Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Liker Mancini jeg da, han gjør grep og er aktiv i taktikken. Nå er han nok vandt til å kunne kjøpe hvem han vil og suttrer når han ikke får det slik han vil. Dette hadde han nok ikke fått utført i evt Arsenal, men så dårlig syntes jeg han ikke er. Det er ikke dermed sagt at jeg sitter å håper av hele mitt hjerte at han tar over for Wenger, men skulle det skjedd tror jeg ikke vi hadde vært så fryktelig mye svakere av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

Middelmådig manager i mine øyne.

7 titler i tidperioden 2004-2008 i Inter, 2 titler og ett finaletap i tidperioden 2009-2013 i Man City. Du kritiserer jo AW for mangel på trofeer. Du kritiserer også AW for mangel på taktiske grep. Begge disse elementene får du jo i Manchini. Hvilke elementer ved Manchini er det som gjør han middelmådig?

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

7 titler i tidperioden 2004-2008 i Inter, 2 titler og ett finaletap i tidperioden 2009-2013 i Man City. Du kritiserer jo AW for mangel på trofeer. Du kritiserer også AW for mangel på taktiske grep. Begge disse elementene får du jo i Manchini. Hvilke elementer ved Manchini er det som gjør han middelmådig?

 

Dårlig kontroll over spillergruppen. Fungerer dårlig med et budsjett som ikke innebærer storkjøp i millionklassen, men til og med da er han ikke spesielt fantastisk. Feig og rimelig kjedelig spillestil. En type jeg ikke anerkjenner som en skikkelig vinner.

 

At Mancini er en god taktikker kan tidvis stemme, men det er som regel defensive grep fremfor offensive. Jeg liker offensiv fotball, men jeg kan tidvis skjønne defensive grep.

 

At han vant en del i Inter stemmer, men på den tida var Inter den klart største klubben i Italia etter at Juventus ble strippet for vinnermedaljene og degradert til Serie B. AC Milan var også en klubb på hell på den tida. Så slik sett så fikk Mancini lettere vilkår. I mine øyne hadde han en bedre spillerstall enn det Mourinho hadde når han vant ligaen og CL blant annet.

 

En annen ting som taler til min fordel om at jeg syntes Mancini er middelmådig er måten han har prestert i Europa. Både med Inter og City var det prestasjoner langt under pari. Jeg vil heller beholde Wenger til han er 80 fremfor å få inn Mancini. Tror han vil prestere bedre enn italieren uansett.

Link to comment
Share on other sites

Liker Mancini jeg da, han gjør grep og er aktiv i taktikken. Nå er han nok vandt til å kunne kjøpe hvem han vil og suttrer når han ikke får det slik han vil. Dette hadde han nok ikke fått utført i evt Arsenal, men så dårlig syntes jeg han ikke er. Det er ikke dermed sagt at jeg sitter å håper av hele mitt hjerte at han tar over for Wenger, men skulle det skjedd tror jeg ikke vi hadde vært så fryktelig mye svakere av den grunn.

Støtter Norges største fotballsuksess for tiden. Ronny Deila sier han syntes det er greit at Mancini sluttet. Spilte kjedelig fotball. For eget lag ønsker han heller å begeistre enn å vinne titler. Samme syn har jeg hatt på Arsenal. For meg er fotballen vi spiller viktigere enn akkurat å vinne titler. Men vi en forutsetning er at vi mnå være der oppe. Så kommer titlene også.

Link to comment
Share on other sites

For meg er fotballen vi spiller viktigere enn akkurat å vinne titler.

For meg er det egentlig ikke en motsetning, spiller vi god (underholdende) fotball så er vi reelle utfordrere til titler. Men selvsagt er det en avveining, det gjelder å ha et helhetlig lag som er villig til å "yte".

 

Definisjonen av god fotball er selvsagt svært subjektiv. For noen er poeng og titler det viktigste, andre er mer opptatt av spillet i hver enkelt kamp. Jeg vil ikke tilbake til et defensivt "boring Arsenal" der "one-nil to the Arsenal" er det viktigste, og at det vi ser på banen egentlig er dønn kjedelig er av mindre betydning. Selvsagt vil jeg ikke ha det motsatte heller, en hei dundrende angrepsfotball med et forsvar som lekker som en sil.

 

Selvsagt spiller poeng og titler en viktig rolle for meg, men det viktigste sett fra mitt ståsted er et Arsenal som spiller opp til sitt potensiale. Og det å spille opp mot sitt potensiale over tid er noe som har manglet hos Arsenal. Laget har vist det i enkeltkamper, men stabiliteten er jeg skuffet over. Her spiller manager og hans stab en viktig rolle, og selv med en forbedring de siste månedene så er jeg fremdeles noe "mistroisk" ovenfor AW etter det som er vist de siste sesongene.

Man kan klage på skader, kampprogram og mye mer, og jeg aksepterer at det kan være forklaringen i enkeltkamper, men ikke når laget presterer under pari over tid. Min påstand er at vi har hatt et bedre lag enn det spill og resultater viser, og det er flere enn de aktuelle spillene som må ta sitt ansvar for manglende "ytelse" på banen!

 

Det er faktisk mulig å kjøpe seg til god forball, til titler og suksess. Men prisen kan bli for høy, så derfor er ikke jeg villig til å godta at Arsenal skal inn på samme veier som Shitty og co. Uavhengig om Financial Fair Play vil fungere eller ikke, så er en sunn klubbøkonomi fremtiden slik jeg ser det. Men ikke misforstå meg, jeg er ikke i mot å bruke penger på spillere. For det er nødvendig og det har klubben råd til, problemet er hvis vi (med f.eks. en eventuell ny eier) hopper på kjøpegaloppen med fantasilønninger som enkelte klubber er inne på. (min mening om fotballspillere og de idiotisk høye lønningene er en sak som jeg heller får skrive om i en annen tråd senere).

 

Jeg har vært Arsenalsupporter i mange tiår og jeg forblir Arsenalsupporter til jeg er seks fot under eller jeg lever i "en annen verden". Men hvis jeg har valget mellom å føle meg fornøyd over det jeg har sett laget levere på banen i hver enkelt kamp selv om vi blir uten tittel, eller å "lide" meg gjennom en sesong som ender i en tittel, så er jeg ikke i tvil om at jeg velger det første alternativet (så lenge vi havner foran laget fra N17, selvsagt :shy: ) .

 

Selvsagt så forventer jeg ikke at Arsenal skal spille fantastisk fotball i hver kamp, hele sesongen, for vi kan møte et bedre lag eller vi kan ha en elendig dag i blant. Men jeg forventer spillere som gjør sitt beste, jeg forventer en manager som har evnen til å legge om spillet hvis tilgjengelig spillermateriell krever det eller hvis spillet til motstander krever en "motreaksjon". Hvis både spillere og manager gjør det "beste" de kan til enhver tid, da må jeg akseptere at resultatet ikke nødvendigvis blir det jeg hadde håpet på.

Men slik jeg ser de siste sesongene så har ikke laget levd opp til sitt potensiale (til enhver tid), og selv om det er enkelte spillere som ikke direkte har imponert meg så fastholder jeg min kritikk mot Arsene Wenger og hans utvikling som manager.

 

PS!!

Nei, jeg vil ikke ha Mancini!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Pierce Morgan kan ofte være svært "tabloid" i sine uttalelser, men det er ikke fritt for at jeg er enig i svært mye av det han sier i dette intervjuet. Tittelen på artikkelen er jeg ikke enig i, men når det gjelder det han sier så er det mye som sannsynligvis svært mange av oss er enig i.

Link to comment
Share on other sites

Pierce Morgan kan ofte være svært "tabloid" i sine uttalelser, men det er ikke fritt for at jeg er enig i svært mye av det han sier i dette intervjuet. Tittelen på artikkelen er jeg ikke enig i, men når det gjelder det han sier så er det mye som sannsynligvis svært mange av oss er enig i.

 

Var ikke alt han sa som var pølsevev, men en større "FM-tankegang" skal man lete lenge etter. Syntes han representerer Arsenalfans på en fæl måte...

Link to comment
Share on other sites

 

Var ikke alt han sa som var pølsevev, men en større "FM-tankegang" skal man lete lenge etter. Syntes han representerer Arsenalfans på en fæl måte...

Jeg benekter ikke at Morgan er en "sprettball" sånn generelt når det gjelder sine uttalelser om Arsenal. Høyt oppe ( i himmelen) når det går bra og langt nede (sur og gretten) når det går dårlig. Selv om jeg ikke klarer å "fungere" på samme måte når vi har oppturer og nedturer, så representerer han mange "genuine" supportere som lever seg inn i det som skjer i klubben. Jeg er nok en tilhenger av den mer "moderate" måten å opptre som en supporter, men det betyr ikke at jeg ikke kan forstå de mer "ville" supporterne som f.eks. PM.

 

Selv om jeg av og til blir oppgitt over ordbruken som kommer fra Pierce Morgan, så klarer jeg faktisk ikke å være uenig med hans analyse når det gjelder det "store" bildet. Det finnes beskrivelser av enkeltspillere som jeg er uenig i, akkurat som vi har forskjellige meninger her på forumet, men i når det gjelder hovedtrekkene i det han sier så er jeg faktisk enig med "sprettballen" i dette tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg benekter ikke at Morgan er en "sprettball" sånn generelt når det gjelder sine uttalelser om Arsenal. Høyt oppe ( i himmelen) når det går bra og langt nede (sur og gretten) når det går dårlig. Selv om jeg ikke klarer å "fungere" på samme måte når vi har oppturer og nedturer, så representerer han mange "genuine" supportere som lever seg inn i det som skjer i klubben. Jeg er nok en tilhenger av den mer "moderate" måten å opptre som en supporter, men det betyr ikke at jeg ikke kan forstå de mer "ville" supporterne som f.eks. PM.

 

Selv om jeg av og til blir oppgitt over ordbruken som kommer fra Pierce Morgan, så klarer jeg faktisk ikke å være uenig med hans analyse når det gjelder det "store" bildet. Det finnes beskrivelser av enkeltspillere som jeg er uenig i, akkurat som vi har forskjellige meninger her på forumet, men i når det gjelder hovedtrekkene i det han sier så er jeg faktisk enig med "sprettballen" i dette tilfellet.

Hehe, jeg ser den. Som sagt, det var ikke alt som var på jordet, men jeg syntes det blir feil å neglisjere byggingen av stadion som en påvirkende faktor for hvordan vi har kunnet opperere. De han sammenlignet oss med mtp spillerkjøp var United, Chelsea og City (?), og i de siste årene har forutsetningene våre i forhold til disse klubbene vært usammenlignbare. Når det er sagt, så skulle jeg ønsket at vi firte litt på vår break-even policy, og satset det lille ekstra da vi hadde klassespillere som Fabregas og vP. Dette er spillere som ikke skal spille med Almunia som førstekeeper i 5 sesonger, og det er de tingene jeg mener Wenger skal ha kritikk for. Kall det gjerne mangel på "enkle grep", eller å "spare seg til fant". Jeg syntes begge uttrykkene er veldig passende for slik vi har holdt på.

Link to comment
Share on other sites

Dagen idag er gledelig den, særlig med St.Totteringham's Day også! Men:

 

- De er spesielle. Jeg har sagt det til dem mange ganger, men de har vist de siste to månedene at de er helt eksepsjonelle. Vi har vist karakter og holdning. 73 poeng er tre bedre enn forrige sesong. Jeg har hatt ansvaret for mange grupper (spillere), og fokuset - og et ønske om å prestere - har vært eksepsjonelt. Dette er en av de beste gruppene jeg har hatt ansvaret for i hele mitt liv, skrøt Wenger.

 

Nei, Wenger. Jeg tror jeg vet hvor du vil hen med dette. Men vi trenger forsterkninger hvis vi ikke skal kalle top4 en tittel. På tide å skaffe det siste lille ekstra vi trenger og ikke gnu på alle pengene.

Link to comment
Share on other sites

Blir nok gnuing i sommer også skal vi se.

 

Gledelig at Wenger "reddet" CL spill nok en gang, men ved sesongstart så mente jeg at laget var godt nok til topp 4, men ikke godt nok til troféer. Nivået derimot var under det jeg forventet, så slik sett så satte jeg en ambisjon om at Arsenal skulle kapre topp 4. Det klarte vi.

 

Er dog lite imponert over sesongen totalt sett, men det har vært mangler i laget og mtp. at vi hadde 3 nye nøkkelspillere så er det vel totalt sett ikke så altfor ille.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IjfyvR2IZEg

 

Er veldig enig med Neville hvertfall.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Neville, han er ikke så dum på analyser osv! Liker faktisk karen, fordi analysene er såpass bra(Ikke at dette var en veldig lang analyse egentlig men :P)

Link to comment
Share on other sites

Jeg frykter også gruingen, men håper at Wenger har sett "lyset".

 

Vi trenger en offensiv Wenger som sørger for at eventuelle kjøp skjer tidlig i vinduet, slik at eventuelle nye spillere får litt tid til å bli kjent med laget. Frykter noen hastekjøp på kvelden 31. august etter at vi har gått på en blemme eller to i sesongstarten.

Link to comment
Share on other sites

Tross ups and Downs denne sesongen så er det ganske fantastisk at vi tar 4 plassen igjen. Få andre hadde trodd det. Som Neville og andre sier: Plattformen til neste sesong er klar. Vi har nå alle muligheter til å ta igjen både United,City og Chelsea som starter med nye Managere. Troppen vår er meget bra. Vi har vinnerskaller. Vi har et solid fundament med et forsvar nå som virker bunnsolid. Nå er det bare å få vekk ugresset og handle inn de 2 spillere som kan gjøre oss best. En ny Thierry og en ny Vieira så tror jeg vi tar gullet neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Største prestasjonen til Wenger siste årene er å få oss til å bli tilfreds med 4. plassen. Everton, Liverpool og Tottenham har dårligere forutsetninger enn oss for å blande seg inn i den diskusjonen. Føler blant annet Gary Neville hyller arsenal for mye for prestasjonen. Vi sikret det i siste spillerunde. Sesongen 2012/13-> terningkast 3.

Link to comment
Share on other sites

Som Neville og andre sier: Plattformen til neste sesong er klar. Vi har nå alle muligheter til å ta igjen både United,City og Chelsea som starter med nye Managere.

 

Jeg hører det er mange som sier det. Selv er jeg litt nøktern ifht til dette. United vil forhåpentligvis ikke få like mange poeng som denne sesongen, men jeg tror ikke Chelsea og/eller

City nødvendigvis tar færre poeng pga nye managere. Så vi blir nok selv nødt til å ta en del mer poeng uansett. Mourinho tok 95 poeng i sin første sesong som Chelsea-trener bl.a...

Link to comment
Share on other sites

Ja du kjære Wenger. Nå har du muligheten til å bevise en gang for alle at du har hatt rett hele veien. Måten du har ledet klubben gjennom stadionbygging og nedbetaling av gjeld har vært meget imponerende i mine øyne. Dersom du henter 2-3 kvalitetsspillere i sommer og klarer å integrere de inn i laget tidlig kan mye være gjort. Jeg forventer meg ikke ligagull neste sesong og jeg tør heller ikke håpe på det. Dersom vi kunne vært en seriøs tittelutfordrer neste år, kommet til en semifinale i CL og kanskje tatt en cup-pokal så hadde jeg blitt meget fornøyd.

 

Jeg vil se en bærekraftig utvikling av laget. Ikke gå på storshopping og bryt opp dynamikken og balansen i laget. Det blir mye forandringer for de andre topplagene med nye managere og nye spillestiler. Kontinuiteten vår kan bli svært viktig for oss. Videre håper jeg at de fem unge britiske spillerne våre kan seg vokse inn i laget uten altfor mye ansvar. Hent inn ett par kvalitetsspillere når det trengs. Laget har hatt en fantastisk vårsesong og det blir essensielt å bygge videre på de elementene som har gjort våren så bra. Defensiv sikkerhet og god balanse i laget. Dersom Wenger kan tilføre enda mer kvalitet i angrepsrekkene (og det kan være nok med ett par mann) så tror jeg vi kan oppnå det jeg beskrev ovenfor. På sikt tror jeg det kan føre til ligagull.

 

It's all in your hands now Wenger. Prove them wrong!

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Verminator5 her (ikke alltid jeg er det) :)

Jeg tror også vi trenger 2-3 spillere av klasse, ikke franske eller afrikanske talenter som kan blomstre om flere år, men noen som kan gå rett inn og forsterke stammen vår. Også enig i at vi ikke nødvendigvis trenger så mange nye spillere, som kan ødelegge dynamikken vi fikk på slutten av sesongen. Men å hatt noen GODE alternativer både i start 11'er og på benken som kan komme inn og bidra er ønsket.

Det trenger ikke være falco eller cavani som skal inn, men helst noen med hår på brystet og litt rutine.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...