Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Jeg har ignorert deg lenge arshavin, og jeg kommer nok til å ignorere deg i fremtiden også, men en ting vil jeg gjerne ha en forklaring på. Du har skrevet dette uttallige ganger (slik du gjør med alt du prøver å fermstille som poenger).

 

vi sitter med verdens beste kort!

 

Hvordan kan du hevde noe sånt? Vi sitter med en spiller, kapteinen, som IKKE vil spille for oss. Han vil spille for Barcelona. Vi kan enten selge for den prisen Barcelona tilbyr eller så kan vi beholde en spiller som helt tydelig ikke ønsker å spille for oss (og som har fått en del av fansen mot seg grunnet hans oppførsel i denne sagaen).

 

Min påstand er at vi sitter med helt bedritne kort i denne saken og jeg tipper det ender med at vi selger han for 20-25 mill pund og det mot slutten av overgangsvinduet, og da selvfølgelig uten å kjøpe en erstatter.

 

Jeg personlig tror dette vinduet blir som alle andre vinduer. Wenger lover gull og grønne skoger, og Arsenal selger sine sesongkort, for så å oppleve at vi forsterker samtidig som vi svekker og nok en gang kommer vi til å kjempe om en cl plass, og ikke ligagull.

 

BE

 

Er det tanken din at jeg skal svare på dette??

Du legger opp til et fullstendig latterlig utgangspunkt for en diskusjon når du starter med at du har ignorert meg lenge og kommer til å ignorere meg i fremtiden, jeg har ingen interesse av å diskutere Arsenal med et så uintelligent utgangspunkt.

Med en så ultra-negativ innstilling til Arsenal og Wenger som du har, må jeg innrømme at jeg får problemer med å ta deg på alvor.

Når du påstår at ikke Arsenal har vært med i gullkampen sesongen 09/10 så har du på alle mulige måter avslørt deg og jeg har absolutt ingen interesse av å diskutere min favorittklubb med deg.

Jeg foreslår at vi fortsetter å ignorere hverandre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

.

 

Når man har en spiller som er så god som Fabregas, og som har mange år igjen av kontrakta, da kan man vel ikke si at klubben sitter med bedritne kort?

Hvilken logikk er det?

 

Om Fabregas blir prippen for at en evt handel ikke skjer, så kan jeg ikke i min villeste fantasi forstå at han skal spille dårlig og være umotivert førstkommende sesong. Han elsker Arsenal, men hans blod er et annet sted. Det er ikke det samme som å si at Barcelona betyr alt for han, mens Arsenal er ingenting. Dette må snart folk forstå, for det er krisemaksimering og drittslenging på alle mulige måter med engang sjansen dukker opp.

 

Du har en tendens til å være negativ, og da spør jeg deg om følgende:

Sloss ikke Arsenal om gullet sesongen 2009/10?

 

Om de ikke gjorde det, da må du fortelle meg hva du legger i begrepet å sloss om et ligagull......

 

Jeg synes Arshavin tør å skrive fyldig om det han mener, og i tillegg er aktiv på dette forumet. Har mange gode poenger, og argumenter for synet sitt. Om du ikke er enig i hans synspunkter får være din sak, men det kan være flere som ikke er enig i din debatt-teknikk heller.

 

Divisjonsforskjell på saklighets- og kunnskapsnivået i denne debatten, takk til vieira04 for meget gode og klargjørende innlegg.

Det er for meg komplett uforståelig at enkelte ikke klarer å se at Arsenal sitter med bukta og begge ender i denne saken.

Cesc har overlatt avgjørelsen til Wenger, hva forteller det oss?

Dette handler om tillit og den tilliten går begge veier, dvs Cesc har full tillit til Wenger og omvendt.

I praksis betyr dette at hvis Cesc har fortalt Wenger at han ønsker seg hjem, kommer AW til å jobbe for en løsning i den retning, samtidig er Cesc inneforstått med at Arsenal kommer til å forlange store summer for ham, det betyr til syvende og sist at det er opp til Barca om de ønsker Cesc nok.

Hvis Barca ikke ønsker å betale det Cesc er verdt er vår kaptein motivert og klar for flere sesonger i Arsenal.

Samtidig er Cesc inneforstått med at AW ønsker å ha en erstatter klar før det blir snakk om noe salg.

Jeg er 100% sikker på at den jobben allerede har startet og har pågått en stund og jeg blir veldig forundret om ikke navnet Gourcuff er med i den kartleggingen.

Så til det mest essensielle i denne saken, overgangssummen.

Arsenal kommer ALDRI til å selge Cesc for 250 mill kroner som enkelte har påstått.

Hvis Barca er realistisk i sine drømmer om å kjøpe Cesc vet de samtidig at det dreier seg om minimum 500 millioner kroner i dette tilfellet.

Det vi hører av uttalelser fra både Barca og Arsenal er posisjonering i forhold til forhandlinger som sannsynligvis snart kommer i stand.

De forhandlingene vil ha to mulige utganger:

1. Barca betaler det Arsenal forlanger og Cesc er verdt, eventuelt at de møtes på midten en plass mellom 5-600 mill kroner.

2. Cesc forblir en gooner pga at Barca ikke verdsetter ham høyt nok og fortsetter topp motivert for laget han gang på gang har uttalt at han elsker og skylder mye.

 

Jeg tror utgang nr 2 er mest sannsynlig pga Barcas anstrengte økonomi, men uansett utgang så vil ikke det være noe katastrofe for Arsenal FC.

Til syvende og sist vil nok økonomien i denne saken bli avgjørende, Cesc har fortalt at han ønsker seg hjem og ingen kan laste ham for det.

Det betyr at Arsenal må avgjøre når det lønner seg å selge ham, nå, om et år, om to år osv.

Cesc har heldigvis tegnet en kontrakt som strekker seg flere år fremover og det er gull verdt for oss.

Vår kaptein kommer ALDRI til å være umotivert neste sesong om han forblir i Arsenal, slike antydninger synes jeg alle skal holde seg for gode til, absolutt ingenting tyder på noe slikt.

Link to comment
Share on other sites

De forhandlingene vil ha to mulige utganger:

1. Barca betaler det Arsenal forlanger og Cesc er verdt, eventuelt at de møtes på midten en plass mellom 5-600 mill kroner.

2. Cesc forblir en gooner pga at Barca ikke verdsetter ham høyt nok og fortsetter topp motivert for laget han gang på gang har uttalt at han elsker og skylder mye.

 

Jeg tror utgang nr 2 er mest sannsynlig pga Barcas anstrengte økonomi, men uansett utgang så vil ikke det være noe katastrofe for Arsenal FC.

Til syvende og sist vil nok økonomien i denne saken bli avgjørende, Cesc har fortalt at han ønsker seg hjem og ingen kan laste ham for det.

Det betyr at Arsenal må avgjøre når det lønner seg å selge ham, nå, om et år, om to år osv.

Cesc har heldigvis tegnet en kontrakt som strekker seg flere år fremover og det er gull verdt for oss.

Vår kaptein kommer ALDRI til å være umotivert neste sesong om han forblir i Arsenal, slike antydninger synes jeg alle skal holde seg for gode til, absolutt ingenting tyder på noe slikt.

 

Er det egentlig sikkert at Barcelona har anstrengt økonomi? Jeg er ikke kvalifisert til å uttale meg veldig om dette. Synes denne artikkelen hos The Swiss Ramble kastet godt lys over saken (Synes denne bloggeren skriver veldig bra). Sånn jeg ser det er det mange måter å tolke hva som er gjeld og ikke.

 

Man må bare vente å se hva som skjer. Det jeg tror er sikkert er at det jobbes i bakgrunnen her uten at vi får vite annet enn antagelser og synsing gjennom media. At representanter fra Barca uttaler seg i tide og utide er vel en vane. Skuffende at det er slik det fungerer, men vi burde være vant med det. Jeg håper bare at Wenger har klare erstatninger om han blir solgt. Synes selv Wenger gjorde en feil da han ikke erstattet Toure og Adebayor, og vil nødig se dette skje igjen. I dette tilfellet stoler jeg på at Wenger har dømmekraft og teft i orden uansett utgang.

 

Det er utrolig mye rart å lese rundt om på diverse forum og blogger. Noen steder får man inntrykk av at Wenger og Fabregas har drept noen. Jeg er ikke av de mest positive supporterne man finner, men en del av dette tar kaken. Det som er skremmende er at mange av de som skriver er fans langt oppi årene som har vært med lenge. Det må være eksempelvis priser på sesongkort som driver dem til slike uttalelser etter noen smått skuffende sesonger.

 

Hvor Fabregas spiller neste sesong vil tiden vise. Uansett bør vi være takknemlig for innsatsen han har lagt ned i Arsenal til nå.

Link to comment
Share on other sites

Er det egentlig sikkert at Barcelona har anstrengt økonomi? Jeg er ikke kvalifisert til å uttale meg veldig om dette. Synes denne artikkelen hos The Swiss Ramble kastet godt lys over saken (Synes denne bloggeren skriver veldig bra). Sånn jeg ser det er det mange måter å tolke hva som er gjeld og ikke.

 

Man må bare vente å se hva som skjer. Det jeg tror er sikkert er at det jobbes i bakgrunnen her uten at vi får vite annet enn antagelser og synsing gjennom media. At representanter fra Barca uttaler seg i tide og utide er vel en vane. Skuffende at det er slik det fungerer, men vi burde være vant med det. Jeg håper bare at Wenger har klare erstatninger om han blir solgt. Synes selv Wenger gjorde en feil da han ikke erstattet Toure og Adebayor, og vil nødig se dette skje igjen. I dette tilfellet stoler jeg på at Wenger har dømmekraft og teft i orden uansett utgang.

 

Det er utrolig mye rart å lese rundt om på diverse forum og blogger. Noen steder får man inntrykk av at Wenger og Fabregas har drept noen. Jeg er ikke av de mest positive supporterne man finner, men en del av dette tar kaken. Det som er skremmende er at mange av de som skriver er fans langt oppi årene som har vært med lenge. Det må være eksempelvis priser på sesongkort som driver dem til slike uttalelser etter noen smått skuffende sesonger.

 

Hvor Fabregas spiller neste sesong vil tiden vise. Uansett bør vi være takknemlig for innsatsen han har lagt ned i Arsenal til nå.

 

 

Interessant artikkel der, uansett er det vanskelig å vite hvordan økonomien til Barca EGENTLIG er.

Jeg tror vel uansett at det er avhengig av hvor opptatt spanjolene er på å hente Cesc og hvor høyt de verdsetter hans talent.

Er de i stand til å betale 5-600 mill kroner er jeg på grensen til å si selg, selg, selg.

Overgangssummen vil som kjent gå vesentlig ned alt etter hvor mange år vår kaptein har igjen av kontrakten sin og det er vel lite sannsynlig at Cesc tegner noen forlengelse av sin kontrakt i denne situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal kan umulig godta et bud under 500 millioner!! Byr Barca over 500 mill., så er det greit å selge synes jeg, såfremt ALLE pengene brukes på erstatter/e i internasjonal klasse. Wenger og styret kan umulig sitte å ruge på alle disse pengene. Tror ikke vi nødvendigvis trenger bli så svekka av dette. Jeg synes ingen av oss gooners kan bebreide Cesc, han har litt høyere ambisjoner enn det Arsenal klarer å matche for tiden og ikke minst har han Barca i blodet mer enn Arsenal. Han elsker Arsenal og gjør dette garantert med tungt hjerte, men vi har vel alle forståelse for at han vil spille på Barca, vi så vel alle de to kampene i CL i år mellom Arsenal og Barca.

Så får vi se hva Barca har av økonomiske muskler.

 

Uansett vil vi finne andre helter, og takke for alt Cesc tilførte oss.

Link to comment
Share on other sites

http://msn.tv2sporten.no/fotball/spania/na...en-3216397.html

 

Det ser ganske lovende ut nå:P fabregas blir, ettersom wenger gjør et par Kjøp for å virkelig satse på å vinne trofeer neste sesong!

 

Gleder meg til å se cesc holde en pokal over sitt spanske hode!!!! (Helst Cl pokalen)

Er enda ikke overbevist om at han blir her neste sesong også, gleder meg at Barcelona har punget ut på Villa, og håper dem kjøper enda flere slik at dem ikke har penger nok til vår kjære Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Trans...icle440669.html :P

 

Kan det være noe i dette at Hill-Wood prater for mye eller "kritiserer" spillerne mer enn han burde?

Eller er dette bare spekulasjoner...

 

Jeg tror det der er spekulasjoner. Se dagens Arseblog for hans syn på historien.

 

Hill-Wood er vel ikke altid den som uttaler seg "smartest" til media, men at Cesc skal ønske å bytte klubb på grunn av noen linjer i en avis finner jeg usannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Trans...icle440669.html :P

 

Kan det være noe i dette at Hill-Wood prater for mye eller "kritiserer" spillerne mer enn han burde?

Eller er dette bare spekulasjoner...

 

Virker som spekulasjoner og oppsinn for meg. Synes "arseblog" skriver mange gode meninger om dette og andre tanker om Fabregas idagens blog:

 

Yes, the comments were, perhaps, a touch inelegant, but it was clear to see what he meant. What he was saying was that Barcelona had an array of talent in their squad, in Xavi they had a player very like Cesc but very much in his prime, and instead of being an automatic first choice like at Arsenal he might find himself more of a squad player there for a little while. Entirely reasonable sentiments and ones shared by many Arsenal fans, especially those who think Cesc leaving now is a bad idea.

 

He was not saying Cesc was a bad player or anything like it. Now, I can understand why any player would be a little bit miffed at such comments but annoyed enough to leave a club they clearly love? My hole. There's politics at play here and when you consider Cesc's agent is Darren Dein Jr it becomes more clear. What better way to boost the popularity of other shareholders than make the current board to blame for the departure of our star player? Alisher Usmanov is waiting in the wings and anyone who thinks he'd plan a takeover without having a familar, and orange, face in his team is mad.

 

You know I have a lot of time for John Cross but I just don't believe the fundamentals of this story. Let me make it clear, I don't for one second suggest he's making it up. I believe John has been given information by a party with an agenda. When there was a glimmer of hope about Cesc staying and people were feeling a bit better about the whole thing, "pals" of the player took it upon themselves to stir this up? Convenient, you have to say.

 

And leaving everything else aside what does it say about Cesc that he would leave a club which gave him so much, and a club that he loves, because of some injudicious but hardly damning comments? I think we know Cesc isn't that kind of man and that, for me, is what makes me dismiss this story as pure bunkum. Is he really that sensitive and precious? I don't think so. There are any number of reasons why Cesc might want to leave and go to Barcelona, both from a football and personal point of view, PHW's comments are not among them. I'd put serious money on that. And I don't have serious money. Which means loan sharks. And loan sharks break legs. And I like my legs unbroken.

 

What this story should do is open our eyes again to the fact that there's a lot going on behind the scenes at the club right now. The boardroom situation is precarious for various reasons and uncertainty like this can definitely be exploited by those who wish to do so. And personally, I have to seriously question people who claim to love the club yet would deliberately weaken it for their own gain. Maybe that's just me.

 

 

Ser at Up the Arse var raskere på avtrekkeren enn meg :)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har mer eller mindre eksklusivt levert fiaskoer eller havlfiaskoer til Barcelona gjennom tidene, så jeg håper Barca for Cesc sin del har gode rog myke eservebenker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller meg for tiden likegyldig til hva som skjer med Fabregas, så lenge vi får penger i bøtter og spann dersom det ender med at han drar.

 

Det er også min holdning. Jeg forventer kun at dette styres av dem som har makten i saken - Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye penger mener folk vi skal få for Fab for at vi ikke skal komme svekket ut at handelen (sett at Wenger bruker alle pengene på nye spillere) ?

 

Jeg mener iallfall at vi burde få minst 600 millioner kroner for han. I det siste har jo Barcelona kjøpt Dani Alves for nesten 400 millioner kr, Ibrahimovic for 400 mill + Eto'o (ca 200-250 mill) og til slutt David Villa for 400 millioner kr.

 

Slik jeg ser det er Fabregas verdt mye mye mer. Mtp. at han er langt yngre enn alle disse spillerne, samt at han har spilt på et veldig høyt og stabilt nivå siden han var kun 17-18 år. Er vel kun David Villa som kan vise til en like stabil statistikk som vår Cesc. Samtidig er vi ikke interessert i å selge han i utgangspunktet, og er heller ikke i en økonomisk krise som Valencia er/var når det gjaldt David Villa.

 

Så blir Cesc solgt så mener jeg at vi i det minste skal ha like mye som Kaká gikk for, eller den totale summen for Ibrahimovic. Deretter et klassekjøp på keeperplassen, med Almunia og/eller Fabianski ut. En klassestopper inn, samt en annen stopper som kan spille både som stopper og defensiv midtbane og til slutt Gourcuff som en erstatter for kreativiteten til Cesc.

 

Vi hadde nok blitt styrket av et salg såfremt Wenger hadde brukt pengene vi fikk, dog hadde nok prisene blitt presset kraftig opp mtp. at klubbene vet at vi har mye penger i kassa etter at Cesc har forsvunnet.

Link to comment
Share on other sites

Problemet til Barca er at de har fått Henry og Hleb på billigsalg, og trodde at så skulle være tilfelle med Cesc også.

 

Det viser jo bare hvilken type denne Laporta er, som tror at han kan få en 23 åring som kanskje har det beste ryktet i verden i playmaker rollen fortiden, ihvertfall sett i forhold til alder. I tillegg har han prestert på det aller, aller ypperste planet i Premier League, med et lag rundt seg som (desverre) ikke er like godt som det han vil få rundt seg i Barca. Man kan jo bare tenke seg hvilken spiller Cesc ville vært i Barca, jeg grøsser av tanken!

 

Vi skal ha pengene han er verdt, så enkelt er det. Det virker som styret og folkene som styrer med denne overgangen har gjort en god jobb hittil og stått på kravene. Syns også det er meget positivt av Fabregas å være likegyldig til en overgang, noe som gjør at vi kan kreve de pengene vi vil ha for han, rett og slett fordi "He dont want to play for your club" kortet er borte fra forhandlingsbunken. Jeg tviler sterkt på at Fabregas er Barca spiller neste år.

 

"Han vil vinne noe, derfor går han til Barca!" - "Fabregas ønsker å vinne noe med Arsenal og Wenger før han går til Barca"

"Fabregas ønsker seg hjem til Spania" - "Fabregas har levd i England i mange år nå, uten å klage over forholda, hvorfor har han plutselig fått hjemlengsel?"

 

Det er nok av motargumenter til det folk gulper opp for å gjøre en overgang sannsynelig, jeg tror Fabregas ønsker å bli i Arsenal, men at han ser på det som en grei mulighet å reise hjem igjen, rett og slett fordi det er muligheter for at vi får haugevis med penger for han. Derfor er han fornøyd med å bli, så lenge Barca ikke var i stand til å betale det han var verdt.

 

Diskusjonen om Hill Woods kommentarer er direkte latterlige, det er rett og slett et påskudd for media å lage et rykte, ikke noe annet. Fabregas bryr seg ikke om slikt. Noe jeg ikke skjønner er hvordan Hill Wood går inn i en forhandling på, prøve å få mest mulig for en spiller ved å si "Han kommer nok ikke til å spille fast for dere." Det tviler jeg på at står i noen lærebok for forhandlingsteknikker altså.

 

Nei, Fabreags blir, vi har hentet Chamakh, vi får inn en stopper til mest sannsynelig, og da er det nok mest sannsynlig seriegull 2010/2011. Tror ikke Fabregas syns det høres ut som en dårlig plan, akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Det blir vel mere og mere klart for alle at Fabregas ikke har vendt ryggen til Arsenal, har sviktet Arsenal osv.

Han har overlatt avgjørelsen til klubbene og aksepterer avgjørelsen uansett.

Dvs at hvis Arsenal inntar posisjonen "ikke til salgs" eller ikke Barca klarer å hoste opp det han er verdt, spiller han for Arsenal også neste sesong.

Dette kommer garantert Cesc til å gjøre med den største motivasjon til tross for at han har luftet muligheten for å reise hjem allerede nå i sommer.

Da blir det som jeg har sagt mange ganger tidligere et spørsmål om hva som lønner seg for Arsenal til slutt.

Dette handler om overgangssum som kan pløyes rett inn i spillerstallen til neste sesong.

Ingen tvil om at Fabregas ikke kommer til å bli solgt under 500 mill kr denne sommeren, og da betyr det at Wenger utvilsomt kan gjøre mye morsomt med de pengene.

Spillere som Gourcuff, Hangeland og Buffon har jo vært nevnt tidligere.

Det finnes helt sikkert mange alternativer til disse, men sannsynligvis ikke like gode alternativer som Cesc, det går allikevel an å styrke flere lagdeler for den summen vi får for ham, og da blir det jo en vanskelig avgjørelse å ta hva som lønner seg i denne omgang.

Vi må vel innfinne oss med tanken om at Cesc før eller siden kommer til å reise hjem, og da ligger det jo i kortene at overgangssummen vil gå ned jo færre år han har igjen av kontrakten.

Muligens vil en kjapp avgjørelse i denne situasjonen være den beste?

Uansett hva som skjer tror jeg Arsenal vil komme styrket ut av denne situasjonen, dvs at vi sitter med veldig gode kort her. :P

Link to comment
Share on other sites

Rykter om at Arsenal skal hente Gourcuff og Joe Cole, er det tegn på at Fabregas drar? Er Arsenal ute å leter etter en erstatter, eller er det spillere som skal forsterke laget?

Fremdeles er det kun et rykte, men det har vært mistenkelig stille rundt Fabregas de siste dagene (iforhold til hva det var i starten).

Det florerer av rykter om spillere som kan erstatte Fabregas. Venter i spenning på neste uttalelse fra klubben. Håper på en avklaring snart!

Link to comment
Share on other sites

Ok, nå begynner jeg å bli enda mer optimistisk. Bare se på utviklingen til dette ryktet:

  1. Barca sikler etter Cesc
  2. Cesc sier at han vil spille for Barca at some point, og han vil ha fremtiden avklart før VM
  3. Arsenal tviholder på Cesc
  4. Barca sier at de ikke vil kjøpe Cesc dersom Arsenal gir et klart nei
  5. Cesc sier at han har hatt en lang samtale med Wenger, og at han har lagt fremtiden sin i hans hender
  6. Barca sier at de ikke vil sprenge banken for å hente Cesc

Nå er det 11 dager til VM, og ryktene har dabbet av. Jeg tror Cesc blir å se i Arsenal-drakt også neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...