Jump to content

2006.01.24 Wigan Athletic H


Andain

Recommended Posts

skjønner ikke at folk slakter reyes så jævlig!han er en av di få som gidder å jobbe opp og ned banen..han er ikke redd for å utfordre motspillerene,men til stadighet så blir han helt alene på kanten uten noen muligheter !Når han så tør å skyte på mål så ser man stadig at henry slår ut med armene å mener at han skulle spilt en umulig passning inn i midten slik vi alltid gjør!

Dette hjelper ikke mye på selvtilitten ,noe det kan virke som reyes har vanskelig for å få!

Nei reyes er et friskt pust i dette arsenal laget å skal dere slakte noe så ta bergkamp å pires som bare går å ikke gjør en dritt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 287
  • Created
  • Last Reply
Hva med å prøve denne forsvarsfireren når Clichy kommer tilbake?

 

  Gilbert Toure Cole Clichy

 

Man kan i alle fall prøve!!!!(Alt er bedre enn det vi så i dag)

37303[/snapback]

 

Ja og hvorfor ikke bare prøve Thierry Henry som midtstopper mens vi er i farten også ?

37305[/snapback]

 

:) Jeg må få lov til å komme med et forslag!

Du er vel enig at dagens forsvarspill ikke er langt nær bra nok?

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg så forbanna at jeg holder på å koke over... Det der skal IKKE skje! Campbell & Senderos: NEI NEI NEI! Og at folk i tillegg klarer å gratulerer Wigan sånn rett etter det her er meg en gåte.. Her tapte vi en finale muligens mot united når det var igjen sekunder!

37289[/snapback]

 

Det kom vel ikke akkurat som noen stor bombe at vi ryker ut av Carling Cup, til tross for at kampen gikk på Highbury. Trenden for sesongen ble satt allerede i FA Community Shield før sesongstart og har siden fulgt oss på fremmed gress utover sesongen. Det er nok derfor man klarer å gratulere Wigan Athletic med CC Finale plassen, og ikke minst en stor prestasjon for et nyopprykket lag i Premier League.

 

Det kom liksom ikke som noen bombe for undertegned at vi ryker ut i Carling Cup, slik tingenes tilstand er nå.

37293[/snapback]

 

 

Må si det er overaskende at vi ikke klare Wigan på Highbury når vi starter med det laget vi gjør.. Men er ikke det som var poenget mitt.. Jeg syns bare det er helt for jævlig å tape på den måten her.. Om det hadde vært mot Folkstone Fc eller Real Madrid så hadde det vært surt..Jeg blir utrolig lei meg som Arsenal supporter når laget går glipp av en finalekamp på den måten der..

37310[/snapback]

 

Kan ikke annet enn å si meg enig, skuffende og leit at vi ryker ut på denne måten, ikke mist når Wenger velger å stille med tilnærmet toppet mannskap i dagens kamp. Men nå er det bare å se fremover, til helgen skal vi nok engang ut på tur til fremmed gress og kjempe.

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank
Nå er jeg så forbanna at jeg holder på å koke over... Det der skal IKKE skje! Campbell & Senderos: NEI NEI NEI! Og at folk i tillegg klarer å gratulerer Wigan sånn rett etter det her er meg en gåte.. Her tapte vi en finale muligens mot united når det var igjen sekunder!

37289[/snapback]

 

Selvsagt gratulerer jeg Wigan. Totalt sett, over de to semifinalekampene, fortjente laget finaleplassen.

37296[/snapback]

 

Det finnes mange typer fotballsupportere, men det er ikke alle som kan forstå hvordan andre supporter rett etter en sånn kamp kan gå ut med gratulasjoner og si at det andre laget var best..

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg så forbanna at jeg holder på å koke over... Det der skal IKKE skje! Campbell & Senderos: NEI NEI NEI! Og at folk i tillegg klarer å gratulerer Wigan sånn rett etter det her er meg en gåte.. Her tapte vi en finale muligens mot united når det var igjen sekunder!

37289[/snapback]

 

Selvsagt gratulerer jeg Wigan. Totalt sett, over de to semifinalekampene, fortjente laget finaleplassen.

37296[/snapback]

 

Det finnes mange typer fotballsupportere, men det er ikke alle som kan forstå hvordan andre supporter rett etter en sånn kamp kan gå ut med gratulasjoner og si at det andre laget var best..

37315[/snapback]

 

Fair enough. Tro meg; jeg er nok like skuffet som alle andre her inne, men det er "bare" en fotballkamp.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at vi har et forsvarsproblem, noe vi forsåvidt har hatt hele sesongen. Vi er totalt blottet for fart i midtforsvaret når Toure ikke spiller. Dette burde du gjort noe med i januar Wenger - SVAKT!!!!

 

Bergkamp er over the top, og det smerter mitt hjerte å se en gammel storhet slite såpass. Van Persie burde ha startet denne kampen. SVAKT Wenger!!!!

 

At Henry ikke tar straffen, skjønner jeg rett og slett ikke noe av.

 

Ser at enkelte gir Hleb gode skussmål fra denne kampen. Det forstår jeg iallefall ikke noe av. Som vanlig driver han å fører ball innover i banen, hvor det er trangt. Han brukte Gilbert på overlap kun 1 gang, og det var i angrepet hvor Henry scorte. Hleb er desverre ingen kantspiller, og jeg begynner etterhvert å lure på hvorfor vi kjøpte han i det hele tatt.

 

Vi vant kampen fortjent, ingen tvil om det. Men jeg vil faktisk påstå at Wigan fortjente å få finaleplassen, da de rett og slett har kjempet som løver i 210 minutter. Og når vi er så ineffektive foran mål, så har vi oss selv å skylde. Utrolig frustrerende å se at vi klarer å misbruke så mange gode sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Få inn en etablert stjernespiller på sentral midt og få Gilberto til helvete ut av laget. Slår feilpasnininga som en jævla 5-åring. Han e INGENTING uten Vieira. Ser nå hvem som gjorde arbeidet i den koalisjonen.

 

Og du som sier Reyes utforder. Det er det som er problemet hans. Han utfordrer IKKE. Han tør ikke. Etter møtet med Neville x2, har han ikke turt å utfordre som en ving skal gjøre. Ser til stadig etter løsninger, og da som oftest inn i midten.

Akkurat det er kanskje han ikke alene om på dette laget, der alt skal prøves å gjøres så fint som mulig.

Hvorfor ikke bare gjøre jobben for en gangs skyld? Spillere og Wenger sier at det er det de må, men ser det aldri. Om det er mangel på selvtillit, eller om det er mangel på kunnskap/fysikk til å spille i PL (England generelt) vet jeg ikke. Spillestilen til Arsenal er så obvious, og når den ikke virker, er laget et forholdsvis lett bytte.

 

Sum it up: 7 tap så langt i serien.

Link to comment
Share on other sites

Kim

Forfattet den , 12:05 AM Det er ingen tvil om at vi har et forsvarsproblem, noe vi forsåvidt har hatt hele sesongen. Vi er totalt blottet for fart i midtforsvaret når Toure ikke spiller. Dette burde du gjort noe med i januar Wenger - SVAKT!!!!

 

Bergkamp er over the top, og det smerter mitt hjerte å se en gammel storhet slite såpass. Van Persie burde ha startet denne kampen. SVAKT Wenger!!!!

 

Jeg ser ikke helt grunnen for å kjøpe en midtstopper i den argumentasjonen for at vi må erstatte Toure mens han er de få ukene borte i Egypt??

Skal vi da sette Senderos som 4.valg og Djourou som 5.valg?

Hvem ser du for deg som stopperduo når Toure er tilbake??

 

Nei, tror nok ikke dette er den mest fornuftige løsningen med tanke på at slike unge spillere skal havne så langt bak i rekkene, og få liten sjanse til spilletid. Selvfølgelig har Senderos variert mye denne sesongen, men vi har sett potensialet til gutten så vi må være litt fornuftige også. Sette han som et 4.valg som stopper, vil antakelig gi han minimalt med spilletid, og minimale sjanser for å komme seg tilbake slik han er på topp.

 

Djourou er jo et annet talent på denne plassen, som vi antakelig kommer til å se mere til i fremtiden. Nei, la gutta få prøve seg. Trenger ikke noe kjøp selv om enkelte (Senderos) har en formsvikt, for vi veit hvor mye potensialet han har og hvor god han er når han er iform.

 

Slike talenter skal ikke råtne på benken for at Toure er bort 4ukers tid, og at vi da må handle inn en med fart :)

 

Persie har vært skadet en periode, så det KAN være at Wenger følte det var for tidlig å kaste han inn fra start. Kanskje de følte at Bergkamp var friskere, selv om vi ikke så mye til det under kampen.

 

 

Nå må vi ikke la denne kampen bare ha negative sider, for vi skapte mye positivt fremover på banen. Mange sjanser ble skapt med god passningsfotball, og gode løp i lengderetningen. Vi ble stoppet av en fantastisk keeper, og da kanskje vi slipper slike reddninger i ligaen resten av sesongen...er jo alltid en keeper hver sesong som storspiller på Highbury.

 

Hleb føler jeg også har MYE å lære i spillesystemet. God teknikk og god fart, men velger mange feilaktige løsninger. Bruker for mange touch, som ødelegger de raske kontringene som Arsenal har som kjennemerke. Er positivt at han tør å utfordre å stole på sin teknikk, men han må lære seg å se enklere løsninger i flere av situasjonene. Bruke medspillere oftere og en raskere besluttsomhet. Dette er sikkert noe han lærer etterhvert, er vel kanskje litt vel hypp på å vise seg for fansen at han ikke er et feilkjøp?

 

Uansett, vi spilte en grei kamp offensivt. Defensivt har vi mye å gå på, men det virker som om denne sesongen ikke skal være vår sesong. De små marginene vil ikke være på vår side...... Kanskje vi får disse MED OSS neste sesong??

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjlnner ikke hvorfor alle klager på reyes. I første omgang var han svært god. Den eneste tabben han gjorde var straffebommen. I andreomgangen var han ikke like god, men hadde likevel mange gode gjennomspill. I første ekstraomgang var han svak, mens i andre spilte han seg litt opp igjen. Likevel er det ikke han som skal få skylda. Bergkamp var MYe dårligere. Hleb hadde en knallkamp. Det var nesten så han lagde et maradonna mål :) Flamini er for dårlig offensivt mens gilberto først spiller bra i ekstraomgangene. Diaby var bedre enn Flamini. Den store grunnen til at vi ikke scorer mere er keeperspillet til pollit. Han var ekstremt god og gjorde få feil. Van Persie var positiv!

Link to comment
Share on other sites

Mine spillervurderinger etter denne kampen:

 

Almunia 5

Gjør et par gode inngrep, men viser også at han mangler en del - ble reddet av flaksen noen ganger.

 

Gilbert 6

Imponerer med voldsom innsats og et par gode offensive løp. Absolutt bra i forhold til hva vi kan forvente, men allikevel ikke skikkelig Premier League-klasse av forsvarsjobben hans. Nydelig assist!

 

Senderos 1Ærlig talt, det må være lov til å bruke hele skalaen 1-10. Og jeg nekter å tro at noen spiller kan spille dårligere enn det Senderos gjorde i kveld (og flere andre kamper denne sesongen). De få gangene han kom på ballen ble det elendige headinger som enten gikk rett i været, ut over sidelinjen eller rett i beina på en Wigan-angriper. Høye baller opp i midten bør være et hvert forsvars drøm, men med Senderos i midtforsvaret er det som om Highbury blir forvandlet til Hiroshima - en katastrofe.

 

Campbell 2

Ikke stort bedre enn Senderos. Alt for svak i duellspillet og burde kostet oss flere straffespark. Begynner virkelig å lure på om han noen gang kommer tilbake på et tilnærmet nivå som det vi ønsker av ham. Det er trist å se en av verdens beste midtstopper for kun et par år tilbake nå bli rundspilt av Roberts og gjengen. Vi er avhengig av at Sol tar seg sammen og redder Arsenal fra høye-baller-opp-i-midten-marerittet.

 

Lauren 5

Temmelig usynlig. Bidrar ingenting offensivt, men driter seg ikke ut defensivt.

 

Hleb 6

Det er noe med Hleb. Han har et voldsomt fotballteknisk potensial, men du verden, han er jo fullstendig blottet for alt som heter selvtillit. Han er egentlig rask (se videoer fra Stuttgart-tiden), men han bruker det overhodet ikke i Arsenal. Savner virkelig at han utfordrer en mot en, han er mer enn god nok til å utfordre en spiller som f.eks. Teale og Baines. Men han mister sjelden ballen og er god å bruke i etablerte angrep.

 

Gilberto 3

Dette gjør vondt å si: det var en soleklar forbedring! Men fytterakkern, det gjør fortsatt fryktelig vondt å se på! Han er en ELENDIG pasningslegger, han takler overhodet ikke - han trekker seg faktisk i minst ni av ti dueller. Usynlig vegg? Meget synlig dør! Sammen med Campbell den spilleren vi er mest avhengig av at forbedrer seg - kraftig!

 

Diaby 5

Sier som andre - ligner veldig på Vieira! Virker litt klønete enkelte ganger, men en spiller jeg tror kan hevde seg. Merkelig prioritering av Wenger å bytte han ut etter en omgang. Hvorfor Diaby og ikke Gilberto, Arsene?

 

Reyes 4

Ærlig talt - han er en pingle! Det var vel knapt en eneste gang han kom ut av en situasjon på beina. I tillegg blir han veldig frustrert og burde helt klart vært utvist. Viser teft et par ganger og har blant annet en nydelig stikker, men synes stort sett alt det gode han gjør blir druknet i all sutringa. Du må snart vise deg som en mann, Jose. Synd med straffa - helt utrolig at spilleren med minst selvtillit skal ta straffen...

 

Bergkamp 6

Ser en del slakter Bergkamp fullstendig her. Selv synes jeg ikke han var så ille i dag. Synes han var flink til å sette i gang og drive angrepene, men han er selvfølgelig altfor spinkel hver gang det kommer til en duell - hvis man ser bort fra tjuvtriksene hans. Kom seg til et par gode sjanser, både uflaks og udyktighet gjør at han ikke kommer på scoringslisten, men det er sjelden han kommer seg til så mange sjanser.

 

Henry 7

Han er en kanonspiss. Hadde jeg vært han hadde jeg absolutt vurdert Barcelona ettersom Arsenal ser ut som en synkende skute for øyeblikket. Har mange gode pasninger, rykk og finesser, selv om han ikke lykkes fullstendig i dag. Scorer et fint mål og viser herlig sportsånd da han forærer målet til Gilbert. Dagens øyeblikk. Håper og tror han ble tatt av fordi det tross alt bare er ligacupen, og vi trenger han i eksepsjonelt god form dersom vi skal ha noen mulighet til helga.

 

Flamini 7

En terrier på midten i dag. Vant faktisk mer på hodet enn resten av de defensive spillerne til sammen. Synes han gjorde en veldig god kamp til han å være, bør absolutt klare å presse Gilberto ut av elleveren. Mangler en del på det kreative og ellers offensivt, men han går Gilberto en høy gang pr i dag.

 

Pires 4

Var Pires på banen? Fullstendig usynlig, bortsett fra et par ganger der han gikk seg fast og mistet ballen. Skuffet meg.

 

van Persie 8 Arsenals beste

For en spiller! Var angrepet vårt etter at han kom inn, og et herlig angrep er han. En selvtillit de andre spillerne bare kan drømme om, et tilslag som kan måle seg på verdens beste og en herlig frekkhet. Et deilig friskt vindpust. Har et ørlite håp om at han og Henry kan terrorisere litt på lørdag.

 

 

Konklusjon

Dette var deprimerende. Triangelet Gilberto-Senderos-Campbell holder ikke 1. divisjons-nivå slik det er i dag. Wenger må vise at det får konsekvenser og vise de hvor benken står. Målet kom nesten som en kopi av målet mot Everton, og er en perfekt oppskrift på å slå Arsenal. Ganske utrolig, med tanke på at midtstopperne våre begge er 1.90 og 90 kilo. En fotball i lufta burde være easy match for disse to, men de takler det rett og slett ikke. Håper vi får se bedring.

 

Wigan var temmelig gode, selv om vi var bedre. Sett over to kamper fortjente vi å ryke ut. Gratulerer Wigan, håper dere vinner finalen - særlig hvis dere møter klakken fra nordvest.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

må le av de som sier reyes spilte dårlig. manglende fotballforståelse eller synsproblemer må være årsaken...

 

 

reyes spilte veldig bra i dag. litt ujevn og bommet på straffen, men pasningene og overblikket er suverent. som å se bergkamp i glansdagene. han sto bak så og si samtlige gode angrep arsenal produserte i dag. han jobbet som en helt, driblingene satt bra og, som nevnt, pasningene er uovertrufne.

 

selve kampen synes jeg var brukbar. bra bevegelse uten ball og laget skapte bra med målsjanser. problemet er at et par enkeltspillere holder ikke mål. bergkamp er dessverre alt for gammel. senderos og sol campbell er, i beste fall, et middelmådig stopperpar og flamini og gilberto er ikke god nok til å styre den sentrale midtbanen.

 

det positive var gilbert, reyes, van persie, henry og hleb som jeg synes viste glimt av storhet i dag...

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

Reyes 4

Ærlig talt - han er en pingle! Det var vel knapt en eneste gang han kom ut av en situasjon på beina. I tillegg blir han veldig frustrert og burde helt klart vært utvist. Viser teft et par ganger og har blant annet en nydelig stikker, men synes stort sett alt det gode han gjør blir druknet i all sutringa. Du må snart vise deg som en mann, Jose. Synd med straffa - helt utrolig at spilleren med minst selvtillit skal ta straffen...

 

 

 

dette er hva jeg snakker om... :)

Link to comment
Share on other sites

Synes egentlig hele laget gjør en bra 1 omgang. Diaby viser litt av det han kan, og blir spennende å følge videre.

 

At folk slakter Reyes etter denne kampen er spesielt. Han jobber knallhardt og gjør en bra 1 omgang. Gilbert gjør en meget god kamp og tar SELVSAGT æren for Henry sin scoring, mens Hleb etter min mening gjør sin beste kamp på relativt lenge. Robin viser igjen at venstrefoten er noe av det beste i PL. Det som irriterer meg her er at vi slipper inn nesten et helt likt mål som mot Everton, skal ikke skje.

 

Målet for sesongen må være 4 plassen, greier vi det har sesongen vært godkjent. Synes forøvrig det er merkelig at bortemålsregelen skal gjelde etter full tid i 2 kamp. Da får Wigan 120 min å score bortemål på og vi 90....

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Synes egentlig hele laget gjør en bra 1 omgang. Diaby viser litt av det han kan, og blir spennende å følge videre.

 

At folk slakter Reyes etter denne kampen er spesielt. Han jobber knallhardt og gjør en bra 1 omgang. Gilbert gjør en meget god kamp og tar SELVSAGT æren for Henry sin scoring, mens Hleb etter min mening gjør sin beste kamp på relativt lenge. Robin viser igjen at venstrefoten er noe av det beste i PL. Det som irriterer meg her er at vi slipper inn nesten et helt likt mål som mot Everton, skal ikke skje.

 

Målet for sesongen må være 4 plassen, greier vi det har sesongen vært godkjent. Synes forøvrig det er merkelig at bortemålsregelen skal gjelde etter full tid i 2 kamp. Da får Wigan 120 min å score bortemål på og vi 90....

37341[/snapback]

 

 

utenom bergkamp og midtforsvaret, synes jeg laget gjennomfører en brukbar kamp. laget skaper mange målsjanser og det er ganske bra bevegelse rundt ballfører. litt for dårlig i avslutningsfasen, men alt i alt en ok kamp. arsenal ryker ut pga nøling i midtforsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Kim

Forfattet den , 12:05 AM Det er ingen tvil om at vi har et forsvarsproblem, noe vi forsåvidt har hatt hele sesongen. Vi er totalt blottet for fart i midtforsvaret når Toure ikke spiller. Dette burde du gjort noe med i januar Wenger - SVAKT!!!!

 

Bergkamp er over the top, og det smerter mitt hjerte å se en gammel storhet slite såpass. Van Persie burde ha startet denne kampen. SVAKT Wenger!!!!

 

Jeg ser ikke helt grunnen for å kjøpe en midtstopper i den argumentasjonen for at vi må erstatte Toure mens han er de få ukene borte i Egypt??

Skal vi da sette Senderos som 4.valg og Djourou som 5.valg?

Hvem ser du for deg som stopperduo når Toure er tilbake??

 

Nei, tror nok ikke dette er den mest fornuftige løsningen med tanke på at slike unge spillere skal havne så langt bak i rekkene, og få liten sjanse til spilletid. Selvfølgelig har Senderos variert mye denne sesongen, men vi har sett potensialet til gutten så vi må være litt fornuftige også. Sette han som et 4.valg som stopper, vil antakelig gi han minimalt med spilletid, og minimale sjanser for å komme seg tilbake slik han er på topp.

 

Djourou er jo et annet talent på denne plassen, som vi antakelig kommer til å se mere til i fremtiden. Nei, la gutta få prøve seg. Trenger ikke noe kjøp selv om enkelte (Senderos) har en formsvikt, for vi veit hvor mye potensialet han har og hvor god han er når han er iform.

 

Slike talenter skal ikke råtne på benken for at Toure er bort 4ukers tid, og at vi da må handle inn en med fart ;)

 

Persie har vært skadet en periode, så det KAN være at Wenger følte det var for tidlig å kaste han inn fra start. Kanskje de følte at Bergkamp var friskere, selv om vi ikke så mye til det under kampen.

 

 

Nå må vi ikke la denne kampen bare ha negative sider, for vi skapte mye positivt fremover på banen. Mange sjanser ble skapt med god passningsfotball, og gode løp i lengderetningen. Vi ble stoppet av en fantastisk keeper, og da kanskje vi slipper slike reddninger i ligaen resten av sesongen...er jo alltid en keeper hver sesong som storspiller på Highbury.

 

Hleb føler jeg også har MYE å lære i spillesystemet. God teknikk og god fart, men velger mange feilaktige løsninger. Bruker for mange touch, som ødelegger de raske kontringene som Arsenal har som kjennemerke. Er positivt at han tør å utfordre å stole på sin teknikk, men han må lære seg å se enklere løsninger i flere av situasjonene. Bruke medspillere oftere og en raskere besluttsomhet. Dette er sikkert noe han lærer etterhvert, er vel kanskje litt vel hypp på å vise seg for fansen at han ikke er et feilkjøp?

 

Uansett, vi spilte en grei kamp offensivt. Defensivt har vi mye å gå på, men det virker som om denne sesongen ikke skal være vår sesong. De små marginene vil ikke være på vår side...... Kanskje vi får disse MED OSS neste sesong??

37328[/snapback]

 

Jeg er av den ærlige oppfatningen at Senderos rett og slett ikke holder mål. Når motstanderen stiller med en stor og sterk spiss med litt fart i kroppen, så har han store problemer fra første sekund. Det er derfor jeg mener at Wenger burde ha forsterket laget med en midtstopper i januar. Vi burde hentet en spiller med hurtighet i kroppen. Ikke bare fordi Toure er i Afrika å spiller African Nations Cup. Og det hadde absolutt ikke skadet å hatt 2 stoppere med fart.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke kampen, bare målene og Van Persie er helt konge! Gilbert vil gjøre det veldig vanskelig for Lauren og ta plassen tilbake, men Wenger er litt sta på sånne ting. Gilbert bør spille fremover! At Senderos tabber seg ut nok en gang er ingen overaskelse. Mannen har lyst dårlig selvtillit i lang tid. Men det kule er spillere som Gilbert, Persie, Hleb, Fabregas osv og gleder meg til sesongen er over slik at vi kan begynne med blanke ark på nytt.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor??? fordi VI skulle vært der, synes beste laget var Arsenal

 

uansett kommer jeg aldri til å gratulere en motstander som har slått oss, det være seg et hatlag eller Wigan

37306[/snapback]

 

 

Dette minner mistenkeleg om dårleg sportsånd. Wigan er ein klubb som aldri har vunne noko av betydning. Dei er eit hardt kjempande lag utan stjerner, som slo oss ut utan å nytte seg av tvilsamme triks som filming etc. Kanskje våre "stjerner" kan ta lærdom av at ein kan komme langt i fotball med lite talent men med desto større innsats. Kan ikkje vi vinne ligacupen er det heilt greit at Wigan gjer det. Lukke til i finalen.

 

Midt i skuffelsen skal ein heller ikkje gløyme at ligacupen har vore eit høve for mange av juniorane til å vise seg fram. Det gler eit Arsenal-hjarte at så mange har teke vare på sjansen, spesielt Kerrea Gilbert og Johann Djourou. I så måte er det vel ikkje noko poeng for klubben å komme til finalen, snarare å få flest mogleg juniorar til å halde mål på dette nivået. Denne sesongens ligacup har vore særs vellukka i så måte.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det slik at vi alltid går oss fast når vi nærmer oss 16meteren til motstanderen, mens de derimot kjører buss inn til vår 5-meter? Skjønner ikke at den defensive organiseringen har sviktet så totalt...

Er det slik at det forsvaret som Wenger "arvet", var ferdig opplært, mens de vi har nå ikke får (god) nok trening i defensive oppgaver? Er noe for tiden som ikke er som det skal være iallefall.

Wigan var - iallefall over to kamper - fortjente vinnere.

 

L_J - som savner Tony Adams og Martin Keown

Link to comment
Share on other sites

hvorfor??? fordi VI skulle vært der, synes beste laget var Arsenal

 

uansett kommer jeg aldri til å gratulere en motstander som har slått oss, det være seg et hatlag eller Wigan

37306[/snapback]

 

 

Dette minner mistenkeleg om dårleg sportsånd. Wigan er ein klubb som aldri har vunne noko av betydning. Dei er eit hardt kjempande lag utan stjerner, som slo oss ut utan å nytte seg av tvilsamme triks som filming etc. Kanskje våre "stjerner" kan ta lærdom av at ein kan komme langt i fotball med lite talent men med desto større innsats. Kan ikkje vi vinne ligacupen er det heilt greit at Wigan gjer det. Lukke til i finalen.

37357[/snapback]

 

Støtter denne, Good Old Arsenal. Greit å være skuffet, men vi bør vel selv i nederlagets stund vise såpass raushet og sportsånd at vi gratulerer motstanderne, som åpenbart gjorde en ærlig innsats for å gå til finalen. Og de vant heller ikke på noen feilaktige dommeravgjørelser eller juks. Fikk aldri sett kampen, men etter rapportene å dømme var det vel ikke helt urettferdig at Wigan gikk til finalen, selv om jeg må si at "tapet" er helt unødvendig når det avgjørende målet kommer i det 120. minutt. Dette vitner verken om profesjonalitet eller vinnerkultur.. Arsenal har åpenbart en del å lære av Wigans fighting spirit, og manglende evne til å "drepe" kamper ble nok en gang avgjørende i vår disfavør.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Er utrolig skuffet over Arsenal. Vi spiller fin fotball, men

det blir for mye dill og dall innenfor/utenfor 16 meteren.

Et midtstopperpar som alle ser ikke fungerer sammen. Nå

ser vel alle hva Kolo betyr baki der.

Spiller ikke Djorou mot Bolton er jeg redd det er exit der og.

Henry skulle hatt hat-trick igår. Hvorfor kan han ikke løfte ballen

istedet for markrypere hele veien.

Reyes begynner å irritere meg med å hive seg hele veien. Få

han inn i styrkerommet. I går var han en pingle.

Denne kampen burde vi vunnet med minst 3 mål. All honnør til Wigan

som hadde en ting Wenger snart bør lære våre gutter. Gi alt i hver

j.... duell. Det blir for veikt enkelte ganger.

Jason Roberts var en stadig trussel for oss. Rart ikke Wenger har luktet på han.

Link to comment
Share on other sites

Tanken slo meg også mmalan, Nå har jeg sett svært lite av vår nye spiss fra Monaco, men Jason Roberts har vel mange av de kvalitetene vi har vært på jakt etter. Det gjelder på mange måter lagkompisen hans Camara også som terroriserte oss på JJB.

 

Tilbake til kampen så er det vel egentlig en oppsummering av sesongen. Marginene går rett og slett ikke Arsenal sin vei. Hvis nå itilegg Henry fikk seg en strekk i hamstringen så skal vi være fornøyd hvis vi klarer 4 plassen denne sesongen. Ingen av kjøpene ser virker som de er beregnet for å få skuta på riktig kjøl med umiddelbar virkning.

 

Hleb tar så mange gale valg at det er vondt å se på. Synes han har fått altfor mange sjanser på bekostning av Pires etter han kom tilbake fra skaden. Reyes jobber mye, men faller og roter mye også. Midtforsvaret er jo nevnt og man trenger ikke være rakett forsker for å se problemene der. Synes forøvrig Bergkamp spillte en relativt god kamp. Var mange som var dårligere, deriblant Hleb, reyes, Sol, Senderos og Diaby.

 

Ellers synes jeg også mye av problemet idag var at midtbanen ikke klarer å fange opp det den skal. Det blir altfor mye rom og "Hawaii" fotball. Hvor har det blitt av den usynlige veggen? Gilberto må brukes til det han er god på, og det er åpenbart ikke å styre midtbanen og være ballfordeler.

 

Alt i alt veldig skuffende når man er så nære. Men som sagt over, her nytter det ikke å være bitter. Wigan spillte fair, dommeren var på vårt lag, men personlige feil fellt oss. Her nytter det ikke å skylle på noe annet enn. Lykke til Wigan, knus Man untd i finalen så demper det den værste smerten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...