Jump to content

Alexander Hleb


Guest Andrew

Recommended Posts

RP7, har du lyst til å ta min neste prøve i treningslære for meg? :blink:

 

Uansett, det at Hleb er ute en måned tror jeg vil koste oss dyrt. Mange ser på Fabregas som "skaperen" på midtbanen, og det er han, men Hleb skal jaggu ha litt av æren han også. Fy søren så god han har vært denne sesongen. Med fart, ekstrem teknikk og flotte pasninger har han vært en trussel for de fleste backene hittil. Begynner han bare å score litt mål nå, så hadde det vært flott. Uansett, nok et genikjøp av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 901
  • Created
  • Last Reply

Gode nyheter om Hleb.

 

Fra Arsenal.com:

 

February 9, 2007

Alex Hleb

 

Alex Hleb has recovered from a hamstring injury but is not yet match fit and will not feature against Wigan on Sunday. 'Hleb should join in [training] on Monday,' revealed Arsène Wenger on Friday.

 

Da ser vi nok Hleb på banen igjen om ikke så lenge. Skal bli godt å få han tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Gode nyheter om Hleb.

 

Fra Arsenal.com:

 

February 9, 2007

Alex Hleb

 

Alex Hleb has recovered from a hamstring injury but is not yet match fit and will not feature against Wigan on Sunday. 'Hleb should join in [training] on Monday,' revealed Arsène Wenger on Friday.

 

Da ser vi nok Hleb på banen igjen om ikke så lenge. Skal bli godt å få han tilbake.

 

Deilig! Men tror ikke han starter på søndag! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Eg vil ta ein debatt om Hleb. Er han verkeleg den me spelaren me treng på høgrevingen?

Slik som eg ser det så er Hleb ein "medgangs - spelar" Når Arsenal er på sitt beste, og speler ball i hatt med motstandaren, ja då er Hleb verkeleg god. Men når me ikkje har dei kampane, syns eg han blir frykteleg inneffektiv. Han rotar bort ballen ofte, og gjer farlege feil deffansivt.

Begynner desverre å tvile litt på vår kjære kviterussar.

Link to comment
Share on other sites

Hleb er avhengig av at det flyter rundt han kan det virke som. Han er ikke typen som kan heve laget i pressede situasjoner. Hleb starter alltid kampene friskt, men han er den første som forsvinner hvis ting ikke fungerer. Merkverdig. Han har mange egenskaper som burde tilsi at han skulle kunne være tungen på vektskålen i jevne kamper. Bak den fine teknikken er det desverre en svak motor (i motsetning til en type som Ribery som nok har mer motor enn finteknikk). Jeg mener Hleb er et supplement, men etterlyser en Parlour type. Ribery fits the bill tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Hleb, så må jeg innrømme at jeg har mistet mye av troen for lenge siden. Svinger voldsomt i prestasjonene. Meget god på sitt beste, men som andre nevner klarer han ikke å prege de ”vanskelige” kampene. Et annet problem er at gutten er vaksinert mot å score. Vi trenger midtbanespillere som kan løfte laget, skape muligheter for andre, samt det å lage mål.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Hleb, så må jeg innrømme at jeg har mistet mye av troen for lenge siden. Svinger voldsomt i prestasjonene. Meget god på sitt beste, men som andre nevner klarer han ikke å prege de ”vanskelige” kampene. Et annet problem er at gutten er vaksinert mot å score. Vi trenger midtbanespillere som kan løfte laget, skape muligheter for andre, samt det å lage mål.

I tillegg er han vaksinert mot å sende pasninger til medspillere. Lenge siden sist jeg har sett ham ha mange gode pasninger etter hverandre. I tillegg sitter ikke alltid mottakene hans heller.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig kor for folk gløymer. I første halvdel av sesongen var Hleb ein av dei beste offensive spelerane våre, saman med Fabregas og van Persie. Etter skaden i vinter har han ikkje vært den samme, nei. Men nå har egentlig dei fleste vore svakare i vinter. For å nemne to: Toure og til dels Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Eg vil ta ein debatt om Hleb. Er han verkeleg den me spelaren me treng på høgrevingen?

Slik som eg ser det så er Hleb ein "medgangs - spelar" Når Arsenal er på sitt beste, og speler ball i hatt med motstandaren, ja då er Hleb verkeleg god. Men når me ikkje har dei kampane, syns eg han blir frykteleg inneffektiv. Han rotar bort ballen ofte, og gjer farlege feil deffansivt.

Begynner desverre å tvile litt på vår kjære kviterussar.

 

Som det skrives har hele laget vært svakt i det siste, også spillere som Fabregas og Toure, men Hleb har utvilsomt vært blant de svakeste. Det kan derfor virke som om Hleb er i ferd med å bruke opp sine sjanser. Som andre skriver svinger han for mye i prestasjonene. Han har for dårlige pasninger og velger for ofte dårlige løsninger. Og glem heller ikke utgangspunktet. Han ble jo kjøpt inn for å ta opp arven etter blant annet Pires. I så henseende har han falt fullstendig igjennom. Talentet er det vel ikke så mye i veien med, men hva med psyken? At han ikke selv klarer å ta tak i ting kan jo kanskje tyde på at han ikke har det som trengs mentalt? Og det å overta etter Pires er vel omtrent like vanskelig som å hoppe etter Wirkola. Og sånn sett har vel heller ikke Rosicky innfridd de forventninger vi stilte. Det er jo ganske interessant at lagets problemer for en stor del er et tegn på mangel på rutine, og at mange derfor argumenterer med at man burde kjøpt flere rutinerte spillere. Derfor er det jo ikke rent lite ironisk at de rutinerte spillerne som er kjøpt inn de siste par årene på ingen måte har overbevist, og vist at de er de rette til å bringe laget inn i en ny æra.

Link to comment
Share on other sites

Hleb er en spiller eg fortsatt har veldig god tro på. han er fortsatt ung og var meget bra tidligere i sesongen som du nevner her #11 RvP.

 

ja det er klart at når du får en skade kan det være at det tar tid å komme tilbake i godt gammelt slag, det har jo en spiller som Pires bevist tidligere etter å ha vært skadet en god stund.

Link to comment
Share on other sites

Hleb er en spiller som ikke klarer å takle vanskelige situasjoner, han har ikke det skarpeste syne om hva som kan skje etter han sentrer det er vell svakhetene hans, men han er en utrolig god spiller på sitt beste og på det dårligste er han utrolig dårlig. Disse dagene varierer fra kamp til kamp å det er vell det som gjør at vi ikke legger så godt merke til ham nå som før :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg er relativt klar på at Arsenal trenger å styrke laget med en bedre høyrekant. Hleb er bra i enkelte kamper, og har styrken i å holde på ballen. Men for min del blir det alt for mye "hold på ballen" av Hleb. Jeg synes også han skorer alt for få mål til å være høyrekant i Arsenal.

 

Spennende å høre hva dere andre oppsummerer etter sesongslutt. Trenger vi en annen høyrekant? Er vi godt nok besatt med Hleb?

 

Jeg ønsker meg en mer direkte spillende høyrekant, som Reyes eller Ribery. Ribery kan vi sikkert bare drømme om, mens Reyes mangler lyst!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener iallefall at det er til det beste både for Hleb og Arsenal om Hleb finner seg en annen arbeidsgiver fra neste sesong.

 

Hvorfor ikke bruke Hleb og Reyes i byttehandel med Eto'o? Jeg tror både Reyes og Hleb vil passe mye bedre inn i Barcelona enn i Arsenal, og Eto'o ville passet perfekt i Arsenal.

 

Hvis vi i tillegg henter Ribery, mener jeg at vi ville ha kommet styrket ut av det

Link to comment
Share on other sites

vil også nevne det eg kaller årets sitat av Korslundinho: "Altså hvis Hleb ikke har ekstreme dribleferdigheter, da vet ikke jeg. Han kan jo drible 10 mann i en telefonboks!!" meget bra skrevet!

Link to comment
Share on other sites

vil også nevne det eg kaller årets sitat av Korslundinho: "Altså hvis Hleb ikke har ekstreme dribleferdigheter, da vet ikke jeg. Han kan jo drible 10 mann i en telefonboks!!" meget bra skrevet!

 

Hva hjelper det at han kan drible så mange om han bruker 5 minutt på å gjøre det, mister kreftene og bommer på åpent mål? Der har vi Hleb i et nøtteskall. Jeg er spent på utviklingen hans. Han har noe å arbeide med. En Arsenal-spiller på midtbanen skal blant annet skore mer mål, og det tror jeg Hleb får problemer med. Men han forblir i Arsenal og aksler sikkert høyrekanten neste sesong med Walcott trippende på benken. Ljungberg tror jeg er mer og mer ute av bildet.

 

Og Reyes og Ribery virker fjernt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke Hleb er så svak enkelte vil ha det til...han har hatt en downperiode i det siste..men han var god før det...Ribery er vel den jeg håper mest på...vi trenger sårt en ving...Reyes ser jeg ikke for meg i en Arsenaldrakt igjen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke Hleb er så svak enkelte vil ha det til...han har hatt en downperiode i det siste..men han var god før det...Ribery er vel den jeg håper mest på...vi trenger sårt en ving...Reyes ser jeg ikke for meg i en Arsenaldrakt igjen..

 

Nei, det gjør du ikke.

Men hadde jeg fått det som jeg ville, hadde Reyes vært fast på høyreflanken neste år!

 

Basta!

Link to comment
Share on other sites

Satt og mimret litt igår kveld og søkte igjennom noen gamle kamp referater, klipp og kamper fra her og vgd! osv. Og vi må ikke glemme at Hleb faktisk var outstanding i mange av kampene tidligere. Reading kampen, Charlton, Bolton og snudde jo kampen mot Tottenham bare for å nevne noen. Jeg tror han bare har en skikkelig down periode og at han kommer til å komme mye sterkere tilbake. Husker også at han har var sårt savnet når han og Eboue var borte fra høyresiden. Jeg håper og tror at han fortsetter. Men det betyr ikke at jeg ikke vil ha Ribery eller noen andre høyrevinger. Viktig med konkurranse på alle plassene

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke Hleb er så svak enkelte vil ha det til...han har hatt en downperiode i det siste..men han var god før det...Ribery er vel den jeg håper mest på...vi trenger sårt en ving...Reyes ser jeg ikke for meg i en Arsenaldrakt igjen..

 

Nei, det gjør du ikke.

Men hadde jeg fått det som jeg ville, hadde Reyes vært fast på høyreflanken neste år!

 

Basta!

 

 

Reyes vil eg heslt ikke se i Arsenal drakt mer, men du nevner høyre kant der, er ikke Reyes en venstre kant\spiss? ikke høyre

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke Hleb er så svak enkelte vil ha det til...han har hatt en downperiode i det siste..men han var god før det...Ribery er vel den jeg håper mest på...vi trenger sårt en ving...Reyes ser jeg ikke for meg i en Arsenaldrakt igjen..

 

Nei, det gjør du ikke.

Men hadde jeg fått det som jeg ville, hadde Reyes vært fast på høyreflanken neste år!

 

Basta!

 

 

Reyes vil eg heslt ikke se i Arsenal drakt mer, men du nevner høyre kant der, er ikke Reyes en venstre kant\spiss? ikke høyre

 

Det er ikke noe problem å la Rosicky og Reyes bytte på venstre og høyre. Men Reyes blir det ikke noe av, så vi kan egentlig bare la det være!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

The nation’s top ten players - no arguments

 

vi har spillere som Gilberto og Lehmann på listen, men på 10 plass ser vi Aleksander Hleb, matematisk og statistisk sett var han den tiende beste spilleren i årets sesong..

 

veldig effektiv, sier timesonline.co.uk.

 

tja dette kom litt overaskende på meg, selv om Hleb har vært litt ustabil i år, så har han brillirjert på sitt vis, men Arsenals tredje beste spiller i år? jaja det er litt overraskende kanskje..noen synspunkter??

Link to comment
Share on other sites

Statistikk er statistikk - kan ikkje sjå for mykje på det. Fotball er fotball. Ein viss indikasjon på at Hleb ikkje har vore så dårlig som folk skal ha det til, er det kanskje...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...