Jump to content

Nicklas Bendtner


Guest Höstad89_DB10

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

I Burnleykampen ble det mange plusser OG mange minuser på Bendtner (B52). En toppspiss skal jo selvfølgelig putte noen av de store sjansene vi kom til, men noen ganger har man ikke dagen.

 

Jeg er positiv til Bendtner som midtspiss og ble overrasket da Wenger valgte RvP i starten av sesongen. Nå viste vel det seg å være et smart trekk av Wenger fordi RvP etterhvert blomstret i midtspissrollen. Bendtner jobbet iherdig på høyrekanten uten å dominere.

 

I kampen mot Burnley sto Bendtner på beina hele kampen. I den perioden vi var nødt til å bruke små spillere på topp lå de desverre og sprellet ved mange anledninger. Ved både andre- og tredjemålet binder Bendtner opp 2-3 forsvarere, noe som ga rom for avslutninger fra AA og Theo.

 

Hadde Bendtner puttet 2 av sjansene sine ville nok mange utnevnt ham til MoM. Jeg synes han spilte til mer enn godkjent - på tross av sjansesløsingen.

Link to comment
Share on other sites

I Burnleykampen ble det mange plusser OG mange minuser på Bendtner (B52). En toppspiss skal jo selvfølgelig putte noen av de store sjansene vi kom til, men noen ganger har man ikke dagen.

 

Jeg er positiv til Bendtner som midtspiss og ble overrasket da Wenger valgte RvP i starten av sesongen. Nå viste vel det seg å være et smart trekk av Wenger fordi RvP etterhvert blomstret i midtspissrollen. Bendtner jobbet iherdig på høyrekanten uten å dominere.

 

I kampen mot Burnley sto Bendtner på beina hele kampen. I den perioden vi var nødt til å bruke små spillere på topp lå de desverre og sprellet ved mange anledninger. Ved både andre- og tredjemålet binder Bendtner opp 2-3 forsvarere, noe som ga rom for avslutninger fra AA og Theo.

 

Hadde Bendtner puttet 2 av sjansene sine ville nok mange utnevnt ham til MoM. Jeg synes han spilte til mer enn godkjent - på tross av sjansesløsingen.

 

Bendtner var ikke på banen når vi scoret tredjemålet.

 

Men syntes Bendtner hadde en veldig god kamp, det var bare ikke han sin dag når det gjaldt avslutninger. Forøvrig ble det også en stor forskjell med en gang Bendtner ble tatt av banen og Eduardo kom på, da tok Burnley mer over kampen siden Eduardo ikke jobbet like hardt som Bendtner på topp og klarte å holde opp ballen, noe som førte til større press på midtbanen og forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Klippet denne fra le-grove.co.uk:

 

Since returning from Birmingham, he has started 56 games for us. He has come on as a sub 57 times, so lets assume he averages 15 minutes when subbed on, this is 855 minutes.

 

Lets round that upp to 900 minutes, which is 10 games.

 

So that means 33 goals in 66 games, many of which he has played wide left & right.

 

1 in 2 Baby!

 

----

 

Ikke så gæren statistikk når man ser sånn på det. Tror absolutt han kan bli en 30-måls mann i den sentrale spissrollen. Ingen flere skader nå :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også tro på at Bendtner kan bli en toppscorer type for Arsenal i løpet av noen år. Han er en litt utypisk Arsenal spiss, god i dueller og på hode, kanskje ikke den mest slepende teknikken. En spiller som kan ekspedere innlegg fra kanten i mål og krige på corner og dødball har vært mangelvare i klubben i flere år.

Om Bendtner fortsetter framgangen han har hatt de siste to årene, er jeg overbevisst om at han om få år vil kunne være blant topp 5 målscorerer i ligaen.

Link to comment
Share on other sites

Super-Nick! :) Som sagt før, dansken skal skyte oss til seriegull i år!

Link to comment
Share on other sites

Han har fått gjennomgått mye de siste par årene, eller litt før det kanskje, a la "få dansken ut".

Jeg shusker selv at jeg var skeptisk når han ble tatt ut i 1-elleveren. Men nå er det helt annerledes. Jeg blir glad når jeg ser navnet hans i startoppstillingen.

Han glitrer, han har selvtillitt, han er litt annerledes og han er viktig for oss.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bendtner er ikke god nok for Arsenal. Skaper lite alene, er altfor treig (fart, vendinger etc..) og er en altfor dårlig avslutter. Det blir litt som da Thomas Sørum spilte i Godset. Han var strålende i Adeccoligaen, men hadde ikke nivået som skulle til da Godset var oppe i Tippeligaen. Til sommern håper jeg Chamakh og dansken har byttet plass.

Link to comment
Share on other sites

Uenig med deg, Dansken har vist at han kan og er et meget godt oppspilspunkt som og han vist seg å være en god spiller i de siste kampene. Imponerte vel ingen igår, men lov å ha dårlige dager på jobben. Om Chamach kommer er det heller ingen grunn til å selge han, vi trenger angrepsspillere, vi har jo så mange skader hele tiden at ingen blir overflødige.

Link to comment
Share on other sites

Her må eg si meg uenig med deg Haakon. Han hadde noen gode avslutninger på mål i går og bare en keeper og en stolpe er i veien og han viser at formen er der og om ikke det er nok, så var han nest sist på ballen til Walcotts scoring og ikke minst headingen som førte til straffesparket i går, så behold Dansken, men om vi får Chamakh gratis, tja takk, men ville ikke betalt dyre dommer for han!

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke at Bendtner ikke er god. Det er ikke uten grunn at han spiller i Arsenal. Jeg synes bare at han ikke er god nok ferdighetsmessig. Han har fått mange sjanser og det viser seg gang på gang at det skorter på avslutningsferdighetene og innsatsen hans. Gidder ofte ikke å komme seg ut av offside (glimrende eksempel fra kampen i går). Jeg forventer mer av en arsenalspiller enn det jeg får av han. Det skulle bare mangle at han ikke scoret noen mål, så mange sjanser han får hver kamp. Bendtner burde vært topp 3 på toppscorerlista i Premier League. Men han er som dere sier et bra oppspillpunkt, og det er bra at han kommer til så mange sjanser.

 

Heldigvis er han fortsatt ung, og har mange tyggiser igjen..

Link to comment
Share on other sites

Han har fått mange sjanser og det viser seg gang på gang at det skorter på avslutningsferdighetene og innsatsen hans.

 

Innsatsen til Bendtner er da alltid på topp. Jeg syns han jobber som en galeislave hver eneste kamp :D

 

Personlig syns jeg han hadde en helt god kamp i går også, kommer til gode sjanser og har en målgivende til Walcott hvis jeg ikke husker helt feil. Dette i en kamp hvor han har ekstremt vanskelige arbeidsforhold, få baller å jobbe med, ofte dårlige støtte fra medspillere og knallgode motspillere.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner holder et ganske bra nivå, men han har to store mangler. Første berøringene blir alt for ofte som en murvegg med den konskvens at kombinasjoner ikke fungerer og han ender opp med å jage baller som til slutt ender i støtte. Så mangler han de kliniske avslutteregenskapene som kjennetegner en superspiss. Noe kan nok pusses på, men han er kommet så langt i utviklingen nå at det du ser på godt og vondt nok langt på vei er det reelle potensiealet. Det holder et godt stykke, men ikke til en plass på øverste hylle.

Link to comment
Share on other sites

Innsatsen til Bendtner er da alltid på topp. Jeg syns han jobber som en galeislave hver eneste kamp :)

 

Personlig syns jeg han hadde en helt god kamp i går også, kommer til gode sjanser og har en målgivende til Walcott hvis jeg ikke husker helt feil. Dette i en kamp hvor han har ekstremt vanskelige arbeidsforhold, få baller å jobbe med, ofte dårlige støtte fra medspillere og knallgode motspillere.

Begynner å lure på om Haakon har glemt hvordan det var med Adebayor på topp, og Bendtner jobber da langt mer hjem enn RvP og den Offsiden du kommenterer, forsvaret løp ut perfekt..

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på de 3 er at van Persie og Adebayor scorer mål.

Den her stusser jeg på! Greit at VP er en fantastisk avslutter, men Adebayor a gett!

Ade scoret i en sesong! Og herregud, så oppgitte flere her, meg inkludert, over sjansesløsingen hans!

Blant annet kvartfinalen i CL mot Liverpool, der vi røk! Han hadde flere MEGET store sjanser, før han til slutt ikke kunne unngå å score etter superforarbeid av Walcott!

Føler du beveger deg på dypt vann nå, mange av argumentene dine kan tilbakevises gang på gang :)

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på de 3 er at van Persie og Adebayor scorer mål.

 

Det er det som har vært problemet våre de siste to sesongene.

Vi har ikke hatt noen målfarlige spisser.

Adebayor skorte lite siste sesongen, og Persie var(er) som vanlig skadet.

 

Da jeg så Barcelona kampen i går var jeg nesten helt sikker på at vi ikke kunne skore. Bendtner er ikke målfarlig nok. Det er heller ikke Arshavin eller. Såklart Nicklas jobber godt tilbake, men vi må også ha en spiss som scorer mål.

Vi har 3 på topp, men den mest målfarlige er fortsatt Cesc som spiller på midten. Han er offensiv, men uansett så det holder ikke.

Det er en god forbedring viss Maroune kommer til klubben i sommer, men jeg er forsatt redd for at han ikke scorer flere en 10. mål i CL. Det holder ikke for en klubb som oss, som vil være med å kjempe om tittelen.

Viss vi sammenligner våre spisser med de 3 andre toppklubbene så er vi ikke i nærheten. Liverpool har Torres, United har Rooney og Chelsea har Drogba+Anelka. De spissene har en fantastisk målstatistikk.

Det som også skiller de og Bendtner er at de kan plutselig finne på noe enormt. Det eneste enorme jeg kan huske Bendtner har gjort er vell å dundre ballen over på åpent mål..

Kanskje jeg er litt negativ, men jeg er også realist.

Link to comment
Share on other sites

Det er en god forbedring viss Maroune kommer til klubben i sommer, men jeg er forsatt redd for at han ikke scorer flere en 10. mål i CL.

Regner med at du mener PL her? :P

Scorer han 10 i CL blir jeg meget imponert :)

Link to comment
Share on other sites

Regner med at du mener PL her? :P

Scorer han 10 i CL blir jeg meget imponert :)

 

Oi kom visst en feil der :P

 

Dessverre så tror jeg ikke det. Camakch har bare 14 mål totalt denne sesongen. 9 av de i ligaen, og Premier League er en så mye større liga så jeg tror han kommer til å slite med å putte mere en 10. Får håpe jeg tar grundig feil !

Link to comment
Share on other sites

Oi kom visst en feil der :)

 

Dessverre så tror jeg ikke det. Camakch har bare 14 mål totalt denne sesongen. 9 av de i ligaen, og Premier League er en så mye større liga så jeg tror han kommer til å slite med å putte mere en 10. Får håpe jeg tar grundig feil !

 

Hva med det faktum at han får flere spillere rundt seg som er istand til å skape flere muligheter for han enn det han har i Bordeaux?

 

Se på Torres, som har bøttet inn med mål for Liverpool. Jeg er overbevist om at han hadde kunnet putte inn iallefall 10-15 mål mer pr. sesong, dersom han hadde spillt for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...