Jump to content

Ashley Cole


Marwood

Recommended Posts

Synd hvis Cole forlater oss, men det virker unektelig slik nå. Og hvis det som kommer frem i media er riktig, så er det heller ingen grunn til å tviholde på Cole. Vi er ikke tjent med spillere som ikke vil spille for klubben. Men uansett er reaksjonen rimelig barnslig spør du meg. Han gjorde en feil, ble straffet og tilgitt for det. Hadde han vært profesjonell hadde han gått videre etter det, ikke fortsatt å kontinuerlig grave opp igjen skiten. Må innrømme at jeg har litt problemer med å forstå Coles reaksjon. Hadde han forventet at Arsenal bare skulle si ja og aha etter at han brøt reglene? I så fall må han være rimelig naiv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 870
  • Created
  • Last Reply

Hvis det er sannhet i dette, så BYE BYE COLE! Lei av alt dette styret rundt Cole nå og da kan han bare pakke sakene og dra. Vi har ikke behov for sånne spillere! Allikevel så har han kontrakt med oss som han må forholde seg til og jeg håper vi klarer å dra inn masse penger, og hvis han sku gå til Chelsea så tar jeg gjerne Gallas i bytte sammen med en god del penger.

 

Cole har forårsaket alt dette surret selv, så jeg har mista all respekt for han om alt dette nå stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Til dere som tidligere har sagt at dere har mistet all respekt/tillit til Ashley Cole må jeg si meg helt enig i.

Etter å ha fulgt med hans uttalelser og samtaler bak Arsenals rygg må dette bety slutten for hans Arsenal karriere. Er ikke vits å beholde en spiller som ikke er motivert for å spille fotball mer... men doblet ukelønn, yacht og en porsche som signing bonus er aldri å avvise. Velkommen til Chelsea :)

Link to comment
Share on other sites

 

Det som irriterer meg mest med artikkelen er de ######################### kommentarene nederst på siden. De er så å få som faktisk har peiling av de som skriver der. Det er derfor jeg er så glad for at vi har dette forumet der vi diskuterer saklig og kommer meg begrunnelser.

Link to comment
Share on other sites

Som de fleste andre er jeg smått lei Cole-gate, men jeg er også av den mening at vi ikke bør kvitte oss av med ham før det kommer et VELDIG godt tilbud på bordet. Særlig hvis det er Chelsea som er kjøperen, men i og for seg uansett.

Klubber verden over må jo være drittlei av overbetalte guttunger som kreverog selges bare de ser enn grønnere gressflekk bak et gjerde. Jeg håper og tror Wenger og Co ikke akter å la seg diktere av Cole denne gangen. Det er som Wenger sier, det er faktisk ikke opp til Cole om han selges, eller ikke.

Og det var tross alt Chelsea, Mourinho og Cole som handlet ulovlig under det famøse møtet. Bøtene de fikk blir småpenger hvis Chelsea nå får kjøpe Cole likevel, de vinner liksom til slutt likevel, og ulovligheter gir da resultater.

Kjenner jeg blir litt vrang og ser helst at Arsenal kjører løpet ut på denne saken. Hva skal Cole gjøre, da? Så lenge han er under kontrakt med Arsenal, og de betaler lønna hans, er han jo Arsenalspiller?

Det skulle vært litt spennende å se hva som skjedde i et slikt tilfelle. Dyrt, men spennende..

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Som de fleste andre er jeg smått lei Cole-gate, men jeg er også av den mening at vi ikke bør kvitte oss av med ham før det kommer et VELDIG godt tilbud på bordet. Særlig hvis det er Chelsea som er kjøperen, men i og for seg uansett.

Klubber verden over må jo være drittlei av overbetalte guttunger som kreverog selges bare de ser enn grønnere gressflekk bak et gjerde. Jeg håper og tror Wenger og Co ikke akter å la seg diktere av Cole denne gangen. Det er som Wenger sier, det er faktisk ikke opp til Cole om han selges, eller ikke.

Og det var tross alt Chelsea, Mourinho og Cole som handlet ulovlig under det famøse møtet. Bøtene de fikk blir småpenger hvis Chelsea nå får kjøpe Cole likevel, de vinner liksom til slutt likevel, og ulovligheter gir da resultater.

Kjenner jeg blir litt vrang og ser helst at Arsenal kjører løpet ut på denne saken. Hva skal Cole gjøre, da? Så lenge han er under kontrakt med Arsenal, og de betaler lønna hans, er han jo Arsenalspiller?

Det skulle vært litt spennende å se hva som skjedde i et slikt tilfelle. Dyrt, men spennende..

 

Hilsen Nilsen

 

hadde jo vært morsomt om vi i samme slengen hadde oppdaget korrupsjon og svindel i abromovich leiren :) Men på en annen side vil jo Cole bli veldig umotivert for å spille for oss hvis vi ikke vil gi fra oss han mens han egentlig vil dra. Vi vet jo alle forskjellen på hvordan Henry er når han er motivert og når han ikke er.....

Link to comment
Share on other sites

Er einig i det Nilsen seier her. Kvifor belønne Chelsea med å gi dei spelaren? Sjølv om han ikkje ynskjer å vere i Arsenal, så er ikkje det dermed sagt at vi ynskjer å selge til Chelsea. Tvert i mot.

 

Personlig er eg ikkje så "kast-Cole-til-H-ut-av-klubben"-innstilt. Sjølvsagt: Det Cole driv med om dagen er ufordrageleg og uakseptabelt, men han skal ikkje belønnast for dette med å bli gitt bort for ein slikk og ingenting. Skal Cole selgjast må det vere eit tilbod som er umogleg å sei nei til. Samstundes vil eit bod frå ein utanlandsk klubb vere langt enklare å akseptere, trass i at det er lavare, enn eit bod frå Chelsea. Har Arsenal is i magen, vil utlandske klubbar kome på bana, om ikkje denne sommaren, så i alle fall neste sommar.

Link to comment
Share on other sites

Enig med de siste jeg også. Jeg ser helst at Cole forsvinner fra klubben, men ikke til Chelski. Skulle Arsenal nå gi Cole beskjed om at han skal spille i klubben også kommende sesong så har vel egentlig ikke Cole så mye valg? Han kan jo si at han nekter å spille, men han kan fortsatt ikke skifte klubb. Han vil jo også da ødelegge et par år av hans landslagskarriere, for selv om Svennis hadde tatt ut en person uten kamptrening så er det ikke sikkert McLaren gjør det. Hadde vært deilig om Arsenal hadde spolert en overgang til Chelski. Det skulle nesten vært sånn at skriver han under for en utenlandsk klubb så burde en del av avtalen være at han ikke kan gå fra dem til Chelski... :)

Link to comment
Share on other sites

Nok er nok sier jeg... Håper denne sagaen løser seg i løpet av uka. Jeg kan ikke i min villeste fantasi se at vi er tjent med en judas, som Cole er, hverken på laget eller benken.

 

Ett slikt scenario vil sansynligvis forsøple miljøet og i verste fall invirke negativt på medspillere.

Få den mannen vekk fra klubben vår. :) Han fortjener aldri mer å tre på seg den røde og hvite drakta.

 

Tror ikke det er noe problem å bli kvitt ham heller. De aller fleste toppklubbene i Europa vil sansynligvis være interessert i en spiller av hans (sportslige) kvaliteter.

 

Selg han til høystbydende bortsett fra Chelsea. Den klubben bør vi se oss for gode til å gjøre business med

Link to comment
Share on other sites

Det er mye halshugging og forhåndssalg i disse tider ser jeg. Personlig så venter jeg for å se hva som skjer. Ikke har Cole offentlig sagt at han ikke vil være i Arsenal og ikke har klubben sagt at de vil selge ham. Klart Cole føler seg skuffet etter at han ble hengt ut, men han kom tilbake og spilte senere i sesongen og skrev til og med ny kontrakt. Kan han gå videre etter dette må også klubbledelsen være stor nok til å tåle kritikken som kommer i boken hans senere. Såpass takhøyde må det være på en arbeidsplass. Når vi i tillegg bare får lese bruddstykker og tabloidintervjuer er jeg ikke så sikker på at det er den fulle sannhet som har kommet frem hverken om møtet eller en evnt overgang.

 

At det har vært samtaler mellom Chelsea og Arsenal er sikkert, men nå er det faktisk spilleren selv som avgjør om han vil selges så lenge han er under kontrakt. Ingen kan tvinge ham til å signere for en annen klubb mot hans vilje. Samtidig har Chelsea lov til å komme med så mange henvendelser de vil til Arsenal med forespørsel om kjøp uten at det nødvendigvis fører til et salg. Eneste jeg har sett bekreftet fra begge hold er at det har vært kontakt. Ikke mye konkret så langt.

 

Hvis det skulle bli et salg skal jeg være den første til å takke Ash for hva han har bidratt med. Hvis klubb og spiller ikke kan komme til enighet etter denne feiden er det veldig synd og utrolig lite smidig fra begge sider. Å miste en av de beste venstrebackene i verden pga dette er det i mine øyne forferdelig.

Link to comment
Share on other sites

Hvis chelsea er villig til å bla opp den summen vi anngivelig er ute etter( DD og Wenger bør stå på krava), rundt 300 mill, synes jeg ikke det er særlig trist i det hele tatt. Ingen venstreback i dagens fotball er verdt så mye penger, ei heller cashley. Venstrebacker vinner ikke fotballkamper(vi kom til champions league finalen med en middelmådig midtbanespiller som back) og for 300 millioner kroner kunne vi forsterket lagdeler som trenger det (les: midtbanen og midtforsvaret) betydelig.

Et slikt bud ville vært verdt å vurdere selv uten colegate-saken. Om vi legger til at Cole ter seg som en drittunge overfor klubb, fans og manager så er det vel strengt tatt bare å ta pengene og le hele veien til banken..

Link to comment
Share on other sites

Nå er det slik at Clichy mister minst de 6 første uke av sesongen. I tilegg må han spille seg i form som kan ta en liten stund.(kilde: http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...deros+and+Diaby). Flamini er en god erstatning på venstrebacken, men han vil jo helst spille på midten. Men det må vel være bedre å spille venstreback enn å være benkesliter? Flamini er god til å takle og er vanskelig å komme forbi. Men han er ikke den raskeste og er langt ifra like god offensivt som Clichy og Cole.

 

Heldigvis kan vi til nøds også bruke hoyte på venstrebacken (så lenge han ikke blir lånt ut). Han er også en god erstatter, men posisjonen kan kanskje virke litt uvant for han, og han i likhet med Eboue kan gjøre til tider noen juniorfeil. Jeg vil annse Hoyte som bedre offensivt enn Flamini, men Flamini er mye bedre defensivt.

 

Sjansene er små for at vi får like mange skader på venstrebackplassen som i fjor, men til nøds har vi jo Traore. Han er et fantastisk talent, men det spørs om 16-åringen kan takle det massive presset på sine små skuldre. Fysisk sett vil han jo også slite i PL ettersom det går mye hardere for seg der enn i treningskampene. Det beste for unge talenter er å trene først og fremst på teknikk og kondis til de er 18. Først da er det mest gunstig for kroppen å begynne med styrketrening, resultatene kommer også fortere i denne alderen enn før.

 

Jeg håper bare at Wenger ikke gjør som han gjorde så alt for mange ganger i fjor: Lot Cygan spille venstreback. Ja, jeg veit at statiskken sier at vi ikke slapp inn så mange mål mens han spilte der. Men hele venstresiden vår ble borte pga vingen måtte hjelpe han mye bakover. Vi scorte FÅ mål i de kampene han spilte venstreback.

 

Uansett vil det være et lite tap for oss å miste Cole ettersom han han sammenlagt (offensivt + defensivt) er den beste av våre venstrebacker. Det positive med å eventuelt miste han er jo at vi får masse penger slik at Wenger forhåpentligvis bruker pengene på en god midtstopper (Ja, jeg veit at vi får Shilla Illiasu på trial, men sprøsmålet er om han er god nok til å steppe rett inn i rollen til Senderos). En sentral midtbanespiller hadde også vært ålreit i de mer fysiske kampene.

 

Hvis man ser på salget av Upson, så har han utviklet seg til å bli en meget god spiller. Mange var imot salget ettersom de så potensialet hans. Men for pengene vi fikk for han kjøpte vi Toure og Eboue. Kanskje Wenger kan gjøre noen tilsvarende gullkjøp for cashley-pengene? :)

 

Men en ting jeg ikke skjønner er hvor Chelsea skal ha Cole. Er det for å svekke oss? Jeg kommer ikke på noen venstrebacker som spilte bedre enn Del Horno i fjor (Cole og Heinze var jo skada hele sesongen). De har jo i tilegg Bridge og Gallas som de kan bruke på denne plassen. De er mer enn gode nok. Til nøds kan jo også Ferreira steppe inn. Noen meninger på dette området?

 

Edit: Jeg glemte å skrive at Del horno var solgt :D.

Link to comment
Share on other sites

Del Horno er veldig god, men han er vel solgt til Valencia? Overgangen ble vel bekreftet for en stund tilbake.

 

Det ligger så klart masse styr og stell bak alt dette her, men uansett så er det Cole som har startet alt dette og det må jeg si er fryktelig skuffende av en spiller som er en Arsenal-gutt. Når hjemlige spillere skal oppføre seg på denne måten, så er det noe riv ruskende galt. Hjemlige spillere er jo tross alt dem man burde kunne forvente at er lojale mer enn andre spillere som kommer utenifra.

 

Håper vi får mest mulig for han, selv om det hadde vært fristende å nekte å selge han og latt han spille reservelagsfotball i et par år. Selv om dette hadde blitt dyrt.

 

Cole har vunnet det meste i Arsenal, så nå er det vel bare til Chelski for å tjene litt penger han vil, få eget jetfly etc... Kvalmende hvordan Chelski ødelegger fotballen!

Link to comment
Share on other sites

Del Horno er veldig god, men han er vel solgt til Valencia? Overgangen ble vel bekreftet for en stund tilbake.

 

Det ligger så klart masse styr og stell bak alt dette her, men uansett så er det Cole som har startet alt dette og det må jeg si er fryktelig skuffende av en spiller som er en Arsenal-gutt. Når hjemlige spillere skal oppføre seg på denne måten, så er det noe riv ruskende galt. Hjemlige spillere er jo tross alt dem man burde kunne forvente at er lojale mer enn andre spillere som kommer utenifra.

 

Håper vi får mest mulig for han, selv om det hadde vært fristende å nekte å selge han og latt han spille reservelagsfotball i et par år. Selv om dette hadde blitt dyrt.

 

Cole har vunnet det meste i Arsenal, så nå er det vel bare til Chelski for å tjene litt penger han vil, få eget jetfly etc... Kvalmende hvordan Chelski ødelegger fotballen!

 

Enig med det du skriver. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg til at Cole drar er at det er flere engelske spillere på chelsea (i førstelveren). Det har tidligere kommet ut at han ikke likte seg da det var så mange franskmenn i klubben vår ettersom de ble slik at de forskjellige nasjonalitetene holdt seg for seg selv. Jeg kan skjønne problemet til Cole, men ingen andre i klubben har klaget over det. De andre som ahr dratt fra arsenal har vært spillere som ønsker seg til nye omgivelser og mer spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Har Arsenal is i magen, vil utlandske klubbar kome på bana, om ikkje denne sommaren, så i alle fall neste sommar.

 

Skal Cole seljast må det skje no. Ein av verknadane av Bosman-dommen er at spelaren får lågare marknadsverdi, di kortare tid han har att av kontrakta. Difor er det risikabelt å satse på ein bodrunde neste år. Særleg dersom Cole tilbringer mesteparten av tida på innbytarbenken. Dersom Cole absolutt vil til Chelsea må han få lov til det, og denne situasjonen med William Gallas kom som bestilt. Eg foreslår ein bytehandel. Neste sesong har Arsenal meir bruk for Gallas enn Cole. Eg ser for meg at Gallas heller vil spele under Wenger enn Mourinho, og at han og Henry har snakka saman under fotball-VM.

 

EDIT: Rykta går om at Gallas helst vil til Italia, så der rauk kanskje det håpet---.

Link to comment
Share on other sites

Gode nyheter angående gallas:

 

http://www.worldfootballers.com/footballnews.php?id=14557

 

Med gallas på plass er i alle fall midtstopper-problemet over. En sentral midtbanespiller noe jeg ønsker, men ikke noe vi må ha......

 

Chelsea kommer aldri til å slippe Gallas til oss. De har penger nok til å betale den summen Arsenal krever for Cole, og hvis Gallas ender opp med å forlate Chelsea, så kommer de til å selge han til en klubb i en annen liga

Link to comment
Share on other sites

Gode nyheter angående gallas:

 

http://www.worldfootballers.com/footballnews.php?id=14557

 

Med gallas på plass er i alle fall midtstopper-problemet over. En sentral midtbanespiller noe jeg ønsker, men ikke noe vi må ha......

 

Chelsea kommer aldri til å slippe Gallas til oss. De har penger nok til å betale den summen Arsenal krever for Cole, og hvis Gallas ender opp med å forlate Chelsea, så kommer de til å selge han til en klubb i en annen liga

 

Det kan jo hende at Arsenal forlanger at Gallas skal gå den andre veien hvis chelsea kjøper cashley.....vi får vente og se hva chelsea sier.........

Link to comment
Share on other sites

Gode nyheter angående gallas:

 

http://www.worldfootballers.com/footballnews.php?id=14557

 

Med gallas på plass er i alle fall midtstopper-problemet over. En sentral midtbanespiller noe jeg ønsker, men ikke noe vi må ha......

 

Chelsea kommer aldri til å slippe Gallas til oss. De har penger nok til å betale den summen Arsenal krever for Cole, og hvis Gallas ender opp med å forlate Chelsea, så kommer de til å selge han til en klubb i en annen liga

 

Det kan jo hende at Arsenal forlanger at Gallas skal gå den andre veien hvis chelsea kjøper cashley.....vi får vente og se hva chelsea sier.........

 

Arsenal kan gjerne kreve Gallas, men det betyr ikke at det kommer til å skje. Det er Chelsea som har fodel i denne situasjonen. Arsenal er ikke tjent med å ha en spiller som Cole i stallen, og akkurat nå er det kun Chelsea som er aktuell kjøper. Gallas derimot, er det flere klubber som er ute etter, så jeg tror nok det er små sjanser for at det blir noe av dette. Men hvis dette skulle bli en realitet, så er det Arsenal som står igjen som vinner.

Link to comment
Share on other sites

Gode nyheter angående gallas:

 

http://www.worldfootballers.com/footballnews.php?id=14557

 

Med gallas på plass er i alle fall midtstopper-problemet over. En sentral midtbanespiller noe jeg ønsker, men ikke noe vi må ha......

 

Chelsea kommer aldri til å slippe Gallas til oss. De har penger nok til å betale den summen Arsenal krever for Cole, og hvis Gallas ender opp med å forlate Chelsea, så kommer de til å selge han til en klubb i en annen liga

 

Det kan jo hende at Arsenal forlanger at Gallas skal gå den andre veien hvis chelsea kjøper cashley.....vi får vente og se hva chelsea sier.........

 

Arsenal kan gjerne kreve Gallas, men det betyr ikke at det kommer til å skje. Det er Chelsea som har fodel i denne situasjonen. Arsenal er ikke tjent med å ha en spiller som Cole i stallen, og akkurat nå er det kun Chelsea som er aktuell kjøper. Gallas derimot, er det flere klubber som er ute etter, så jeg tror nok det er små sjanser for at det blir noe av dette. Men hvis dette skulle bli en realitet, så er det Arsenal som står igjen som vinner.

 

jepp, i alle fall så overprisa som cashley er :D. Vi kan få råd til en klassemidtstopper og en klassemidtbanespiller hvis vi ikke får gallas, så jeg ser oss på en vinner uansett selv om venstrebackplassen blir litt svekka......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...