Jump to content

Alexander Hleb


Guest Andrew

Recommended Posts

Hleb slår veldig mange støttepasninger, noe som gjør at han lett får opp pasningsprosenten. I tilegg har han en høy skuddprosent på mål siden han kun skyter når han har ekstremt godt hold. Likevel synes jeg Hleb har fått litt vel mye refs. Han er tross alt veldig god på de første 2/3 av banen, selv om det ofte kan gå litt treigt på overgangmuligheter..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 901
  • Created
  • Last Reply

På tide å snakke litt om Hleb igjen?

 

Jeg syns vår hviterusser fortjener ros så langt i pre-season. Han viser vel nå for endte gang at han trives bedre i en annen rolle enn ren kantspiller. Når han er sentralt bak spiss, fosser han jo mot mål! Han har fokus mot mål, ikke ut mot kanten for å komme til innlegg. Det har vi jo sett i flere år nå. Så hvordan planlegger Wenger å bruke Hleb denne sesongen? For hvis man ser på kantkombinasjonen Eboue/Sagna virker det å fungere meget godt, selv om | Inter sin formasjon igår ga kanskje for mye rom, så det er muligens litt tidlig å konkludere akkurat det. Hvor kan Hleb få plass da?

 

Hva med Hleb som playmaker bak spissene? Husker jeg leste en lengre artikkel i TGP om Fabregas og denne rollen, og det er ingen tvil om at Fabregas vil kle denne rollen, men hva med Hleb?

Hvis vi spiller en 4-1-2-1-2 formasjon kan midtbanen se for eksempel slik ut;

 

Gilberto

 

Fabregas Rosicky

 

Hleb

 

Hleb i denne rollen tror jeg vil kle ham godt. Han har en syk ballkontroll, av og til forstår jeg ikke helt hvordan han får den med seg, men den sitter klistret til foten. Hvis han bare kan luke ut pasningsslurv og skuddvegring, vil alt bli så mye bedre. Dog har vil vel sagt dette før? :)

 

Hva tenker dere?

Link to comment
Share on other sites

På tide å snakke litt om Hleb igjen?

 

Jeg syns vår hviterusser fortjener ros så langt i pre-season. Han viser vel nå for endte gang at han trives bedre i en annen rolle enn ren kantspiller. Når han er sentralt bak spiss, fosser han jo mot mål! Han har fokus mot mål, ikke ut mot kanten for å komme til innlegg. Det har vi jo sett i flere år nå. Så hvordan planlegger Wenger å bruke Hleb denne sesongen? For hvis man ser på kantkombinasjonen Eboue/Sagna virker det å fungere meget godt, selv om | Inter sin formasjon igår ga kanskje for mye rom, så det er muligens litt tidlig å konkludere akkurat det. Hvor kan Hleb få plass da?

 

Hva med Hleb som playmaker bak spissene? Husker jeg leste en lengre artikkel i TGP om Fabregas og denne rollen, og det er ingen tvil om at Fabregas vil kle denne rollen, men hva med Hleb?

Hvis vi spiller en 4-1-2-1-2 formasjon kan midtbanen se for eksempel slik ut;

 

Gilberto

 

Fabregas Rosicky

 

Hleb

 

Hleb i denne rollen tror jeg vil kle ham godt. Han har en syk ballkontroll, av og til forstår jeg ikke helt hvordan han får den med seg, men den sitter klistret til foten. Hvis han bare kan luke ut pasningsslurv og skuddvegring, vil alt bli så mye bedre. Dog har vil vel sagt dette før? :)

 

Hva tenker dere?

 

Er ganske så enig med deg.

 

Han har definitivt imponert i pre-season og håper han forbedrer seg foran mål også utover sesongen.

Jeg har flere ganger her på forumet prøvd å poengtert at Hleb er best som offensiv midtbanespiller slik han spilte i Stuttgart. Der brilijerte han mye og har vel egentlig ikke spilt så mye på kant før.

Han har jo fortsatt et par mangler som du ser, med skuddvegring og noen feilpasninger, men han er kanskje den teknisk beste spilleren i Arsenal og det har vi helt klart bruk for.

 

Når det er sagt, så tror jeg likevel ikke vi kan spille den formasjonen du setter opp der. Det vil gå utover vingspillet vårt og en spiller som Cesc har er ikke hurtig nok til å spille på høyrekant og er klart best til å styre spillet sentralt. Rosicky er ganske lik spilletype som Hleb og heller ingen vingspiller, men er kanskje litt bedre til å tilpasse seg rollen.

Midtbanen vår er jo egentlig sånn du har satt den opp pr. i dag...bare at du har byttet plass på Cesc og Hleb.

 

Jeg tror nok Hleb blir å se på høyrekanten ved sesongstart i konkurranse med Eboue og Walcott. Dvs. det blir mye kamp om plassene, men han kan også steppe inn på venstrekant eller sentralt hvis det trengs. Fordelen er at han er anvendelig, men noen må vike uansett.

 

Jeg foretrekker han sentralt, men den formasjonen Arsenal spiller tror jeg neppe det skjer så lenge Cesc spiller der.

 

Alternativet er å bruke han som hengespiss bak Van Persie eller Adebayor hvis en formasjonsendring skjer i løpet av en kamp.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann

 

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Eboue Gilberto Fabregas Rosicky

 

Hleb

 

v.Persie

 

 

Kunne vært en fin oppstilling det her. Avhenger jo da at Sagna og Eboue forstetter det fine samarbeidet og at Hleb blir mer målfarlig. Går det dårlig putter vi inn Eduardo og Adebayor og får opp tempoet litt. Og om Rosicky får ladet skuddbeinet kunne dette bli en fin variant, men tror vi skal holde oss til 4-4-2 for det

meste. Wenger knows!

Link to comment
Share on other sites

På tide å snakke litt om Hleb igjen?

 

Jeg syns vår hviterusser fortjener ros så langt i pre-season. Han viser vel nå for endte gang at han trives bedre i en annen rolle enn ren kantspiller. Når han er sentralt bak spiss, fosser han jo mot mål! Han har fokus mot mål, ikke ut mot kanten for å komme til innlegg. Det har vi jo sett i flere år nå. Så hvordan planlegger Wenger å bruke Hleb denne sesongen? For hvis man ser på kantkombinasjonen Eboue/Sagna virker det å fungere meget godt, selv om | Inter sin formasjon igår ga kanskje for mye rom, så det er muligens litt tidlig å konkludere akkurat det. Hvor kan Hleb få plass da?

 

Hva med Hleb som playmaker bak spissene? Husker jeg leste en lengre artikkel i TGP om Fabregas og denne rollen, og det er ingen tvil om at Fabregas vil kle denne rollen, men hva med Hleb?

Hvis vi spiller en 4-1-2-1-2 formasjon kan midtbanen se for eksempel slik ut;

 

Gilberto

 

Fabregas Rosicky

 

Hleb

 

Hleb i denne rollen tror jeg vil kle ham godt. Han har en syk ballkontroll, av og til forstår jeg ikke helt hvordan han får den med seg, men den sitter klistret til foten. Hvis han bare kan luke ut pasningsslurv og skuddvegring, vil alt bli så mye bedre. Dog har vil vel sagt dette før? :)

 

Hva tenker dere?

 

Er ganske så enig med deg.

 

Han har definitivt imponert i pre-season og håper han forbedrer seg foran mål også utover sesongen.

Jeg har flere ganger her på forumet prøvd å poengtert at Hleb er best som offensiv midtbanespiller slik han spilte i Stuttgart. Der brilijerte han mye og har vel egentlig ikke spilt så mye på kant før.

Han har jo fortsatt et par mangler som du ser, med skuddvegring og noen feilpasninger, men han er kanskje den teknisk beste spilleren i Arsenal og det har vi helt klart bruk for.

 

Når det er sagt, så tror jeg likevel ikke vi kan spille den formasjonen du setter opp der. Det vil gå utover vingspillet vårt og en spiller som Cesc har er ikke hurtig nok til å spille på høyrekant og er klart best til å styre spillet sentralt. Rosicky er ganske lik spilletype som Hleb og heller ingen vingspiller, men er kanskje litt bedre til å tilpasse seg rollen.

Midtbanen vår er jo egentlig sånn du har satt den opp pr. i dag...bare at du har byttet plass på Cesc og Hleb.

 

Jeg tror nok Hleb blir å se på høyrekanten ved sesongstart i konkurranse med Eboue og Walcott. Dvs. det blir mye kamp om plassene, men han kan også steppe inn på venstrekant eller sentralt hvis det trengs. Fordelen er at han er anvendelig, men noen må vike uansett.

 

Jeg foretrekker han sentralt, men den formasjonen Arsenal spiller tror jeg neppe det skjer så lenge Cesc spiller der.

 

Alternativet er å bruke han som hengespiss bak Van Persie eller Adebayor hvis en formasjonsendring skjer i løpet av en kamp.

 

Joda, vingspillet ville vel blitt ikke eksisterende med den formasjonen, den tar jeg. Men den formasjonen til daniel, den kan det absolutt hende vi får se i årets sesong. Godt er det at vi har flere strenger å spille på!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Her har vi en spiller som har gjort fremgang! I fjor fikk han 3 mål totalt. Nå har han allerede 2 mål på 2 kamper! Han er fortsatt ung, bare 26 år, jeg tror han kommer til å bli veldig viktig for Arsenal fremover. I fjor hadde han en dårlig sesong, og mange her på forumet, inkludert meg, ropte "SELG! SELG!". Jeg vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg har totalt skiftet mening om han. Han er den typen ving jeg lenge har hatt lyst på, en målsulten dribblefant. Eller, det blir kanskje litt vanskelig å vite om han er like god på vingen, men som hengende spiss er han hvertfall genial.

Link to comment
Share on other sites

Her har vi en spiller som har gjort fremgang! I fjor fikk han 3 mål totalt. Nå har han allerede 2 mål på 2 kamper! Han er fortsatt ung, bare 26 år, jeg tror han kommer til å bli veldig viktig for Arsenal fremover. I fjor hadde han en dårlig sesong, og mange her på forumet, inkludert meg, ropte "SELG! SELG!". Jeg vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg har totalt skiftet mening om han. Han er den typen ving jeg lenge har hatt lyst på, en målsulten dribblefant. Eller, det blir kanskje litt vanskelig å vite om han er like god på vingen, men som hengende spiss er han hvertfall genial.

 

tror hleb har skaffet wenger litt hodebry( i posetiv forstand ), for hva gjør wenger nå når eduardo og ade kommer og banker på døren for en spissplass når hleb har hvert så god som hengende spiss??

 

noen som tror de vet hva wenger kommer til og gjøre då??

 

blir det og forsette i 4-5-1 eller blir det tilbake til 4-4.2 og hleb tilbake på kanten??

Link to comment
Share on other sites

Her har vi en spiller som har gjort fremgang! I fjor fikk han 3 mål totalt. Nå har han allerede 2 mål på 2 kamper! Han er fortsatt ung, bare 26 år, jeg tror han kommer til å bli veldig viktig for Arsenal fremover. I fjor hadde han en dårlig sesong, og mange her på forumet, inkludert meg, ropte "SELG! SELG!". Jeg vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg har totalt skiftet mening om han. Han er den typen ving jeg lenge har hatt lyst på, en målsulten dribblefant. Eller, det blir kanskje litt vanskelig å vite om han er like god på vingen, men som hengende spiss er han hvertfall genial.

 

tror hleb har skaffet wenger litt hodebry( i posetiv forstand ), for hva gjør wenger nå når eduardo og ade kommer og banker på døren for en spissplass når hleb har hvert så god som hengende spiss??

 

noen som tror de vet hva wenger kommer til og gjøre då??

 

blir det og forsette i 4-5-1 eller blir det tilbake til 4-4.2 og hleb tilbake på kanten??

 

Hleb viste ifjor at han ikkje duger på på kanten.

Kanskje Wenger eksperimenterer med en slags diamant, eller iallefall med en taktikk med Hleb som OMC.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor har Hleb så korte strømper eller nedbrett som det het i den tøffe fotballtiden? :)

 

Ellers så har jo Hleben gjort sine saker bra denne sesongen, og måtte det bare vedvare. men for å bli en god kantspiller så mangler han en del. men trening gjør mester.....tror jeg!

 

Han har vært utrolig god i treningskampene og frem til nå. Vi håper det fortsetter slik fremover. Lurt av Wenger å eksperimentere med Hleb bak RVP, for det har gitt mange sjanser og mål til nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er det noen som vet hvordan det går med Hleb, etter dagens stygge takling??

 

Lurer på det samme.

Såg ikkje kampen, men forsto utav VG Live at det var ei tøff takling.

Men trudde ikkje det var så alvorleg når den ikkje har blitt kommentert her på forumet etter kampen.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet hvordan det går med Hleb, etter dagens stygge takling??

 

Lurer på det samme.

Såg ikkje kampen, men forsto utav VG Live at det var ei tøff takling.

Men trudde ikkje det var så alvorleg når den ikkje har blitt kommentert her på forumet etter kampen.

Den er kommentert i kamptråden..

Link to comment
Share on other sites

Den var 'bad.. real bad', som de sier! Taklingen altså..

Noble kommer inn fra siden, og smeller foten i kne-partiet til Hleb. Det kan se ut som om foten får en stygg vridning, som om det røk et leddbånd eller korsbånd eller noe lignende. I verstefall kan foten være brukket. Uansett må nok Alex belage seg på et par måneder på sidelinja nå. Må være utrolig frustrerende for vår Hviterussiske venn som akkurat kom tilbake fra et litt kortere skadeavbrekk.

 

Når det gjelder fargen på kortet, skal jeg ikke dømme det her og nå, da jeg ikke har sett høyrepunktene etter kampen, og jeg husker ikke hele situasjonen selv, men jeg vil tro det vil helle litt mot et oransjefarget kort når jeg ser hendelsen enda en gang. Taklingen var meget stygg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt å så kampen sammen med 2 av mine kamperater som begge dømmer fotball på 1.divisjon / Eliteserie nivå. ( Har kun noen få kamper i eliteserie dog ) - Den ene er West Ham supporter, og den andre scumchester. Første reaksjon på taklinga er at Westham supporteren sier "Der røk han ut" - Altså han var sikkerpå at det endte med rødt. Taklinga i seg selv er sein og kvalifiserer til gult kort, men når han i tillegg løfter foten så er det i hans øyne rødt kort.

 

Men det kommer helt ann på dommeren - noen tillater flere slike taklinger og mindre holding, mens andre tillater holding men ikke grisetaklinger - Gleder meg til noen tar tak og tørr å være streng på begge deler.

Link to comment
Share on other sites

"Imponerende" å se reprisen: Noble fatter ikke at det blir blåst fordi han mener han har tatt ballen siden den har flyttet seg noen meter. Tyder på god situasjonsoppfattelse og ikke minst intelligens. Bowyer har hatt god innflytelse på Hammers-gutta........

Link to comment
Share on other sites

Den var 'bad.. real bad', som de sier! Taklingen altså..

Noble kommer inn fra siden, og smeller foten i kne-partiet til Hleb. Det kan se ut som om foten får en stygg vridning, som om det røk et leddbånd eller korsbånd eller noe lignende. I verstefall kan foten være brukket. Uansett må nok Alex belage seg på et par måneder på sidelinja nå. Må være utrolig frustrerende for vår Hviterussiske venn som akkurat kom tilbake fra et litt kortere skadeavbrekk.

 

Når det gjelder fargen på kortet, skal jeg ikke dømme det her og nå, da jeg ikke har sett høyrepunktene etter kampen, og jeg husker ikke hele situasjonen selv, men jeg vil tro det vil helle litt mot et oransjefarget kort når jeg ser hendelsen enda en gang. Taklingen var meget stygg.

Enig i det du sier. Bortsett fra fargen på kortet. Det er mer enn oransje. Når skal man bruke det røde kortet direkte om ikke ved en ulovlig tackling som kvester en motspiller. I mitt hodet er dette mye mer alvorlig enn det å hindre en målsjanse som siste mann. Jeg syntes generelt det er mange stygge tacklinger og mange har fått ødelagt karrierren på slike tacklinger. Greit med hardt spill, men dommerne må her bli mer voksne. Konklusjon:

To strake føtter inn i en tackling med knottene først: Rødt kort direkte. Da slipper de beste og morsomste spillerne å være så utsatt.

Link to comment
Share on other sites

Huff, denne taklinga på Alex var stygg. Syns det rødekortet skulle frem, Noble var alt for sein.

Men ønsker Hleb god bedering. :blink:

Ja eg syns også det skulle vært et klart rødt kort. Å bare gi gult i en sånn situasjon sender ut et en melding om at det er greit å skade spillere og slippe billig unna med det. Vi får håpe at Hleb raskt er tilbake etter det stygge overfallet. Lurer på om ikke FA kan gi straff i ettertid? De gjorde det ikke da Diaby ble langtidsskadet, og da tvila eg sterkt på at noe skjer etter denne episoden. Sklitaklingen på Diaby er noe av det verste jeg har sett.

Link to comment
Share on other sites

Synd med Hleb... Akkurat tilbake fra skadeavbrekk og det hele. Signaler tyder på at det ikke er noe brudd. For håpe det bare var en hard smell og at ikke noe er ødelagt.

Nå tror jeg vi skal klare oss bra uten Hleb i noen kamper men det betinger at vi slipper skader på flere nøkkelspillere samtidig...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...