Jump to content

Julio Baptista


Detex

Recommended Posts

Det var voldsomt hvordan folk skulle ta av på Baptistas vegne nå da. Han har spilt EN god kamp, mot et elendig Liverpool-lag. Og i banespillet imponerte han meg ikke i den kampen heller. I første omgangen på tirsdag satt jeg stort sett og tenkte på hvor godt det var at vi kunne sende han tilbake til Real Madrid. Nei, han har ikke på langt nær bevist nok enda, han må fortsatt vise seg fram i Premier League.

 

Forskjellen nå, er vel at han bør ha alle forutsetninger for å mestre Premier League, i og med at han nok er proppfull av selvtillit. Det blir spennende å se.

 

 

Han har vel ærlig talt ikke fått sjansen til å vise seg frem ordentlig i Premier League.. Tror Henry spilte flere kamper fra start før han begynte å score mål..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Det var voldsomt hvordan folk skulle ta av på Baptistas vegne nå da. Han har spilt EN god kamp, mot et elendig Liverpool-lag. Og i banespillet imponerte han meg ikke i den kampen heller. I første omgangen på tirsdag satt jeg stort sett og tenkte på hvor godt det var at vi kunne sende han tilbake til Real Madrid. Nei, han har ikke på langt nær bevist nok enda, han må fortsatt vise seg fram i Premier League.

 

Forskjellen nå, er vel at han bør ha alle forutsetninger for å mestre Premier League, i og med at han nok er proppfull av selvtillit. Det blir spennende å se.

 

 

Han har vel ærlig talt ikke fått sjansen til å vise seg frem ordentlig i Premier League.. Tror Henry spilte flere kamper fra start før han begynte å score mål..

 

Han har startet 3 kamper i Premier League og har lignet mer på 100 kilo slakt enn en fotballspiller. For all del, det kan godt hende han slår til, men vi kan ikke lovprise han etter EN kamp. Og selv om Thierry Henry trengte noen måneder før det løsna, er vel Reyes et annet eksempel på en det aldri løsnet for. Baptista har ikke imponert enda, så det er vel litt tidlig å tilbe han som en frelser?

Link to comment
Share on other sites

Det var voldsomt hvordan folk skulle ta av på Baptistas vegne nå da. Han har spilt EN god kamp, mot et elendig Liverpool-lag. Og i banespillet imponerte han meg ikke i den kampen heller. I første omgangen på tirsdag satt jeg stort sett og tenkte på hvor godt det var at vi kunne sende han tilbake til Real Madrid. Nei, han har ikke på langt nær bevist nok enda, han må fortsatt vise seg fram i Premier League.

 

Forskjellen nå, er vel at han bør ha alle forutsetninger for å mestre Premier League, i og med at han nok er proppfull av selvtillit. Det blir spennende å se.

 

 

Han har vel ærlig talt ikke fått sjansen til å vise seg frem ordentlig i Premier League.. Tror Henry spilte flere kamper fra start før han begynte å score mål..

 

Han har startet 3 kamper i Premier League og har lignet mer på 100 kilo slakt enn en fotballspiller. For all del, det kan godt hende han slår til, men vi kan ikke lovprise han etter EN kamp. Og selv om Thierry Henry trengte noen måneder før det løsna, er vel Reyes et annet eksempel på en det aldri løsnet for. Baptista har ikke imponert enda, så det er vel litt tidlig å tilbe han som en frelser?

Scorte ikke Reyes i ørten kamper på rad et tak da? Tror han har den rekorden fortsatt faktisk. Er ikke det å slå til da?

Link to comment
Share on other sites

Scorte ikke Reyes i ørten kamper på rad et tak da? Tror han har den rekorden fortsatt faktisk. Er ikke det å slå til da?

 

Han scorte vel i seks kamper på rad i begynnelsen av sesongen for så å gå målløs resten av sesongen. Vil ikke akkurat kalle det å slå til... Uansett, så blir jeg ekstremt overrasket over hvor kort det er fra flopp til helt, sånn som det ser ut til å være i Baptistas tilfelle. Hvis Baptista får spille mot "slakterne" fra Blackburn på lørdag er jeg ganske sikker på at han kommer til å se ut som daukjøtt igjen.

Link to comment
Share on other sites

Scorte ikke Reyes i ørten kamper på rad et tak da? Tror han har den rekorden fortsatt faktisk. Er ikke det å slå til da?

 

Han scorte vel i seks kamper på rad i begynnelsen av sesongen for så å gå målløs resten av sesongen. Vil ikke akkurat kalle det å slå til... Uansett, så blir jeg ekstremt overrasket over hvor kort det er fra flopp til helt, sånn som det ser ut til å være i Baptistas tilfelle. Hvis Baptista får spille mot "slakterne" fra Blackburn på lørdag er jeg ganske sikker på at han kommer til å se ut som daukjøtt igjen.

 

Reyes ble ødelagt som spiller i England ene og alene på grunn av at Mike Rotte-Riley lot Scholes og Neville-søstrene sparke all motivasjon ut av ham. Hadde ikke det skjedd så hadde han nok fortsatt sin fine utvikling og fremdeles vært hos oss. Ergo: Han slo til.

Link to comment
Share on other sites

Det var voldsomt hvordan folk skulle ta av på Baptistas vegne nå da. Han har spilt EN god kamp, mot et elendig Liverpool-lag. Og i banespillet imponerte han meg ikke i den kampen heller. I første omgangen på tirsdag satt jeg stort sett og tenkte på hvor godt det var at vi kunne sende han tilbake til Real Madrid. Nei, han har ikke på langt nær bevist nok enda, han må fortsatt vise seg fram i Premier League.

 

Forskjellen nå, er vel at han bør ha alle forutsetninger for å mestre Premier League, i og med at han nok er proppfull av selvtillit. Det blir spennende å se.

 

I de kampene Baptista har starta har han spilt i posisjoner han ikke er komfortabel med og da kan man ikke forvente 100%, skulle vi satt Henry på stopper'n så tror jeg ikke vi hadde lovprist han heller. Han startet i sin favorittrolle mot Liverpool (dyp spiss) og imponerte meg, tross noen balltap og missen på straffen synes jeg han spilte på seg mer og mer selvtillit.

 

Jeg har fulgt Baptista i Premiera og har stor tro på han, så siden de fleste har slakta han etter innhoppene i PL, synes jeg også han fortjener ros etter en god kamp.

 

Å være kronisk negativ hjelper iallefall ikke.. Rom ble som kjent ikke bygd på en dag :)

Link to comment
Share on other sites

Å være kronisk negativ hjelper iallefall ikke.. Rom ble som kjent ikke bygd på en dag :)

 

Nope, det ble ikke det. Baptista blir ikke en god PL-spiller i løpet av en kamp heller. Jeg sier ikke at jeg ikke har troa på Baptista, men det virker som om enkelte mener han har slått til allerede, på bakgrunn av en kamp. Litt tålmodighet og sunn skepsisme er noe annet en å være kronisk negativ :P

 

Og Tusmo: Vi er nok rett og slett uenig ;)

Link to comment
Share on other sites

Å være kronisk negativ hjelper iallefall ikke.. Rom ble som kjent ikke bygd på en dag :)

 

Nope, det ble ikke det. Baptista blir ikke en god PL-spiller i løpet av en kamp heller. Jeg sier ikke at jeg ikke har troa på Baptista, men det virker som om enkelte mener han har slått til allerede, på bakgrunn av en kamp. Litt tålmodighet og sunn skepsisme er noe annet en å være kronisk negativ ;)

 

Og Tusmo: Vi er nok rett og slett uenig :)

 

Det skal jeg si meg enig i ja, Baptista er ikke "friskemeldt" etter Liverpool-kampen nei, men han viser at han er klar for større utfordringer, altså mer tillit, i den rollen han liker best.

Også er ikke grus underlaget Baptista trives best på tror jeg, men på golfgreenen på Emirates tror jeg han kan herje etterhvert. :P

 

Da er iallefall vi delvis enige ;)

Link to comment
Share on other sites

Scorte ikke Reyes i ørten kamper på rad et tak da? Tror han har den rekorden fortsatt faktisk. Er ikke det å slå til da?

 

Han scorte vel i seks kamper på rad i begynnelsen av sesongen for så å gå målløs resten av sesongen. Vil ikke akkurat kalle det å slå til... Uansett, så blir jeg ekstremt overrasket over hvor kort det er fra flopp til helt, sånn som det ser ut til å være i Baptistas tilfelle. Hvis Baptista får spille mot "slakterne" fra Blackburn på lørdag er jeg ganske sikker på at han kommer til å se ut som daukjøtt igjen.

 

Reyes ble ødelagt som spiller i England ene og alene på grunn av at Mike Rotte-Riley lot Scholes og Neville-søstrene sparke all motivasjon ut av ham. Hadde ikke det skjedd så hadde han nok fortsatt sin fine utvikling og fremdeles vært hos oss. Ergo: Han slo til.

Enig med deg. Reyes på sitt beste for Arsenal var absolutt god nok. Problemet til Reyes var at han i alt for lange periodar ikkje trivdest; med klima, med baner, med spelestil og med motstandarar. Han var periodevis god, og periodevis god nok. I langt lengre periodar enn kva Baptista har vore så langt.

 

Dog vil eg sei at Baptista har større føresetnadar for å bli god i England enn Reyes, pga fysikk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må vell ta av hatten etter en ny hat-trick, selv om det var selvmål det ene. Tror Babtista blir en stor hit i Arsenal etter hvert. Han har bare trengt å bli vant med det Engelske spillet. Synd at han ikke setter den store sjansen han har helt i slutten av 1 omgang mot Tottene.

 

Måtte le litt da han kranglet med dommeren etter det soleklare gulekortet B)

Link to comment
Share on other sites

Blir litt for lite Julio ja. Synes det er dumt.. Han er jo en fantastisk god spiller.. Kan spille sentral midtbane og spiss. Håper han får spille spiss, for jeg mener vi har en bra nok sentral midtbane, og det er smart og la de få spilletid..

Link to comment
Share on other sites

Kanskje jeg ber om kritikk her nå, men jeg har fortsatt til gode å synes Baptista er god nok for Arsenal. Han har scoret endel i ligacupen ja, men man ser jo at han sliter stort spillemessig. Sjelden han greier å komme seg forbi noen med ballen, massevis av feilpasninger og han har ikke "det lille ekstra" som van Persie, Ade og Henry har.

 

Greit, han scoret fire mot Pool. Men det ene var et frispark som keeperen kanskje burde tatt, det andre muligens offside, + at det også var rett inn på åpent mål. Nummer 3 får han stå mutters alene på 18-20 meter fra mål, og det gjør du veldig sjelden i PL. Og det siste var også en "tap-in" far 5 meter. Og de to målene i går var vel ikke akkurat noe KUN han hadde greid heller.

 

Såklart han skal ha + for å være der han er da ballen kommer, og OK han har en nese for å komme inn i boksen på løp i målfarlige situasjoner, men jeg mener at man må ha litt mer enn det. Jeg tviler på at han kommer til å få spille noe særlig da alle spissene er skadefrie og han er vel heller ikke fornøyd med å slite benk (evt tribune).

 

Håper du gjør det så bra at jeg må spise disse ordene i meg igjen, Julio, men du har fortsatt tilgode å spille en spillemessig god kamp spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Synes Baptista bare blir bedre og bedre. Sliter fortsatt litt med tempoet, men han spiller bra om dagen. Tør å utforde mer og bruke musklene sine, noe han lyktes med til tider i går. En svært smart spiller rundt og inni 16-meteren, noe jeg husker fra tiden hans i Sevilla, og som han har vist mot Pool og Spurs. Fortsetter Baptista utviklingen tror jeg dette kan bli bra!

Link to comment
Share on other sites

Baptista får mer kamptrening fremover. Det sier seg selv. Men om innsatsen holder til kontrakt? Det tviler jeg sterkt på. Hvorfor skal en så verdifull spiller sitte på benken og hindre andre lovende spillere de livsnødvendige 10 minuttene i innhopp?

Fordi han kan prestere betre enn desse andre lovande spelarane?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje jeg ber om kritikk her nå, men jeg har fortsatt til gode å synes Baptista er god nok for Arsenal. Han har scoret endel i ligacupen ja, men man ser jo at han sliter stort spillemessig. Sjelden han greier å komme seg forbi noen med ballen, massevis av feilpasninger og han har ikke "det lille ekstra" som van Persie, Ade og Henry har.

 

Greit, han scoret fire mot Pool. Men det ene var et frispark som keeperen kanskje burde tatt, det andre muligens offside, + at det også var rett inn på åpent mål. Nummer 3 får han stå mutters alene på 18-20 meter fra mål, og det gjør du veldig sjelden i PL. Og det siste var også en "tap-in" far 5 meter. Og de to målene i går var vel ikke akkurat noe KUN han hadde greid heller.

 

Såklart han skal ha + for å være der han er da ballen kommer, og OK han har en nese for å komme inn i boksen på løp i målfarlige situasjoner, men jeg mener at man må ha litt mer enn det. Jeg tviler på at han kommer til å få spille noe særlig da alle spissene er skadefrie og han er vel heller ikke fornøyd med å slite benk (evt tribune).

 

Håper du gjør det så bra at jeg må spise disse ordene i meg igjen, Julio, men du har fortsatt tilgode å spille en spillemessig god kamp spør du meg.

 

Du oppsummerer vel hele karrieren til van Nistelrooy i dette innlegget- bortsett fra scoringene utenfor 16- og ingen kan vel hevde at han ikke har vært viktig for de klubbene han har spilt for selv om han stort sett bare scorer enkle mål. Arsenal har siden Wright gikk til West Ham manglet akkurat en slik spiller som kan gjøre de tingene du nevner. Tror han kan bli en bra spiller for oss når han er tilvendt PL og tempoet der.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje jeg ber om kritikk her nå, men jeg har fortsatt til gode å synes Baptista er god nok for Arsenal. Han har scoret endel i ligacupen ja, men man ser jo at han sliter stort spillemessig. Sjelden han greier å komme seg forbi noen med ballen, massevis av feilpasninger og han har ikke "det lille ekstra" som van Persie, Ade og Henry har.

 

Greit, han scoret fire mot Pool. Men det ene var et frispark som keeperen kanskje burde tatt, det andre muligens offside, + at det også var rett inn på åpent mål. Nummer 3 får han stå mutters alene på 18-20 meter fra mål, og det gjør du veldig sjelden i PL. Og det siste var også en "tap-in" far 5 meter. Og de to målene i går var vel ikke akkurat noe KUN han hadde greid heller.

 

Såklart han skal ha + for å være der han er da ballen kommer, og OK han har en nese for å komme inn i boksen på løp i målfarlige situasjoner, men jeg mener at man må ha litt mer enn det. Jeg tviler på at han kommer til å få spille noe særlig da alle spissene er skadefrie og han er vel heller ikke fornøyd med å slite benk (evt tribune).

 

Håper du gjør det så bra at jeg må spise disse ordene i meg igjen, Julio, men du har fortsatt tilgode å spille en spillemessig god kamp spør du meg.

Hvor mange kamper har han spilt??Fra start :blink:

Link to comment
Share on other sites

Må bare si at jeg synes det faktisk er greit at han ikke er en sånn type spiller som må drible seg helt inn i målet, vi har vel egentlig nok slike spillere. Baptista er vel kanskje den mest effektive spissen vi har, han har vel gjort mål i alle kampene han har startet på topp??

 

Som nevnt ovenfor så trenger vi en spiss som gjør de stygge\enkle målene, noe som vi har savnet sårt siden Ian Wright, som f.eks åpningskampen mot Villa og påfølgende hjemmekamper mot antatt svakere lag, så slet vi med å gjøre akkurat dette. La Baptista få spille seg inn i varmen på topp, la han gjøre disse enkle målene så slipper vi kanskje å gi bort unødvendige poeng, bare for at vi ikke får knødd ballen i mål. Det hjelper fint lite å spille ut motstander etter noter, men vi klarer ikke å putte det målet, og så gjør de mål på den ene sjansen de får, så taper vi 1-0, eller i beste fall så får vi 1-1. Baptista vil bli verdifull han om han fortsetter å komme seg i posisjoner foran mål.

 

Bare for å nevne det, hvor mange poeng skaffet ikke Van Diver united, med sine enkle mål? En spiss som er på rett plass på rett tid, er ikke noe som vokser på trær. Viser Baptista seg å være en slik, så ikke nøl, bare kjøp!!! Har på ingen måte tatt helt av for at han har scoret 6 mål på 2 kamper, men for meg så viser han noen spiss egenskaper som vi trenger.

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke hvorfor dere syter så... Baptista er en spiller som ikke har så god teknikk. Han er stor og sterk og vinner mange viktige dueller inne i 16`meteren...

Han er som Nistelroy, Solskjær og Alan Shereer, Owen, som bare ligger inni feltet og skal dunka inn mål... Alle måla må jo ikke være flotte og se på!? Det viktigste er jo at det blir mål...

Og han er mye bedre som midt spiss en på midtbanen. Det håper jeg Wenger forstår også...

 

Så til alle som er negative til Baptista sier jeg: VENT OG SE! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke hvorfor dere syter så... Baptista er en spiller som ikke har så god teknikk. Han er stor og sterk og vinner mange viktige dueller inne i 16`meteren...

Han er som Nistelroy, Solskjær og Alan Shereer, Owen, som bare ligger inni feltet og skal dunka inn mål... Alle måla må jo ikke være flotte og se på!? Det viktigste er jo at det blir mål...

Og han er mye bedre som midt spiss en på midtbanen. Det håper jeg Wenger forstår også...

 

Så til alle som er negative til Baptista sier jeg: VENT OG SE! :D

 

Kunne ikke vært mer enig. Har trua jeg og :blink:

Link to comment
Share on other sites

Baptista med en lyskestrekk?

 

Vi som var så fint på vei ut av skadeproblemene.. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...