Jump to content

Joe Cole forlater Chelsea?


Guest Hleb13

Recommended Posts

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Hvordan kan du vite at han har lederegenskaper? Han har aldri vært kaptein for Chelsea/England. Han er veldig skadeplaget, kanskje levert sine beste sesonger som fotballspiller, han er ingen klassisk ving heller. Jeg syns ikke vi bør betale flere hundre tusen i uka for dette.

 

Hvor gammel er han ? rundt 28-29 siden hans beste sesonger muligens er over. ?

Men jeg vil heller ikke betale han mye penger for å spille for oss, heller inn en type som Ireland.

Link to comment
Share on other sites

her var det mange "hvis'er"..... Jeg tror ikke alle holder seg skadefrie over en lang sesong, jeg mener at Cole er vesentlig bedre enn Denilson og ofte bedre enn Diaby, jeg mener derfor at vi bør vurdere han nøye! Cole er en kvalitetsspiller!

 

Men Cole kommer aldri til å bli satt i samme posisjon som Diaby og Denilson fordi han er en ving og de er indreløpere i en 4-3-3 formasjon. Så du må sammenligne han med Rosicky, Nasri etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

asajoseph (Global Moderator) on 40 minutes ago

Just had a quick look at the back page in a newsagent. Says he'll sign on Tuesday, based off quotes from an insider. Says arsenal Are in pole position because we're offering high wages because there's no transfer fee, and he wants to stay in London. Done deal, apparently.

 

quote fra arsenal-mania

Link to comment
Share on other sites

asajoseph (Global Moderator) on 40 minutes ago

Just had a quick look at the back page in a newsagent. Says he'll sign on Tuesday, based off quotes from an insider. Says arsenal Are in pole position because we're offering high wages because there's no transfer fee, and he wants to stay in London. Done deal, apparently.

 

quote fra arsenal-mania

 

Stemmer dette så må det iallfall forsvinne en spiller siden vi har utrolig mange offensive spillere allerede, og det er på det defensive vi skranter. Dog time will tell om dette faktisk stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil egentlig ikke ha Cole i Arsenal. Jeg vil tro at angrepsrekken vår ser slik ut neste sesong:

 

Andrei Arshavin - Robin van Persie - Marouane Chamakh

 

Da har vi Nasri, Walcott, Rosicky, Bendtner og Eduardo i back-up, og alle kan bekle vingrollen. Bak dem igjen har vi talenter som Barazite, Wilshere og Vela som kommer til å gjøre store fremskritt neste sesong. Joe Cole kommer til å kreve en utrolig høy lønn, og da syntes jeg heller at vi burde prioritere andre posisjoner, som f. eks. stopper og keeper.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte meg et slikt svar. Nei han er ikke gratis overall, men overgangssummen er kostnadsfri. Alle spillere må ha lønn (selv om han i dette tilfelle vil kreve mer) og dette vil da være mye billigere enn å kjøpe en spiller, ihvertfall av denne klassen. Selv om jeg skal være enig at vi trenger forsterkninger andre steder først og fremst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke nei takk til Cole, men hvis Joe er på tur inn, så må også noen andre være på tur ut. Jeg er også en stor fan av å kjøpe en god, og selge en som er dårligere. Så at man argumenterer med at vi har 40 forskjellige vinger er for meg likegyldig sålenge man kan erstatte tre av de med en bedre.

 

Tror også at mange her overvurderer Signing-on-feen. Hverken Joe Cole eller Chamakh vil få en sign on fee på over £5 millioner pund. Jeg tror heller ikke at noen av de to vil kreve høyere lønn siden de kommer gratis. Hadde Chamakh hatt et hjerte for klubben, ville han signert en ny kontrakt med de. Så hva Bordeax får tror jeg Chamakh gir seg en god faen i.

 

Joe Cole er en klassespiller, og det er av den grunn jeg ønsker han velkommen til klubben vår. Ikke minst er vi garantert å ha minst 4 angrepspillere ute med skade når det nærmer seg en sesonginnspurt neste sesong. Så kanskje vi behøver 40 vinger?

 

Barazite, Wilshere og Vela burde alle lånes ut. Jeg ser ikke andre måter de skal kunne utvikle seg til de stjernespillerne de kan bli, med mindre vi igjen selger alle stjernene og satser ungt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke nei takk til Cole, men hvis Joe er på tur inn, så må også noen andre være på tur ut. Jeg er også en stor fan av å kjøpe en god, og selge en som er dårligere. Så at man argumenterer med at vi har 40 forskjellige vinger er for meg likegyldig sålenge man kan erstatte tre av de med en bedre.

 

Enig. Synes generelt at det må til en opprydding i stallen. Er mange gode spillere, men er de laget av rette materialet? Og er samensetningen rett?

Men at Joe Cole er en forsterkning av stallen dersom han kommer er det ikke tvil om.

Link to comment
Share on other sites

Kan det hende man vurderer å gå tilbake til 4-4-2 ?

 

Sagna - Vermaelen - Ny stopper - Clichy

 

Walcott - Fabregas - Song - Cole

 

Chamakh - RvP

 

da får vi hvertfall gode innleggsføtter Walcott og cole som kan treffe Chamakh - samt potensielt spillere i troppen til å kjøre 4-3-3 med å bytte Cole med Arshavin.

 

Da kan vi kanskje velge taktikk etter hvem vi møteR?

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Kan det hende man vurderer å gå tilbake til 4-4-2 ?

 

Sagna - Vermaelen - Ny stopper - Clichy

 

Walcott - Fabregas - Song - Cole

 

Chamakh - RvP

 

da får vi hvertfall gode innleggsføtter Walcott og cole som kan treffe Chamakh - samt potensielt spillere i troppen til å kjøre 4-3-3 med å bytte Cole med Arshavin.

 

Da kan vi kanskje velge taktikk etter hvem vi møteR?

 

Ikke meg i mot! Ikke komfortabel med 4-3-3 eller 4-5-1. Jeg tror også at Chamakh og Van Perssie på topp ville vært en bra løsning. Isåfall i de få kampene Van Persie kan spille før han blir skadet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har blandede følelser om dette. Men er i utgangspunktet positiv.

 

Det aller første er at folk her nevner kant spillere. Vi har en offensiv midtbane spiller i Nasri, Rosicky og Arsjavin som har blitt omskolert. Og jeg syntes at de ikke presterer maksimalt som kantspillere. Derfor er jeg i utgangspunktet positiv til Cole som er en ren kantspiller.

 

Det andre er at dette garantert betyr 4-4-2 som jeg også er positiv til. Da vi har RVP, Chamakh og Arsjavin som førstevalg på de to spissplassene. Samt at Cole, Walcott, Nasri, Eboue er førstevalg på kantene.

 

Dette betyr hvertfall 1 spiller ut. Kan virke som fabregas da nasri kan gå inn sentralt og vi fortsatt vil ha bredde i stallen. Hvis ikke går en ving. Dette er det vanskelig å forutse hvem er.

 

Så får vi nå se om dette er oppspinn eller ikke. Dette er ikke et typisk Wenger kjøp, og det vil indikere salg av spillere. Jeg tipper oppspinn!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt feil tråd, men noen har brakt det på bane føler jeg.... Med 4-3-3 har vi scoret mye mål, men også sluppet inn mange fler enn i "gamle dager" da vi spilte 4-4-2, kan hende vi får litt mer trygghet defensivt ved å bytte tilbake til 4-4-2! Spørsmålet da er hvordan man komponerer midtbanen.... Det er skissert en midtbane med 2 offensive vinger/kanter og Song og Fabregas i midten. Det kan hende at det er én offensiv spiller for mye hvis Fab skal ha like mye offensiv og kreativ frihet som han har hatt i 4-3-3. Man må evt justere slik at kantspillerne ikke flyr framover ved hver anledning eller holder igjen litt, evt at Fabregas ikke er så offensiv som han har vært (dumt ift målscoringa og assistene hans). Han har vist at han behersker å ligge litt lavere i banen, men da får vi nok ikke like mange mål og assist fra den mannen.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt feil tråd, men noen har brakt det på bane føler jeg.... Med 4-3-3 har vi scoret mye mål, men også sluppet inn mange fler enn i "gamle dager" da vi spilte 4-4-2, kan hende vi får litt mer trygghet defensivt ved å bytte tilbake til 4-4-2! Spørsmålet da er hvordan man komponerer midtbanen.... Det er skissert en midtbane med 2 offensive vinger/kanter og Song og Fabregas i midten. Det kan hende at det er én offensiv spiller for mye hvis Fab skal ha like mye offensiv og kreativ frihet som han har hatt i 4-3-3. Man må evt justere slik at kantspillerne ikke flyr framover ved hver anledning eller holder igjen litt, evt at Fabregas ikke er så offensiv som han har vært (dumt ift målscoringa og assistene hans). Han har vist at han behersker å ligge litt lavere i banen, men da får vi nok ikke like mange mål og assist fra den mannen.

 

Dette er jeg helt enig i :huh: Kan hende Wenger ser for seg Arshavin og Cole som kantspillere, men med Cole er man ikke bundet til en bestemt formasjon.

 

Cole er en "no nonsense" spiller som har klart for seg hvor motstanderens mål faktisk er plassert. Han driver ikke og surrer rundt sånn som Nasri og Rosicky.

 

Cole kan bli en (nesten) like effektiv spiller som Pires for oss.

Link to comment
Share on other sites

Om det stemmer at han har fått tilbud fra både Arsenal og Tottene er jeg temmelig sikker på han velger Spudz.

Flere engelske buddies, de skal spille CL-kvalik. og får sikkert vel så mye lønn der som hos oss. Kanskje mer spilletid også. Han har vel hatt Redknapp som trener før også.

 

Skal også sies han er en kjeks som ofte er ute med skader. Ikke akkurat det vi trenger, men en Joe Cole i toppform kunne vi selvfølgelig hatt bruk for.

Link to comment
Share on other sites

Dette mener jeg er helt feil tankegang. Slik Arsenallaget er nå, er det bare skapt for å spille i en 4-3-3. Den eneste grunnen til at denne taktikken ikke har fungert helt optimalt, er at vi ikke har klart å avslutte angrepene vår og heler mistet ballen i faser der hele laget er på vei fremover. Det eneste som mangler med Arsenal nå er erfaring og troen på oss selv.

 

Når det gjelder et mulig overgang for Cole vil jeg si det er å kaste lønningspenger ut av vinduet, vi

har jo Nasri og dem som mener at Cole er en bedre spiller enn en Nasri kan jo prøve å komme opp med en gode grunn for det

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...