Jump to content

Joe Cole forlater Chelsea?


Guest Hleb13

Recommended Posts

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Kaste penger ut av vinduet er det vel ikke, vil se for meg at Cole kan bidra med rutine og han er pasningssikker og smart, men jeg tror kanskje at Wenger ikke ser på han i det hele tatt, det 'ødelegger jo våre unge talenter'

 

jo, det er det når vi har så mange kanter fra før. Det finnes andre posisjoner som vi stiller mye svakere i enn på kantene og hvor vi virkelig trenger en erstatter

Link to comment
Share on other sites

Dette mener jeg er helt feil tankegang. Slik Arsenallaget er nå, er det bare skapt for å spille i en 4-3-3. Den eneste grunnen til at denne taktikken ikke har fungert helt optimalt, er at vi ikke har klart å avslutte angrepene vår og heler mistet ballen i faser der hele laget er på vei fremover. Det eneste som mangler med Arsenal nå er erfaring og troen på oss selv.

 

Når det gjelder et mulig overgang for Cole vil jeg si det er å kaste lønningspenger ut av vinduet, vi

har jo Nasri og dem som mener at Cole er en bedre spiller enn en Nasri kan jo prøve å komme opp med en gode grunn for det

 

Akkurat ja, vi mister ballen når Nasri (han er verst i klassen) prøver i trikse seg gjennom i five-a-side stil. Cole er mye mer rett på mål.

Link to comment
Share on other sites

Cole er helt klart en annen type fotballspiller enn Nasri, for det første så er han en mye mer ving type, for det andre så er vell Nasri strengt talt en offensiv sentral spiller, ingen ving. Dette hadde gitt oss masse, en mer direkte spillestil på midtbanen, noe vi ikke har mye av nå med Arshavin, Fabregas, Song og Nasri som alle fire er ganske så glade i ballen og spiller mange pasninger. Jeg tror vi hadde fått en annen balanse i midtbanen med å ha Cole. I tillegg til at det ville gitt oss flere muligheter offensivt i kamper vi sliter i.

 

Framfor alt så er Cole en rutinert herremann, han har vunnet noen seriegull, vell? Det har strengt talt hverken Arshavin, Song, Nasri, Walcott i engelsk serie, så han har vell et fortrinn der. Vil også si at det ville utviklet våre unggutter, i og med at de har noe enda høyere å strekke seg etter, samt at han nok har endel å lære bort.

 

Uten tvil, ja takk til Cole!

Link to comment
Share on other sites

Joe Cole er absolutt en spennende spiller, men jeg frykter at han vil kreve over £100 000 i uka. Spørs om Arsenal ønsker å gå med på en slik megalønn, i et ganske godt opparbeidet lønningsystem fra før.

Cole er en annen type enn Nasri, men jeg synes han ligner endel på Rosicky. Nå har vel Rosicky 1 år igjen av kontrakta, og med sine enorme skadeproblemer skal man ikke se bort ifra at vår kjære Mozart er på vei ut, "om" Cole blir hentet på free transfer. Kanskje de kan få £3-5mill?

 

Cole har også hatt perioder med sine skadeproblemer, men er nok et par hakk mer tilgjengelig enn vår kjære Mozart.

 

Jeg har alltid hatt sansen for Cole sine driv, sine tekniske finesser, sin offensive tankegang på fotballbanen, og sitt blikk for å score (legge opp andre i scoringsposisjon).

Kan spille både i 442 og i 433 systemet, så han kan klare seg godt i forskjellige måter å spille på. God rutine/erfaring, og som har flere år igjen som toppspiller.

Vil gjerne ha Cole inn i laget på en 4 års kontrakt, men ikke om vi må bryte lønnstrukturen i klubben.

 

Og; det er ikke noe minus at vi får inn en engelskmann til i laget :)

Link to comment
Share on other sites

Ser på Joe Cole som den perfekte veiviseren til Wilshere. Første gang jeg så Wilshere spille tenkte jeg umiddelbart på Cole. Som mange har påpekt er Cole mye mer direkte i spillestilen enn mange av Arsenals vinger, dette er jeg helt enig i, og dette er noe vi mangler i dagens stall. Nasri floker seg som regel opp i en sverm av motspillere, og kun ved enkelte situasjoner klarer han å komme seg forbi (Porto....). Rosicky er mye av det samme, selv om han er mer en spillende kant, og en av våre viktigste kreative spillere. Eboue og Walcott derimot havner i en helt egen kategori, og kan på mange måter sammenlignes med Cole, med det at de er direkte i sin spillestil. Walcott derimot er desverre alt for forutsigbar foreløbig, men jeg har stor tro på at han, med riktig veiledning, kan utvikle sitt register på banen. Eboue ser jeg helst som back i stede for Sagna, han har fortsatt mye å lære i det å spille offensivt på banen.

 

Så ja takk til Cole! Han ville gi laget noe ekstra, som vi har manglet siden Pires og Ljungberg .P.d.d har vi kun en komplett kantspiller, Andrey Arshavin. Både direkte og kreativ så det holder, sliter dog med motivasjonen i enkelte kamper, men det tror jeg skal endre seg ved litt konkurranse. Ser for meg at vi legger om til 4-4-2 igjen om vi henter Cole, og vi får håpe at Song har utviklet seg såpass at han klarer den krevende oppgaven som anker i et sikt system. Kan også se for meg en slags 4-1-2-1-2, slik Chelsea spiller i dag. Kanskje vi får se det gamle vingspillet vi ble vant med i starten på årtusensskifte, for med skikkelige innlegg har vi gode avsluttere i Van Persie og Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

http://www.teamtalk.com/arsenal/6184379/Jo...ned-up-Redknapp

Redknapp sier Cole ikke skal til Tottene....eller? Kanskje han bare kødder? hehe

 

"I genuinely don't know who that is. I don't think it's going to be Tottenham.

I've got a feeling, I may be wrong, that he's already agreed a deal with someone, and it's not Tottenham."

 

Kan fort være Arsenal eller Manure som har sikret seg Coles signatur da..eller en helt annen klubb...hvem vet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid hatt stor sans for Cole. Han er noe så sjeldent som en teknikker med høy arbeidskapasitet og rå vilje. Et godt skudd har han også. Skadeforfulgt eller ei, å få Cole gratis vil være en bargain. Løp og kjøp! At han er engelsk og har rutine er heller ikke noe negativ...

Link to comment
Share on other sites

Lønnskravet til Cole utelukker de fleste klubbene i ligaen, og det at han ikke ønsker å flytte fra London styrker sjansen for at han går til oss. West Hams direktør har allerede sagt at Cole har takket nei til West Ham, og vist det Redknapp sier er sant så er det ikke så mange muligheter igjen.

 

Blir spennede å følge dette framover, Joe Cole gratis er et røverkjøp, bra skudd, arbeidskapasitet og hans evne til å gå rett på mål. Mer direkte enn våre vinger. Litt annen spillertype som ville styrke angrepsspillet vårt, i tillegg er han engelsk som heller ikke er noen ulempe.

Link to comment
Share on other sites

http://www.metro.co.uk/sport/football/8289...three-year-deal

 

Da er d bare å gå inn på arsenal.com og trykke F5 til vi får frem det som vi ønsker..... Ser gjerne Cole i klubben.

 

Barring any complications in the process the transfer is expected to be finalised next week, with a view to announcing the move before the tournament in South Africa begins in ten days' time.

 

Blir i så fall en lang tid å sitte og trykke F5 ;)

 

Men Cole inn blir sikkert bra, dog skulle jeg heller sett en defensiv signering på midtbanen fremfor en offensiv.

Link to comment
Share on other sites

http://www.metro.co.uk/sport/football/8289...three-year-deal

 

Da er d bare å gå inn på arsenal.com og trykke F5 til vi får frem det som vi ønsker..... Ser gjerne Cole i klubben.

 

Dette er, for meg, nesten for godt til å være sant. Joe Cole er en klassespiller, for meg er han helt oppe i topp 3 vinger i Premier League. Håper dette er sant, og at overgangen vil bli offentliggjort før VM, slik at vi får en engelskmann fra Arsenal i VM alikevell. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil han signere for Arsenal da? Må vel gå ned noen hakk i lønn...

 

En saftig signing-on-fee så tåler han nok et lite lønnskutt skulle jeg tro ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke akkurat førstehåndskilder, men ifølge folk på arsenalmania-forumet har agenten sagt at han forhandler med to klubber i London-området. Det må vel nesten være oss og de unevnelige siden jeg anser de andre londonklubbene som uaktuelle..

 

Harry sa jo at han ikke trodde han ville komme, men kan jo ha vært taktisk spill.. uansett, spennende rykte - Cole er absolutt klasse når han er i form!

Link to comment
Share on other sites

"Chelsea midfielder Joe Cole will not make a final decision on his future until he returns from the World Cup, according to reports."

 

Ryktes idag at han har signert en 3års kontrakt med The Gunners. Mens andre rykter forteller at han ikke vil ta noen avgjørelser før etter VM. Her er det bare til å vente, forhåpentlig får vi en gratis klassespiller som er engelsk!

Link to comment
Share on other sites

Joey's a Gooner

 

By Paul Lagan

 

Wednesday, 2nd June 2010

 

Chelsea's loss, Arsenal's gain

Joe Cole is hours away from announcing that he is joining north London rivals Arsenal. The mercurial midfielder who is clearly unwanted by Chelsea will be doing all he can next season to dethrone the heroes of the Double. Cole, 28 is believed to have agreed to sign a £110k a week three year-deal. Cole is a free agent this summer and headed off to South Africa today with England for the World Cup safe in the knowledge that his agent is in north London tying up some loose ends.

 

Arsenal are resigned to losing Cesc Fabregas for £35m and see Cole as a sop to their fans as well as signal that they are serious about restoring their title ambitions. Cole had the choice of Manchester United and Liverpool but decided that once Spurs were out of the picture, Arsenal were the club for him. He and wife Carly Zucker have a small child and both were reluctant to move to the north of the country.

 

Good luck Coley - the Chelsea fans will give you a regreat reception next season - home and away.

 

http://www.chelsea-mad.co.uk/news/tmnw/joe...241/index.shtml

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil han signere for Arsenal da? Må vel gå ned noen hakk i lønn...

 

Allerede en spiller for fri MC.

Kanskje en til i form av Joe Cole.

Vesentlig lavere summer, ved sof, vi snakker om enn eventuelle salgssummer.

Da tåler vi gå opp litt på lønn.

Arsene er smart. Jeg tror vi kommer til å få et veldig godt lag neste år.

Link to comment
Share on other sites

1Bergkamp0:

Eller: Cole kommer gratis, får en sign-on fee på ca £5 mill, får £90 000 i uka, bidrar til seriegull og velger å bli i Arsenal ut karrieren. De unge spillerne ser opp til han som både person og spiller og velger også å bli ut karrieren i Arsenal.

Nye spillere utenfra ønsker sterkt å komme til Arsenal.;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...