Jump to content

2006.01.24 Wigan Athletic H


Andain

Recommended Posts

wigan.gif

Arsenal 2-1 Wigan Athletic

Highbury, Tirsdag 24 Januar klokken 20:45

 

1 - 0 Thierry Henry (65)

2 - 0 Robin van Persie (108)

2 - 1 Jason Robert (120)

 

Tilskuere : 34,692

 

Lagoppstilling:

Arsenal : Manuel Almunia, Lauren, Philippe Senderos, Sol Campbell, Kerrea Gilbert, Alexander Hleb, Gilberto, Alou Diaby, Jose Reyes, Dennis Bergkamp, Thierry Henry. Innbyttere: Mart Poom, Johan Djourou, Mathieu Flamini, Robert Pires.

 

Wigan Athletic : Mike Pollitt, Pascal Chimbonda, Stephane Henchoz, Graham Kavanagh, Alan Mahon, Paul Scharner, Gary Teale, Jimmy Bullard, Leighton Baines, Jason Roberts, Neil Mellor. Innbyttere: John Filan, Matt Jackson, Reto Zeigler, Andreas Johansson, Damien Francis.

 

Dommer:

Phil Dowd (Staffordshire)

 

TV kanaler:

SKY Sports 1

C+ Sport (Frankrike)

Galaxie Sport

Sport 2 HU

Alfa TV

Al Jazeera Sport +2

SuperSport 2

Sport N

Viasat Sport 1 (Danmark)

Viasat Sport 1 (Sverige)

TV Sport RO

Prva TV

 

TV / Radio streams:

Super Soccer (TVants, TVKoo) : PPLive #1 | PPLive #2 | PPLive #3 | TVAnts #1 | TVAnts #2

 

Nedlastning av de ulike stream programmene:

PPLive | PPLive Synecast | SoPCast | Coolstreaming Media Center | PPStream | Tvkoo | TVAnts

 

Skader/suspendert/utilgjengelig:

Gael Clichy (skadet)

Ashley Cole (skadet)

Pascal Cygan (skadet)

Kolo Toure (Afrikanske Mesterskapet)

Emanuel Eboue (Afrikanske Mesterskapet)

Emmanuel Adebayor (Afrikanske Mesterskapet)

 

Tidligere møter:

Kommer

 

Troppene:

Arsenal: Almunia, Poom, Djourou, Flamini, Diaby, Hleb, Gilbert, Lauren, Campbell, Senderos, Gilberto, Pires, Reyes, Bergkamp, Van Persie, Henry.

 

Wigan: Pollitt, Chimbonda, Jackson, Henchoz, Johansson, Mahon, Kavanagh, Francis, Scharner, Teale, Bullard, Skoko, Baines, Roberts, Ziegler, Mellor, Filan.

 

 

Før avspark:

Kommer

 

Carling Cup avholder på sin offisielle nettside en avstemning over mest talentfulle spilleren i årets Carling Cup. Vår egen Arturo Lupoli leder per nå med 58,3 % av stemmene foran Manchester Uniteds Giuseppe Rossi. Gi din stemme her.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 287
  • Created
  • Last Reply
som alle vet var grunnen til at vi tapte at vi silte med et B-preget lag. Denne gangen gjør vi ikke det, så da tipper jeg  vi vinner 3-1, reyes 1, pires 1, henry 1.

35604[/snapback]

ja, det har du rett i.jeg tror vi vinner med 3-1 eller 3-2, henry, reyes og hleb skårer.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Andain: Kampen går også på SporteN :unsure: Oooog Adebayor(afrikansk mesterskap) ;)

(bare sier ifra, ikke no klaging her:D Du er kjempe flink :unsure: )

 

Vi vinner denne kampen, vet ikke helt om jeg vil se ungguttene eller et toppet lag...!! Men...kan se for meg en balansert blanding :P

Link to comment
Share on other sites

Håper Wenger stiller med samme lag som mot Boro . Gilberto sa etter første kampen at andre ville bli en annen oppvisning . De yngste har fått oss langt men nå burde de beste sette punktum. Ingen ting er bedre enn at vi vinner for selvtilliten til hele laget .

Carling cup pokal er en grei trøst i en ustabil sesong med mye utskifting .

 

Noen som kan fortelle hvor mye penger 1 plass gir i Carling cup?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi skal kjøre toppet lag i denne kampen for å sikre avansement. Vi har jo tross alt nesten ikke sjangs til å vinne noe annet!

35649[/snapback]

 

Nei. VI driter i CL, og spiller med toppet lag i CarlingCup sånn at alle A-lagsspillerne blir skada!

Hvis ikke så må Wenger sparkes!

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget mot Wigan;

 

Almunia

Lauren-Senderos-Campbell(Om skadet, Djourou)-Cole

Ljungberg-Diaby-Flamini-Reyes

Lupoli-Bergkamp

 

Tipper som Paddy at vi får se Diaby for første gang her, og jeg vil helst ha ham sammen med Flamini. Tror de kan passe bra sammen. Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan spillestil Diaby har da. Ljungberg og Reyes for enda mere arbeidskraft på midten.

 

Forsvaret; Vi trenger rutine bakover, og det får vi fra Toure, Cole og kanskje Campbell.

Cole bør få matchtrening og bør spille. (Hvem ellers egentlig?)

 

På topp, et spisspar som jeg tror vil være et radarpar. Bergkamp med passningene, Lupoli med de utrolige finishing skillsa.

 

Tipper 2-0...

Link to comment
Share on other sites

Håper ikke Wenger går i den samme fellen som sist og stiller med et så urutinert mannskap..Hadde det vært opp til meg så hadde disse 11 startet:

 

Almunia

 

Gilbert-Senderos-Djorou-Cole

 

Ljungberg-Diaby-Gilberto-Pires

 

Bergkamp-Reyes

 

Subs: Poom,Cygan,Henry(!),Quincy,Fabregas

 

Henry på benken sånn for sikkerhets skyld;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Håper ikke Wenger går i den samme fellen som sist og stiller med et så urutinert mannskap..Hadde det vært opp til meg så hadde disse 11 startet:

 

Almunia

 

Gilbert-Senderos-Djorou-Cole

 

Ljungberg-Diaby-Gilberto-Pires

 

Bergkamp-Reyes

 

Subs: Poom,Cygan,Henry(!),Quincy,Fabregas

 

Henry på benken sånn for sikkerhets skyld;)

35786[/snapback]

Jeg synes faktisk også dette mannskapet blir for urutinert...

 

Vil heller se Toure som midtstopper, og Hleb eller Fabregas på sentral midtbane sammen med Gilberto.

Link to comment
Share on other sites

Håper ikke Wenger går i den samme fellen som sist og stiller med et så urutinert mannskap..Hadde det vært opp til meg så hadde disse 11 startet:

 

Almunia

 

Gilbert-Senderos-Djorou-Cole

 

Ljungberg-Diaby-Gilberto-Pires

 

Bergkamp-Reyes

 

Subs: Poom,Cygan,Henry(!),Quincy,Fabregas

 

Henry på benken sånn for sikkerhets skyld;)

35786[/snapback]

Jeg synes faktisk også dette mannskapet blir for urutinert...

 

Vil heller se Toure som midtstopper, og Hleb eller Fabregas på sentral midtbane sammen med Gilberto.

35800[/snapback]

Kanskje litt vanskelig når Tourè befinner seg i Afrika? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Håper ikke Wenger går i den samme fellen som sist og stiller med et så urutinert mannskap..Hadde det vært opp til meg så hadde disse 11 startet:

 

Almunia

 

Gilbert-Senderos-Djorou-Cole

 

Ljungberg-Diaby-Gilberto-Pires

 

Bergkamp-Reyes

 

Subs: Poom,Cygan,Henry(!),Quincy,Fabregas

 

Henry på benken sånn for sikkerhets skyld;)

35786[/snapback]

Jeg synes faktisk også dette mannskapet blir for urutinert...

 

Vil heller se Toure som midtstopper, og Hleb eller Fabregas på sentral midtbane sammen med Gilberto.

35800[/snapback]

Kanskje litt vanskelig når Tourè befinner seg i Afrika? :blink:

35802[/snapback]

Ok...

 

Men jeg vil ha Hleb eller Fabregas sentralt på midtbanen sammen med Gilberto. Jeg tror Diaby kan ha godt av å sitte på benken fra start av. Dessuten er ikke to defensive på midtbanen det vi trenger i denne kampen...

Link to comment
Share on other sites

Håper på å få se dette laget i aksjon:

 

Almunia

 

Lauren--Senderos--Campbell--Cole

 

Ljungberg--Fabregas--Flamini--Reyes

 

Bergkamp--van Persie

 

Grunnen til at jeg vil ha Bergkamp på topp og Manuel Almunia i mål er for å få mere rutine i laget. Videre vil jeg at Senderos skal få sjansen sammen med Campbell. Cole har godt av kamptrening igjen så dermed skal han også med. Ljungen og Pires trenger det samme. Fabregas og Flamini må bli samkjørte.

 

Jeg håper også på at Diaby skal komme innpå litt uti 2. omgang så han får sin debut, også får vi se hva han er god for.

Link to comment
Share on other sites

Håper på å få se dette laget i aksjon:

 

Almunia

 

Lauren--Senderos--Campbell--Cole

 

Ljungberg--Fabregas--Flamini--Reyes

 

Bergkamp--van Persie

 

Grunnen til at jeg vil ha Bergkamp på topp og Manuel Almunia i mål er for å få mere rutine i laget. Videre vil jeg at Senderos skal få sjansen sammen med Campbell. Cole har godt av kamptrening igjen så dermed skal han også med. Ljungen og Pires trenger det samme. Fabregas og Flamini må bli samkjørte.

 

Jeg håper også på at Diaby skal komme innpå litt uti 2. omgang så han får sin debut, også får vi se hva han er god for.

35865[/snapback]

 

Van Persie er desverre skada vettu.... ;)

 

------------------

 

Forøvrig så er jeg redd at Diaby skal "ta en Song" og komme inn og spille en helt sånn grei debut, men etterpå forsvinne totalt! Håper jeg tar helt feil!

Link to comment
Share on other sites

Håper på å få se dette laget i aksjon:

 

Almunia

 

Lauren--Senderos--Campbell--Cole

 

Ljungberg--Fabregas--Flamini--Reyes

 

Bergkamp--van Persie

 

Grunnen til at jeg vil ha Bergkamp på topp og Manuel Almunia i mål er for å få mere rutine i laget. Videre vil jeg at Senderos skal få sjansen sammen med Campbell. Cole har godt av kamptrening igjen så dermed skal han også med. Ljungen og Pires trenger det samme. Fabregas og Flamini må bli samkjørte.

 

Jeg håper også på at Diaby skal komme innpå litt uti 2. omgang så han får sin debut, også får vi se hva han er god for.

35865[/snapback]

 

Van Persie er desverre skada vettu.... ;)

 

------------------

 

Forøvrig så er jeg redd at Diaby skal "ta en Song" og komme inn og spille en helt sånn grei debut, men etterpå forsvinne totalt! Håper jeg tar helt feil!

35869[/snapback]

Tatt fra Arsenal.com:

 

"Robin missed the trip to Wigan on Tuesday after sustaining a small crack in his toe. However, the injury to the 22-year-old Dutchman is not considered serious and he could return for the Premiership trip to Everton on January 21."

 

Wigan kampen er etter Everton-kampen så dermed er han klar :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp Wenger bør bruke på å spille på seg selvtillit, komme til finalen mot Man Utd, og gi unge framadstormende spillere rutine på høyt nivå.

 

Jeg lurer virkelig på hvilke spilllere somer tilbake til denne kampen?

Cole?

Cygan?

Kan Fabregas spille siden det er en annen turnering eller må han stå over de tre førstkommende turneringene i England

Van Persie?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...