Jump to content

Philippe Senderos


Safe Hands

Recommended Posts

Jeg liker personligheten til Senderos (ikke det at jeg kjenner han personlig hehe). Derfor håper jeg at han kan bli bra for oss framover.

Blir spennende å se om han får spille ikveld. Han trrenger kamptreninga, og jeg trur han ville vert en fin kaptein i forsvaret vårt ikveld.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg syns Senderos er en grei spiller og ha i stallen. Vi må ha spillertyper som han i stallen! Spessielt spillere som kan komme inn å gjøre en grei jobb itilfelle skader. Det er det som er forskjellen på oss og lag som Man utd, og Chelsea de siste åra. Fletcher,oshea,Kalou,Alex osv. Selvom Chelsea sin stall, begynner og minke, samtidig som den blir gammel!

Link to comment
Share on other sites

Sitter å leker med tanken Vermaelen - Senderos her. Vi husker alle Senderos tidvis herje ved siden av Sol for noen sesonger siden, og jeg ser på han som en spiller som må ha noen å til å lede han. Toure hadde mer enn nok med seg selv, og jeg kan ikke huske hvordan han fungerte sammens med Gallas. At han må settes litt på plass er det ingen tvil om, men Thomas virker til å formidle en unik ro i forsvaret vårt.

 

Hvis Olympiakos ikke har noen nevneverdige raske spisser så ønsker jeg å se Senderos få prøve seg i morgen. Jeg tror vi får en grei skuring mot grekerne, og han må iallefall få litt selvtillit i tilfelle han må inn i krigen senere. Tror Phillippe ligger i dvale og venter på sjansen hans, og jeg håper han får den i morgen. Gallas har jo fått en kakk her og der i de siste kampene, og han begynner jo å dra på årene. Synes han fortjener hvile. :)

Link to comment
Share on other sites

Senderos fikk sitt lille gjennombrudd i slutten av 04/05 sesongen, da Campbell var mye skadet. Han var også en viktig brikke i laget som tok oss til CL finalen i 2006, som var like før VM. Men Campbell spilte jo som sikkert de fleste husker finalen sammen med Toure. Husker at Campbell/Senderos ble komplett kaos mot West Ham i siste sesong på Highbury og Campbell ble erstattet med Djourou i pausen. Men det kan godt hende at Senderos og Sol har spilt godt sammen, men det var vel med Toure ved sin side at Senderos spilte best.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at Gallas har fått seg noen harde smeller den siste tiden, og at Vermaelen virker å gi resten av forsvaret en helt annen ro enn vi hadde da Toure spilte stopper med Gallas tror jeg kanskje det kan være på tide at Senderos får sjansen ja.

 

Mot WBA virket han jo faktisk å være i ganske god form også. Mye roligere med ballen med en rutinert herre som Silvestre ved siden av seg. Og han spilte på høyresiden, noe han sjeldent/aldri gjorde med Kolo eller Gallas. Med Campbell derimot fikk han spille der en del?

 

Ikke glem at Senderos var en stor pådriver for at vi klarte rekord i CL på antall kamper uten innslupne mål.

 

Vermaelen har jo også vist at han har en ganske bra fart også, ikke like bra som Kolos, men en bra nok fart til å kunne holde følge med mange raske spillere.

Wenger har allerede sagt at han er redd for Olympiakos' dødballsstyrke, så hvorfor ikke få inn en veldig god hodespiller i Senderos i forsvaret??

 

Vi får se, Wenger er den som bestemmer hvem som skal spille og kanskje han mener Gallas trenger en hvil?

 

Edit: Forresten er det ikke sikkert det har noe å si for Senderos om han spiller på høyre eller venstresiden i midtforsvaret. Syns han har rimelig god kontroll med begge bein...

Link to comment
Share on other sites

I Champions League-våren 2006 pwnet han sammen med Toure! <_<

 

Eboue og Flamini var backer. :)

Ikke for å kverulere(ja, jeg vet jeg ellers er en notorisk kverulant), men hva betyr det understrekede ordet? Jeg er ennå ikke fylt 30, så jeg bør ikke være for gammel til å være oppdatert på det norske språk...

Link to comment
Share on other sites

For å oversette:

 

I Champions League-våren 2006 var han enormt god sammen med Toure!

 

Også avslutter vi akkurat den diskusjonen i denne tråden. Ser helst at man hverken bruker slike ord i forumet eller at andre kommenterer dem.

Link to comment
Share on other sites

For å oversette:

 

I Champions League-våren 2006 var han enormt god sammen med Toure!

 

Også avslutter vi akkurat den diskusjonen i denne tråden. Ser helst at man hverken bruker slike ord i forumet eller at andre kommenterer dem.

Ikke for å melde, men vi har en egen smiley som heter :)

Da skal jeg ikke kommentere dette mer :)

Link to comment
Share on other sites

pwn=own=eid= enormt god som EvenA sa :)

Neida, engelsken min er framifrå den også, så jeg vet at "owned" betyr "eid"(Du derimot skrev "own" og sammenlignet det med "eid". Her oversetter du infinitiv og presens ordet "own" til preteritumsordet "eid". Vel vel, dette begynner å bli lovlig langt skrevet i klammeform, og helt det store poenget med å holde på slik ser egentlig ikke jeg heller. Jeg antar at det nok en gang er kverulanten(les min forrige post(oi, en klamme inni en klamme inne i enda en klamme! Det må da vel være rekord?)) som har tatt styringen igjen. Derfor er det bare å beklage at jeg sporer av debatten som egentlig skal handle om Philippe Senderos.) Det jeg egentlig har problem med å forstå er hvordan "p'en" i "pwn" skal uttales som "o".

 

Kan noen vennligst forklare meg dette?

 

For å oversette:

 

I Champions League-våren 2006 var han enormt god sammen med Toure!

 

Også avslutter vi akkurat den diskusjonen i denne tråden. Ser helst at man hverken bruker slike ord i forumet eller at andre kommenterer dem.

Sorry, jeg så ikke posten din før etter at jeg hadde skrevet.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det slutt her altså!

 

Om dere vil diskutere dette videre har vi "Off Topic" så kan dere lage en egen tråd. Selvom Senderos er ekstremt språkdyktig så er det nok av mindre interesse for andre debetanter!

 

Skjerpings!

Link to comment
Share on other sites

For å komme inn på spor igjen syns jeg det er ekstremt synd at Senderos ikke har fått vist seg frem denne sesongen, det er jo bra at Gallas og Vermaelen gjør det bra, men vil alltid like Phil fordi han virker så sympatisk og flink til å få de nye spillerne til å føle seg velkommen

Link to comment
Share on other sites

Nå er det slutt her altså!

 

Om dere vil diskutere dette videre har vi "Off Topic" så kan dere lage en egen tråd. Selvom Senderos er ekstremt språkdyktig så er det nok av mindre interesse for andre debetanter!

 

Skjerpings!

Å, så sint! Rolig nå sintemannen!

Trekk pusten og tell til ti! :)

 

Tviler sterkt på om vi kommer til å få se noe mer av Swiss-Tone. Wenger bekreftet langt på vei at Senderos var på vei bort fra klubben i sommer, og tipper at han ryker i januar. Det blir vel kun cupspill og eventuelle(yeah, right! de sedvanlige er vel mer rett å si) skader som kan gi vår språkmektige jodlemann innhopp denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Enig Verminator5. Det hadde ikke vært å forakte det. Og av det jeg har sett av ham etter Milanlånet og pre-season synes jeg faktisk han har forbedret seg betraktelig på flere områder.

 

Feks er han mye roligere med ball i beina og også når det gjelder å slå pasninger i pressede situasjoner. Spørsmålet er om han endelig har vokst så mye at han har fått luket bort de største tabbene som han er blitt kjent for. Viljen til å gjøre det bra og selve personligheten hans liker jeg, selv om ikke alltid egenskapene har vært tilstede.

 

Men det er verdt å huske at han var klippen i forsvaret(sammen med Toure sentralt, Flamini på venstreback og Eboue på høyre) som tok oss til rekord i CL når det gjaldt antall spilte kamper uten å slippe inn.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

×
×
  • Create New...