Jump to content

Let's all laugh at Chelsea


Guest Kroken:D

Recommended Posts

Han må jo handle litt før han får fyken.... Lengden på hans nåværende managertid i Chelsea begynner vel å nærme seg den lengden han normalt bruker å ha i en klubb. Selv om han har fått resultater (titler) i alle (?) klubbene han har vært i så virker det på meg som at det er en "slitasje" i de klubbene han har vært i p.g.a. hans personlighet.

Tre år er nok bortimot maks av hva folk orker av han.

 

http://www.theguardian.com/football/blog/2015/aug/20/jose-mourinho-chelsea-masterplan-three-years

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Er portugiserens tid i Chelsea snart over? fire poeng på fem kamper. Tap mot City, Palace og Everton. En knapp seier mot West Brom + ett poeng mot Swansea. 7-12 i målforskjell.

 

Om en uke skal vi til Brua og møte rubellaget. Sitter Mourinho på benken da? Blir det hans avskjedskamp? eller har han "ni liv"?

 

Rent hypotetisk så kan Chelsea, etter den helgen vi møter de, være 14 poeng bak City og 9 poeng bak oss. Sannsynligvis er Chelsea allerede ute av tittelkampen pr dags dato, men med mitt hypotetiske scenario så blir de definitivt ikke seriemester denne sesongen.

 

Tiden vil vise..... tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk o.s.v. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er det mogleg at Costa faktisk må stå over kampen mot oss til helga om FA ser på hendelsen der han slår Coleman? Dommeren står riktignok tilsynelatande godt plassert og ser situasjonen, men gjer ingenting, så han ser kanskje ikkje sjølve slaget da...

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Chelsea kan i teorien ligge på sisteplass etter denne runden. Det fordrer at Stoke slår oss...

Selvsagt var dette et umulig scenario ;D , men for å dra teorien (drømmen ) litt lenger så kan følgende skje.

Sunderland slå Tottene i dag, da faller Tottene under streken og Chelsea ligger rett over streken.

I morgen så vinner Newcastle over West Ham og da er både Tottene og Chelsea under streken etter fem serierunder.

 

Fantasi og drømmer, ja sikkert. Men ............... :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

"Sacked in the morning, he´s gonna be sacked in the morning, sacked in the mooooorning"

 

Edit: Kom nettopp over denne artikkelen. Jeg syns dette rett og slett er tullprat. Chelsea har hentet Falcao og Pedro. I tillegg har de hentet ett par lovende brasilianske ungutter (Nathan og Kennedy?). De hadde de mest komplette laget i fjor. Det blir ikke nullstilt för sesongen. Da tror jeg heller det skyldes rovdrift paa mange av spillerne. Daarlig coaching? Det er ingen grunn til at Chelsea skal prestere saa daarlig. Vi har handlet mindre men har hatt en langt bedre start. Ingen klubb orker aa ha Mourhinho i mer enn tre sesonger. Chelsea blir ikke noe unntak denne gangen heller.

 

http://www.skysports.com/football/news/11095/9989712/stagnant-chelsea-have-handed-premier-league-rivals-the-initiative-says-martin-samuel

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

"Sacked in the morning, he´s gonna be sacked in the morning, sacked in the mooooorning"

 

Edit: Kom nettopp over denne artikkelen. Jeg syns dette rett og slett er tullprat. Chelsea har hentet Falcao og Pedro. I tillegg har de hentet ett par lovende brasilianske ungutter (Nathan og Kennedy?). De hadde de mest komplette laget i fjor. Det blir ikke nullstilt för sesongen. Da tror jeg heller det skyldes rovdrift paa mange av spillerne. Daarlig coaching? Det er ingen grunn til at Chelsea skal prestere saa daarlig. Vi har handlet mindre men har hatt en langt bedre start. Ingen klubb orker aa ha Mourhinho i mer enn tre sesonger. Chelsea blir ikke noe unntak denne gangen heller.

 

http://www.skysports.com/football/news/11095/9989712/stagnant-chelsea-have-handed-premier-league-rivals-the-initiative-says-martin-samuel

Helt enig med deg. Artikkelen er ren og skjær "bortforklaring" uten rot i virkeligheten. At "manglende handel" kan bruken som en slags forklaring for tapet mot City kan jeg til nød akseptere, men det holder ikke som en forklaring på de resterende kampene (inkludert tapet mot oss i Community Shield)

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Skulle bare mangle, den dama har løpt ut til Chelsea-spillerne 4-5 ganger i hver kamp Chelsea har ledet så får hun den kritikken..

Mourinho ser sliten ut, er lettere agitert og virker ikke ha like god "teft" som tidligere.

Håper virkelig de sparker han denne sesongen, tror han er en glitrende manager og lar de han bli kommer han til å le igjen fra neste sesong..

 

Var glitrende i fjor og holdt en knapp på de før sesongstart, men når Ivanovic og Terry begynnner å forfalle samtidig og Hazard, Fabregas og Costa ikke produserer opp mot sitt beste blir det vanskelig å ta mye poeng. (Tror de savner den defensive tryggheten de hadde i fjor så, spesielt de to førstnevnte, kunne fokusere på sine kreative roller)

Dersom de får spilt inn Zouma og Baba Rahman og setter Azpilicueta over på høyre og benytter Ivanovic og Terry litt mindre tror jeg fort det kan løsne for dem igjen dog.

 

 

Edit:

Forøvrig smått enig med artikkelen, ja, de har styrket, fått inn en spiller som er naturlig inn i førsteelleveren mot en som knapt fikk spille som innbytter. Falcao er nok en langt bedre spiller enn Drogba pdd. (Men de mistet nok en viktig brikke utenfor banen)

 

Likevel er det jo stor forskjell mellom det de har hentet inn og det City har.

De Bruyne og Otamendi er kjempegode spillere, drister meg faktisk til å si verdensklasse og Sterling kan bli det samme + han gir City noe av det de har manglet med Nasri/Silva/Milner på kantene (Silva er dessuten mye bedre i midten). Sterling er mer en naturlig breddeholder, har fart og tør å utfordre, så får det bare være at han får for få målpoeng i forhold til hva han spiller seg til.

 

Delph er en løpsmaskin og en fin erstatter for Milner, kommer nok ikke til å spille mye, men gir også mer fart i Citys noe treige lag i fjor.

I tillegg har de sikret seg Patrick Roberts som er rangert som en av Englands største talenter.

 

Synes Bony og Aguero er litt tynt som eneste alternativer på topp (Spesielt nå som Aguero er ute) og å slippe Jovetic og Dzeko i samme vindu var nok ikke spesielt lurt (Begge er for gode til å være tredjevalg i en 1-spissformasjon, men City spiller nå ganske ofte med 2..)

Dersom Aguero blir ute lenge nå og Bony sliter med å finne nettmaskene kan City fort droppe en del poeng. Silva, De Bruyne og Sterling er ikke akkurat spisser..

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Skulle bare mangle, den dama har løpt ut til Chelsea-spillerne 4-5 ganger i hver kamp Chelsea har ledet så får hun den kritikken..

Mourinho ser sliten ut, er lettere agitert og virker ikke ha like god "teft" som tidligere.

Håper virkelig de sparker han denne sesongen, tror han er en glitrende manager og lar de han bli kommer han til å le igjen fra neste sesong..

 

Var glitrende i fjor og holdt en knapp på de før sesongstart, men når Ivanovic og Terry begynnner å forfalle samtidig og Hazard, Fabregas og Costa ikke produserer opp mot sitt beste blir det vanskelig å ta mye poeng. (Tror de savner den defensive tryggheten de hadde i fjor så, spesielt de to førstnevnte, kunne fokusere på sine kreative roller)

Dersom de får spilt inn Zouma og Baba Rahman og setter Azpilicueta over på høyre og benytter Ivanovic og Terry litt mindre tror jeg fort det kan løsne for dem igjen dog.

 

Ja Mourinho later til å ha mistet kontrollen. I etterpåklokskapens navn kan man jo lure på om fjorårets ligagull koster dem årets. Det ble rotert veldig lite. Fabregas var svak fra Januar og ut sesongen. Allikevel spilte han flertallet av kampene. Ivanovic og Terry er ikke unggutter lenger og de begynner å merke kjøret. Zouma er en lovende ung herremann, men trenger en sterk leder ved sin side. Jeg er skeptisk til at han skal løfte Chelsea ut av uføret.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var litt i drinkrusen her og trodde to sekunder Mike dean dømte kampen. Dømte han denne runden!?!

 

 

Edit: Ser nå han dømte West ham sin kamp og han leverte ikke ett eneste kort ut. Snodig han fikk dømme. FA svake ang det

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Mourinho har fått kjenne motvind av lett bris' styrke - og brått omtaler han topp fire som suksess... Og det med en tropp som vant serien suverent for noen få måneder siden og som har blitt styrket over sommeren. Mon tro hvordan denne mannen ville klart seg med den slags stjerneflukt og stramme transferbudsjett som Wenger forholdt seg til i mange år?! Eller et 2-8 tap mot sin argeste rival?

 

Jo flauere og dypere denne nedturen blir for Mourinho, jo mer øker min respekt for Wenger og hans såkalt mørke år!

Link to comment
Share on other sites

Mourinho er en sopp som jeg pleier kalle slike idioter. Nå tar FA helt korrekt ut tiltale etter den latterlige tiraden hans lørdag. Mourinho er så selvsentrert og irritert på straffen Falcao ikke fikk at han totalt ignorerer alle straffene Southampton skulle hatt. Det hele begynner å bli en farse, og jeg trekker ønsket om at han forsvinner. Måtte han ikke klare top4 og en tidlig exit i CL. Så håper jeg Wenger tar en liten hevn på en pressekonferanse i nær fremtid.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Mourinho har fått kjenne motvind av lett bris' styrke - og brått omtaler han topp fire som suksess... Og det med en tropp som vant serien suverent for noen få måneder siden og som har blitt styrket over sommeren. Mon tro hvordan denne mannen ville klart seg med den slags stjerneflukt og stramme transferbudsjett som Wenger forholdt seg til i mange år?! Eller et 2-8 tap mot sin argeste rival?

 

Jo flauere og dypere denne nedturen blir for Mourinho, jo mer øker min respekt for Wenger og hans såkalt mørke år!

Ja Mourinhos sesongstart setter virkelig Wengers prestasjoner i perspektiv. Consistency er ett ord Wenger bruker titt og ofte, og det nyter vi godt av nå.

Link to comment
Share on other sites

Mourinho må vel ha satt en nærmest uslåelig verdensrekord i å møte seg selv i døra? Han slenger med leppa i alle retninger for alle "feil" alle andre gjør. Og når han selv møter liknende utfordringer gjør han akkurat de samme "feilene" han har kritisert andre for. For en patetisk fyr! Tidligere hadde han tendenser til å være morsom fra tid til annen. Nå fremstår han bare som tåpelig og tragisk. Aner vi et snev av desperasjon? God i medgang, håpløs i motgang?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...