Jump to content

2006.01.24 Wigan Athletic H


Andain

Recommended Posts

Og som vanlig klarer du ikke å se lengre enn din egen nesetipp..

 

som betyr hva da...?

 

 

Prøv om du kan ta av deg de meget tykke brillene dine og faktisk prøve å følge ditt eget eksempel i siste avsnitt. Det hadde vært en start. Det neste du kan gjøre er å se ekstraomgangene på nytt så kan du selv bestemme om 1 mot 2 situsjonen Reyes ødelegger for van Persie er ubetydelig som du hevder. Det er et godt eksempel på hvor galt Reyes løp i et par avgjørende situasjoner. Han gjør mye bra i begynnelsen av første og andre omgang som nevnt, men det kompenserer desverre dårlig for de feilene han gjør senere.

 

her viser du hvor lite du faktisk forstår. reyes rotet bort den muligheten etterhvert, men først etter at pasningen fra van persie ble slått bak reyes. det var van persie som ødela kontringen. hadde han slått i rom og ikke på fot, ville reyes ha kunne løpt rett på mål. siden pasningen ble slått bak han, mistet angrepet all fart og forsvarsspilleren kom på rett side. å skylde på reyes i den situasjonen er direkte latterlig og fortjener ikke å bli tatt seriøst...

37509[/snapback]

 

Se på situsjonen en gang til og les hva jeg skriver. Løpet til Reyes mener jeg er helt galt i forhold til hvor det er rom og hvordan du skal dra ut forsvarsspilleren. Passet er ikke bra, men jeg mener det er en konsekvens av løpet og ikke motsatt.

 

Selv om du er uenig så er det helt unødvendig å slenge med leppa i alle innlegg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 287
  • Created
  • Last Reply
Dette er bullshit fra ende til annen. Bergkamp har spilt bra i mange kamper han.

Pasningene til DB er det kanskje en eller to spillere i Arsenal i dag som går

i samme nivået.

Når vi i tillegg har spillere idag som rett og slett ikke ser åpningene og kan time løpene sine blir det vanskelig.

Pr. idag er det 2 spillere som er ekstremt gode å time løpa sine og det er Henry og Ljungen.

 

Du Anabole har dine meninger om hvordan DB har spilt før avspark og

da sier det seg selv at det en helt idiotisk debatt å ta.

Du gjør det samme med Bergkamp som endel gjør med Cygan. Han spiller dårlig uansett

hva han gjør på banen.

Bergkamp gjorde en helt grei kamp mot Wigan.

 

Det du også glemmer er Bergkamps enorme spilleforståelse. Den og DB's følsomme fot skulle jeg ønske flere på Arsenal's lag var i besittelse av.

37620[/snapback]

 

Anabole har sine meninger om hvordan Bergkamp har spilt før avspark, akkurat som du har dine meninger om hvordan Reyes har spilt før avspark. Det er endel som lar seg blende av det fantastiske Bergkamp har prestert før. For all del, han er fortsatt en god spiller, men ikke i nærheten av det han

var før. Per idag mangler han tempo, og det går lengre og lengre tid mellom hver gang han brilljerer.

 

Ellers er det ganske utrolig at du drar frem Bergkamps evne til å spille igjennom medspillere, i og med at du gjennom hele denne tråden har nektet å kreditere Reyes for de 4-5 gangene han sendte medspillere, deriblant Bergkamp som burde scoret, alene igjennom.

Har Bergkamp hatt mange slike brilliante gjennomspill i år? Har Bergkamp mange assist i år?

Svaret er nei og ikke si at det er på grunn av manglende initiavtiv fra lagkamerater, for Reyes finner stadig vekk medspillere på løp, og så vidt jeg vet har Reyes og Bergkamp de samme medspillerene.

 

For all del, Bergkamp er/var en fantastisk fotballspiller, og en av mine favoritter. Men det får da være måte på, alt han tar i blir ikke til gull nå til dags.

Og PS, han spilte en grei kamp igår, selv om 120 minutter kansje blir litt lenge for han. Særlig rett etter sykdom.

Link to comment
Share on other sites

Legger man i tillegg til at Wigan ble snytt for 2 klare straffer så er det jo bare å gratulere rett lag med finaleplass.

 

Ellers er det jo meget kult for meg å se at en Arsenal supporter på eget forum faktisk tar opp det jeg har sagt i et par år nå. Wenger er egentlig ikke en så jævlig god manager som enkelte skal ha det til. Han arvet et forsvar, og en forsvarsfilosofi, som han fløyt på en stund. Nå er alle de borte og han må bygge et forsvar selv. Det har jo ikke vært noe suksess akkurat :P

 

Når det gjelder angrepsspillet så er han heller ikke her særlig oppegående. Han flyter på å ha verdens beste spiss i Henry, men gurimalla å lett det er å stoppe Arsenal når de spiller som i går. Trangt, trangt, og atter trangt. Det er ytterst sjelden dere skyter fra distanse, men ønsker helst å spille helt inn til 5 meteren.

 

Og når det gjelder knall og fall, så har dere vel 2 av verdens største pingler i stallen. Pires detter jo bare noen kommer mot han, og Reyes er og blir en spanjol. Skal liksom ligge nede og ha jævlig vondt hver gang noen treffer han.

 

Heia Blackburn idag da, så ender både arsenal og Manu uten trofeer i år :P

37379[/snapback]

 

 

Jeg beklager det lille utbruddet mitt tideligere i tråden, men jeg mener fortsatt at dette innlegget ikke hører hjemme på et Arsenal fora. Det er utelukkende negativt og skrevet kun for å terge allerede frustrerte Arsenal fans. Saklige innlegg som de SirA f.eks har skrevet tideligere på forumet er greit.

Men RomanOfChelsea derimot er helt tydelig en arrogant Chelseasupporter som benytter annledningen til å snakke dritt om Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Forumet når nye høyder, og det uten at jeg drar opp stemningen :P

Jeg fikk dessverre ikke sett kampen på tirsdag og derfor kikker jeg innom her for å prøve å få et bilde av hva som skjedde...

Etter å ha sett gjennom de siste sidene av denne kamptråden er jeg like uviss.

Spilte Reyes en god eller dårlig kamp, hva med Bergkamp og Hleb??

Det eneste jeg har forstått er at Gilbert og Almunia spilte gode kamper, det har vel ingen protestert på, eller kanskje jeg har misset noe....?

Det jeg var mest spent på var hvordan Diaby klarte seg, men det virker ikke som noen andre er opptatt av det... kanskje et dårlig tegn.

Det å ikke få sett Arsenal-kamper er og blir et sant mareritt, ja faktisk et rent helvete.

Imidlertid må det gå an å konkludere med at det kommer viktigere cuper utover våren, og at donald-cupen aldri har hengt så veldig høyt.

Det å kvalifisere seg til neste sesongs champions league er også usannsynlig viktig for oss, da vi debuterer på den nye, storslåtte stadionen.

Altså, det er mye å spille for enda...

Come on you goooooooooners!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

Og som vanlig klarer du ikke å se lengre enn din egen nesetipp..

 

som betyr hva da...?

 

 

Prøv om du kan ta av deg de meget tykke brillene dine og faktisk prøve å følge ditt eget eksempel i siste avsnitt. Det hadde vært en start. Det neste du kan gjøre er å se ekstraomgangene på nytt så kan du selv bestemme om 1 mot 2 situsjonen Reyes ødelegger for van Persie er ubetydelig som du hevder. Det er et godt eksempel på hvor galt Reyes løp i et par avgjørende situasjoner. Han gjør mye bra i begynnelsen av første og andre omgang som nevnt, men det kompenserer desverre dårlig for de feilene han gjør senere.

 

her viser du hvor lite du faktisk forstår. reyes rotet bort den muligheten etterhvert, men først etter at pasningen fra van persie ble slått bak reyes. det var van persie som ødela kontringen. hadde han slått i rom og ikke på fot, ville reyes ha kunne løpt rett på mål. siden pasningen ble slått bak han, mistet angrepet all fart og forsvarsspilleren kom på rett side. å skylde på reyes i den situasjonen er direkte latterlig og fortjener ikke å bli tatt seriøst...

37509[/snapback]

 

Se på situsjonen en gang til og les hva jeg skriver. Løpet til Reyes mener jeg er helt galt i forhold til hvor det er rom og hvordan du skal dra ut forsvarsspilleren. Passet er ikke bra, men jeg mener det er en konsekvens av løpet og ikke motsatt.

 

Selv om du er uenig så er det helt unødvendig å slenge med leppa i alle innlegg

37680[/snapback]

 

løpet er helt riktig; rett på mål. det var potensielt en to mot èn-situasjon der. hvis reyes hadde løpt i en annen retning, ville han tatt vekk en del av tempoet i overgangen. korteste vei til et punkt, er en rett linje. at ikke van persie klarte å slå en presis pasning, er ikke reyes' skyld. reyes var ikke i pasningsskyggen... det du skriver er jo bare ren rasjonalisering av din kritikk av reyes.

 

han skal ikke trekke ut forsvarsspilleren i det hele tatt. reyes er i så stor fart og er på høyde med forsvarsspilleren, at det mest effektive ville vært å slå ballen i rommet foran reyes. forsvarsspilleren ville vært sjanseløs på å ta igjen spanjakken. dersom reyes hadde vinklet løpet sitt f.eks. ut mot høyre, ville forsvarsspilleren hatt mulighet til å skjære av rommet mellom reyes og wigans mål. dette burde være elementært for alle med et minimum av fotballforståelse...

Link to comment
Share on other sites

Jeg så de 45 siste + ekstraomgangene. Jose Antonio var ikke spesielt imponerende da. Straffemissen drar heller ikke opp. Og jeg kan min fotball. :P

37695[/snapback]

 

Jeg støtter meg til syvende far i huset :P

 

En middelmådig kamp av Reyes, vi vet han kan så mye bedre. Dessverre redd for at dette ikke kommer til syne nå til helga, men man vet aldri. Plutselig sitter det. Husker fortsatt hans to første scoringer (riktig vei :P ) for Arsenal :P Vi vet han kan!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg så de 45 siste + ekstraomgangene. Jose Antonio var ikke spesielt imponerende da. Straffemissen drar heller ikke opp. Og jeg kan min fotball. :P

37695[/snapback]

 

Jeg støtter meg til syvende far i huset :P

 

En middelmådig kamp av Reyes, vi vet han kan så mye bedre. Dessverre redd for at dette ikke kommer til syne nå til helga, men man vet aldri. Plutselig sitter det. Husker fortsatt hans to første scoringer (riktig vei :P ) for Arsenal :P Vi vet han kan!!

37704[/snapback]

 

 

Å kunne bedre er en ting, men å skjelle han ut etter noter er noe annet...

Link to comment
Share on other sites

Guest RomanOfChelsea

Jensegutt; Du kaller meg for en arrogant Chelsea fan. HVA begrunner du det med? Forventer du at supportere av andre klubber skal komme inn her og skryte hemningsløst av klubben din eller? Er vel ikke jeg som er arrogant her, men snarere du som er veldig hårsår.

 

Vi har mange personer på vårt Chelsea forum fra andre klubber, og vi kaller ikke dem arrogante og ber dem dra til hælvete bare fordi de mener noe negativt om Chelsea. Tåler du ikke å lese negative ting om klubben din så bør du nok ikke lese så mye medier. Som jeg vet det finnes negative ting om min klubb så vet jeg at det finnes negative ting om Arsenal også!

Link to comment
Share on other sites

Jeg så de 45 siste + ekstraomgangene. Jose Antonio var ikke spesielt imponerende da. Straffemissen drar heller ikke opp. Og jeg kan min fotball. ;)

37695[/snapback]

 

Jeg støtter meg til syvende far i huset ;)

 

En middelmådig kamp av Reyes, vi vet han kan så mye bedre. Dessverre redd for at dette ikke kommer til syne nå til helga, men man vet aldri. Plutselig sitter det. Husker fortsatt hans to første scoringer (riktig vei :P ) for Arsenal ;) Vi vet han kan!!

37704[/snapback]

 

 

Å kunne bedre er en ting, men å skjelle han ut etter noter er noe annet...

37712[/snapback]

 

Jeg tror jeg må ha lest den tråden her dårlig. Jeg har ikke sett noen som har skjelt ut Reyes etter noter. Alle her inne som kritiserer Reyes ser hans positive sider, og hans positive bidrag i kampen mot Wigan. Jeg tror du burde lese gjennom innleggene til alle vi som har kritisert Reyes. Jeg vil i alle fall ikke ha det på meg at jeg har skjelt ut Reyes!

 

Det er tydeligvis noen her inne som mener at kritikk av Reyes gjør folk til Reyes-hatere. Latterlig, og en elendig holdning dersom man ønsker en god diskusjon.

Link to comment
Share on other sites

Jensegutt; Du kaller meg for en arrogant Chelsea fan. HVA begrunner du det med? Forventer du at supportere av andre klubber skal komme inn her og skryte hemningsløst av klubben din eller? Er vel ikke jeg som er arrogant her, men snarere du som er veldig hårsår.

 

Vi har mange personer på vårt Chelsea forum fra andre klubber, og vi kaller ikke dem arrogante og ber dem dra til hælvete bare fordi de mener noe negativt om Chelsea. Tåler du ikke å lese negative ting om klubben din så bør du nok ikke lese så mye medier. Som jeg vet det finnes negative ting om min klubb så vet jeg at det finnes negative ting om Arsenal også!

37725[/snapback]

 

Dere kaller dem mye annet. ;) And may I ask, what`s your nick at www.chelsea.no ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg så de 45 siste + ekstraomgangene. Jose Antonio var ikke spesielt imponerende da. Straffemissen drar heller ikke opp. Og jeg kan min fotball. ;)

37695[/snapback]

 

Jeg støtter meg til syvende far i huset ;)

 

En middelmådig kamp av Reyes, vi vet han kan så mye bedre. Dessverre redd for at dette ikke kommer til syne nå til helga, men man vet aldri. Plutselig sitter det. Husker fortsatt hans to første scoringer (riktig vei :P ) for Arsenal ;) Vi vet han kan!!

37704[/snapback]

 

 

Å kunne bedre er en ting, men å skjelle han ut etter noter er noe annet...

37712[/snapback]

 

Jeg tror jeg må ha lest den tråden her dårlig. Jeg har ikke sett noen som har skjelt ut Reyes etter noter. Alle her inne som kritiserer Reyes ser hans positive sider, og hans positive bidrag i kampen mot Wigan. Jeg tror du burde lese gjennom innleggene til alle vi som har kritisert Reyes. Jeg vil i alle fall ikke ha det på meg at jeg har skjelt ut Reyes!

 

Det er tydeligvis noen her inne som mener at kritikk av Reyes gjør folk til Reyes-hatere. Latterlig, og en elendig holdning dersom man ønsker en god diskusjon.

37741[/snapback]

 

Stemmer det Evju.Folk har diskutert saklig både positive og negative aspekter ved hans kamp.

Ikke akkurat Cygan kritikk. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest RadioRoy

Var i London hele forrige uke, og fikk med meg kampen på Highbury.

 

Har ikke lest hele tråden, men her er mine inntrykk.

 

Almunia virker solid og sikker.

Backene klarte seg rimelig greit, selv om Kerrea Gilbert ikke kom like mye fram som vanlig, og Lauren er definitivt bedre på høyresiden.

Senderos og Campbell blir for like i midten. Nok en gang kom det et mål etter rot mellom dem.

Hleb og Reyes synes jeg viser mye bra, men særlig Hleb trekker for mye inn mot midten.

Abou Diaby er uhyre lovende, takler som en mann og er villig til å gå forover. Gilberto er langt unna toppform og treffer knapt med en fem-meterspasning. Hadde vi hatt Edu og Viera i laget, ville han vært benket for lengst.

Henry og Bergkamp. Ingen av dem er i toppform, og nå virker det som om keeperne har skjønt at Henry alltid triller ballen i det lengste hjørnet. Hva med å variere litt TH14??? Et kjapt skudd i korthjørnet ville gjort keeperne usikre neste gang.

 

I andre omgang kom Flamini inn og var veldig god.

 

PS. Jeg hadde med kamera på kampen, og bilder finnes her: http://www.solstad.net/bilder_arsenal.htm

 

Roy

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...