Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Det overrasker meg ikke ett sekund at Almunia kritikerne ikke makter å komme inn her og gi mannen skryt etter at han hadde en meget solid kamp i går.

 

Men dette er ikke noe nytt. Det har vært det samme med andre hoggestabber i klubben de senere år. Ljungberg f. eks fikk veldig mye pepper når han spilte dårlig, men det var ikke mange av de kritikerne som var innom å ga ros når han faktisk gjorde gode kamper og prestasjoner. Og listen over spillere som får denne behandlingen av fansen, er skremmende lang.

 

 

Hei Kim. Jeg synes Almunia spilte en meget god kamp i går, hvis en ser bort i fra tre situasjoner. Han var flinkere i feltet enn noen gang tidligere selv om han burde ha gått ut på fler innlegg. Han hadde en del greie rednigner som jeg mener keepere bør ta, og han virket litt mer på tå hev enn tidligere.

 

De 3 situasjonene jeg tenker på er selvsagt da han etter 40 sekunder plukker opp ett tilbakespill. Han kunne enkelt ha skutt ut til innkast men fikk panikk. vi kunne ha ligget under allerede der, men hadde marginene på vår side.

 

Situasjon 2 er i utganspunkt en god redning, men han gir en farlig/dårlig retur som Berbatov (offside) setter enkelt. Almunia har hatt mye flaks tidligere og også denne gangen hadde han flyt på sin side. Dersom Berbatov hadde stått onside hadde han likevel enkelt puttet returen.

 

Situasjon 3 er når han prøver på noe han ikke kan, nemlig å gå ut i feltet og plukke ett innlegg. Han glipper ballen og skaper en farlig situasjon. Han var riktignok modig og rettet opp sin egen feil.

 

Jeg vet at Man U hadde mange sjanser, og de scoret likevel bare ett mål (på Fabianski). Det betyr ikke automatisk at keeperspillet hr vært veldig bra. Man U bommet jo stort sett på mål hele kampen igjennom.

 

Min klnklusjon er at Almunia var mer heldig enn dyktig i går, da alle situasjonene ovenfor fort kunne ha ført til mål i mot.

 

BE

Hei Ben som vanlig spennende å lese det du skriver. Men her blir du fryktelig streng. Ta en hvilken som helst keeper og tell mulige situasjoner som kan føre til noe tror jeg ingen slipper unna. Syntes Almunia har gjort mange gode kamper og hadde han stått hele sesongen i fjor hadde vi vunnet ligaen eller blitt nr. 2. Horrible tabber fra verdenskeeperen Lehman gjorde at vi ga fra oss fire poeng.

Men slik er fotballen, selv den beste kan misse og denne typpe kalkulasjoner, som min her, blir egentlig meningsløs.

Det er mye følelser i debatten rundt Almunia og begge sider drar det noe langt i mellom. Jeg syntes du her drar det noe langt når du sier han var mer heldig enn dyktig. Du kunne sagt at en dyktig keeper også må få være litt heldig.

Link to comment
Share on other sites

Det overrasker meg ikke ett sekund at Almunia kritikerne ikke makter å komme inn her og gi mannen skryt etter at han hadde en meget solid kamp i går.

 

Men dette er ikke noe nytt. Det har vært det samme med andre hoggestabber i klubben de senere år. Ljungberg f. eks fikk veldig mye pepper når han spilte dårlig, men det var ikke mange av de kritikerne som var innom å ga ros når han faktisk gjorde gode kamper og prestasjoner. Og listen over spillere som får denne behandlingen av fansen, er skremmende lang.

 

 

Hei Kim. Jeg synes Almunia spilte en meget god kamp i går, hvis en ser bort i fra tre situasjoner. Han var flinkere i feltet enn noen gang tidligere selv om han burde ha gått ut på fler innlegg. Han hadde en del greie rednigner som jeg mener keepere bør ta, og han virket litt mer på tå hev enn tidligere.

 

De 3 situasjonene jeg tenker på er selvsagt da han etter 40 sekunder plukker opp ett tilbakespill. Han kunne enkelt ha skutt ut til innkast men fikk panikk. vi kunne ha ligget under allerede der, men hadde marginene på vår side.

 

Situasjon 2 er i utganspunkt en god redning, men han gir en farlig/dårlig retur som Berbatov (offside) setter enkelt. Almunia har hatt mye flaks tidligere og også denne gangen hadde han flyt på sin side. Dersom Berbatov hadde stått onside hadde han likevel enkelt puttet returen.

 

Situasjon 3 er når han prøver på noe han ikke kan, nemlig å gå ut i feltet og plukke ett innlegg. Han glipper ballen og skaper en farlig situasjon. Han var riktignok modig og rettet opp sin egen feil.

 

Jeg vet at Man U hadde mange sjanser, og de scoret likevel bare ett mål (på Fabianski). Det betyr ikke automatisk at keeperspillet hr vært veldig bra. Man U bommet jo stort sett på mål hele kampen igjennom.

 

Min klnklusjon er at Almunia var mer heldig enn dyktig i går, da alle situasjonene ovenfor fort kunne ha ført til mål i mot.

 

BE

Hei Ben som vanlig spennende å lese det du skriver. Men her blir du fryktelig streng. Ta en hvilken som helst keeper og tell mulige situasjoner som kan føre til noe tror jeg ingen slipper unna. Syntes Almunia har gjort mange gode kamper og hadde han stått hele sesongen i fjor hadde vi vunnet ligaen eller blitt nr. 2. Horrible tabber fra verdenskeeperen Lehman gjorde at vi ga fra oss fire poeng.

Men slik er fotballen, selv den beste kan misse og denne typpe kalkulasjoner, som min her, blir egentlig meningsløs.

Det er mye følelser i debatten rundt Almunia og begge sider drar det noe langt i mellom. Jeg syntes du her drar det noe langt når du sier han var mer heldig enn dyktig. Du kunne sagt at en dyktig keeper også må få være litt heldig.

 

Din kritikk er tatt til etterretning Ben Lakris. Du skal vite at jeg ikke hadde planer om å kommentere Almunia denne kampen idet hele tatt, nettopp for å ikke virke for negativ (det er meningsløst å kommentere uten å si hva man egentlig mener), men Kim "fremprovoserte" en kommentar fra meg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det overrasker meg ikke ett sekund at Almunia kritikerne ikke makter å komme inn her og gi mannen skryt etter at han hadde en meget solid kamp i går.

 

Men dette er ikke noe nytt. Det har vært det samme med andre hoggestabber i klubben de senere år. Ljungberg f. eks fikk veldig mye pepper når han spilte dårlig, men det var ikke mange av de kritikerne som var innom å ga ros når han faktisk gjorde gode kamper og prestasjoner. Og listen over spillere som får denne behandlingen av fansen, er skremmende lang.

 

 

Hei Kim. Jeg synes Almunia spilte en meget god kamp i går, hvis en ser bort i fra tre situasjoner. Han var flinkere i feltet enn noen gang tidligere selv om han burde ha gått ut på fler innlegg. Han hadde en del greie rednigner som jeg mener keepere bør ta, og han virket litt mer på tå hev enn tidligere.

 

De 3 situasjonene jeg tenker på er selvsagt da han etter 40 sekunder plukker opp ett tilbakespill. Han kunne enkelt ha skutt ut til innkast men fikk panikk. vi kunne ha ligget under allerede der, men hadde marginene på vår side.

 

Situasjon 2 er i utganspunkt en god redning, men han gir en farlig/dårlig retur som Berbatov (offside) setter enkelt. Almunia har hatt mye flaks tidligere og også denne gangen hadde han flyt på sin side. Dersom Berbatov hadde stått onside hadde han likevel enkelt puttet returen.

 

Situasjon 3 er når han prøver på noe han ikke kan, nemlig å gå ut i feltet og plukke ett innlegg. Han glipper ballen og skaper en farlig situasjon. Han var riktignok modig og rettet opp sin egen feil.

 

Jeg vet at Man U hadde mange sjanser, og de scoret likevel bare ett mål (på Fabianski). Det betyr ikke automatisk at keeperspillet hr vært veldig bra. Man U bommet jo stort sett på mål hele kampen igjennom.

 

Min klnklusjon er at Almunia var mer heldig enn dyktig i går, da alle situasjonene ovenfor fort kunne ha ført til mål i mot.

 

BE

Hei Ben som vanlig spennende å lese det du skriver. Men her blir du fryktelig streng. Ta en hvilken som helst keeper og tell mulige situasjoner som kan føre til noe tror jeg ingen slipper unna. Syntes Almunia har gjort mange gode kamper og hadde han stått hele sesongen i fjor hadde vi vunnet ligaen eller blitt nr. 2. Horrible tabber fra verdenskeeperen Lehman gjorde at vi ga fra oss fire poeng.

Men slik er fotballen, selv den beste kan misse og denne typpe kalkulasjoner, som min her, blir egentlig meningsløs.

Det er mye følelser i debatten rundt Almunia og begge sider drar det noe langt i mellom. Jeg syntes du her drar det noe langt når du sier han var mer heldig enn dyktig. Du kunne sagt at en dyktig keeper også må få være litt heldig.

 

Din kritikk er tatt til etterretning Ben Lakris. Du skal vite at jeg ikke hadde planer om å kommentere Almunia denne kampen idet hele tatt, nettopp for å ikke virke for negativ (det er meningsløst å kommentere uten å si hva man egentlig mener), men Kim "fremprovoserte" en kommentar fra meg.

 

BE

Skjønner det. Alltid morsomt å lese dine keepervurderinger, men denne gang syntes jeg du var noe streng mot vår kjære keeper. Så fortsett med dine kommentarer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det ser ut til at Gallas blir fratatt kapteinsvervet og at Almunia blir vår nye kaptein....... :)

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_4531574,00.html

Almunia blir kaptein mot City fordi Fab og Toure ikke spiller. Med andre ord blir det en av de to som blir kaptein.....

 

Håper du har rett.

 

Hvis det er sant at Gallas er ferdig som kaptein så mener jeg at det eneste logiske er at vervet går til Cesc. Klarer egentlig ikke å se for meg Kolo som kaptein, ingen andre heller for den saks skyld.

Link to comment
Share on other sites

Sykt, vi har ikke en førstekeeper som er blant PL's 10 beste engang.. Moro at Skysports og Thorstvedt ser det mange av oss har sett lenge!

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2427410.ece

 

Dette er ikke en nyhet. Dette har vi jo visst lenge. Takk for linken 4145 (er det pinkoden på minibankkortet ditt?), det er greit å få vist fram for Almunia elskerne på dette forumet hva som faktisk er realitetene.

 

I tillegg til de 10 så er iallefall følgende keepere bedre enn Almunia.

Ali Al-Habsi

Fabianski

Joe Hart

Scott Carson

Cudicini

Hilario

Green

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Sykt, vi har ikke en førstekeeper som er blant PL's 10 beste engang.. Moro at Skysports og Thorstvedt ser det mange av oss har sett lenge!

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2427410.ece

 

Dette er ikke en nyhet. Dette har vi jo visst lenge. Takk for linken 4145 (er det pinkoden på minibankkortet ditt?), det er greit å få vist fram for Almunia elskerne på dette forumet hva som faktisk er realitetene.

 

I tillegg til de 10 så er iallefall følgende keepere bedre enn Almunia.

Ali Al-Habsi

Fabianski

Joe Hart

Scott Carson

Cudicini

Hilario

Green

 

BE

 

Du glemte å ta med Fabianski på listen din BE :-)

Link to comment
Share on other sites

Sykt, vi har ikke en førstekeeper som er blant PL's 10 beste engang.. Moro at Skysports og Thorstvedt ser det mange av oss har sett lenge!

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2427410.ece

 

Dette er ikke en nyhet. Dette har vi jo visst lenge. Takk for linken 4145 (er det pinkoden på minibankkortet ditt?), det er greit å få vist fram for Almunia elskerne på dette forumet hva som faktisk er realitetene.

 

I tillegg til de 10 så er iallefall følgende keepere bedre enn Almunia.

Ali Al-Habsi

Fabianski

Joe Hart

Scott Carson

Cudicini

Hilario

Green

 

BE

 

Du glemte å ta med Fabianski på listen din BE :-)

 

Nei, jeg gjorde ikke det. Les gjennom en gang til du.

Det er kanskje litt for tidlig for deg enda :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Sykt, vi har ikke en førstekeeper som er blant PL's 10 beste engang.. Moro at Skysports og Thorstvedt ser det mange av oss har sett lenge!

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2427410.ece

 

Dette er ikke en nyhet. Dette har vi jo visst lenge. Takk for linken 4145 (er det pinkoden på minibankkortet ditt?), det er greit å få vist fram for Almunia elskerne på dette forumet hva som faktisk er realitetene.

 

I tillegg til de 10 så er iallefall følgende keepere bedre enn Almunia.

Ali Al-Habsi

Fabianski

Joe Hart

Scott Carson

Cudicini

Hilario

Green

 

BE

Er faktisk medlemsnr men kunne vært en aktuell PIN også! Det har jeg ikke tenkt på!

Synes forresten listen din over de andre som er bedre, treffer bra! Synes faktisk det er skandaløst at et lag som oss har en førstekeeper som ikke er blant de 15-16 beste i ligaen engang. En annen ting å merke seg er at et lag som Chelsea, som vi skal og bør være en utfordrer til, har 3 keepere som er bedre enn vår førstekeeper. Det er en skremmende tanke.

Link to comment
Share on other sites

Sykt, vi har ikke en førstekeeper som er blant PL's 10 beste engang.. Moro at Skysports og Thorstvedt ser det mange av oss har sett lenge!

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2427410.ece

 

Dette er ikke en nyhet. Dette har vi jo visst lenge. Takk for linken 4145 (er det pinkoden på minibankkortet ditt?), det er greit å få vist fram for Almunia elskerne på dette forumet hva som faktisk er realitetene.

 

I tillegg til de 10 så er iallefall følgende keepere bedre enn Almunia.

Ali Al-Habsi

Fabianski

Joe Hart

Scott Carson

Cudicini

Hilario

Green

 

BE

 

Du glemte å ta med Fabianski på listen din BE :-)

 

Nei, jeg gjorde ikke det. Les gjennom en gang til du.

Det er kanskje litt for tidlig for deg enda :-)

 

BE

 

He he, sorry. Har ikke giddi å gå til kjøkkenet å hente meg en kopp kaffe. Det lønner seg å somle litt med det fordi da setter noen av mine kolleger på kaffen og jeg slipper unna....

Link to comment
Share on other sites

Sykt, vi har ikke en førstekeeper som er blant PL's 10 beste engang.. Moro at Skysports og Thorstvedt ser det mange av oss har sett lenge!

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2427410.ece

 

Dette er ikke en nyhet. Dette har vi jo visst lenge. Takk for linken 4145 (er det pinkoden på minibankkortet ditt?), det er greit å få vist fram for Almunia elskerne på dette forumet hva som faktisk er realitetene.

 

I tillegg til de 10 så er iallefall følgende keepere bedre enn Almunia.

Ali Al-Habsi

Fabianski

Joe Hart

Scott Carson

Cudicini

Hilario

Green

 

BE

Er faktisk medlemsnr men kunne vært en aktuell PIN også! Det har jeg ikke tenkt på!

Synes forresten listen din over de andre som er bedre, treffer bra! Synes faktisk det er skandaløst at et lag som oss har en førstekeeper som ikke er blant de 15-16 beste i ligaen engang. En annen ting å merke seg er at et lag som Chelsea, som vi skal og bør være en utfordrer til, har 3 keepere som er bedre enn vår førstekeeper. Det er en skremmende tanke.

Medlemsnummer, oki. Det gjorde det mindre merkelig :-)

Det er ikke bare Chelsea som har 3 keepere som er bedre enn vår første keeper. Det er mulig vi har det også i Fabianski, Mannone og Schchzenchny (skrevet feil med vilje).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Almunia ikke er topp 10 blant keperne i PL. Men hverken Ali al Habsi eller Hilario er bedre enn Almunia. De er vel alle 3 middelmådige keepere imine øyne.

 

Når det gjelder de unge keeperne, så er nok polakken med det vanskelige navnet langt hetere enn Mannone. Blant trenerkorpset i Arsenal har man veldig tro på Schchzenchny

Link to comment
Share on other sites

Sykt, vi har ikke en førstekeeper som er blant PL's 10 beste engang.. Moro at Skysports og Thorstvedt ser det mange av oss har sett lenge!

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2427410.ece

 

Dette er ikke en nyhet. Dette har vi jo visst lenge. Takk for linken 4145 (er det pinkoden på minibankkortet ditt?), det er greit å få vist fram for Almunia elskerne på dette forumet hva som faktisk er realitetene.

 

I tillegg til de 10 så er iallefall følgende keepere bedre enn Almunia.

Ali Al-Habsi

Fabianski

Joe Hart

Scott Carson

Cudicini

Hilario

Green

 

BE

 

Vi slenger på Craig Gordon og Steve Harper også.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Almunia ikke er topp 10 blant keperne i PL. Men hverken Ali al Habsi eller Hilario er bedre enn Almunia. De er vel alle 3 middelmådige keepere imine øyne.

 

Når det gjelder de unge keeperne, så er nok polakken med det vanskelige navnet langt hetere enn Mannone. Blant trenerkorpset i Arsenal har man veldig tro på Schchzenchny

 

Jeg vet ikke hvordan Ali Al Habsi er pr. idag men han imponerte meg i sin tid i Lyn, er han like god nå som han var da så er han bedre enn almunia. Hilario har jeg ikke sett mye til men jeg har sett et par kamper og da imponerte han meg. Det har aldri Almunia gjort (men det er mulig, dog lite trolig, at Almunia er bedre over tid).

 

Ang. juniorpolakken så har jeg også hørt mye positivt om ham, desverre har han fått en alvorlig skade, da han ved egentrening klarte å brekke ?!? begge armene.

 

God bedrin Schchchzny

 

BE

Link to comment
Share on other sites

manuel er en svært god backup keeper. intet førstevalg for en klubb med ambisjoner om titler i englands øverste divisjon og i europeisk sammenheng.

 

Må si at jeg syntes Almunia var veldig god i preseason og starten av sesongen, men etter Fenebache kampen har han rett og slett vært langt under det han har prestert tidligere. Jeg mente selv at Almunia virket som en mer stabil keeper enn Lehmann, som alltid holdt et nogenlunde høyt nivå.. mens Lehmann hadde et veldig høyt toppnivå, mens han til tider kunne vise labert nivå som blant annet han gjorde mot Fulham og Blackburn før han ble droppet.. men må si at Almunia sitt nivå de siste 5-6 kampene har vært lavere enn det Lehmann noen gang har vist i en Arsenal trøye.

 

Så nå begynner jeg å støtte Ben Elfen sitt forslag om å la Fabianski få spille seg varm i trøya, for jeg har hele tiden sagt at han har et stort potensial, men at det forsatt var for tidlig å la han slippe til, men jeg tviler på at han kan gjøre det verre enn Almunia har gjort til tider, samtidig som det kanskje også gir et "boost" til Almunia slik at han kan komme seg opp på "topp" nivået han var på tidligere i sesongen..

Link to comment
Share on other sites

Begynner egentlig å bli nok av Almuniadiskusjon etterhvert, men Almunia har aldri vært og kommer aldri til å bli i nærheten av det nivået keepere i de klubbene vi må konkurrere med (de 4 store + Villa). Dette er et stort handikapp. Hadde aldri i min villeste fantasi forestillt meg at Almunia noensinne skulle ha trøye nr. 1 etter Lehmann. Ok benkesliter, men det er også alt. Nå begynner flere og flere å se dette etterhvert. Forhåpentligvis gir også en stk sta franskmann etter for det innlysende innen neste sesong starter.

 

Enn så lenge han står i vårt mål, Heia Manuel. He's not from Barcelona, he's from Pamplona!!

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 1 2008, 12:50 AM) 149813[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

manuel er en svært god backup keeper. intet førstevalg for en klubb med ambisjoner om titler i englands øverste divisjon og i europeisk sammenheng.

 

Må si at jeg syntes Almunia var veldig god i preseason og starten av sesongen, men etter Fenebache kampen har han rett og slett vært langt under det han har prestert tidligere. Jeg mente selv at Almunia virket som en mer stabil keeper enn Lehmann, som alltid holdt et nogenlunde høyt nivå.. mens Lehmann hadde et veldig høyt toppnivå, mens han til tider kunne vise labert nivå som blant annet han gjorde mot Fulham og Blackburn før han ble droppet.. men må si at Almunia sitt nivå de siste 5-6 kampene har vært lavere enn det Lehmann noen gang har vist i en Arsenal trøye.

 

Så nå begynner jeg å støtte Ben Elfen sitt forslag om å la Fabianski få spille seg varm i trøya, for jeg har hele tiden sagt at han har et stort potensial, men at det forsatt var for tidlig å la han slippe til, men jeg tviler på at han kan gjøre det verre enn Almunia har gjort til tider, samtidig som det kanskje også gir et "boost" til Almunia slik at han kan komme seg opp på "topp" nivået han var på tidligere i sesongen..

 

Takk for støtten Stefan B. Jeg tror Almunias plassi første elleveren henger i en svært tynn tråd. Jeg tipper Fabianski får mer og mer tillit utover.

 

Forresten synes jeg det er rart at ingen av almunias støttespillere kommenterte at almunia ikke var på topp ti blant keeperene. Jeg tenker da på dette som 4145 la ut, men det er vel slik at det ikke er så kult å innrømme at man selv har feil.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Actim Stats : Last updated 25/11-08

 

Rank Name Team Overall Ranking Actim Index

1 Jose Reina Liverpool 9 214

2 Petr Cech Chelsea 22 182

3 Brad Friedel Aston Villa 26 177

4 Boaz Myhill Hull 43 161

5 Manuel Almunia Arsenal 44 161

6 David James Portsmouth 45 160

7 Thomas Sorensen Stoke 49 158

8 Heurelho Gomes Tottenham 51 155

9 Mark Schwarzer Fulham 54 153

10 Edwin Van der Sar Man Utd 63 148

Link to comment
Share on other sites

Actim Stats : Last updated 25/11-08

 

Rank Name Team Overall Ranking Actim Index

1 Jose Reina Liverpool 9 214

2 Petr Cech Chelsea 22 182

3 Brad Friedel Aston Villa 26 177

4 Boaz Myhill Hull 43 161

5 Manuel Almunia Arsenal 44 161

6 David James Portsmouth 45 160

7 Thomas Sorensen Stoke 49 158

8 Heurelho Gomes Tottenham 51 155

9 Mark Schwarzer Fulham 54 153

10 Edwin Van der Sar Man Utd 63 148

 

Det der betyr ingen ting. Denne viser ikke feilplasseringen, feil utrustninger etc. Du skjønner verdien av dette når Gomes er rangert som den 8. beste keeperen og den 51. beste spilleren i hele premier league.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Actim Stats : Last updated 25/11-08

 

Rank Name Team Overall Ranking Actim Index

1 Jose Reina Liverpool 9 214

2 Petr Cech Chelsea 22 182

3 Brad Friedel Aston Villa 26 177

4 Boaz Myhill Hull 43 161

5 Manuel Almunia Arsenal 44 161

6 David James Portsmouth 45 160

7 Thomas Sorensen Stoke 49 158

8 Heurelho Gomes Tottenham 51 155

9 Mark Schwarzer Fulham 54 153

10 Edwin Van der Sar Man Utd 63 148

 

Det der betyr ingen ting. Denne viser ikke feilplasseringen, feil utrustninger etc. Du skjønner verdien av dette når Gomes er rangert som den 8. beste keeperen og den 51. beste spilleren i hele premier league.

 

BE

 

Litt lengre opp sier du:Forresten synes jeg det er rart at ingen av almunias støttespillere kommenterte at almunia ikke var på topp ti blant keeperene. Jeg tenker da på dette som 4145 la ut, men det er vel slik at det ikke er så kult å innrømme at man selv har feil.

 

Så sier du dette om neste liste som blir lagt ut .

 

Gir den første listen så mye info om alt du nevner over?Du legger jo veldig vekt på den i uttalelsene dine.

Er vel heller det at du liker å kunne ta Almunia for alt det er verdt,og når noen kommer med tilsvarende info som stiller Almunia i et bedre lys så er det ikke verdt skitvannet engang.

 

Jeg synes ikke Almunia er en fantastisk keeper,men heller ikke en dårlig.

Og for øyeblikket så synes jeg heller ikke vi har noen verdig erstatter i Fabianski(kanskje om noen år)

Det er helt klart andre keepere der ute som er bedre enn Almunia,men det er faktisk ikke så lett som å bare kjøpe ,klubbene skal ønske å selge å spilleren skal ikke minst ønske å spille for oss.

Link to comment
Share on other sites

Min lenke er basert på blant annet Nettavisen (ikke at det er et kvalitetstegn) og Thorstvedt sine meninger. Dette er folk som har sett kamper og keeperne.

Actim er en datagenerert statistikk som ikke tar hensyn til hva jeg mener gir et riktig inntrykk av hvordan keeperne faktisk presterer.

 

Jeg er ikke ute etter å ta Almunia. Mitt største ønske er at han skulle være verdens beste keeper. Det er han ikke, og det gjør meg vondt å se at min klubb presterer for dårlig på keeperplassen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...