Jump to content

Alexander Hleb


Guest Andrew

Recommended Posts

Jeg har lyst til å komme med noen betraktninger om kampen i dag under denne tråden.

Troppen vår er helt klart for tynn til å bli mestre. Erstatterne våre innebærer en for stor forringelse. Spesielt handler dette om Hleb.

Med Hleb på banen har vi en helt annen ammunisjon enn uten han. Han har en evne til å holde på ballen som innebærer at han binder opp tre spillere. Dette betyr igjen mer rom for de andre. Jeg mener at forsterkninger er nødvendig for å nå helt frem. Og ikke forsterkninger på den eller den plasssen. Nei, vi må heller tenke funksjon. Uansett plass så trenger vi en spiller eller to som Hleb, Spillere som binder opp mange motstandere. Som Henry gjorde på sin måte og Ronaldo (manu) på sin måte.

Hadde Hleb vært på banen i dag ville kampen vært annerledes. Han ville kunne holde på ballen, blitt fokusert av mostanderne og gitt mer rom til medspillere.

Vi må forsterke syntes jeg, men da med spillere som kan drible, holde på ballen og være en trussel.

Eller hva mener du Helmik'n.

Enig i at Hleb er viktig med tanke på at han holder opp spillere. Men jeg synes vi ikke har en for tynn stall. Når Hleb ikke spiller, er vi avhengige av å være mye mer direkte. Dette går greit når vi har spillere som er gode til sentre. Dvs. Rosicky, Fabregas, van Persie og til tider Flamini. Problemet er når nesten alle disse er borte som har vært tilfellet de siste kampene. Overgangene tar for lang tid og presisjonen blir for dårlig.

Da har vi vel for tynn stall Magnus, om det du skriver her er riktig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 901
  • Created
  • Last Reply

Jeg har lyst til å komme med noen betraktninger om kampen i dag under denne tråden.

Troppen vår er helt klart for tynn til å bli mestre. Erstatterne våre innebærer en for stor forringelse. Spesielt handler dette om Hleb.

Med Hleb på banen har vi en helt annen ammunisjon enn uten han. Han har en evne til å holde på ballen som innebærer at han binder opp tre spillere. Dette betyr igjen mer rom for de andre. Jeg mener at forsterkninger er nødvendig for å nå helt frem. Og ikke forsterkninger på den eller den plasssen. Nei, vi må heller tenke funksjon. Uansett plass så trenger vi en spiller eller to som Hleb, Spillere som binder opp mange motstandere. Som Henry gjorde på sin måte og Ronaldo (manu) på sin måte.

Hadde Hleb vært på banen i dag ville kampen vært annerledes. Han ville kunne holde på ballen, blitt fokusert av mostanderne og gitt mer rom til medspillere.

Vi må forsterke syntes jeg, men da med spillere som kan drible, holde på ballen og være en trussel.

Eller hva mener du Helmik'n.

Enig i at Hleb er viktig med tanke på at han holder opp spillere. Men jeg synes vi ikke har en for tynn stall. Når Hleb ikke spiller, er vi avhengige av å være mye mer direkte. Dette går greit når vi har spillere som er gode til sentre. Dvs. Rosicky, Fabregas, van Persie og til tider Flamini. Problemet er når nesten alle disse er borte som har vært tilfellet de siste kampene. Overgangene tar for lang tid og presisjonen blir for dårlig.

Da har vi vel for tynn stall Magnus, om det du skriver her er riktig.

Det er ingen lag som har skikkelig dobbelt dekning i alle ledd. Sjansen for at alle de viktigste offenisve spillerne er utrolig liten. Tilsvarende spillere for Man U ville f.eks. være for van Perse (Rooney), Hleb (Ronaldo), Fabregas (Scholes), Flamini (Carrick) og Diaby (Andersen). Ade, Dudu, Walcott, Eboue (til tross for sine styggheter), Rosicky, Bendtner og Denilson har alle gode offensive kvaliteter, men med unntak av Rosicky er det et stykke unna de andre nevnte på The-Arsenal-Way. Ade mangler presisjonen for å være der, mens Eboue og Denilson mangler stabiliteten. Så lenge vi har minst en sentral midtbanespiller som er god til å fordele ballen, duger angrepsspillet vårt. Men når vi spiller med Diarra og Gilberto i midten er vi nødt til å feile, angrepet toppet eller ikke. Vi er et lag som sentrer ballen veldig mye fram og tilbake før killer-pasningen sendes. Derfor er det viktig å ha gode ballfordelere i midten. Fabregas, Flamini, Diaby, Denilson, Hleb og Rosicky behersker alle denne rollen. Derfor mener jeg at vi ikke er for tynt besatt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Wenger avkrefter ryktene om at Hleb kan være på vei til Barca som "rubbish".

 

Bra, hadde ikke trodd noe annet heller. Å gi slipp på Hleb nå ville være meget dumt. En av våre aller beste spillere i år! Selv om jeg gjerne skulle sett at han kunne være litt mer ego og prøve å skyte litt oftere. Noen flere mål fra den kanten hadde vært bra!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

http://arsenal-mania.com/articles/3104959/...asing-Hleb.html

 

Barcelona er visst interessert i Hleb. Sikkert ikke alt for mye å bekymre seg over, men det har jeg sagt et par ganger for mye. Er iallfall viktig for Arsenal å beholde Hleb. Til tider denne sesongen, har han rett og slett spilt fremragende. Har sansen for ham, og jeg håper og tror at han ønsker å bli iallfall ut kontrakten (som holder til 2009..).

Link to comment
Share on other sites

Noen mulighet for å se målet, eventuellt hvordan det var? Lenge siden hlebern har scora, trenger litt selvtillitt den gutten.

Gamletreneren min sa alltid: "Du får ikke mål hvis ikke du skyter." :) Men siden han scora for landslaget må han vel trolig ha skutt... Målet hans er vel 10 mål i sesongen, ser ikke sånn ut når han spiller støttepasninger innenfor 5-meteren :lol:

Link to comment
Share on other sites

Gamletreneren min sa alltid: "Du får ikke mål hvis ikke du skyter." :) Men siden han scora for landslaget må han vel trolig ha skutt...

 

Var nok en heading :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hleb er en kanonspiller, og jeg er en stor fan av han. Han er en "unsung hero" for Arsenal, men mange har begynt å få øynene oppp for den jobben han gjør. Denne artikkelen fra The Sun gledet meg virkelig:

 

won't quit best club in the world

 

Barcelona were ready to launch a summer raid for the midfield ace.

 

But the Belarussian’s agent insists Hleb, 26, is happy at the Emirates.

 

 

Niki Spilevski said: “I can understand why Barcelona would be interested in Alex.

 

 

“But Alex loves life at Arsenal. He feels he is at the best club in the world.

 

 

“He has the ideal manager, he loves his team-mates and loves London. Why would he want to leave?”

 

 

:( herlig å høre dette, og jeg tror at stort sett de fleste i arsenal føler det samme som Alex. Hvorfor spille for Milan, Barca eller Real, når de er i den beste klubben med en sykt god manager og en herlig underholdende fotball.

Link to comment
Share on other sites

En Hleb i form er utrolig viktig for Arsenal. Vår spillestil blir såmye lettere å gjennomføre med en Hleb som er i stand til å binde opp flere spillere på en gang. Tendenser ser vi også hos Walcott. Dette er spillere som er i stand til å skape mye rom for sine medspillere.

Link to comment
Share on other sites

Litt gammal artikkel, men likevel godt at Hleb er fornøgd med tingenes tilstand:

Hleb happy at Arsenal

 

Det er godt å lese, må jo gi pluss til Hleb for god kamp igår. Mannen må jo nå se at han kan skyte

nesten like bra med begge bein! Da var virkelig sus over skudda hans igår, håper

han fikk en aha opplevelse av det :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Kommer ut av ingenting, men har på følelsen av at denne karen kommer til å storspille mot milan og resten av champions league!!! Merk mine ord :P Når vi har vunnet Champions league blir Hleb turneringens beste spiller!! helt sant :o

Link to comment
Share on other sites

Kommer ut av ingenting, men har på følelsen av at denne karen kommer til å storspille mot milan og resten av champions league!!! Merk mine ord :P Når vi har vunnet Champions league blir Hleb turneringens beste spiller!! helt sant :o

Jaså, har du smugkikka i krystallkula?

 

Han har iallefall storspilt mot Real Madrid og Juventus tidligere, så at dette kan bli en realitet tviler jeg ikke på. Får bare håpe han ikke pådrar seg en skade mot Manure...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En ting jeg la merke til etter Birmingham-kampen (Hvor Hleb hadde to gode skudd som skaffet oss cornere, det ene ble det mål av), er at mange mente han var isolert mot å score. At han bør gå selv mye oftere.

 

Samtidig klager man på at Adebayor ikke sentret til Bendtner, da han var alene mot keeper (!!!).

 

Blir ikke dette litt å motsi seg selv?

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg la merke til etter Birmingham-kampen (Hvor Hleb hadde to gode skudd som skaffet oss cornere, det ene ble det mål av), er at mange mente han var isolert mot å score. At han bør gå selv mye oftere.

 

Samtidig klager man på at Adebayor ikke sentret til Bendtner, da han var alene mot keeper (!!!).

 

Blir ikke dette litt å motsi seg selv?

 

Overhodet ikke. Det er snakk om å sette opp medspillere som er i bedre posisjon. Ade kunne sentra til Bendtner som hadde åpent mål, mens Hleb ofte prøver på vanskelige pasninger i en fullpakka boks istedet for å prøve seg selv.

Link to comment
Share on other sites

.....Blir ikke dette litt å motsi seg selv?

Overhodet ikke. Det er snakk om å sette opp medspillere som er i bedre posisjon. Ade kunne sentra til Bendtner som hadde åpent mål, mens Hleb ofte prøver på vanskelige pasninger i en fullpakka boks istedet for å prøve seg selv.

I tillegg gjelder det to helt forskjellige spillere, så å si at dette blir å motsi seg selv, er bare tøv...

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg la merke til etter Birmingham-kampen (Hvor Hleb hadde to gode skudd som skaffet oss cornere, det ene ble det mål av), er at mange mente han var isolert mot å score. At han bør gå selv mye oftere.

 

Samtidig klager man på at Adebayor ikke sentret til Bendtner, da han var alene mot keeper (!!!).

 

Blir ikke dette litt å motsi seg selv?

 

Overhodet ikke. Det er snakk om å sette opp medspillere som er i bedre posisjon. Ade kunne sentra til Bendtner som hadde åpent mål, mens Hleb ofte prøver på vanskelige pasninger i en fullpakka boks istedet for å prøve seg selv.

spikkeren på hodet der Roar. har som vane og ligge på minst 4-5 forgjeves utbrølte "SHOOOT!!!" når Alex nærmer seg 16-meteren i løpet av en kamp og Brum-kampen var ikke noe unntak. han skal ha mye skryt, men at han skyter for mye er å gå for langt. hadde jeg vært vært Wenger hadde jeg nekta han sommerferie og latt han skyte hele sommeren til han bøtta ti-femten i sesongen :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fortsatt uenig.

 

At man ikke skal få lov å skyte selv alene mot keeper, men at man på død og liv skal skyte da det står 5 motspillere som blokkerer synet av målet mellom deg og keeperen blir jo bare tull.

 

Lurer på hva som hadde blitt sagt om Bendtner hadde fått ballen, og blitt forstyrret såpass at han bommet? "Der skal man gå selv" er jeg sikker på at flesteparten da hadde sagt.

 

Adebayor sin sjanse var jo mye større enn de gangene man har ropt "SKYT SKYT SKYT" til Hleb.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at Hleb ender opp i sånne situasjoner der han "har 5 mann mellom seg og målet" er at han bruker for lang tid med ballen på å bestemme seg på hva han skal gjøre. Når han så bestemmer seg, da er det klart at det er vanskeligere å skyte, for da har motspillere fått muligheten og tiden til å dekke opp Hleb.

 

Det er altså fotballhjernen som må tre i kraft her. Når må man gå selv, og når skal man sentre?

 

Adebayor liker mest å gå selv, fordi han prøver å være "en ny Henry". Noe som i seg selv er så å si umulig, med tanke på hvor høy assistrate Henry hadde i tillegg til også å være en suveren toppscorer i klubben.

 

Hleb derimot, scorer altfor lite til å være en såpass offensiv midtbanespiller som han er. Et lag som Arsenal er avhengige av at spillere som Cesc, Rosicky og Hleb tegner seg relativt ofte (opp mot 10 mål hver pr sesong).

Det er dette som er grunnen til at man vil ha Hleb til å heller avslutte og "gå selv", istedet for å "alltid" ende opp med å bruke for lang tid med ballen før han da velger å sentre(noe som er det han vanligvis gjør) til en annen spiller som noen ganger ikke(!) er i en bedre scoringsposisjon enn ham selv.

 

Hleb har teknikken til å kunne drible av disse 5 spillerne i boksen, i tillegg til keeper for så å sette ballen i tomt mål... Det bør taes med i betraktningen.

Feks: Noen som husker en annen afrikansk spiller med nr 25 på topp for Arsenal, som gjorde dette tidt og ofte?

Link to comment
Share on other sites

En annen grunn til at det ofte er 5 mann mellom Hleb og målet er at motstanderforsvaret som regel ligger med 10 mann rundt egen 16-meter.

 

Han scorer for lite? Greit. Men han er kanskje den som skaper mest for laget. Uten å ha statestikk å vise til foran meg vil jeg driste meg til å si at Hleb er den på Arsenal som har vært innblandet i flest mål. Om han så er den første av 4 pasninger før målet eller om det er han som har assisten.

 

En fantastisk fotballspiller, med fantastisk teknikk og overblikk. Uten han hadde vi ikke ligget der vi ligger i år, på topp. Da han var skadet var det tydelig at kreativiteten hans var et stort savn.

 

Han er kanskje ikke noen målscoringsmaskin. Likevel er han helt i toppsjiktet på de beste offensive spillerne våre denne sesongen. (Ade, Cesc, Hleb i hvilken rekkefølge du vil).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...