Jump to content

Bayern München


Pirès#7

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Selv om ikke alle målene burde vært godkjent (spesielt 3-0) så er det en nytelse å se Bayern utklasse Barca, Det er også godt å se at når vi røk ut av CL så skjedde det sannsynligvis mot Europas beste lag.

Link to comment
Share on other sites

Det er sjeldent jeg blir så oppgitt over egen spiller som jeg ble over Vermaelen på Emirates mot Bayern. Hadde vi hatt noe som lignet en venstre back i den kampen, burde vi ha avansert.

 

Det er to av Wengers avgjørelser i år jeg ikke har skjønt bæret av. Salget av Song og utlånet av Santos før kampen mot Bayern.

Link to comment
Share on other sites

Man kan si mye om årets Arsenalutgave, men fakta er at vi slo Bayern 2-0 på Allianz Arena. Det er greit nok at Bayern kom til den kampen med en helt annen tilnærming enn de gjorde mot Barca i dag, men det var uansett en utrolig imponerende kamp fra vår side! Og Bayern fjerner mer og mer av min tvil angående hvilket lag som kommer til å gå seirende ut av Champions League i år.

Link to comment
Share on other sites

Helt rått! Enda råere er at det er Barcelona. Drittlaget som fortjener all dritten de får! Gesturen til Alba forteller vel alt om hva slags drittlag dette er.

 

@Cesc

 

På tide å komme hjem? En småskadet og elendig Messi spiller samtlige minutter mens du sitter på benken og får flis i ræva atter en gang.

Link to comment
Share on other sites

Helt rått! Enda råere er at det er Barcelona. Drittlaget som fortjener all dritten de får! Gesturen til Alba forteller vel alt om hva slags drittlag dette er.

 

@Cesc

 

På tide å komme hjem? En småskadet og elendig Messi spiller samtlige minutter mens du sitter på benken og får flis i ræva atter en gang.

 

Enig, på tide å komme hjem Cesc!

Men fyfaen så deilig å se på at Barca ble knust!!

Link to comment
Share on other sites

Bayern er helt rå. Nedsabler Barca på et hærlig vis. Cesc er ikke så dårlig at han ikke fortjener en plass på kveldens middelmådige lag. Men kjempestas at Bayern ser ut til å gå hele veien, og trolig bare vil ha en kamp der de har blitt spilt ut ;)

Link to comment
Share on other sites

Fakta er også at vi tapte 1-3 hjemme.

 

Bayern er nok det heteste navnet nå, men de er ennå ikke i finalen og både Real og Borussia kan slå hvem som helst.

Favoritter får de nok finne seg i å være.

Det var vel det underliggende i "helt annen tilmnærming" ;) Vi fikk absolutt en leksjon hjemme.

Det er fire (tre?) meget sterke lag igjen, ingen tvil om det! Men Heynecks er meget sterkt taktisk, samtidig som de har en fantastisk tropp, så jeg holder de som favoritter uansett hvilke andre lag som er igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt det før, men sier det igjen : FOR et nederlag det må være for Cesc å være benket i samtlige 90 minutter. Det var han også mot Celtic.

 

Han er i sin beste alder, men får ikke slippe til i de største kampene, det må gnage noe voldsomt.. Joda, han ble matchvinner mot Betis nå nylig eller hvem det var, men jeg tror ikke det er noe stort plaster på såret.

 

Come home !

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Chelsea vekket et fotballbeist med historiens mest ufortjente pokal i fjor. Makan til maskineri av et lag. Bare tanken på at vi slo de 2-0 i Tyskland...Er det mulig vi ser tidenes klubblag her?

Link to comment
Share on other sites

Absolutt verdens beste klubblag vi ser ja. Men jeg syntes motstanderene er vel naive og har trodd vel mye på seg selv.. Hvis de møter ett kompakt lag som kun hadde sjanset mer på kontringer tror jeg de ville slitt mer. Men akuratt nå er de bare best for øyeblikket, ingen ting å si på det.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea vekket et fotballbeist med historiens mest ufortjente pokal i fjor. Makan til maskineri av et lag. Bare tanken på at vi slo de 2-0 i Tyskland...Er det mulig vi ser tidenes klubblag her?

Altfor tidlig å si. United, Juventus, AC Milan og Barca har alle i nyere tid hatt årganger jeg rangerer høyere enn denne Bayern årgangen. Men dersom de holder denne stilen ett par sesonger til da kan de for alvor kjempe om den nevnte tittel.

Link to comment
Share on other sites

Altfor tidlig å si. United, Juventus, AC Milan og Barca har alle i nyere tid hatt årganger jeg rangerer høyere enn denne Bayern årgangen. Men dersom de holder denne stilen ett par sesonger til da kan de for alvor kjempe om den nevnte tittel.

 

Enig med Ac Milan anno 1994, eller der omkring, når de slo Barca 4-0 i finalen. Selvsagt er Barcas generasjon rundt 2010 med. Føler likevel Bayern, med min "forelskelse" i den direkte spillestilen deres, har perfeksjonert noe som var veldig bra i fjor også. De skulle strengt tatt ha vunnet CL da. Barca lekte med Man Utd i et par finaler ja, men måten Bayern totalt utspiller Barca over to semifinaler i år har jeg aldri sett før.

 

Litt rart å erstatte coachen med han som står for Barcafotballen. Håper bare ikke Pep forandrer det Bayern står for. Etter min mening er den direkte stilen deres slik fotball skal spilles. Kunne Jupp vært et alternativ for Wenger, eller er han for gammel nå?

Edited by Legend14
Link to comment
Share on other sites

Bayern er i sin tredje finale på 4 år. Men de har altså ikke vunnet siden 2001.

 

Barcelona har vunnet turneringen 3 ganger de siste 7 årene. De har kommet til semifinalen 6 år på rad. Det er unikt, og jeg syns det er for tidlig å kalle det et tronskifte.

Link to comment
Share on other sites

Makan til fotballag Bayern er denne sesongen, det å vinne 7-0 over to kamper mot Barca er intet annet inn meget imponerende. Tipper de vinner finalen, men håper på Dortmund!

 

Hadde vi hatt en frisk Gibbs til vår hjemmekamp mot dem, så er det en god sjanse for at vi hadde slått dem ut. Vermaelen var helt forferdelig den kvelden, noe av det verste jeg har sett på vår venstreback. Jeg vet det blir litt hvisom dersom, men jeg bare nevner det allikvel.

Link to comment
Share on other sites

 

Hadde vi hatt en frisk Gibbs til vår hjemmekamp mot dem, så er det en god sjanse for at vi hadde slått dem ut. Vermaelen var helt forferdelig den kvelden, noe av det verste jeg har sett på vår venstreback. Jeg vet det blir litt hvisom dersom, men jeg bare nevner det allikvel.

Og du har helt rett. Han var tilnærmet hovedgrunnen til alle målene i mot og bidro null og nix. Noe vår manager også har sett da vi har sett ytterst lite til ham etter den kampen. Santos hadde vært et langt bedre valg, men han ble jo solgt på en tid da vi ikke hadde backer tilgjengelig....

Link to comment
Share on other sites

Ifølge denne så selger Bayern sine sesongkort for £104. http://fusialt.blogg.no/1367490179_bayern_mnchen_knuser_.html

 

Det er vel 10% av "våre" priser og er isåfall "imponerende" og ikke rart de fyller tribunene. Kan dette stemme?

 

Liker spesielt kommentaren fra Höness der han sier at under transferforhandlinger så bruker de 5 minutter på å avklare diskusjoner på £2m. Wenger/Styret skrinlegger forhandliger pga slike summer og Xabi Alonso mistet vi vel for ca en slik sum.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...