Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 3 2011, 11:58 AM) 216284[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6719875,00.html

 

Og Wenger slår tilbake.

Og det gjør han f*n meg rett i!

 

Jepp. Er enig der ;)

 

Går forresten rykter om at Cesc visstnok hadde ropt "Hvor mye har du blitt betalt?" i tunnellen. Vel Mason? Vi venter fortsatt på svaret! ;)

Link to comment
Share on other sites

Håper dette stemmer, da blir det må se han neste sesong også :)

 

Det som er artig er at de sier £50M for Torres er altfor mye for Barcelona, men Cesc er verdt langt mer enn Torres så så lenge Cesc er kaptein for Arsenal og er fornøyd i klubben så tviler jeg på at Barcelona kommer til å ha råd til han. Han er verdt minst £60M hvis man tar alder, meritter og inflasjon i betraktning.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 9 2011, 01:38 PM) 216979[/snapback]
Det som er artig er at de sier £50M for Torres er altfor mye for Barcelona, men Cesc er verdt langt mer enn Torres så så lenge Cesc er kaptein for Arsenal og er fornøyd i klubben så tviler jeg på at Barcelona kommer til å ha råd til han. Han er verdt minst £60M hvis man tar alder, meritter og inflasjon i betraktning.

Hehe, Fabregas er nok ikke verdt et øre mer enn Torres. Det eneste som taler for Cesc er alderen.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, Fabregas er nok ikke verdt et øre mer enn Torres. Det eneste som taler for Cesc er alderen.

 

Kunne gjerne trengt en begrunnelse her. Etter min mening er Fabregas en mye mer verdifull spiller enn det Torres er. Over de siste 3 årene er jeg veldig sikker på at Cesc knuser Torres på målpoeng, tiltross for at Fabregas er midtbanespiller. Alderen spiller selvsagt også en stor rolle, og skadeproblemene til Torres har vært helt enorme de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

Kunne gjerne trengt en begrunnelse her. Etter min mening er Fabregas en mye mer verdifull spiller enn det Torres er. Over de siste 3 årene er jeg veldig sikker på at Cesc knuser Torres på målpoeng, tiltross for at Fabregas er midtbanespiller. Alderen spiller selvsagt også en stor rolle, og skadeproblemene til Torres har vært helt enorme de siste årene.

 

Enig, ser ingen grunn til at Torres skal være mere verdt en Cesc..

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 9 2011, 01:38 PM) 216979[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Det som er artig er at de sier £50M for Torres er altfor mye for Barcelona, men Cesc er verdt langt mer enn Torres så så lenge Cesc er kaptein for Arsenal og er fornøyd i klubben så tviler jeg på at Barcelona kommer til å ha råd til han. Han er verdt minst £60M hvis man tar alder, meritter og inflasjon i betraktning.

Hehe, Fabregas er nok ikke verdt et øre mer enn Torres. Det eneste som taler for Cesc er alderen.

 

Lengre kontrakt, yngre og er kaptein og som midtbanespiller har han generelt langt lengre "levetid" enn hva en spiss har. Samtidig har ikke Torres prestert på halvannen sesong. I motsetning til Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Torres er absolutt ikke oppskrytt, på sitt beste er han en av verdens beste angripere. Men det siste året har han slitt med skader og motivasjon i et labert liverpool-lag noe som tilsier at han spiller dårligere enn han vanligvis ville gjort. Men jeg synes likevel Fabregas er verdt mer enn Torres med tanke på hvor gammel han er, hvor mye han har oppnådd allerede og hvor mye han kan oppnå. Fabregas har ikke sett sine beste år enda!

Link to comment
Share on other sites

Torres er absolutt ikke oppskrytt, på sitt beste er han en av verdens beste angripere. Men det siste året har han slitt med skader og motivasjon i et labert liverpool-lag noe som tilsier at han spiller dårligere enn han vanligvis ville gjort. Men jeg synes likevel Fabregas er verdt mer enn Torres med tanke på hvor gammel han er, hvor mye han har oppnådd allerede og hvor mye han kan oppnå. Fabregas har ikke sett sine beste år enda!

Klokt nok dette.¨

Men Torres virker tregere og veikere enn noen gang. Tror ikke han klarer komme opp der han var. Og det at han har vært i Liverpool og blitt umotivert gjør det ennå vanskeligere for han.

Det å kjøpe Torres for den summen Chelsea gjorde er rett og slett latterlig.

Liverpool har kjøpt Carroll fra Newcastle og de sitter igjen med et overskudd. Det er en "Wengeravtale" - det vil si inntjening.

Og Torres slik ha fremstår er et hav bak Carroll. Hos oss ville han vært nr. fire eller noe sånn, slik han fremstår nå. Om han kommer tilbake og er verdt så mye penger ser jeg på som helt usannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas er en ung leder

 

Fabregas er en ung kaptein. Det er forskjell på å være kaptein, og det å være en leder. Han fremstår ikke som noen god leder i mine øyne. En leder evner å ta tak i ting når det butter imot. Dette har så langt ikke Fabregas evnet å gjøre i noen stor grad. Kollapsen vi så mot Newcastle ville ikke forekommet med en leder ala Adams og Keown på banen.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas er en ung kaptein. Det er forskjell på å være kaptein, og det å være en leder. Han fremstår ikke som noen god leder i mine øyne. En leder evner å ta tak i ting når det butter imot. Dette har så langt ikke Fabregas evnet å gjøre i noen stor grad. Kollapsen vi så mot Newcastle ville ikke forekommet med en leder ala Adams og Keown på banen.

 

Du har nok desverre rett der. Fabregas var nok litt preget av "hetsen" han fikk av media i etterkant av bråket rundt Everton kampen. Når så dette(Newcastle) oppstod så ble han nok litt hemmet og viste ikke hvordan han skulle reagere.

For er man arsenal spiller og reagerer så kan man banne på at vi får høre det fra alle kanter!

Dette vil forhåpentligvis komme med erfaring og flere år på baken.

 

Uansett så burde det ikke være et problem da vi ifølge Wenger har mange ledere på banen..

Link to comment
Share on other sites

Dette vil forhåpentligvis komme med erfaring og flere år på baken.

 

tja, kanskje det. Men det kan jo hende at Cesc rett og slett ikke er noe godt kapteinsemne, ihvertfall ikke sammenliknet med naturlige ledere som feks Adams, uansett hvor bra spiller han er for øvrig? Husker jo Adams var en naturlig autoritet på banen lenge før han hadde fylt 20...

 

Uansett så burde det ikke være et problem da vi ifølge Wenger har mange ledere på banen..

 

dette kan jo være et problem; mange mellomledere, men ingen klar toppleder, lukter mye kokker og mye søl dette. Det var kanskje det vi så på lørdag? :P

Link to comment
Share on other sites

Uansett så burde det ikke være et problem da vi ifølge Wenger har mange ledere på banen..

 

Akkurat dette er jeg sterkt uenig med Wenger i. Slik jeg ser det, har vi i beste fall to spillere i stallen som kan være gode ledere, og det er Vermaelen og van Persie. Eneste minuset med van Persie som leder, er at han kan bli litt het i topplokket når det butter imot, og vil i slike tilfeller ikke fremgå som noe godt eksempel for de andre. Så når begge disse var skadet, hadde vi faktisk ingen utpregede ledere på banen.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat dette er jeg sterkt uenig med Wenger i. Slik jeg ser det, har vi i beste fall to spillere i stallen som kan være gode ledere, og det er Vermaelen og van Persie. Eneste minuset med van Persie som leder, er at han kan bli litt het i topplokket når det butter imot, og vil i slike tilfeller ikke fremgå som noe godt eksempel for de andre. Så når begge disse var skadet, hadde vi faktisk ingen utpregede ledere på banen.

 

Studerer Song neste gang du ser han spille. Han er flinkt til å dirigere og styre og de andre hører på ham. Han sender folk i riktig sone og gir klar instrukser til hvem det som skal gå på motspilleren. I Song har vi etter mitt syn en klar leder på banen. Personlig så mener jeg at Fabregas også er en god leder og kaptein btw.

Link to comment
Share on other sites

En person som jeg syntes dere glemmer er Johan Djourou. Han har for meg blitt en klar leder av vår bakre femmer (selv om Szczesny utvilsomt også sjefer her), men også av midtbaneleddet.

 

Han har tatt så store skritt denne sesongen og det minner meg stort om hvordan Song vokste for hver kamp som gikk forrige sesong. Djourou er for meg sammen med Vermaelen og van Persie en klar kandidat til kapteinsbindet pdd.

Link to comment
Share on other sites

tja, kanskje det. Men det kan jo hende at Cesc rett og slett ikke er noe godt kapteinsemne, ihvertfall ikke sammenliknet med naturlige ledere som feks Adams, uansett hvor bra spiller han er for øvrig? Husker jo Adams var en naturlig autoritet på banen lenge før han hadde fylt 20...

dette kan jo være et problem; mange mellomledere, men ingen klar toppleder, lukter mye kokker og mye søl dette. Det var kanskje det vi så på lørdag? :)

 

Vanskelig å finne virkelige ledere i dag. Og det er isåfall ikke mange av Tony Adams kaliber der ute heller. Og heller ikke vært mange spillere som han heller.

 

Dette må vi ikke holde imot hvem som måtte være kaptein for arsenal. Mr.Arsenal var/er Mr.Arsenal!

 

Nå er det viktigste å ha en kaptein som representerer klubben på best mulig måte, noe jeg synes Fabregas gjør helt greit. Han er også en spiller som stårfrem med sine kvaliteter på banen i likhet med Patrick Vieira.

 

Problemet ligger nok desverre litt i manager posisjonen og de spillere han velger til sitt lag. Hadde selvfølgelig vært flott å ha en klassisk kaptein i stil med Adams, men de er vanskelige å finne! Muligens at Vermaelen kan bli en slik spiller, selv om han ikke er så verbal. Vieira var heller ikke av den verbale typen, men det må sies at det er mye lettere å være kaptein på et lag med eksepsjonelle talenter ala Henry, Bergkamp, Pires osv, enn med et lag med veldig mange skader samt at de fleste ikke er i verdensklasse enda.

 

Ledere starter som regel fra toppen av, og beveger seg så nedover. Så her mener jeg at det starter med Wenger..

Link to comment
Share on other sites

Studerer Song neste gang du ser han spille. Han er flinkt til å dirigere og styre og de andre hører på ham. Han sender folk i riktig sone og gir klar instrukser til hvem det som skal gå på motspilleren. I Song har vi etter mitt syn en klar leder på banen. Personlig så mener jeg at Fabregas også er en god leder og kaptein btw.

 

Kan godt være at jeg har oversett Songs lederegenskaper, men jeg har ikke fått inntrykket av at han er den som maner resten av laget til innsats når det butter imot. En god eder gjør dette.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...