Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

I så måte må du gjerne komme med eksempler på når vi har spilt 3 såpass svake hjemmekamper på kort tid.

 

Akkurat det kan jo være tilfeldig. Poenget mitt er at me med jamne mellomrom har opplevd ein slik lagmessig kollaps, der me spelemessig er skremmande svake, heilt sidan oppløysinga av Invincibles. Dette fenomenet strekkjer seg altså 5-6 år attende, og eg trudde lenge at det hadde si årsak i at me hadde eit svært ungt, uerfarent lag som også sleit med det mentale. Det faktum at me framleis slit med eit meir satt og erfarent lag får meg til å stusse over kva som eigentleg ligg bak.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

This season Wenger has stuck with the 4-3-3 formation as at the end of last season, with right central midfielder playing higher. The left-sided central player is detailed to drop alongside the holder effectively making it a 4-2-3-1 in the defensive phase. In the case of pre-season it was Jack Wilshere who played this role and alongside Emmanuel Frimpong the pair performed a solid base for which Arsenal could build attacks around and press better. The previous season, Alex Song was often left isolated in what essentially was a 4-1-4-1 formation and Wenger found that, if a team bypassed the first wave if pressure, the Gunners could be exposed in the centre. The revitalisation of the two in front of the defence should give Arsenal greater structure in defence and organisation into four easily identifiable bands.

 

Lang og god artikkel fra Arsenal Column.

http://arsenalcolumn.co.uk/?p=6897

Det er jo akkurat det jeg sier. Samme formasjon annet spillemønster. Vi har fortsatt 3 sentrale, men ingen holding midfielder per definisjon, men to som ligger litt dypere enn siste mann

Link to comment
Share on other sites

Det er jo akkurat det jeg sier. Samme formasjon annet spillemønster. Vi har fortsatt 3 sentrale, men ingen holding midfielder per definisjon, men to som ligger litt dypere enn siste mann

 

Jeg tror i grunnen at vi er ganske enige, selv om jeg mener vi har gjort en justering fra fjorårets formasjon.

Vi spiller jo 4-3-3 - ingen tvil om det. Litt flisespikkeri, kanskje, men jeg mener at vi forrige sesong forsvarte oss i 4-1-4-1, mens vi år forsvarer oss i 4-2-3-1.

 

Overgangen fra å bruke èn mann som anker/DM til at vi nå har to holding/screening midfielders er ikke veldig stor, men den kan forhåpentligvis gjøre oss noe tryggere bakover, samtidig som vi kan få bedre dynamikk i angrepsspillet. Med dynamikk mener jeg større valgfrihet på hvilke av midtbanespillerne som kan være foran ballen når vi har ballbesittelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror i grunnen at vi er ganske enige, selv om jeg mener vi har gjort en justering fra fjorårets formasjon.

Vi spiller jo 4-3-3 - ingen tvil om det. Litt flisespikkeri, kanskje, men jeg mener at vi forrige sesong forsvarte oss i 4-1-4-1, mens vi år forsvarer oss i 4-2-3-1.

 

Overgangen fra å bruke èn mann som anker/DM til at vi nå har to holding/screening midfielders er ikke veldig stor, men den kan forhåpentligvis gjøre oss noe tryggere bakover, samtidig som vi kan få bedre dynamikk i angrepsspillet. Med dynamikk mener jeg større valgfrihet på hvilke av midtbanespillerne som kan være foran ballen når vi har ballbesittelse.

Skal være enig i at det kanskje skaper en bedre balanse og bedre dynamikk, men det må i såfall være på sikt, fordi i øyeblikket så mister vi alt for ofte ballen til at endringen har gjort seg utslag i defensiv trygghet. Vi sliter til tider jævelig med å spille oss forbi pressleddet til motstanderen og ender med å rote bort ballen istedet

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at Cesc skal skifte navn på lørdag, altså samme dag som Spurs kampen :)

 

http://twitter.com/#!/cesc4official

Skifte navn, tvilsomt :P . Nå er det mulig at jeg misforstår ditt "hint", men hvis det er Soler du har i tankene så er faktisk hans fulle navn Francesc Fàbregas Soler.

Spanske navneregler (slik jeg forstår dei) er at farens etternavn kommer først og deretter kommer morens etternavn. I "gamledager" stod det gjerne en y mellom dei (y betyr og???? er litt usikker). Men uansett i det dagligdagse så er vel praksisen slik at man bruker farens etternavn, og derfor er det Fabregas som er det navnet vi kjenner han ved.

Link to comment
Share on other sites

Synes egentlig Cesc kan komme med en unnskyldning, eller i minstefall en forklaring på hva som surret rundt inne i hodet hans da han alene ba spurvene pent om å ta poeng mot oss i går..

 

Sett episoden flere ganger, og forstår det bare ikke, dette er ikke noe man glemmer veldig fort.. Han strekker jo hånda etter ballen, inne i egen 16 meter!? I tillegg skrur ballen mot vår keeper..

Vet at fotballspillere ikke er kjent for å være de skarpeste knivene i skuffen, men dette bli FOR dumt

Link to comment
Share on other sites

Synes egentlig Cesc kan komme med en unnskyldning, eller i minstefall en forklaring på hva som surret rundt inne i hodet hans da han alene ba spurvene pent om å ta poeng mot oss i går..

 

Sett episoden flere ganger, og forstår det bare ikke, dette er ikke noe man glemmer veldig fort.. Han strekker jo hånda etter ballen, inne i egen 16 meter!? I tillegg skrur ballen mot vår keeper..

Vet at fotballspillere ikke er kjent for å være de skarpeste knivene i skuffen, men dette bli FOR dumt

 

Vel, hvis man legger merke til hvordan han har opptredt siste kampene ser vi at noe ikke er som "normalt" med Cesc. Han er amper, gjør usportslige ting hver kamp, viser ofte frustrasjon og varierer spillemessig. OM det er Barca som svirrer i tankene hans vet ikke jeg, men det kan jo virke sånn at fokus er litt fraværende.

Nå syns jeg han gjorde en god kamp i går, men likevel blir han en slags syndebukk med å handse inni feltet.

I den situasjonen så det også ut som Chamahk løfta hånda ganske høyt så Cesc er ikke helt alene om å prøve å noe på ulovlig vis. Men ble det sånn at Cesc stoppet ballen og må ta den på sin kappe.

 

Uansett burde han i stedet som kaptein unnskylde på vegne av hele laget for den utrolige kollapsen i 2. omgangen. Jeg syns det er merkelig at det går an å miste sånn fokus i løpet av 12 minutter i garderoben...på hjemmebane..i et derby..mot Tottene!

Vi ser en mental svakhet i løpet av kampene som stadig kommer tilbake og det er bekymringsfullt.

Link to comment
Share on other sites

Leser på Young guns at Ramsey er på vei tilbake og har gjort comeback for reservene, Cesc skjerper seg nok når han ser at han får konkurranse fra Ramsey. Uansett syns jeg ikke Cesc har vært DÅRLIG for oss i år, han har vært et hakk bedre enn alle andre, men et par hakk unna der vi er vant til å se han.

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6545150,00.html

 

Håper virkelig at Fabregas tar seg god tid på å bli 100% fit. Vil derfor ikke se han rushet tilbake for å spille mot Manchester United. Vi har meget kapable erstattere her nå. Vi kan kjøre Arshavin i Cesc rollen, Nasri, Rosicky, van Persie og Wilshere. Mine favoritter er Arshavin og Nasri, men Nasri har gjort det så fantastisk bra på høyresiden mens Arshavin gnistret den lille tiden han fikk lov til å spille her på lørdag.

 

Uansett så er vel poenget mitt at vi er ikke like avhengige av Fabregas denne sesongen og at han derfor burde få ordentlig tid slik at han kommer seg skikkelig i form utover nyåret.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 1 2010, 09:10 AM) 210982[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Uansett så er vel poenget mitt at vi er ikke like avhengige av Fabregas denne sesongen og at han derfor burde få ordentlig tid slik at han kommer seg skikkelig i form utover nyåret.

Enig, og jeg vil gjerne se denne angrepsrekka på lørdag:

 

Nasri-Arshavin-Rosicky

Chamakh

 

De regelrett rev i stykker Villa nå i helja. De virker å ha noe på gang sammen, hvorfor ikke la de få prøve seg på Old Trafford også? Iallefall hvis de klarer å rive i stykker Fulham nå på lørdag også, ser jeg absolutt ingen grunn til å stykke opp den angrepsrekka. Alle er spillere som kan lage et lite helvete for ManUres forsvar. Det som blir problemet i den kampen, tror jeg derimot er å demme opp for Nani, Berbatov og Rooney som sammen kan avgjøre hvilken som helst kamp...

 

Håper vi starter med både Song og Denilson i den kampen, føler Wilshere ikke er helt klar for en slik kamp enda...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Barca tenker å komme med et bud på Fabregas og Torres i sommer...

 

Likte bilde da...

 

£60M for Fabregas og garantier for at vi kjøper inn tilstrekkelige forsterkninger så skal jeg si meg veldig fornøyd. Dog forundrer det meg ikke om hvis Fabregas blir solgt så selger vi han for mindre enn hva Liverpool selger Torres for, samtidig som det ikke kommer en eneste forsterkning fordi laget allerede er sterkt nok ifølge Wenger..

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 19 2010, 04:53 PM) 212215[/snapback]

£60M for Fabregas og garantier for at vi kjøper inn tilstrekkelige forsterkninger så skal jeg si meg veldig fornøyd. Dog forundrer det meg ikke om hvis Fabregas blir solgt så selger vi han for mindre enn hva Liverpool selger Torres for, samtidig som det ikke kommer en eneste forsterkning fordi laget allerede er sterkt nok ifølge Wenger..

Dessverre anser jeg det som et mulig scenario. Ramsey og Wilshere har vist litt for gode takter til at Wenger henter inn en verdig Fabregas erstatter, er jeg redd.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 19 2010, 04:53 PM) 212215[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

£60M for Fabregas og garantier for at vi kjøper inn tilstrekkelige forsterkninger så skal jeg si meg veldig fornøyd. Dog forundrer det meg ikke om hvis Fabregas blir solgt så selger vi han for mindre enn hva Liverpool selger Torres for, samtidig som det ikke kommer en eneste forsterkning fordi laget allerede er sterkt nok ifølge Wenger..

 

Dessverre anser jeg det som et mulig scenario. Ramsey og Wilshere har vist litt for gode takter til at Wenger henter inn en verdig Fabregas erstatter, er jeg redd.

 

Samme her. Så et intervju tidligere hvor Wenger ble spurt om hvorfor Arsenal ikke kjøpte flere "større navn". Og da svarte Wenger at han ikke kunne bruke 140 millioner pund fordi da ville klubben slite økonomisk. Eller hvertfall noe lignende av det.

 

Akkurat der og da satt jeg og lo over hvor tåpelig svaret hans var. Det er absolutt ingen Gooners som mener vi burde kjøpe spillere for £140M. Alt vi har bedt om de siste årene er en skikkelig spiss, en skikkelig midtstopper og en backup for Song. Alt dette kan fåes for under £40M. Samtidig hvis vi selger et par andre spillere som aldri kommer til å slå igjennom for Arsenal blir det ikke noe særlig problem.

 

Føler at Wenger nå har gått seg fast og de fleste Gooners som har kommentert på svarene til Wenger er temmelig oppgitte de også...

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 21 2010, 12:27 AM) 212262[/snapback]

Samme her. Så et intervju tidligere hvor Wenger ble spurt om hvorfor Arsenal ikke kjøpte flere "større navn". Og da svarte Wenger at han ikke kunne bruke 140 millioner pund fordi da ville klubben slite økonomisk. Eller hvertfall noe lignende av det.

 

Akkurat der og da satt jeg og lo over hvor tåpelig svaret hans var. Det er absolutt ingen Gooners som mener vi burde kjøpe spillere for £140M. Alt vi har bedt om de siste årene er en skikkelig spiss, en skikkelig midtstopper og en backup for Song. Alt dette kan fåes for under £40M. Samtidig hvis vi selger et par andre spillere som aldri kommer til å slå igjennom for Arsenal blir det ikke noe særlig problem.

 

Føler at Wenger nå har gått seg fast og de fleste Gooners som har kommentert på svarene til Wenger er temmelig oppgitte de også...

Kunne ikke vært mer enig i din ønskeliste Stefan B. En bunnsolid sentralrekke, med vinnermentalitet i alle ledd. Jagielka-Scott Parker- Darren Bent. Kan garantert skaffes til en pris under 40-45 mill, og vil gi oss ekstremt mye guts og vinnervilje (ja jeg vet at det er uaktuelt med Bent, men han har jo spilt veldig bra for Sunderland, og scorer som regel 20+ så lenge han får spilletid)

Link to comment
Share on other sites

:D--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 21 2010, 12:27 AM) 212262[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Samme her. Så et intervju tidligere hvor Wenger ble spurt om hvorfor Arsenal ikke kjøpte flere "større navn". Og da svarte Wenger at han ikke kunne bruke 140 millioner pund fordi da ville klubben slite økonomisk. Eller hvertfall noe lignende av det.

 

Akkurat der og da satt jeg og lo over hvor tåpelig svaret hans var. Det er absolutt ingen Gooners som mener vi burde kjøpe spillere for £140M. Alt vi har bedt om de siste årene er en skikkelig spiss, en skikkelig midtstopper og en backup for Song. Alt dette kan fåes for under £40M. Samtidig hvis vi selger et par andre spillere som aldri kommer til å slå igjennom for Arsenal blir det ikke noe særlig problem.

 

Føler at Wenger nå har gått seg fast og de fleste Gooners som har kommentert på svarene til Wenger er temmelig oppgitte de også...

 

Kunne ikke vært mer enig i din ønskeliste Stefan B. En bunnsolid sentralrekke, med vinnermentalitet i alle ledd. Jagielka-Scott Parker- Darren Bent. Kan garantert skaffes til en pris under 40-45 mill, og vil gi oss ekstremt mye guts og vinnervilje (ja jeg vet at det er uaktuelt med Bent, men han har jo spilt veldig bra for Sunderland, og scorer som regel 20+ så lenge han får spilletid)

 

Jagielka er knallgod, men tror nok ikke han kommer til Arsenal. Tror vi kan få en veldig god bakre firer med Vermaelen, Djourou og Koscielny etterhvert, men det vil ta tid. Ellers på midten kan vi selge Denilson for 10-11 millioner pund (ifølge ryktene) og få inn f.eks. Blaise Matuidi eller Alou Diarra. Begge to ville utvilsomt styrket oss. På topp kan vi gjerne kvitte oss med Bendtner for £10M+ og kjøpe inn en bedre spiss. Benzema hadde vært en våt drøm og selv om han har vært linket til oss i en byttehandel med Clichy så er nok ikke det aktuelt ;)

 

Uansett med Jagielka og Matuidi/Diarra inn så ville vi vært betydelig mye sterkere. Hadde vi beholdt Denilson også så ville vi hvertfall hatt temmelig greie 4/5 valg på midtbanen.

 

Her fant jeg forresten det jeg snakket om.

 

"If I tell you we can win two more points but we lose £150m, what will you say? Win two more points. But I ask a second question: where do we get the £150m in? Maybe you don't have the same answer.'

 

Trolig det latterligste jeg noen gang har hørt Wenger si. Med £150M investert i spillere ville vi tatt langt mer enn 2 ekstra poeng så han har tatt et argument og dratt det til det ekstreme i begge ender.. ;)

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 21 2010, 12:27 AM) 212262[/snapback]

Alt vi har bedt om de siste årene er en skikkelig spiss, en skikkelig midtstopper og en backup for Song.

 

Mener jeg har hørt endel som mente at Wenger måttte kjøpe keeper også...?

 

Var endel som synes han var en tosk som ikke kjøpte Schwartzer for 4 måneder siden.

 

Jeg tilhører dem som mener at vi ikke bør kjøpe noen i dette vinduet. Å kjøpe spillere er ikke svaret på alle utfordringer i klubben. Hvis det hadde vært så enkelt, hvorfor vinner ikke Man City alle sine kamper da?

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 21 2010, 12:27 AM) 212262[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Alt vi har bedt om de siste årene er en skikkelig spiss, en skikkelig midtstopper og en backup for Song.

Mener jeg har hørt endel som mente at Wenger måttte kjøpe keeper også...?

 

Var endel som synes han var en tosk som ikke kjøpte Schwartzer for 4 måneder siden.

 

Jeg tilhører dem som mener at vi ikke bør kjøpe noen i dette vinduet. Å kjøpe spillere er ikke svaret på alle utfordringer i klubben. Hvis det hadde vært så enkelt, hvorfor vinner ikke Man City alle sine kamper da?

 

Nå nå... kan ikke forvente å slå Everton uansett hvor mange stjerner man har... The pride of Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 21 2010, 12:27 AM) 212262[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Alt vi har bedt om de siste årene er en skikkelig spiss, en skikkelig midtstopper og en backup for Song.

Mener jeg har hørt endel som mente at Wenger måttte kjøpe keeper også...?

 

Var endel som synes han var en tosk som ikke kjøpte Schwartzer for 4 måneder siden.

 

Jeg tilhører dem som mener at vi ikke bør kjøpe noen i dette vinduet. Å kjøpe spillere er ikke svaret på alle utfordringer i klubben. Hvis det hadde vært så enkelt, hvorfor vinner ikke Man City alle sine kamper da?

Det er riktignok ikke så enkelt, du må faktisk tenke over hva du kjøper. Når du punger ut massevis av penger for Bellamy, Adebayor, Balotelli og andre ufyseligheter sier det jo seg selv at det ikke blir lett.

 

Med Wengers klokskap og nese for gode, billige spillere kan det bli mye bedre resultater av hvert pund som blir brukt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...