Jump to content

Nicklas Bendtner


Guest Höstad89_DB10

Recommended Posts

Ingen tvil om hvem jeg heier på i VM!

 

Bendtner er også enestående i at han ble kåret til månedens Arsenalspiller i mars, han er 22 år gammel og scorer jevnt og trutt - allikevel vil flere Arsenalsupportere ha ham ut (!) av klubben................. Smått utrolig, og noe jeg vil kalle "pure blindness". Her er Bendtners sesong med 3 kamper igjen å spille:

 

 

Før skaden

 

Bendtner spilte Arsenals første 6 kamper denne sesongen på VINGEN, en helt uvant posisjon. Andre spillere stjal overskriftene på denne tiden. Bendtner spilte 62 minutter i gj.snitt disse kampene.

 

Når han da spilte sin første kamp i riktig posisjon scoret han mot Standard Liege.

 

De neste 6 kampene (40 min i snitt) var det tilbake på vingen, hvorav han scorte et NYDELIG mål mot Blackburn i 6-2-triumfen og også et herlig matchvinner-mål mot Liverpool i Carling Cupen. Altså, ved begge Bendtner's mål fra vingposisjon har han måtte gjøre det meste av arbeidet selv. Han ble så skadet og byttet ut i det 36. minutt mot Spurs.

 

Oppsummering: 1 mål på 1 kamp i riktig posisjon. Tilpasset seg også vingen litt mer etterhvert, men ble bare 2 mål på 12 kamper her (dog 51 minutter i snitt).

 

 

Etter skaden

 

Det ble 38 minutter i snitt i toppkampene mot Villa, Manu, Chels, Liv. Arshavin ble så skadet og Bendtner spilte 83 minutter mot Porto, som midtspiss.

 

Etter dette kom mål mot Stoke og Sunderland, i sin vanlige posisjon.

 

Her kommer Burnley-kampen inn, 73 minutter uten mål, "so close, but yet so far". Om denne kampen er god nok grunn til å kvitte seg med Nicklas, så får folk bare mene det...

 

Etter dette et historisk hat-trick mot Porto og en matchvinner-scoring mot Hull i siste minutt.

 

Så kom 57 minutter uten mål mot West Ham og 90x2 målløse mot Birmingham og Barca hjemme.

 

Men målene kom: Matchvinner mot Wolves etter 26 minutt på banen, scoret også Arsenals to eneste mål mot Barca (borte) og Spurs.

 

Det ble ikke mål i forrige kamp mot Wigan.

 

Oppsummering: Spilte topp-oppgjørene på vingen. 0 mål på 4 kamper (38 min i snitt).

 

Som midtspiss scoret han 9 mål på 13 kamper (80 min i snitt).

 

 

 

Total oppsummering: 10 mål på 14 kamper som midtspiss. (81 min i snitt)

Vingen har gitt 2 mål på 16 kamper (bare 44 min i snitt pr kamp). Bendtner har også 7 assist denne sesongen. :D

 

Blir spennende hvordan Wenger gjør det med Bendtner og Persie neste sesong, og hva med evt Chamakh? I hvert fall ingen tvil om at dansken har en fremtid i Arsenal. Kan legge til at mange av målene Nicky scorer er viktige mål. Når resten av laget ikke har dagen, dukker dansken som regel opp!

 

(Håper det ikke ble et alt for rotete innlegg.)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply
Guest kellex

Vil bli toppscorer i VM.

That`s the spirit!! Han har vist i de siste 10-12 kampene, inkludert den siste Danmark kampen at man kan score mange mål og ikke minst vikgtige mål, men det er noe eg vil ta tak i her:

 

Det er en bruker på Dagbladet som kaller seg "Tarok_Makto" som skriver litt nede på siden her:

Hvor skal eg begynne hen??

 

1: Bendtner overrated?-Hvorfor tror du det? Har han spilt så utrolig dårlig da i år? Husker du Salvatore Schillaci?? Ikke det nei, han ble nemlig toppscorer i VM 1990 og hvem var han før turnerigen startet? overrated sier du, så han kan ikke bli toppscorer i VM?

2: Stor i kjeften, men det er greit å være stor i kjeften når du kan følge det opp?[/b]-JAVEL???!! Stor i kjeften, det er vel din påstand!!

3: Bendtner gjør flere feil på banen enn han gjør gode prestasjoner. Da burde han ikke spille spiss for Arsenal.[/b]- 04b73801fdac1136819e86cd777c67af.gif 04b73801fdac1136819e86cd777c67af.gif 99a1a8dc0e2b5d7b2907c35f9b4a08f7.gif

4:Håper på en skadefri RvP og en Chamakh i klubben til neste år. Da vil Bendtner sannsynligvis dra til en ny klubb. Det vil helt seriøst gjøre Arsenal til en bedre klubb.- Må eg kommentere her? Det blir nesten for dumt!

Skulle gjerne ha visst hvem denne "Tarok_Makto" var. Det er mange der ute på diverse aviser som blant andre Dagbladet og VG som provoserer meg så inn i det hinsides at eg nesten får lyst til å hoppe i taket for å si det mildt!! :D

 

Det var mannen sin det! Husker Schillaci sammen med en "ung" Roberto Baggio som viste stor form i Italia. Min store spiller under VM 1990, var Tyskeren Lothar Matthäus!

 

Bendtner kan sikkert ende opp med å overaske folk med å bli toppskårer under VM. Jeg tror ikke det derimot, og ja jeg synes lite om dansken. En ung talentfull fyr, men er ikke en spiller jeg synes passer inn i arsenal(som førstelags spiller vel og merke) Ønsker han uansett lykke til i Afrika.

Link to comment
Share on other sites

Om Joe Hart kommer så ønsker jeg han hjertelig velkommen. Joe Hart har imponert meg i hver kamp jeg har sett han spille.

Tror heller ikke danskene er gode nok til at Bendtner kan bli topscorer, vet ikke hvilken gruppe de er i, men tipper de vil streve med å gå videre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langt fra enig med han. Han sier at alle delene av spillet hans er på plass forutenom det at han scorer litt for lite mål. Da må jeg spørre, hvor er farta?

Hvor er teknikken?

Og han er langt fra så overlegen i hodeduellene som høyden tilsier.

Begynner å bli lei av slike uttalelser fra dansken. Han skuffer både supportere og seg selv når han sier han skal bli toppscorer i VM og når han ikke klarer det. Det samme gjør han når han sier han er en av verdens beste spisser og beviser det stikk motsatte neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langt fra enig med han. Han sier at alle delene av spillet hans er på plass forutenom det at han scorer litt for lite mål. Da må jeg spørre, hvor er farta?

Hvor er teknikken?

Og han er langt fra så overlegen i hodeduellene som høyden tilsier.

Begynner å bli lei av slike uttalelser fra dansken. Han skuffer både supportere og seg selv når han sier han skal bli toppscorer i VM og når han ikke klarer det. Det samme gjør han når han sier han er en av verdens beste spisser og beviser det stikk motsatte neste kamp.

 

Store spillere har som regel alltid vært store i kjeften.

Liker Bendtner og syns han har hatt en spillemessig stor fremgang denne sesongen.

Teknikken hans har utvilsomt blitt mye bedre denne sesongen og ja

tviler ikke på at han kan bli toppscorer i VM.

Hvorfor ikke,han har scort en del for Danmark.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg vil presisere at Bendtner har god teknikk, for en høy spiller er det vanskelig å finte som Messi, men om du ser på mottakene hans så er han meget god.

Enig, det som derimot taler litt imot Bendtner er at han mangler litt killerinstinkt i enkelte situasjoner og tar feil valg foran mål til tider. Forhåpentligvis kommer det jo mer han får sjansen foran mål og lærer. Han er iallefall dyktig i å komme seg til målsjanser, det skal gutten ha.

At han har potensiale til å bli en verdensklassespiss av rang mener jeg det ikke er noe tvil om. Så lenge han fortsetter å jobbe hardt kan han fort bli enormt vanskelig for forsvar å stoppe, nettopp pga hans hodestyrke og styrke generelt. Og selvfølgelig kan han bli bedre på absolutt alt, så lenge han forstår at han må fortsette å forbedre seg på flere områder ser jeg virkelig ingen grunn til at han ikke skal kunne bli et klart førstevalg for oss om et par-tre år.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Neste mann ut?

 

http://www.dagbladet.no/2010/05/26/sport/n...nmark/11869495/

 

Dette begynner å ligne vits...

Hahaha <_< Litt av en fyr han dansken vi har. Bendtner bør vel først og fremst prøv å spill seg inn på Arsenalaget. Regner med at både Van Persie og Chamakh går foran Bendtner på spissvalg.

 

Jaja. Det sies nå at det er sunt med selvtillit og langsiktige mål. Mon tro om han blir verdens beste spiss en dag?

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vell trøste oss med at hverken Real Madrid eller Barca vil ha han...

 

Eneste som er dritt da er hvis han faktisk blir så god som han hevder han kan bli, og forsvinner til Real Madrid fort som faen.

 

Vil forresten nevne at det er idiotisk av Bendtner å komme med slike uttalelser når han allerede vet hvor mye det skrives om Fabregas pdd., men Bendtner er en spiller som setter seg selv ovenfor klubben. Det har han vist gang på gang..

Link to comment
Share on other sites

Nå mister han min respekt, punktum!

 

Han har, helt siden han kom, vært min favorittspiller. Jeg har alltid hatt tro på ham, for han kan bli god. Fordi jeg trodde at han er en lojal spiller som vil spille for Arsenal i resten av livet hans.

 

Feil kan man ta, hans navn blir uten tvil ikke satt på ryggen min til høst. Jeg har egentlig planlagt det, så jeg er glad for at han har vist hans sanne jeg.

 

FUCK OFF BENDTNER!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Skal man tru på dette så ser det jo snart ut som ingen vil spille for arsenal. La oss si at han har et godt VM sammen med spillere som Vela som også forståelig ser seg etter andre muligheter. Campbell prater om Celtic? Da kan det jo nesten se ut som alle disse spillerne vil forlate Arsenal: Fabregas, Gallas, Silvestre, Campbell, Vela, Senderos, Merida og da Bendtner. Morsomt med silly season <_<

Link to comment
Share on other sites

Selg Bendtner og behold Fabregas. We've got Chamakh <_<

Men seriøst, jeg har aldri likt Bendtner.. både på og utenfor banen.

 

Selger vi Bendtner mener jeg at førsteprioriteten vår til erstatter burde være Balotelli. Nå skal det også sies at han har litt adferdsproblemer, men han er ikke like høytidelig som vår kjære danske er.

 

Kan drømme om et par år med Vela - van Persie - Balotelli som førstevalg i en 4-3-3. Det ville vært vanvittig mener nå jeg :D

Link to comment
Share on other sites

Neste mann ut?

 

http://www.dagbladet.no/2010/05/26/sport/n...nmark/11869495/

 

Dette begynner å ligne vits...

 

Kommentaren i seg selv er helt grei, men liker ikke at han framstiller Arsenal som et slags farmerlag. Det virker som det er mange spillere som ikke synes det er stort nok å spille for Arsenal . Nå er det på tide at Arsenal gjenvinner respekt blant spillere. Det er en ære å få spille for Arsenal, større enn det blir det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...