Jump to content

Julio Baptista


Detex

Recommended Posts

Hmmm: 183cm / 72kg

Fyren er lengre og allikevel lettere enn meg!

Muskler veier mer enn fett.... B)

 

Ja, så jeg har muskler og han har fett, da?! ;)

(My stats: 181cm / 75 kg)

 

Du er tyngre, ergo mer fett. ;)

Uansett hvor tung, eller lett, han er så har vi fått mye mer fysisk tilstedeværelse med Baptista og Gallas. Noe som etter min mening har vært savnet.

Jeg er tyngre.

Hva er tyngst?

Jo muskler.

Altså, jeg har mer muskler.

(Vi får kanskje avslutte denne debatten, nå...)

 

Viktigere: Jeg er helt enig i at den fysiske delen er styrket etter gårsdagen :)

Og ikke minst enig i at vi trenger det! Det var vel bare Toure som er en smule

"fysisk" av stallen vi hadde frem til i går, faktisk!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

En tanke slo meg - det må vel være et kvalitetsstempel at Baptista ikke ble med til VM, for det som ble vist av Brasil der var da begredelige saker :)

 

Magefølelsen min sier at dette er et kongebytte. Med tanke på Reyes satt jeg hele tida og ventet på "nå, nå slår han snart ut i full blomst!". Men, nei, ikke helt spør du meg. Kanskje får vi en spiller som blomstrer fra første dag?

Eh, dette ble kanskje litt feil uttrykk om en spiller med det kallenavnet!? Samma det, dette har jeg trua på!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde helst sett å få en spiller som kunne utfordre Gilberto som defensiv midtbanespiller. Uansett kan jeg ikke fatte og begripe at The Beast skal spille spiss. Nei, han blir vel mest en utfordrer til Fabregas. Vi har fått enda en offensiv midtbanespiller. Men med avslutteregenskaper vi kan få bruk for!

 

Det blir spennende å se.

Link to comment
Share on other sites

Julio Baptista har tatt over reyes' draktnummer. Gallas har fått nr. 3

Det var akkurat det jeg skulle spørre om, men trengs ikke nå :)

 

til topic: Dette var et en nydelig byttehandel med Real Madrid, for Reyes har ikke greid noe særlig i den rød drakta, men vi får håpe han gjør det i den hvite ;)

 

Det blir spenende å se hvordan det går med Julio

Link to comment
Share on other sites

Baptista kommer med 3 egenskaper som vi mangler for å få angrepet til å bli komlpett: MUSKLER, HODESTYRKE og et SKUDDBEIN. Jeg gleder meg til å se hvor Wenger setter han......

ganske sikker på at Wenger setter "Beistet" på midtbanen. han har jo tidligere sagt at det bare er sentral midtbane og sentral/venstre forsvarer han var ute etter og at angrep og vinger var bedekt. blir fint med muskelkraft, skuddstyrke og energi på midtbanen framfor den lille, sutrete pingla med hjemlengsel som vi sendte motsatt vei. dette var en bra deal, i hvertfall hvis ikke vi har utløst noen av klausulene i Reyes sin kontrakt som visst nok kunne stige til 16-17 mill.. da har vi betalt 13 mill. for Baptista (det Real ga Sevilla for han og det vi betalte for Reyes i begynnelsen). har ikke sett så mye til Baptista, men har en bra feeling og tror dette er en klassisk Arsenal-midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langt fra sikker på at beistet blir beist i premier league. Det er heller ikke sikkert han får så mange kamper for oss i løpet av sesongen. Det kommer alt an på hvordan Gilberto og Fabregas gjør det. Jeg ser nok for meg Baptista som en utfordrer. Han kommer ikke til å ta plassen hverken fra Gilberto eller Fabregas med det første. Og jeg vil bli VELDIG overrasket om han tar en av plassene i angrepsrekka!

 

Det er noe betryggende at vi bare har lånt ham. Å bytte ham med Reyes ville vært et sjansespill uten like. Jeg er langt fra trygg på at han er verdt en ren byttehandel med Reyes.

 

Det samme gjelder med Reyes. Jeg er ikke ferdig med ham, selvom han aldri så mye ønsker å forlate Arsenal. Jeg vil se en god pris på den spilleren, før jeg kan akseptere en eventuell avgang.

Link to comment
Share on other sites

Baptista kommer med 3 egenskaper som vi mangler for å få angrepet til å bli komlpett: MUSKLER, HODESTYRKE og et SKUDDBEIN. Jeg gleder meg til å se hvor Wenger setter han......

ganske sikker på at Wenger setter "Beistet" på midtbanen. han har jo tidligere sagt at det bare er sentral midtbane og sentral/venstre forsvarer han var ute etter og at angrep og vinger var bedekt.

Nå må du huske at når Wenger sa det så var Reyes Arsenal-

spiller (og sverget jevnlig på Arsenal.com at han skulle bli)...

 

Ja, og psst :)

Link to comment
Share on other sites

Har han EU godkjent for å si det slikt?

 

Tar jeg ikke helt feil var vel det noe av grunnen til at han ble i Spania et år til. Han har vært i Spania i tre år nå, og kan få godkjent Spansk pass mener jeg. Altså skal ikke det være det minste problem.

Link to comment
Share on other sites

Da fikk Baptista sin "debut" - iaf på sin nye hjemmebane

i vennskapskampen Argentina-Brasil 0-3. Han fikk 20 min.

og spilte bra selv om det ikke ble noen scoringer. Hadde

blant annet et fint raid på høyrevingen like etter han kom

på for Brasil. Ser frem til å se ham i rødt og hvitt!

Kamprapport (uten at den nevner Baptista)

Link to comment
Share on other sites

Da fikk Baptista sin "debut" - iaf på sin nye hjemmebane

i vennskapskampen Argentina-Brasil 0-3. Han fikk 25 min.

og spilte bra selv om det ikke ble noen scoringer. Hadde

blant annet et fint raid på høyrevingen like etter han kom

på for Brasil. Ser frem til å se ham i rødt og hvitt!

Kamprapport (uten at den nevner Baptista)

Ja, det så lovende med det raide du skrev..... Håper han fortsetter sånn i den røde trøye også :huh:

Link to comment
Share on other sites

Da fikk Baptista sin "debut" - iaf på sin nye hjemmebane

i vennskapskampen Argentina-Brasil 0-3. Han fikk 20 min.

og spilte bra selv om det ikke ble noen scoringer. Hadde

blant annet et fint raid på høyrevingen like etter han kom

på for Brasil. Ser frem til å se ham i rødt og hvitt!

Kamprapport (uten at den nevner Baptista)

 

Raidet på høyre siden var klasse men generelt syntes jeg det virket som han er ett stykke unna matchform.

Litt tung og lite mobil men veldig flink til å skjerme ball. Skubbet elegant unna ett par Argentinere før han ble meid ned. Uten å virke for negativ, tror jeg likevel ikke vi får se Baptista i startopstillingen lørdag. Men at han vil gi Arsenal muskler utover høsten, det er jeg ikke i tvil om. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Da fikk Baptista sin "debut" - iaf på sin nye hjemmebane

i vennskapskampen Argentina-Brasil 0-3. Han fikk 20 min.

og spilte bra selv om det ikke ble noen scoringer. Hadde

blant annet et fint raid på høyrevingen like etter han kom

på for Brasil. Ser frem til å se ham i rødt og hvitt!

Kamprapport (uten at den nevner Baptista)

 

Raidet på høyre siden var klasse men generelt syntes jeg det virket som han er ett stykke unna matchform.

Litt tung og lite mobil men veldig flink til å skjerme ball. Skubbet elegant unna ett par Argentinere før han ble meid ned. Uten å virke for negativ, tror jeg likevel ikke vi får se Baptista i startopstillingen lørdag. Men at han vil gi Arsenal muskler utover høsten, det er jeg ikke i tvil om. :P

 

Han var utrolig go i Sevilla en av de som lå i toppen på skoringslista, men i Real har han ikke vært helt seg selv, men Wenger skal nok klare å få han til å bli den spilleren han var før ;)

 

Har 3 stykker fra Brasil i troppen i gjen nå :huh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...