller er det mulig at avtalen er en " straight swap" med Reyes?

 

Hørte noen rykter om at Real hadde bedt om en ren byttehandel men at arsenal avslo tilbudet. Med med en Reyes som ikke vil spille i England og en Baptista som Wenger har stor tro på, så skulle man tro at de får til et eller annet. Hva som ble avtalt sist sommer er det vel ingen som vet helt sikkert, men arsenal har så vidt jeg har skjønt eneretten på Baptista.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns vi bør kjøpe Baptista.

Tviler på Wenger klarer å holde Aliadiere i klubben lenger enn til sommer'n og da trenger vi Baptista. (Kommer også litt an på om Wenger har tenkt å bruke Bentner neste år..)

 

Omstillingen har vært tøft for han, men tror han har styrke og kvaliteter nok til å mestre PL bra.

Vi så i Sevilla at målteften er tilstede og vi fikk vel også se det i Carling Cup.

 

Pr. idag er vel kanskje Reyes verdt litt mer enn Baptista, men tror ikke Arsenal får så mye mer ekstra cash hvis det blir en byttehandel.

Reyes trivdes ikke i England og var vel ingen kjempesuksess hos oss. Da er det heller ingen vits i å hente han tilbake.

 

Har noen fulgt med hvordan Reyes gjør det i Real forresten? Han har vel kanskje vært mest benkesliter?

Link to comment
Share on other sites

Det var voldsomt hvordan folk skulle ta av på Baptistas vegne nå da. Han har spilt EN god kamp, mot et elendig Liverpool-lag. Og i banespillet imponerte han meg ikke i den kampen heller. I første omgangen på tirsdag satt jeg stort sett og tenkte på hvor godt det var at vi kunne sende han tilbake til Real Madrid. Nei, han har ikke på langt nær bevist nok enda, han må fortsatt vise seg fram i Premier League.

 

Forskjellen nå, er vel at han bør ha alle forutsetninger for å mestre Premier League, i og med at han nok er proppfull av selvtillit. Det blir spennende å se.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...